MOPOKORTTI??

.....

Älkää nyt syökö minua, sillä tämä tuli varmaankin väärään paikkaan. En vaan tiedä mihin kuuluisi...

Niin siis mitä mopokortin ajaminen maksaa?? Ja kertokaa muutenkin mopokortin saamisesta, en tiedä siitä itse oikeastaan mitään :O

18

9287

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hakusananalla

      Niin pitäs löytyä apuja ongelmaasi !

    • Mopoilia

      Maksaa 41€ poliisi laitokkelle ja 14.50€ maksaa jokainen yrityys päästä teoria koe läpi. Teoria kokeeseen kuuluu 10 kuvaa joista saa mennä 3 väärin ja 15 kysymystä joista saa mennä myön 3 väärin.. Ikä raja on 15 vuotta eikä päivääkän alle. Ja korjaan lausuntoasi sillä että, mopokorttia ei ajeta vaan se tehdään.

      Ja huomenna meinasin syyä sut päivä ruuaksi. Turvallisia mopoilu hetkiä.. Elä kaada mummoja..!

    • metalchild

      mulla ainaki makso 40 € ku kyttikselle joitain papereita vietiin ja sitte ne kuvat 5 € sitte yrittämiset makso 17 € kerta. ja mä olen vasta ton mopokortin suorittanu!

      • Mopoilia

        No kait se sitte on nii ku mä suoritin sen 2 vuotta sitte eli en välttämättä muista oikein.


    • mems.
      • Just kortin suorittanu...

        Täältä löytyy ohjelma jolla pystyy vähän harjotteleen m kokeeseen. pystyy myös maksullisesti tekeen sellasii harjotus testei m,t, ja parista muusta ajokortti luokasta. Suosittelen, oli nimittäin aika samanlainen se oikee testi kun siinä ohjelmassa. Tästä voi ladata ohjelman http://pii2.pp.fi/Mopo50.exe tai mennä sen nettisivuille http://www.sompsa.fi/.


    • habbarsbabbara

      moikka.. =) no.. ekaks ainaki pitää olla 15v.. =) ja sit soittaa katsastusasemalle ja kun on päässy läpi ni poliisista hakemaan kortti ja ajolupa. se on semmonen n. 80e eri erissä. sit on tietty mopon tms. hankinta uudet maksaa väh. tonnin ja useimmat paljon enemmän. sekä kypärä siinä satasen paikkeilla vaikka jotku sano että makso monta sataa.. mut en tiiä siitä. ja bensa maksaa. ja vuosimaksu (niinku autoissa on autolupamaksu)yli parisataa.. se tekee sit väh. 1200e plus bensat useesti.. =( vastaa jos kaipaat muuta juttuseuraa. t.tänä vuonna 14 täyttävä teini.. =)

      • Jonduli

        Ajoluvan saa samantien katsastuskonttorilta kun on suorittanut kokeen hyväksytysti läpi. Ajoluvan ja passin kanssa sitten saa ajella siihen asti et virallinen kortti saapuu. Vaan kortti haetaan poliisilta. (sori, on pakko olla tällänen pilkunnussija)


      • kortillinen

        nyt meni kyl väärin, ensinnäkin EKAKS pitää mennä vanhempien kanssa poliisi asemalle täyttelemään ajokorttihakemusta mopokorttiin ja viedä sinne 2 passikuvaa 40 euron kera ja sitten seuraavana päivänä vaikka soitat katsastus asemalle ja varaat ajan ja sitten vaan 15€(voi vaihella mulla ainaki oli 15) kanssa sinne muista ottaa passi tai joku muu kuvallinen henkilöllisyys todistus mukaan (äitikin käy:D) ja läpäset testin ja saat ajoluvan ja jonkun ajan päästä kortinkin (ajoluvalla saa ajaa).


    • Jonduli

      En jaksa noita muita vastauksia lukea.

      Eli siis. Mopokorttiahan ei ajeta. Käyt vaan kirjallisissa kokeissa. Viime kesänä/syksynä täällä Lappeenrannassa se makso 14euroa se kokeen tekeminen ja tänä vuonna 17euroa. Ite kortti maksaa sitte 40euroa, ainakin täällä päin.

      Mopokorttia varten tarviit sellasen "mopokirjasen" minkä saat autokoulusta, se maksaa kanssa jonkin verran (5-15euroa, riippuen minkälainen kirjanen se on). Autokoulussa ne osaa myös vastata kaikkiin siun kysymyksiin paremmin ku kukaan muu (en nyt tarkota tätä pahalla ketään kohtaan). Kannattaa ihan rohkeesti mennä lähimpään autokouluun ja kysyä sieltä. Ja ennen ku saat mennä kirjalliseen kokeeseen siun pitää olla vähintään 15-vuotias. Sitä ennen saat kyllä jo harjotella siihen ja lukea sitä kirjasta.

      • Marika=D

        Toi oli hyvä ja tiivistetty vastaus.. :D MIe meen tos Tammikuus2007 sen suorittamaa tääl Imatral.. :D Nyt jo pänttäilen, ja iha hyvi on tähä mennes menny.. :)


      • kysyn, pian kokeeseen!
        Lål kirjoitti:

        http://tw.youtube.com/watch?v=0sF48zlq7vM

        Niin jos lukee ton moponetin harjotukset hyvin, niin pääsekö sillä tosta kokeesta läpi? :) tai siis niin ku sitää virallisesta sitten katsastusasemalla.


      • NoobMaster
        kysyn, pian kokeeseen! kirjoitti:

        Niin jos lukee ton moponetin harjotukset hyvin, niin pääsekö sillä tosta kokeesta läpi? :) tai siis niin ku sitää virallisesta sitten katsastusasemalla.

        Mopo kortti maksaa nykyään 80€. Koska kirjallisen kokeen lisäksi, tulee nykyään ajo koe, ja se on nostannut hintaa noin 40 eurolla...


      • grt
        NoobMaster kirjoitti:

        Mopo kortti maksaa nykyään 80€. Koska kirjallisen kokeen lisäksi, tulee nykyään ajo koe, ja se on nostannut hintaa noin 40 eurolla...

        äälio ei siinä mitään ajo koetta ole. SAATANA HANKI AIVOT


    • mopottelia

      Halvimmillaan saat uutena sellasen kiinalaisvalmisteisen skootterin, joka maksaa 600e-700e. Merkkiskobat meneekin sitten sinne 1000e

    • juupa juu

      Hei! Itse olen hankkinut mopokortin jo vuonna 2005 kun olin silloin se 15-vuotias! Ja minulla mopokortti on ollut jo jonkin 4-vuotta jo käytössä sekä skootteri on ollut omistanut, mutta myyntiin kun lopetin ajamisen tuossa vuosi sitten bensan takia. :o

      Mopokortti teorian jos pääsee läpi ekalla on hyvä itselläni oli yhdestä kiinni, että pääsin läpi eikä tarvinnut uusia ja oli eräs CD-levy, josta opettelin ne teoriat jotta oli helpompaa päästä läpi! :) Mutta kun unohdin nii oli yhtä vajaa että en joutunut uusia. :)

      Että niin. Maksuista en muista mitään, koska siitä on se nelisen vuotta niin.. Mutta kaikki väittää, että pian mopokortti kallistuu aika paljon, silloin ei kannattaisi hankkia mopokorttia jos kallistuu vain ajokortti sen sijaan! :)

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe