Matkalla Uruguayhin

_pertta

Lennot Uruguayhin, Montevideoon, varattu! Tammi-helmikuun taitteessa olisi tarkoitus viihtyä maassa kaksi viikkoa. Kyseessä on ensimmäinen kertani Etelä-Amerikassa, joten nyt olisi vinkeille ja tarinoille tarvetta. Kertokaa siis kaikki Uruguayssa käyneet, asuneet, matkustaneet, mitä tykkäsitte maasta ja muutenkin kokemuksianne. Olisin erittäin kiitollinen:)

Niin, ja mistä löytyy valtava taideteos (ilmeisesti kuitenkin sijaitsee Uruguayssa), jossa iso käsi nousee hiekasta? Tietääkö kukaan? Millä nimellä tunnetaan ja onko kenties Montevideossa vai jossain muussa rannikkokaupungissa?

7

2839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n.o.r

      La Mano on teoksen nimi, ja sen on tehnyt chileläinen Mario Irrazábal. Sijaitsee Punta Del Estessä, nuorten suosimassa kalliissa Etelä Amerikan "Monacossa". (Kirjoittajan mielipide)

      Katso:
      www.puntadeleste.com/informacion_generada/informacion_item15.asp

      Jos menet Punta Del Esteen, on myös ihan "must" käydä casapueblossa:

      www.carlospaezvilaro.com.uy/casapueblo.swf

      Se on hotelli mutta samalla mahtava taideteos. Sinne pääsee sisälle ihmettelemään ylhäältä kalliolta (pääovesta) ja sisällä voi ottaa hissin alakertaan rantaan kahvilaan. Hotelli on näkemisen arvoinen parhaimmillaan juuri matkasi aikaan.

    • Victor

      Tervehdys,
      mulla olisi samanlaisia suunnitelmia eli tammi-helmikuun vaihteessa Argentiinaan ja Uruguayhin. Jos saan tiedustella: mikä on lentoreittisi, lentoyhtiö ja paljonko maksaa lennot ?

    • on ihana!

      Olin viime kevään Buenos Airesissa ja kävin Coloniassa. Se tuntui suorastaan keitaalta BA:n vilinän jälkeen! Suorittelen! Siellä on siirtomaa-aikaisia katuja ja ihanan rauhallista. Uruguaysta kannattaa EHDOTTOMASTI tulla käymään BA:ssa, laivalla Buquebusilla pääsee tosi helposti. Jos lattareihin lähtee, ei BA:ta kannata jättää kokematta, mulla jäi sinne ihan älytön ikävä!

    • pablo aimar

      mee käymään Sacramento de Colonia tai pelkkä Colonia -nimisessä kaupungissa. ei oo pitkä matka montevideosta, pari tuntia varmaa bussilla.
      Niin rento ja pieni kylä, tosi rauhallinen ja hyvä mesta chillata vaan. Rantoja on paljon, tosin niiden tasosta en nyt osaa sanoa, ei tullu paljoo käytyä, olin siellä vaan pari päivää mutta olis tehny mieli jäädä..
      Ja siellä on ihan mielettömän upee auringonlasku..Jo sen takia kannattaa siellä käydä.

      • Käytetään suomea

        Chillata? Voisitko ystävällisesti suomentaa?
        Miksi pitää jopa täälläkin briljeerata termeillä, jotka tuntee vain yksi sadasta?


      • Eletään 2000 lukuu!
        Käytetään suomea kirjoitti:

        Chillata? Voisitko ystävällisesti suomentaa?
        Miksi pitää jopa täälläkin briljeerata termeillä, jotka tuntee vain yksi sadasta?

        Öhöm... Chillata tarkoittaa hengata yms. Termi on yleisessä käytössä ja on slangia. Ihan yhtä tärkeä kieli kun tuo sinun kovin rakkaasta vaikuttava sivistyssanasto. Tulee englannin kielisestä sanasta chill out. Itse käytät briljeerata sanaa, joten turha on muille valittaa. Ihme, että olet internettiin löytänyt tuolla osaamisen määrällä ja nykyaikaisuudellasi.

        Kyllä itsesi nolasit...


    • Nacho

      http://www.uruguayamigo.com

      Osoitteesta löytyy kuvia, linkkejä ja paljon tietoa Uruguaysta.

      Suosittelen käydä Rochan maakunnan rannoilla. Olen itse uruguaylainen ja kävin nyt ensimmäistä kertaa mm. Punta del Diablossa ja oli aivan upea kokemus. Suosittelen! Kesällä on oikeasti todella kauniista seutua, upeita merimaisemia ja ihmisiäkin.

      Montevideossa on ihan "must" käydä viikonloppuisin katutorikaupoissa kuten "Villa Biarritz", "Tristan Narvaja" tai "Parque Rodo".
      Käy klo 00 eteenpäin "Ciudad Viejan" (Vanha- kaupungin) alueella, siellä on upeita baareja (musikkia livenä) ja hieno ilmapiiri.

      ÄLÄ MISSÄÄN TAPAUKSESSA MENE PELKÄSTÄÄN COLONIAAN!
      URUGUAYSSA ON MUUTENKIN PALJON NÄHTÄVÄÄ. COLONIA ON KAUNIS, MUTTA TUNTUU SILTÄ ETTÄ BUENOS AIRESISSA ARGENTIINALAISET BOIKOTOIVAT URUGUAYN TURISMIA SANOMALLA TURISTEILLE ETTÄ VAIN KANNATTAA KÄYDÄ COLONIASSA, SILLÄ SUURIN OSA HOTELLEISTA JA RAVINTOLOISTA ON HEIDÄN OMISTAMIA.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1965
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      140
      1445
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe