Minulla ensi viikolla edessä perukirjoitus. Hautakivi on vielä ostamatta, joten miten sen sinne perukirjaan merkitään, että huomioidaan vähennyksenä perinnöstä. Mitä kivet yleensä maksaa eli minkä summan sinne uskaltaa varata. Pitääkö olla lasku/kuitti vai pelkkä siihen varattu summa jotta menee oikein? Kiitos tietävälle.
Hautakivi
15
5377
Vastaukset
- jurristi
laitat siihen varauksen hautakiveä varten. voit soittaa kiviliikeesen ja kysyä hinnan.
- ihminen
Jos hautakivi on katsottu ja hinta tiedetään, voi kiviliikkeen kansaa varmaan sopia ennakkoon maksamisesta jolloin saa kuitin ja sen voi liittää perukirjaan. Näin saa homman nopeammin pakettiin.
- turhaakin turhempi viesti
Sinulla yleensä fiksuja vastauksia, mutta ei olekaan aina. Tuskin kysyjä tuollaista kysyy jos on soittanut jonnekin joka myy hautakiviä. Tuskin kirjoittanut tänne lainkaan. Silloinhan hinnat on tiedossa ja neuvovat ja opastavat myös sen perunkirjan kanssa kiven hinnasta.
- Per Saukko
turhaakin turhempi viesti kirjoitti:
Sinulla yleensä fiksuja vastauksia, mutta ei olekaan aina. Tuskin kysyjä tuollaista kysyy jos on soittanut jonnekin joka myy hautakiviä. Tuskin kirjoittanut tänne lainkaan. Silloinhan hinnat on tiedossa ja neuvovat ja opastavat myös sen perunkirjan kanssa kiven hinnasta.
Pottuilusi Jurristille se vasta turha oli. Samoin on tämä minun puheenvuoroni. Kumpikin on ihan asian vierestä. Ei auta kysyjää mitenkään saamaan neuvoa tai tietoa perunkirjaan eikä eikä hautakiven hinnasta. Että tämmösiä puheenvuoroja täällä.
- salanimi.
turhaakin turhempi viesti kirjoitti:
turhaakin turhempi viesti oli tämän sinun mitätön haukkuviesti. olet tämän palstan typerin haukkuja joka on haukkunut muita kirjoittajia ennenkin. oikeastaan säännöllisesti. mene pois. jurristihan neuvoi soittamaan kiviliikkeeseen, mikä oli ihan oikein.
- ostanut
Hinnat alkaen 800 euroa halvimmat yleisimmissä liikkeissä. Pienemmissä saa takuu varmasti alle 1000 euron ihan peruskiven. Suosittelevat jättämään perunkirjaan noin 2500 euron varauksen jos kivi on ostamatta sillä hetkellä. Noin 2000 eurolla saa ihan hyvän kiven jossa jo hiukan muutakin kuin pelkkä nimi. Itse ostin 2400 euroa maksavan. Halusin äidilleni kuitenkin mahdollisimman upean ja maksoin siitä hieman ekstraa.
- minkä summan vaan..
mutta verottaja hyväksyy 1300euroa hautakiveä varten,joka vain merkitään kuluihin.Valitettevasti tämä tieto on reilun vuoden takaa,tuo summa voi olla muuttunut.
- ostanut
Loimaan Kivi sanoi, että voi jättää 2500 euron varauksen kiveä varten. Kyllä heillä siellä viimeisin tieto perunkirjoitusta varten. Meidän kivi jäi hiukan tuon alle ja se sinne laitettiin kokonaisuudessaan.
- asdf
ostanut kirjoitti:
Loimaan Kivi sanoi, että voi jättää 2500 euron varauksen kiveä varten. Kyllä heillä siellä viimeisin tieto perunkirjoitusta varten. Meidän kivi jäi hiukan tuon alle ja se sinne laitettiin kokonaisuudessaan.
Kannattaa laittaa riittävä summa. Vähentää mm. perintöveroa. Reilu 2000 mennee varmasti läpi ilman kummenmpia selvityksiä.
- Perunkirjoitukseen
Neuvoja olen saanut että voi laittaa 2000-2500 euron hinnan kiveen. Jos se nyt muutaman satasen halvempi onkin tuskin se verottajaa enää sen enempää kiinnostaa.
- tilausvahvistus
riitti perunkirjoitukseen. Eli kaikkien muiden hautajaisvalmistelujen yhteydessä tilattiin kivikin ja siitä tuli eri tilausvahvistus kyseisen kiviliikkeen kaavakkeelle. Se liitettiin perunkirjaan vaikka kiven toimitus ja maksu olikin vasta myöhemmin. Maksoi hieman alle 900 euroa.
- kokemusta on
Suosittelen sulle, että kysele hintaa.Hinnat vaihtelevat paljon, joskus pieni kivenveistömö on halvin vaihtoehto(meillä täällä on yksi kivenveistämä,joka toimittaa ympäri suomen kiviä)Äitini halusi isälleni kiven, joka on aivan sydämmenmuotoinen ja kivi maksoi 500€,muualla samanlainen olisi maksanut 1000-2500€.Katselin että jos sinne kiven sisään haluaa sellaisen lasisen paikan kynttillälle, niin se maksaa 500-1000€.Sen takia vastasin tähän viestiin,koska nämä rahasummat olivat toisilla niin kauheita.Eikös se hautakiven summa voidaan noin arvioida,kun se laitetaan perunkirjaan?En tiedä millaisessa kaupungissa/maaseudulla asut,varmasti summa voisi olla 1500-2000€.Kysele ja käy katsomassa!!!
- Anonyymi
Pyydä kirjallinen Tarjous !!
- perukirjoitukseen
Soittelin pariin paikkaan täällä pk-seudulla ja hinnat oli 2000 euron molemmin puolin. Hintaan kyllä sitten kuuluin kultaus ja pari pronssista lintua kiven päälle. Aika kallista siis. Halvin peruskivikin oli noin 800-900 euroa ilman mitään ekstroja. Uskallan siis laittaa sen 2500 euroa sinne perunkirjoitukseen kyllä kun en pelkkään peruskiveen edes tyydy.
- minulle mieleen,
että miten jatkossa sitten aiotte sopia kiven huollosta ja kunnostuksesta?
Kivihän saattaa kaatua ihan luonnostaan ja jopa särkyä. Kivi voi myös painua vinoon.
Osaa sukulaisista kenossa oleva kivi ei häiritse ollenkaan ja he eivät sitten halua ottaa kustannuksiin ollenkaan osaa.
Minä olen ainakin antanut yhden sukulaisen hyväksi tällaisen etukäteispidätyksen "hautakivihuoltoa" varten perukirjaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1061718
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271462En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931326- 621173
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101058Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1111029Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall216848Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122763
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20728