Mikä kamera kannattaisi tilata netti anttilasta? sieltä olen päättänyt tilata osamaksun takia.. Vinkkejä.
Mikä
11
787
Vastaukset
- fotomyyjä
lisää tietoa
- hyviä..........
kuvia.. peruskäyttöön kamera tulisi. Mutta millä saisi hyviä maisemakuvia myös hämärässä.
- sama kysymys
hyviä.......... kirjoitti:
kuvia.. peruskäyttöön kamera tulisi. Mutta millä saisi hyviä maisemakuvia myös hämärässä.
Kannattaisi joskus lukea myös kameratestejä ja/tai valokuvaus foorumeiden vanhoja viestejä.
Tätäkin asiaa on kysytty varmaan kymmeniä kertoja.
Vastaus on aina vain sama, eli Fujin kamerat soveltuvat ylivoimaisesti parhaiten hämärässä ja pimeässä kuvaukseen. Jos rahaa on enemmän käytettävissä, silloin kannattaa päätyä hankkimaan Finepix S 9500. Se pesee muut superzoomi kamerat mennen tullen. - Fujilta
hyviä.......... kirjoitti:
kuvia.. peruskäyttöön kamera tulisi. Mutta millä saisi hyviä maisemakuvia myös hämärässä.
Peruskäyttöön Fujilta F30. Pokkareista täysin ylivoimainen heikossa valaistuksessa kuvaamiseen.
- Fotari
sama kysymys kirjoitti:
Kannattaisi joskus lukea myös kameratestejä ja/tai valokuvaus foorumeiden vanhoja viestejä.
Tätäkin asiaa on kysytty varmaan kymmeniä kertoja.
Vastaus on aina vain sama, eli Fujin kamerat soveltuvat ylivoimaisesti parhaiten hämärässä ja pimeässä kuvaukseen. Jos rahaa on enemmän käytettävissä, silloin kannattaa päätyä hankkimaan Finepix S 9500. Se pesee muut superzoomi kamerat mennen tullen.Kirjoitit: Finepix S 9500. Se pesee muut superzoomi kamerat mennen tullen.
Ohhoh.
Kamera ilmeisesti hyvä, mutta yksi puuttuu, kuvanvakain ja noinkin pitkä ulotteisella kameralla se on lähes välttämätön. Heikossa valaistuksessa sen merkitys on ehdoton. Testit ovat kiinittäneet tähän puutteeseen huomiota.
Kenekään käsi ei ole niin vakaa, että ei sitä tarvitse. Aina ei ole jalustaa mukana.
Jos vakain olisi tarpeeton niin miksi esim. Canonin parhaissa putkissa se on. - ja selvästi
Fotari kirjoitti:
Kirjoitit: Finepix S 9500. Se pesee muut superzoomi kamerat mennen tullen.
Ohhoh.
Kamera ilmeisesti hyvä, mutta yksi puuttuu, kuvanvakain ja noinkin pitkä ulotteisella kameralla se on lähes välttämätön. Heikossa valaistuksessa sen merkitys on ehdoton. Testit ovat kiinittäneet tähän puutteeseen huomiota.
Kenekään käsi ei ole niin vakaa, että ei sitä tarvitse. Aina ei ole jalustaa mukana.
Jos vakain olisi tarpeeton niin miksi esim. Canonin parhaissa putkissa se on.S 9500:ssa on elektroninen tärähdyksen esto, joka myös toimii.
Itse kyseisen kameran omistajana olen saanut paljon hyviä ja TÄRÄHTÄMÄTTÖMIÄ kuvia täydellä putkella
Heikossa valaistuksessa tärähdyksen esto sekä Fujin loistava herkkyys sekä kohinattomuus ovat lyömätön yhdistelmä. - mieltä
Fujilta kirjoitti:
Peruskäyttöön Fujilta F30. Pokkareista täysin ylivoimainen heikossa valaistuksessa kuvaamiseen.
Hämäräkuvaukseen joko Fujin F30 tai jos rahaa on sijoittaa enemmänkin niin sitten jokin järjestelmäkamera. Netanttilassa ei vaan taida nyt olla Fujia myynnissä mutta saahan niitä osamaksulla muualtakin.
- hommaamassa kameraa
sama kysymys kirjoitti:
Kannattaisi joskus lukea myös kameratestejä ja/tai valokuvaus foorumeiden vanhoja viestejä.
Tätäkin asiaa on kysytty varmaan kymmeniä kertoja.
Vastaus on aina vain sama, eli Fujin kamerat soveltuvat ylivoimaisesti parhaiten hämärässä ja pimeässä kuvaukseen. Jos rahaa on enemmän käytettävissä, silloin kannattaa päätyä hankkimaan Finepix S 9500. Se pesee muut superzoomi kamerat mennen tullen.Onko tietoa mistä saisi 9500 suomenkielistä ohjetta jos kameran ostaisi nettimyymälästä?
Mikäli haluat kuvata hämärässä kannattaa ostaa digijärkkäri. Sillä saa sen laatuisia kuvia hämärässä, josta parhaankaan pokkarin omistajat ei voi edes uneksia. Asetuksella ISO 3200 ei ole vielä kohinaa sen enenpää kuin fujin ISO 200 asetuksella. Muutenkin kuvien laadussa on sanoin kuvaamaton ero.
- yleistys
Canon 350D on järkkäri. Eikö niin?
Fuji F30 on pokkari. Eikö niin?
Vertaa kohinaa. Ero ei ole lainkaan sellainen kuin esität.
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf30/page10.asp (ISO 800)
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/page26.asp (ISO 1600) yleistys kirjoitti:
Canon 350D on järkkäri. Eikö niin?
Fuji F30 on pokkari. Eikö niin?
Vertaa kohinaa. Ero ei ole lainkaan sellainen kuin esität.
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf30/page10.asp (ISO 800)
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos350d/page26.asp (ISO 1600)Hämärä kuvauksessa vaikuttaa moni asia lopputulokseen. Pitää muistaa, että kohina digikameroissa = rakeisuus filmikameroissa. Tähän vaikuttaa mm. croppikerroin. Se on pokkareissa luokkaa 4-6, mutta järkkäreissä 1-1,6. Sillä on suuri merkitys. Mitä pienenpi kenno no sitä herkemmin esiintyy kohina.
Toinen mikä kannattaa muistaa on optiikan valovoima, joka pokkareissa on tyypillisesti kehno. Järkkäreihin voi ostaa vaikka normaali opiskan maisema kuvausta varten. niissä on valovoima tyypillisesti F1,4 eli kolme aukkoa parempi kuin pokkareissa tavanomaisesti oleva ns. normaali asennossa oleva F4,0 . Tällä on suuri merkitys etenkin hämärä kuvauksessa.
Kolmas mikä vaikuttaa laatuun on optiikka. Mikäli pokkarilla haluttaisiin sama laatu kuin järkkäreissä pitäisi olla piirron croppikertoimen verran parempi kuin järkkäreissä. Toisin sanoen rutkasti parempaa kuin nyt teide ja sotilaskäyttöön pystytään valmistamaan.
Nämä on perusteet jonka vuoksi suosittelen järkkäreitä hämärä kuvaukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091175
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116988- 125906
- 91739
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54606Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48569- 72501