olen ortodoksi ja menen nyt kasille. miten vaihdan uskonnon, kun haluan riparille?
miten vaihdan uskonnon?
15
1798
Vastaukset
- No-Face
riparille pääsee tietääkseni oli mistä uskontokunnasta tahansa.
konfirmaatio on eri asia.
kysypä tuosta vanhemmiltasi, sillä hehän sen asian hoitavat. - äläkä hötkyile
"Uskonnon vaihtaminen" ei ole mikään pikkuasia. Eikä se varsinkaan onnistu ilman vanhempiesi suostumusta. Luterilainen rippikoulu on kyllä kaikille avoin, mutta yleisesti suositellaan sitä, että ortodoksinuoret käy oman rippikoulunsa. Joka voi siis olla täsmälleen yhtä merkittävä ja hauska kokemus kuin luterilainenkin ripari. Mieti asiaa tarkasti ja puhu asiasta myös rippikoulusta vastaavile !
- ortodoksi-tyttö
Moi!
Oo ihan ylpeesti ortodoksi! :) Itse kävin kriparin hiihtolomalla ja oli tosi kivaa! Ainoa, mikä meiltä puuttuu on konfirmaatio, mutta mihin sinä sitä tarvitset, kun olet jo saanut ekan ehtoollisen? Suosittelisin, että pysyisit ihan ortodoksina, koska ei se ripari muuten poikkea kuin vain konfirmaatiolla. - täyttänyt
voi vaihtaa kirkkokuntaa vanhempiensa luvalla. Eli jos haluat liittyä luterilaiseen kirkkoon, se on riparin yhteydessä mahdollista. Mutta rippikoulun voi käydä myös vaihtamatta kirkkokuntaa. Konfirmaatioon osallistuvan tulee olla luterilaisen kirkon jäsen.
- kyllä
kyllä minä sain vanhemmilta luvan sen vaihtamiseen. enkä halua käydä kriparia , ei oo ees ketään kaveria sinne , en tunne mun ikäisistä ketään ortodokseja ja sitäpaitsi nyt seiskalla ei ollut ees uskonnon tunteja niin eipä paljon mitään tietoja oo mistään mitään.
- minulta
http://www.uskonnonvapaus.fi/lapset/aikuistumisleirit.html
Linkkivinkki sinulle. Sieltä löytyy tietoa ripareista (ja linkki Suomen ev.lut. srk:n riparisivuille)
Kannattaa miettiä miksi haluaa sinne riparille. Vain siksikö, että haluaa mennä kun kaveritkin menee?
Ja Kriparihan on hyvä paikka tutustua muihin samanikäisiin ortodoksinuoriin, et varmasti ole ainoa siellä joka ei muita tunne.
Joka tapauksessa, mieti ja tee OMA ratkaisusi. Hauskaa leiriä missä ikinä sen vietät :) - Aikuinen M
Ripariin ei kannata missään nimessä mennä. Siellä sinusta leivotaan vainoharhainen uskis joka ei hallitse enään mielikuvitustaan.
Ajatelkaa nyt vähäsen edes ...- höpö höpö
Itse olet pahasti vainoharhainen ja vielä pahantahtoinen. Väitteessäsi ei ole totuuden siementäkään, minkä varmasti tiedät itsekin. Miksi siis lähdet noin mustamaalaamaan?
- Aikuinen M
höpö höpö kirjoitti:
Itse olet pahasti vainoharhainen ja vielä pahantahtoinen. Väitteessäsi ei ole totuuden siementäkään, minkä varmasti tiedät itsekin. Miksi siis lähdet noin mustamaalaamaan?
Höpö höpö itsellesi. Kerron vain mitä tutkimukset sanoo.
Tutkimukset todistaa että ripari lisää nuorten uskontoluuloa lähes 50%.
Miksi et ota asioista selvää ennen kuin rupeat mustamaalaamaan toisia täällä?
- Minianna
Mene ihmeessä rohkeasti kriparille, se ei eroa riparista mitenkään muuten paitsi
juuri siinä että ei ole konfirmaatiota. Jos haluat riparille vain sen takia, että kaikki kaverit menee sinne niin se on huono peruste vaihtaa uskontoa. Sitä paitsi leirillä tutustutaan luonnostaan uusiin ihmisiin, joten tiedossa on paljon uusia kavereita.
Mihin ikinä päädytkään niin toivotan sulle hauskaa kesää! :) - j.rocket
Älä mene ollenkaan riparille.
- Jesus4 ever
Voiko Baptisti mennä normaaliin Luterilaiseen rippileirille?
- xD_
riparilla tehdään susta isis-taistelija
- Don.Donkkaaja
Oliko aloitus vitsi. Jos kerran laittaa aivot narikkaan, niin täydellistä paluuta ei ole. Sen verran pahasti ne aivot vaurioituu, uskis kokeiluissa.
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833940
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342933Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992223Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?301860- 311760
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian231742Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell501587Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271527- 281481
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni81475