Ikimuistoinen kesätyö

AC/DC

90-luvun alkupuolella kun olin 16-vuotias, soitti Lyonissa Ranskassa asunut, nyt jo kuollut setäni minulle hyviä uutisia: Aina ja ikuisesti tekniikasta kiinnostuneena olin setäni avustuksella tehnyt ja lähettänyt kesätyöhakuilmoituksen Dassault Aviationille, ranskalaiselle lentokone-ja sotatekniikkayhtiölle. Ja yllätyksekseni myös pääsin sinne töihin . Kesällä matkustin Ranskaan, ja vietin ensin pari päivää lomaa, kunnes viimein aloitin työt. Tehdas oli isoista halleista ja hallintorakennuksista koostuva suuri alue, jossa ei ilman kulkulupia päässyt mihinkään. Minut saatettiin työnjohtajan luokse ja hän selitti minulle työnkuvani, paikan säännöt ja ruokailun. Sitten hän sanoi että saan itselleni "työparin" joka auttaa minua siivoamisessa, jota tein noin puolet päivästä. Meinasin että ei vittu sieltä tulee kuitenkin joku homo kusipää joka ei osaa englantia, oma ranskantaitoni kun ei ollut mikään hyvä. Mutta sieltä tulikin 16-vuotias tyttö, joka oli tuolloin, ja on edelleenkin mielestäni kaunein tapaamani tyttö. Hänen nimensä oli Louise. Ihastuin häneen ihan silmittömästi. Päivät kuluivat, ja teimme töitä yhdessä, mutta emme jutelleet muuta kuin tarvittavat asiat. Mutta hän ei voinut olla huomaamatta sitä että katselin häntä koko ajan. Kun töitä oli kulunut kaksi viikkoa, koko henkilökunta kutsuttiin ulos jotakin erityistä juttua varten, en saanut selvää mikä tuo juttu oli. Seisoimme Louisen kanssa vierekkäin, emmekä ihmisjoukon takaa nähneet mitään, mitä tapahtui. Yhtäkkiä hän pyysi minua mukaansa, ja vei minut erään hallin WC:hen. Olin aivan hämilläni. " Mitäs vittua me täällä tehdään ku ulkona ois varmaan jotain tärkeää tapahtumassa", ajattelin. Yhtäkkiä hän tuli lähemmäs, ja suuteli minua. Olin ihmeissäni, mutta en vastustellut. Niin se sitten kävi. Puoli tuntia saimme olla rauhassa, ja juuri kun olimme laittamassa vaatteita päälle, eräs työntekijä tuli vessaan, mutta meidät alastomina nähtyään läksi vähin äänin pois. Pelkäsin, että meidät molemmat potkitaan koko firmasta pellolle. Mutta niin ei käynyt. Olin umpirakastunut Louiseen, ja olimmekin yhdessä myös vapaa-ajan lähes kokonaan. Mutta sitä ei kestänyt kuin viikon. Kun maanantaina tulin töihin (olin viimeksi nähnyt Louisen lauantaina), ei häntä näkynyt missään. Työnjohtaja sanoi, että hänen työnsä olivat loppuneet perjantaina. En mistään saanut tietää hänen osoitettaan tai puhelinnumeroa, ja olin surun murtama. Työt menivät päin peetä loppuaikana, ja en saanut lähtiäislahjaksi mitään muuta kun esimiesten tympeät ilmeet. Mutta potkuja he eivät antaneet, ja siinähän olisi ollut vanhemmille selittämistä, jos olisivat antaneet. Vielä palattuani Suomeen oli Louise koko ajan mielessäni, mutta vähitellen kun löysin uuden tyttöystävän, suru ja kaipuu hälveni, mutta kokonaan en häntä pysty unohtamaan koskaan.

1

8626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epic

      Osaan suurinpiirtein kuvitella miltä susta tuntuu.. nimimerkillä kokemusta on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2031
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1523
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe