Huoltoasemista taas

Kjoren

Heippa hei,
tarkoitus olisi pian lähteä Norjaan autoilemaan. Haluaisin kuulla siellä liikkuneilta huoltoasemista. Luottokorttia ei ole, joten selviääkö käteisellä tankkauksista? Onko siellä kassalle maksettavia pumppuja vai pelkästää automaatteja joihin joutuu seteleitä työntämään? Käykö Visa Electron tai Mastercard Maestro paikallisissa bensa-automaateissa millään asemilla?

4

726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuso

      Kun valitset oikean aseman, niin käteiset Norjan kruunut käy mainiosti.

    • LAUKOJA

      Bilistelin siellä vastikään vajaa kolme viikkoa ja ihan ilman luottokorttia. Kassalle pääsee maksamaan kunhan tankkaa aseman aukioloaikana; isommissa paikoissa taisivat olla auki iltakymmeneen ja syrjäkylillä viiteen-kuuteen iltapäivällä (siis klo 17-18).

      Isommissa taajamissa näkyi ainakin pohjoisessa olevan automaattipumpun näköisiä vehkeitä joista saa nappia painamalla valita maksutavan. Niiden pumppukatosten päässä lukee onko kyseinen pumppu myös käteiselle (kontant on sana). Niissä lukee siis automat -sanan lisäksi kontant. Tuo kaksoiskäyttö hämäsi ensimmäisellä kerralla. Niin, ja ellei käyttöperiaate valkene itse tavailemalla niin kassalle vaan kysymään, minulle namiskukkelit tultiin kaiken kiireenkin keskellä ihan kädestä pitäen näyttämään.

      Eli siis: tankkaus onnistuu käteisellä kassalle maksamalla jos henkilökuntaa on paikalla eli asema auki. Minä en osunut ainakaan yhdellekään asemalle joka ei olisi käteistä kelpuuttanut. Näin ainakin pihjois-Norjassa.

      • jkkk

        Niin eli jos sieltä pumpusta alkaa tulla bensaa ilman että on korttia käyttänyt automaatissa ulkona, voi myös maksaa bensat sisälle kruunuilla :)
        Useimmilla asemilla on samat pumput kortille ja käteiselle, tietysti vain aseman aukioloaikana.
        Ulkomaan visa elektron ei käy norjassa, ei muistaakseni maestrokaan.


      • LAUKOJA
        jkkk kirjoitti:

        Niin eli jos sieltä pumpusta alkaa tulla bensaa ilman että on korttia käyttänyt automaatissa ulkona, voi myös maksaa bensat sisälle kruunuilla :)
        Useimmilla asemilla on samat pumput kortille ja käteiselle, tietysti vain aseman aukioloaikana.
        Ulkomaan visa elektron ei käy norjassa, ei muistaakseni maestrokaan.

        Mistä teitä niinelittelijöitä aina löytyy? Oletko jonkinasteinen analfabeetikko vai mikä? Rautalangasta vääntäen: pumpusta EI TULE BENSAA eikä sen puoleen dieselöljyäkään (alias kaasuöljyä) ennen kuin maksutapa on pumpun namiskoista valittu. Niin eli jos sieltä pumpusta alkaa noin vain tulla bensaa niin pumppu on viallinen.

        Niin eli siis ymmärsitkö?

        Maestro -korttia en ole muiden kuin sinun kuullut mainitsevan joten voi olla että ei käy "maestro" Norjassakaan...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11241
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3133
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2984
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1785
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1754
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    9. 85
      1738
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe