JUNALLA BRITANNIAA!

Empivä..?

Hei kaikki!
Ajattelin tiedustella ihmisten mielipiteitä ajatuksestani! Neuvoja toki saa antaa!

Olen ollut aina kiinnostunut Iso-Britanniasta, ja nyt, kahden Lontoon-reissun jälkeen ajattelin käydä tutkimassa muitakin alueita!

Ajattelin siis, että menisin Iso-Britanniaan junalla. Luultavasti Ruotsin kautta, en tosin ole varma..! Mitenköhän onnistuisi parhaiten.

Sitten haluaisin liikuskella itse kohdemaassa junitse. Kierrellä maaseutua jne.
Mitenköhän onnistuu? Kokemuksia?

Sitten kysymyksiä:
1. Paljonkohan kannattaisi varata vaikkapa kolmen viikon matkaa varten (olen ala-ikäinen, 16 vuotta tuolloin (ajattelin mennä ensikesällä))?
2. Osoitteita (junafirmoja jne.)?

Hyvää syksyn alkua!

3

835

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -tiedemies-

Junailu on Britanniassa aika kallista ainakin tavallisen aikuisen hinnoilla. Alennuskortteja ja junapasseja tosin löytyy nuorille sekä opiskelijoille mutta näistä itselläni ei kuitenkaan ole tarkempaa kokemusta. Kannattaa varmaan tsekata myös Interrail-tarjonta VR:ltä.

Kolmen viikon matkaan tarvittavia rahoja on aika vaikea arvioida kulutustottumuksia tietämättä; jos nukut joka yö halvimmassa mahdollisessa hostellissa/telttapaikassa tai aseman penkillä, syöt pelkästään kaupasta ostettua ruokaa, et shoppaile laisinkaan ja jätät biletykset väliin niin voi selvitä edullisestikin. Tuossa vaan on se iso mutta, että vaikka tuollainen "köyhäily" voikin onnistua hyvin kolmannen maailman maissa tai Itä-Euroopassa, on se länsimaissa huomattavasti kurjempaa korkeiden hintojen takia. Eli rahaa mukaan ja reilusti jotta reissusta voi nauttia täysin siemauksin eikä aika mene jatkuvasti vain elannon hankkimiseen tai tosi halvan majoituksen etsintään säästöbudjettia orjallisesti noudattaen. Nyrkkisääntönä olen itse pitänyt väh. 100e/päivä (sis. majoituksen: hotelli tai B&B, hostelleja tai leirintäalueita en ole käyttänyt), suurissa kaupungeissa reilusti enemmän.

Kannattaa myös huomioida liikkumisessa pitkänmatkan bussit, jotka ovat monesti halvempia kuin junat (tosin hitaampia mutta aikaahan sulla näyttäisi olevan). Kiertävät vähän syrjäisempiäkin teitä joten maaseudulle pääsee niillä aika hyvin.

Joitain linkkejä alla:

http://www.rail.co.uk/

Junareittejä, -linkkejä ja -aikatauluja

http://www.nationalexpress.com/home/hp.cfm

Maanlaajuisesti liikennöivä bussifirma

http://www.virtualtourist.com/

Paikallistuntemusta aika pienistäkin paikoista

• Empijä..?

Kiitos hei noista neuvoista! Todella mukavaa, että jaksoit kirjoitella!

• ja junalla Ranskasta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haapaveden upea kurvikuningatar

No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga
      Haapavesi
      106
      1434
    2. Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää

WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️
      Ikävä
      91
      817
    3. Sinulle viestiä

Me sitten oikeasti tutustutaan ensin!!
      Ikävä
      54
      716
    4. Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin

Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.
      Ikävä
      35
      701
    5. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      128
      656
    6. Lidilikö Suomussalmelle

Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat
      Suomussalmi
      34
      572
    7. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      36
      550
    8. Upeaa Google!

Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö
      Kajaani
      202
      542
    9. Ei makeat pimut sytytä

sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol
      Ikävä
      32
      536
    10. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      61
      530
    Aihe