Hei. Olen 21v nainen, menkat alkoi 13-vuotiaana ja aina olleet normaalit (melko säännölliset ja aina kestäneet yhtä kauan,n.6 päivää). Kuukausi sitten sairastuin ("nuha"/kuumetta 3 päivää) ja samalla alkoi kuukautiset, jotka tulivat RUSKEANA! Aluksi vuoto oli todella pientä ja ruskeaa/todella vähän punaista seassa, sekä hieman kokkareista! Ei ole koskaan ennen ollut tuollaista! Aina on ollut ensimmäisenä kahtena päivänä todella runsasta punaista vuotoa. Ruskea vuoto jatkui n.5 päivää,eikä ollut kovin runsasta ja välillä oli hieman enemmän punertavaakin verta seassa.
Ajattelin että kuume sekoitti menkat ja siksi olivat niin erilaiset, mutta nyt taas tulee ruskeaa kuukautisvuotoa, kokkareista ja limaisen oloista! En ymmärrä mistä johtuu! Kipuja ei ole sen enempää kuin normaalistikaan kuukautisten aikana, oikeastaan sattuu alavatsaan vähemmän kuin yleensä. Raskaana en voi olla.
Luin netistä juttuja ruskeasta vuodosta ja kaikki melkeen liittyivät raskauteen, siksi ihmettelen! Mistä muusta voi johtua ruskea kuukautisvuoto!? Tulehdus? (ei ole mitään oireita ollut!) Olen aivan sekaisin :(
ruskeaa vuotoa!!
7
4592
Vastaukset
- 16 VUOTTA
ja mulla on iha sama ongelma, AUTTAKAA MEITÄ!
- hitsikkä
Täysin sama juttu täällä. Epäilen kumminkin omalta osaltani liian nopeaa laihdutusta. :/
- mitääh
hitsikkä kirjoitti:
Täysin sama juttu täällä. Epäilen kumminkin omalta osaltani liian nopeaa laihdutusta. :/
Itsekin olen aika laiha, mutta olen aina ollut. Enkä ole laihtunut, eli en usko et siitä johtuu, ainakaan minulla. On vaan jostain syystä todella niukka vuoto jolloin veri "kuivuu" matkalla!? :( Normaalisti ei ole todellakaan pienet vuodot mulla. Voisikohan johtua stressistä!? Tai sitten mulla johtuu siitä kuumeilusta, mutta miksi se vieläkin vaikuttaisi!? En ymmärrä...
- hitsikkä
Mulla on jo toista kertaa ilmennyt tuota ruskeaa vuotoa.
--> normaalit kuukauiset, tosi kestivät _vain_ kolme päivää.
---> Kahden viikon kuluttua ilmestyi ruskeaa vuotoa, kesti neljä päivää.
---> Nyt taas kahden viikon kuluttua edellisestä alkoi tämä ruskea tiputtelu. 4 päivä jo menossa.
En siis ole laiha, mutta olen laihtunut huomattavasti lyhyessä ajassa, mikä on varmasti vaikuttanut hormonitasapainoon.
Aijon käydä terveydenhoitajalla tai lääkärissä. - pillereitä?
mulla oli nimittäin samaa vaivaa ja luulin jo siarastavani jotain munasarjasyöpää tms vakavaa. Kävin pariinkin otteeseen lääkärillä ja mitää erityistä ei löytynyt. Viimein tuli puhe ehkäisypillereistä.. Ne vaihdettiin matalampihormonisiin ja vaiva katos sitä myöten! Aika usein nuo vuotohäiriöt (ellei ole tulehdusta) johtuvat hormoneista.
- Minä vain...
Itse olen kuullut samanlaisia tapauksia kavereiltani. Ja luulen jos vain sen flunssan aikana oli ruskeaa vuotoa, niin se johtuu 99% siitä flunssasta.
Se voi myös olla, että flunssa on voinut aiheuttaa jonkin näköisen tulehduksen, jolloin kannattaa kääntyä lääkärin apuun! ;)- mitääh
Nyt alkaa varmaan normalisoitumaan mun menkat taas, ainakin loppuvuoto oli iha normaalia. Ehkäpä se johtui siitä flunssasta. En syö edes e-pillereitä (en ole koskaan syöny) niin ei ainakaan niistä voi johtua,huomasin itekin netissä kirjotteluja että ne jotka on syöny pillereitä, niin niillä olis sitä ruskeaa vuotoa. Olis vaan ollu "kiva" tietää mistä tälläinen vuoto johtuu, kun niin monilla tuntuu samanlaista olevan...(meilläkin jotka ei syö e-pillereitä ja ei ole raskaana)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752