Betoniparvekkeen pinnoitus

Valu

Millä kannattaisi päällystää paikallavaletun parvekkeen/terassin pinta? Parvekelaattaa joutuu säälle alttiiksi.

Itse ajattelin epoksi- tai akrylaattipinnoitusta ja sen päälle joko terassilaudoitus tai joku ritilä.

Mikä tasoite kestää säätä? Epoksista saa tasoitteen sekoittamalla siihen sementtiä, on vain turkasen kallista ( siis epoksi, sementti ei )

6

6303

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eriste

      Epoksi ( puu) tai sitten ulkokäyttöön tarkoitettu vesieriste ja laatat. En sitten tiedä onko muita järkeviä vaihtoehtoja (esim. bitumi voisi olla mahdollinen). Nämä vaihtoehdot meillä vielä harkinnassa kattamattomalle betoniparvekkeelle.

      Miten teillä tuo oli rakennepiirrustuksissa ajateltu tehtävän?

    • laatoittaakkin

      Ihan kohtuu hintaan on saatavissa pakkasen ja sään kestäviä terassilaattoja. Eikä tule edes kovin kalliiksi koska voi ostaa sopivan määrän laattoja ja laasteja.

      Eivät ole ihan ilmaisia nuot pinnoitteet ja puutitilätkään. Laatoitus asiallisesti tehtynä kestää vaikka maailman loppuun.

      Kandee miettiä tätäkin vaihtoehtoa.

    • Julli original

      Itelle kuistiin tuli säänkestävä betoni.
      On siinä toki kestopuulaudoitus päällä.

    • Täystiilitalo

      Laitettiin akryylibetonilla. Valmis pinta eikä kaipaa laudoitusta päälle. Hyvin on toiminut ja taatusti vedenpitävä. Hinta noin 40 EUR / m2

      • sama

        Mitä ainetta tuo akryylibetoni on ?


      • Anonyymi
        sama kirjoitti:

        Mitä ainetta tuo akryylibetoni on ?

        muovia- seassa kivirouhetta estämässä liukkautta. Tosin voi tehdä sileänkin ilman rouhetta, mutta ei siinä kestä pystyssä jos jaloissa on vähänkin vettä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe