Kaksi langatonta hiirtä

Juki

Minulla on sellainen ongelma, että kun minulla on kannettava kone, niin sen langattoman hiiren USB-tikku meni rikki niin, että se liitinosa vääntyi pienen onnettomuuden seurauksena, eikä kone enää havaitse tikkua. Ja siksi jouduin ostamaan uuden tikun. Mutta en saanutakaan pelkkää tikkua vaan paketissa tuli mukana myös uusi hiiri. Uusi USB-tikku on täysin identtinen vanhan kanssa ja myyjä vakuutti, että vanhan hiiren pitäisi myös toimia tämän uuden tikun kanssa. Mutta eipäs vain toimikaan. Uuden hiiren kyllä sain toimimaan, mutta vanhan hiiren kanssa osoitin ei liikahdakaan. Haluaisin käyttää vanhaa hiirtä sen takia, koska siinä hiiressä on normaalien painikkeiden lisäksi internet-pikanäppäimiä. Olen koittanut myös päivittää hiiren ajurit, mutta tämäkään ei ratkaissut ongelmaa. Vanha hiiri on Logitech MX 610 Laser Cordless Mouse ja uusi hiiri on Logitech V200 Cordless Notebook Mouse. Osaisiko joku neuvoa miten saisin molemmat hiiret toimimaan?

3

615

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saaaaaaaaa

Tuskin sitä saa toimimaan, ainakaan ilman hiiren/vastaanottimen uutta koodausta.

Verrattavissa hyvin esimerkiksi langattomaan puhelimeen. Jos samanmerkkisiä puhelimia on vaikka viisi jokaisella naapurilla, voisi naapurit soitella toistensa laskuun jne. Siksi ne koodataan vain tunnistamaan oma vastaanottimensa/lähettimensä.

Sama toimii siis hiireen. Esim jos ne toimisivat ristiin, voisi esim toimistoympäristössä hieman vituttaa, kun osoitin sinkoilisi työkaverin hiiren tahtiin.

Että siis tuskin saat sitä toimimaan ilman valmistajan apua, jos sittenkään.

• Juki83

Kiitos vastauksesta :) Täytyy sitten vain tyytyä tuohon uuteen hiireen.

• hiiri

voisiko joku vielä kertoa miten saan cordless v200 langattoman hiiren toimimaan. pitääkö siihen olla paristo? jotain asetuksia koneella? pakkauksessa ei ohjeita juurikaan ole; vain hiiri ja jokin ihme tikku.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe