Eli millainen olisi niiden kuvaamiseen tarvittava hyvä(digi)kamera?Liike,junan isokoko ja kuvaus etäisyys vaativat ilmeisesti järjestelmän hankkimista?
Vastaukset 4
- vaatimuksia
Ainoa eritysvaatimus on suhteellisen pitkän polttovälin käyttömahdollisuus, sillä liikkuvia junia ei kannata kuvata kovin läheltä. Nykyään löytyy monelta valmistajalta lähes pokkarikoon kameroita, joissa optisen zoomin kerroin on luokkaa 10. Hinnat noin 400 eurosta ylöspäin.
Järjestelmä on tietty hyvä, jos rahat riittävät ja sellaista viitsii kuljettaa mukanaan. Kuvanlaatu ei välttämättä ole parempi kuin näissä pokkareissa. - pläähhh
Ei junien/ muidenkaan liikkuvien esineiden kuvaamisessa järkkäriä tarvita, tietenkin paras mahdollinen kuvanlaatu sillä saavutetaan. Liikkuvien kohteiden kuvauksessa kannattaa käyttää panorointia.
http://www.pikseli.fi/?id=306 - Asemamies
Lisäneuvoja voisi löytyä rautatiemuseon foorumilta. Siellä on alue rautatiekuvaukseen.
http://www.rautatie.org/forum - tietoja
Minun kalusto, jolla kuvaan junia on seuraava: Canon EOS 1100d järjestelmäkamera, 18-55 objektiivilla, jalusta on velbon sherpa 600r ja yleensä kuvaan videoita, mutta sitten valokuvia tulee otettua joskus ja mulla on myös canon kaukolaukaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791672
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.107859En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset207634- 133608
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo89595- 48556
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50548- 37536
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510