Rokotuksista

marraskuussa lähdössä

Mitä rokotuksia olette Brasialiaan ottaneet ja mitä niistä maksaneet? Itse olen menossa marraskuussa Fortalezaan ja rokotuksia olen harkinnut ainakin hepatiitti rokotus. Voiko pelkissä terveyskeskuksissa käydä sen ottaa. Pitääkö rokote ostaa erikseen ennen sinne menoa vai kuuluuko ns hintaan yksityisillä asemilla? Kiitos vastaajille =)

11

18600

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • R-Repe

      että otat ainakin hepatiitti- (mieluiten A ja B)ja keltakuume-rokotteet. Olisi hyvä tarkistaa myös jäykkäkouristus-rokotteen voimassaolo. Viimeksimainitun saat käsittääkseni terveysasemalta sisältyen vuosimaksuun. Muut joudut maksamaan itse. Yksityisillä asemilla on yleensä rokotteita varastossa, mutta terveysasemalle ne on vietävä mukana. Hinnoista kannattaa kysellä apteekista tai lääkäriasemalta suoraan. Toivottavasti tästä oli apua ja hyvää matkaa.

      • hate

        Itselläni on ollut nuo kaikki yleisimmät rokotukset voimassa nelisen vuotta.Reissaan parikolme kertaa vuodessa etelä-amerikan ja väli-amerikan suunnalla ja kun kysäisin tuota B-hepatiitti rokotuksen tarvetta työpaikka lääkäriltäni hän katsoi sen tarpeettomaksi?.Muistaakseni hän sanoi että riskitekijöitä tavallisilla lomalento matkoilla on niin vähän.


      • hoax
        hate kirjoitti:

        Itselläni on ollut nuo kaikki yleisimmät rokotukset voimassa nelisen vuotta.Reissaan parikolme kertaa vuodessa etelä-amerikan ja väli-amerikan suunnalla ja kun kysäisin tuota B-hepatiitti rokotuksen tarvetta työpaikka lääkäriltäni hän katsoi sen tarpeettomaksi?.Muistaakseni hän sanoi että riskitekijöitä tavallisilla lomalento matkoilla on niin vähän.

        Itse pyysin työterveyshuollosta myös hepatiitti-b rokotetta, ja suhtautuminen oli vähintäänkin nihkeää (lue: katsoivat sekä hoitajat että lääkäri pitkin nenänvartta ja olettivat että käytän matkalla suonensisäisiä huumeita kun halusin rokotteen).
        Kun perustelin että voin 'etelänmaassa' joutua liikenneonnettomuuteen ja sitäkautta verensiirtomahdollisuus, eikä niistä ulkomaisista veripankeista ole niin takeita että veri on yhtä puhdasta kuin suomessa, niin voin tällä rokotteella minimoida riskin. Sen jälkeen sain reseptin ja pistivät rokotteen turhia pulisematta.


    • Juuri keskusteltu

      Katsokaanyt hiukan aiheita alaspäin, kun juuri muutamia päiviä sitten on keskusteltu samaa asiaa... Otitteko rokotukset? - kohdassa.

      • marraskuussa lähdössä

        Tiedän kyllä aloituksen, mutta ei siellä hinnoista puhuttu mitään. Hintoja kyselin myös ja siihen ei kukaan ole mitään vastannut. Olen availlut pari sataa viestiä ja missään ei ole ollut keskustelua kuinka paljon rokotukset sitten maksaa jos joutuu ne esim apteekista ostamaan ja terveyskeskuksessa ne ottamaan. Ei myöskään jos ne otattaa yksityisellä. Siksi kyselen kun on 3 hengen rokotukset kysessä ja osaa varautua johonkin summaan.


      • Kipusisko100
        marraskuussa lähdössä kirjoitti:

        Tiedän kyllä aloituksen, mutta ei siellä hinnoista puhuttu mitään. Hintoja kyselin myös ja siihen ei kukaan ole mitään vastannut. Olen availlut pari sataa viestiä ja missään ei ole ollut keskustelua kuinka paljon rokotukset sitten maksaa jos joutuu ne esim apteekista ostamaan ja terveyskeskuksessa ne ottamaan. Ei myöskään jos ne otattaa yksityisellä. Siksi kyselen kun on 3 hengen rokotukset kysessä ja osaa varautua johonkin summaan.

        Muistele mitä teillä on voimassa ja sitten vaan terveyskeskuksesta kysymään. Sanovat hinnan ja mitä tarvitaan. Tosin pistävät kyllä kaiken niin pirun varmanpäälle, että kalliiksikin saattaa tulla. Itse en ottanut yhtään mitään ja tulin pari viikkoa sitten terveenä takas, mutta parempi kai se varman päälle tyyli.


      • hate
        marraskuussa lähdössä kirjoitti:

        Tiedän kyllä aloituksen, mutta ei siellä hinnoista puhuttu mitään. Hintoja kyselin myös ja siihen ei kukaan ole mitään vastannut. Olen availlut pari sataa viestiä ja missään ei ole ollut keskustelua kuinka paljon rokotukset sitten maksaa jos joutuu ne esim apteekista ostamaan ja terveyskeskuksessa ne ottamaan. Ei myöskään jos ne otattaa yksityisellä. Siksi kyselen kun on 3 hengen rokotukset kysessä ja osaa varautua johonkin summaan.

        Kolmen henkilön A-hepatitti rokotukset 2annosta kustantavat yhteensä ainakin 300€.Keltakuume n.20€ kpl.Kuitenkin halpoja "henkivakuutuksia".Hyvää reissu talvea odotellen kaikille.Mikä on estänyt kysyä APTEEKISTA siellä tietävät varmasti.Lueppa http://3rdhand.net/natal sielläkin tietoa rokotuksista.


      • hoax
        marraskuussa lähdössä kirjoitti:

        Tiedän kyllä aloituksen, mutta ei siellä hinnoista puhuttu mitään. Hintoja kyselin myös ja siihen ei kukaan ole mitään vastannut. Olen availlut pari sataa viestiä ja missään ei ole ollut keskustelua kuinka paljon rokotukset sitten maksaa jos joutuu ne esim apteekista ostamaan ja terveyskeskuksessa ne ottamaan. Ei myöskään jos ne otattaa yksityisellä. Siksi kyselen kun on 3 hengen rokotukset kysessä ja osaa varautua johonkin summaan.

        Hepatiittien osalta vaihtoehdot ovat seuraavat:
        voit ottaa
        pelkkä hepatiitti a (havrix rokote), hinta n. 2x50e = 100e
        pelkkä hepatiitti b (engerix rokote), hinta n. 3x33e = 100e
        itse otin hepa-a ja hepa-b eri aikaan, kun ei terveydenhuollossa pahemmin kerrottu, että voisi ottaa yhdistelmärokotteen, eli twinrix rokote jossa sekä hepatiitti-a että hepatiitti-b, hinta 3x50e eli n. 150e.
        Eli kannattaa sijoittaa kerralla tuo 150€ ja sillä saa käytännössä elinikäisen suojan hepatiitti a:ta ja b:tä vastaan.
        Muitakin hepatiitteja toki löytyy, mutta niihin ei ole rokotteita ja/tai niihin sairastuminen edellyttää jotain tiettyä toista hepatiittia (kuten hepatiitti-d joka vaatii pohjalle hepatiitti-b:n)


      • hoax
        hoax kirjoitti:

        Hepatiittien osalta vaihtoehdot ovat seuraavat:
        voit ottaa
        pelkkä hepatiitti a (havrix rokote), hinta n. 2x50e = 100e
        pelkkä hepatiitti b (engerix rokote), hinta n. 3x33e = 100e
        itse otin hepa-a ja hepa-b eri aikaan, kun ei terveydenhuollossa pahemmin kerrottu, että voisi ottaa yhdistelmärokotteen, eli twinrix rokote jossa sekä hepatiitti-a että hepatiitti-b, hinta 3x50e eli n. 150e.
        Eli kannattaa sijoittaa kerralla tuo 150€ ja sillä saa käytännössä elinikäisen suojan hepatiitti a:ta ja b:tä vastaan.
        Muitakin hepatiitteja toki löytyy, mutta niihin ei ole rokotteita ja/tai niihin sairastuminen edellyttää jotain tiettyä toista hepatiittia (kuten hepatiitti-d joka vaatii pohjalle hepatiitti-b:n)

        huomautettakoon vielä, että esim. hepatiitti-b rokote (ja twinrix) rokotteet otetaan 0kk, 1kk, ja 6kk ajanjaksoin, eli jos reissuun on alle 6kk niin ei ehdi ennen reissua saada kaikkia rokotteita, mutta suoja on kuitenkin jo hyvä parin piikin jälkeen, mutta tuo kolmas piikki sitten turvaa sen n. 20v suojan, viimeaikojen tutkimusten mukaan käytännössä elinikäisen suojan.


      • marraskuussa lähdössä
        hoax kirjoitti:

        huomautettakoon vielä, että esim. hepatiitti-b rokote (ja twinrix) rokotteet otetaan 0kk, 1kk, ja 6kk ajanjaksoin, eli jos reissuun on alle 6kk niin ei ehdi ennen reissua saada kaikkia rokotteita, mutta suoja on kuitenkin jo hyvä parin piikin jälkeen, mutta tuo kolmas piikki sitten turvaa sen n. 20v suojan, viimeaikojen tutkimusten mukaan käytännössä elinikäisen suojan.

        Eipä tässä sitten ehdi saamaan kuin max 2 rokotetta ennen reissua, mutta pärjää varmaan silläkin. Kiitos myös hinta infosta niin osaa varautua aika suureenkin summaan kolmen osalta. Meneekin äkkiseltään yhden aurinkoloman hinta esim Kanarialle pelkästään rokotteeseen, mutta on sen väärti sitten että turvallisin mielin voi Brasseihin matkustaa =)


    • Kankaala

      www.rokote.fi

      Sieltä löytyy vastaukset. :DD

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe