Lapplitalot?

minä vain

Onko kokemuksia?

Erityisesti haluaisin kuulla mielipiteitä jo rakentaneilta, esim. merimetso 145, merilokki 148 tai kultarinta 138.

Millaisia muutoksia teitte? Otitteko talopakettina vai alakerta valmiina tms.?

Itselläni olisi suunnitteilla alakertavalmis, eli tekisi vain yläkerran itse tms..

Minkä verran teillä paloi rahaa toteutukseen?

Kiitos kaikille asiallisille vastauksista!

22

17706

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rakentanut

Mietippä hieman mitä "vain" yläkerran tekeminen tarkoittaa. Kaikki ulkoseinät, ulkopuoli, sisäpuoli villat. Tuulenohjaimet kattotuolien väliin, lattialle harvalaudoitus ja kipsi/vilhelmi, ilmastointiputket eristys. 2 timpuriakin tekee tätä ratkaisua valmiiksi vähintään 2kk. Ota ihmeessä valmiimpana.

• Alakertavalmistoimitus ???

Onko Lapplilla valmistaloja, muuten ovat kyllä aika erikoisia nimikkeitä talopakettitoimitukseen.

• Alakerta valmis mihin?

?????????

• alkup.

..mutta heillä on myös yhteistyökumppaneita niinkin pitkälle, että kaikki muu hoituu, paitsi putkityöt.

Juuri äsken puhelin myyjän kanssa..
        Se on sitten eri asia, saako jostain muualta halvemmalla, kuin näiden yhteistyökumppaneiden kautta?.....

• ei edes nähtävästi
        alkup. kirjoitti:

..mutta heillä on myös yhteistyökumppaneita niinkin pitkälle, että kaikki muu hoituu, paitsi putkityöt.

Juuri äsken puhelin myyjän kanssa..
        Se on sitten eri asia, saako jostain muualta halvemmalla, kuin näiden yhteistyökumppaneiden kautta?.....

"alakertavalmiiksi" kun ei putkitöitä tehdä. sopimukset teet itse sitten jonkun kanssa ? Miten tuo alakertavalmius edes varsinaisesti liittyy Lappliin ? He toimittavat sinulle paketin - that´s it.

• alkup.
        ei edes nähtävästi kirjoitti:

"alakertavalmiiksi" kun ei putkitöitä tehdä. sopimukset teet itse sitten jonkun kanssa ? Miten tuo alakertavalmius edes varsinaisesti liittyy Lappliin ? He toimittavat sinulle paketin - that´s it.

..pitääkö olla noin hankalan oloinen???

Kysy itse, niin tiedät..
        Jos loppuviimeksi edes kiinnostaa, vai oletko täällä vain naputtamassa??

• Niin monta erikoista nimikettä
        alkup. kirjoitti:

..pitääkö olla noin hankalan oloinen???

Kysy itse, niin tiedät..
        Jos loppuviimeksi edes kiinnostaa, vai oletko täällä vain naputtamassa??

yhdellä "alakertavalmis" talopaketti josta puuttuu putkityöt, ja oletettavasti paljon muuta, sitten on tämä "loppuviimeksi" joka liittyy tai on liittymättä koko talopakettiasiaan. Tähän soppii kyllä tuo linkin kirjoitus kuin nyrkki silmään. http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=100&conference=4000000000000010&posting=22000000018471191

• Lappli

muttei mikään noista sinun vaihtoehdoista.
      Tiedäthän, että pystytysporukka tulee sinun palkkalistoille? Eli on ihan sama kenet otat tekemään talosi muuttovalmiiksi.

• JTI

valmistumassa Lapplin Merimetso. Pystytysporukka rakensi ns. puuvalmiiksi ja siitä sitten itse sisäpuolen pintatöitä. Lapplin ja pystytysporukan osalta olemme kyllä tosityytyväisiä. Kaikki tehtiin kuten sovittu, materiaalit riitti, eikä mitään muutakaan reklamoitavaa.

• firman puuvalmispystytyksen
        JTI kirjoitti:

valmistumassa Lapplin Merimetso. Pystytysporukka rakensi ns. puuvalmiiksi ja siitä sitten itse sisäpuolen pintatöitä. Lapplin ja pystytysporukan osalta olemme kyllä tosityytyväisiä. Kaikki tehtiin kuten sovittu, materiaalit riitti, eikä mitään muutakaan reklamoitavaa.

jälkeen jo sisäpintojen kanssa painimaan. Tuskin, jotenkin nähtyjen ja kuultujen kokemusten pohjalta, voisi todeta että yleensä matka on pitkä sisäpintahommien ja puuvalmispystytyksen välillä.

• alkup.
        JTI kirjoitti:

Merimetsosta sain nyt tarjouksen, puuvalmiina..

Olisi mielenkiintoista kuulla minkälainen tarjous teille tuli?

Ja todella paljonko on OIKEASTI työtä vielä puuvalmiista valmiiksi?

Tekikö myyjä teille myös kustannusarvion? Meille teki, mutta en ole sitä vielä katsonut. Ja kun katson niin ilmeisesti pienellä varauksella...

• JTI
        alkup. kirjoitti:

Merimetsosta sain nyt tarjouksen, puuvalmiina..

Olisi mielenkiintoista kuulla minkälainen tarjous teille tuli?

Ja todella paljonko on OIKEASTI työtä vielä puuvalmiista valmiiksi?

Tekikö myyjä teille myös kustannusarvion? Meille teki, mutta en ole sitä vielä katsonut. Ja kun katson niin ilmeisesti pienellä varauksella...

hinta oli n. 80.000,- puuvalmiiksi tehtynä, mutta ilman julkisivuverhousta, joka meille tuli tiilestä. Itse talo n. 185 kerros-m2, lisäksi täysi kellari jossa sauna, kph, khh, viinikellari jne. Hintaan kuului kellarin osalta myös kattopaneelit (lämpökäs. haapaa ja valkolakattua), saunan paneelit ja lauteet sekä väli- ja ulko-ovet, mutta ei asennuksia.

Kyllä Lapplin puuvalmiissa alkaa pystytysporukan jälkeen seinien ja kattojen tasoitus- ja maalaustyöt sekä lattian asennukset. Jos ottaa esim valkolakatusta paneelista katot niin ne on valmiiksi asennettu. Meille tuli sekä paneeli-, että levykattoja ja näin jälkikäteen voi todeta että olisi pitänyt ottaa kaikki paneelista, oli sen verran ongelmia levykattojen ruiskurappauksen kanssa. Myös sisäovet ja niiden asennus kuuluu puuvalmiin hintaan, mutta lattiapinnoitteet pitää olla valmiit ennen asennusta. Työtä on kuitenkin siis vielä paljon puuvalmiissakin, mutta pinnoitustyöt voivat alkaa heti.

Kyllä myyjä meillekin teki jonkinlaisen alustavan kustannusarvion, mutta kuten arvata saattaa se oli melko karkea, ja reilusti alakanttiin. Toki esim. perustustöiden hintaa ei voi edes etukäteen varmuudella tietää.

Kikenkaikkiaan parasta meidän projektissa kuitenkin oli itse Lappli-talo ja sen pystytys. Kaikki sujui kuten pitikin, asennusporukka oli huippuluokkaa, eikä mitään reklamoitavaa ollut. Muut urakoitsijat sitten ovatkin asia erikseen, useimpia ei voi kehua.

• Rakentajavaimo
        JTI kirjoitti:

hinta oli n. 80.000,- puuvalmiiksi tehtynä, mutta ilman julkisivuverhousta, joka meille tuli tiilestä. Itse talo n. 185 kerros-m2, lisäksi täysi kellari jossa sauna, kph, khh, viinikellari jne. Hintaan kuului kellarin osalta myös kattopaneelit (lämpökäs. haapaa ja valkolakattua), saunan paneelit ja lauteet sekä väli- ja ulko-ovet, mutta ei asennuksia.

Kyllä Lapplin puuvalmiissa alkaa pystytysporukan jälkeen seinien ja kattojen tasoitus- ja maalaustyöt sekä lattian asennukset. Jos ottaa esim valkolakatusta paneelista katot niin ne on valmiiksi asennettu. Meille tuli sekä paneeli-, että levykattoja ja näin jälkikäteen voi todeta että olisi pitänyt ottaa kaikki paneelista, oli sen verran ongelmia levykattojen ruiskurappauksen kanssa. Myös sisäovet ja niiden asennus kuuluu puuvalmiin hintaan, mutta lattiapinnoitteet pitää olla valmiit ennen asennusta. Työtä on kuitenkin siis vielä paljon puuvalmiissakin, mutta pinnoitustyöt voivat alkaa heti.

Kyllä myyjä meillekin teki jonkinlaisen alustavan kustannusarvion, mutta kuten arvata saattaa se oli melko karkea, ja reilusti alakanttiin. Toki esim. perustustöiden hintaa ei voi edes etukäteen varmuudella tietää.

Kikenkaikkiaan parasta meidän projektissa kuitenkin oli itse Lappli-talo ja sen pystytys. Kaikki sujui kuten pitikin, asennusporukka oli huippuluokkaa, eikä mitään reklamoitavaa ollut. Muut urakoitsijat sitten ovatkin asia erikseen, useimpia ei voi kehua.

että kauanko teillä meni aikaa talon valmiiksi saamiseen siitä puuvalmiina -asteesta?

Meidän olisi tarkoitus saada talopaketti tehtaalla sellaisessa muodossa, että talo on ulkoa valmis (halutaan kyllä tiilivuoraus) ja sisällä on katot valmiina sekä väliseinät asennettuna. Itse tehdään sitten sisustushommat sekä muut helpommat hommat.

• Lapplin suhteen on, ja noilla
        JTI kirjoitti:

hinnoilla ???????

• JTI
        Lapplin suhteen on, ja noilla kirjoitti:

hinnoilla ???????

eli kellari muurattiin marras/joulukuussa. Paketin pystytys aloitettiin huhtikuun lopussa ja oli puuvalmiina juhannusviikolla. Siitä lähtien tehty pintoja tosin pidettiin 10 päivän lomat välissä. Tarkoitus saada muuttovalmiiksi syyskuun alussa.

En ymmärrä tuota kysymystä Lapplin poikkeuksellisesta toiminnasta, mutta talomme on pääkaupunkiseudulla.

• että Lapplia tai yleensä
        JTI kirjoitti:

eli kellari muurattiin marras/joulukuussa. Paketin pystytys aloitettiin huhtikuun lopussa ja oli puuvalmiina juhannusviikolla. Siitä lähtien tehty pintoja tosin pidettiin 10 päivän lomat välissä. Tarkoitus saada muuttovalmiiksi syyskuun alussa.

En ymmärrä tuota kysymystä Lapplin poikkeuksellisesta toiminnasta, mutta talomme on pääkaupunkiseudulla.

talopaketissa päästään pystytyksen jälkeen suoraan tekemään pintahommia.

• JTI
        että Lapplia tai yleensä kirjoitti:

talopaketissa päästään pystytyksen jälkeen suoraan tekemään pintahommia.

on puuvalmis, eli jos kaikki seinät ja katot on levytetty niin mitäs sitten tekisit ellei pintahommia ? Ota huomioon, että ulkoverhouksella on melko suuri osuus paketin hinnasta.

• alkup.
        JTI kirjoitti:

..lattiapinnat, kaapistot, seinäpinnat ym tälläiset pintahommat jää jäljelle? Paljonko tälläiseen sitten menee sitä rahaa vielä, jos ajatellaan että materiaalit on keskitasoa? (tai saa suhteilla yms. halvalla)

(Älkää ihmetelkö typeriä kysymyksiäni, olen nainen ja täysin tietämätön näistä asioista.. Mieheni on tietoisempi, mutta minä saan täältä jotain osviittaa...)

Yritän tässä hahmottaa jotain kustannusarviota omaan päähäni...
        Kun ei ole vielä hommaan ryhtynyt, niin aina tietenkin huolestuttaa tuo rahapolitiikka. Velkaa kun ei ole kiva ottaa koskaan...

En vieläkään katsonut tarjousta, täytyy se katsoa ajatuksella viikonloppuna mieheni kanssa..

Ja kiitos JTI asiallisista vastauksista!

• tekeminen
        alkup. kirjoitti:

..lattiapinnat, kaapistot, seinäpinnat ym tälläiset pintahommat jää jäljelle? Paljonko tälläiseen sitten menee sitä rahaa vielä, jos ajatellaan että materiaalit on keskitasoa? (tai saa suhteilla yms. halvalla)

(Älkää ihmetelkö typeriä kysymyksiäni, olen nainen ja täysin tietämätön näistä asioista.. Mieheni on tietoisempi, mutta minä saan täältä jotain osviittaa...)

Yritän tässä hahmottaa jotain kustannusarviota omaan päähäni...
        Kun ei ole vielä hommaan ryhtynyt, niin aina tietenkin huolestuttaa tuo rahapolitiikka. Velkaa kun ei ole kiva ottaa koskaan...

En vieläkään katsonut tarjousta, täytyy se katsoa ajatuksella viikonloppuna mieheni kanssa..

Ja kiitos JTI asiallisista vastauksista!

Valmiiksi tekeminen maksaa noin 60t€ kun tekee kaiken itse. Sisältää takan, piipun, portaat, ilmanvaihdon, maalämmön, seinät, laatat, tapetit. Ja jos teetätte niin 20 t€. Tämä siis normaalitasoisilla tarvikkeilla, kaikki spesiaali lisäksi. (mm. porealtaat, terassit, lämpökanaalit autotalliin)

• Olet sitten oikein
        tekeminen kirjoitti:

Valmiiksi tekeminen maksaa noin 60t€ kun tekee kaiken itse. Sisältää takan, piipun, portaat, ilmanvaihdon, maalämmön, seinät, laatat, tapetit. Ja jos teetätte niin 20 t€. Tämä siis normaalitasoisilla tarvikkeilla, kaikki spesiaali lisäksi. (mm. porealtaat, terassit, lämpökanaalit autotalliin)

enemminkin rakennellut :) (tai toivoisit olevasi) kilin v;t tuolla rahalla mitään Lappli, eikä muutakaan taloa noilla vehkeillä valmiiksi saada, lähellekään.

• JTI
        Olet sitten oikein kirjoitti:

enemminkin rakennellut :) (tai toivoisit olevasi) kilin v;t tuolla rahalla mitään Lappli, eikä muutakaan taloa noilla vehkeillä valmiiksi saada, lähellekään.

muistaa, että vaikka talopaketti on ns. puuvalmis, niin tietenkin samaan aikaan tulee LVIS urakat. Meillä vedet ja viemärit n. 7000,- lämpö- ja ilmanvaihto n. 10.000,- (vesikiertoinen lattialämmitys ja kaukolämpö ei sis. liittymiä) ja sähköt n. 16.000,- Samoin päälle tulee keittiö ja muut kiinteät kalusteet. Itse pinnoituskuluja en pysty tarkasti arvioimaan talopaketin osalta, koska meillä mukana koko kellarin pinnoitustyöt ja olemme lisäksi teettäneet lähes kaiken ulkopuolisilla. Mutta kyllähän sitä rahaa on mennyt ja paljon.

• Jukka vastaa

Merimetso 145 on messuvoittaja 1998 merimetson
      pikkuveli. Näitä on lapplilla myyty enite.
      Kun myyn näitä taloja työkseni ( ja myynyt 20v)
      uskallan sanoa,että rahaa palaa vaihtelevasti.
      Jos olisin kriittinen en vastaisi mitään,mutta
      kun nyt aloin vastamaan ja aion vastata kuin mies eli:
      rahaa palaa siihen minimissään 180 000 yläraja
      mielestäni on 260 000 eur.
      Nämä ovat kokemuksia niistä kohteista joita asiakkaani ovat rakentaneet. Nimeni on jukka
      Vuokila, soita minulle niin teen realistisen
      tarkan kustannusarvion. Yst t Jukka V

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4282
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      154
      1812
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1513
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1278
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1063
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      914
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      78
      904
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      829
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe