älä itke, ruma lapsi?

ety

"älä itke, ruma lapsi, ota rusina"
tai
"älä itke, ruma lapsi, huomenna mennään naamarikauppaan"

mistä ihmeestä tää sanonta on peräsin?? kertokaa mulle, se on mietityttäny jo tositosi pitkää!

aattelin laittaa tän kysymyksen tänne jos toi ois vaikka jostain kirjasta tai jotstain, ku en yhtään tiiä!

18

12148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wilma3

      o viel kuullutkaan, mut naamarikauppahan on ihan ilmiselvä: haetaan "kauniimpi" naama.
      En muista kyllä missä kirjassa olis ollut. Varmaan kuitenkin jossakin...

    • tällee

      'Älä itke ruma lapsi, ei äitiskään ollu mikään ruusu.'

      Siinä on ainakin logiikkaa.

    • kuullut

      sellaisen että:
      "Älä itke ruma lapsi, huomenna saat uuden naaman"
      Tai
      "Älä itke ruma lapsi, huomenna saat banaanin"

      Ihan kökköjä sanontoja!

      • _*_

        Toi banaanijuttu oli kyllä hyvä!


    • ritutähti

      on pitänyt vääntää amis-aiheinen versio,

      "Älä itke ruma amis, ota karvanopat."
      (:

      Sanontojen alkuperästä ei minullakaan mitään tietoa.

      Hämäävää.

    • jooa10

      Älä itke ruma lapsi ota rusina taikka kaksi!

    • minä

      Älä itke ruma lapsi maailma ei muutu paremmaksi,
      muuttuu taikka ei ruma olet anyway. :D

    • saythattobff

      älä itke ruma lapsi, meitähän on kaksi ;)

    • viivi r.

      älä itke ruma lapsi, maailma muuttuu paremmaksi

    • lihot sata kilo

      Ap älä itke oot ruma lapsi ota rusina tai kaksi niin muutut rumemmaksi.

    • JUMALTEN_JUOMA

      Meillä päin jotkut sanoo näin: "älä itke ruma lapsi, ota es tai kaksi, niin muutut vielä rumemmaksi" :D

    • Anonyymi

      Alkuperäinen muoto on "Älä itke, ruma lapsi, ei se itku kaunista". Se tarkoittaa sitä, että jos asiat ovat huonosti, niin niistä valittaminen ja niiden sureminen ei muuta niitä mitenkään paremmiksi.

      • Anonyymi

        Ja lapsi ruma itkiessään. Ketäs meistä itku kaunistaisi paitsi ehkä parivaljakkoa Ansa Ikonen ja Tauno Palo filmeissään. Ei nuo rumia olleet mutta eivät kyllä kunnolla parkuneetkaan.


    • Anonyymi

      Älä itke ruma lapsi,päivä muuttuu paremmaksi.. syö rusinoita taikka kaksi... muutut vielä rumemmaksi

    • Minulla joskus opettaja sanoi Sinä olet ruma minä nauroin

    • Anonyymi

      Aikoinaan se meni myös jotenkin: Älä itke ruma lapsi, kampaa naamasi.

      Tulee nykyisin mieleen kun käsittämätön luuri aika ajoin kuulostaa ottavan jonnekin lähikuvan kun unenpöpperössä vasta availee sitä. Että olisipa ollut edes kajalit.

      • Anonyymi

        Siinä olikin kaksi möläytystä sekoitettu. Sananlasku ja Ala-Perttijuttu, mutta ei poiskaan enää saa. Se äskeinen anonyymi pahoittelee.


    • Anonyymi

      moi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe