itsetehty lahja tuntemattomille

ommellen

Minut ja mieheni on kutsuttu hääjuhliin, itse en tunne paria ollenkaan. Haluaisin tehdä lahjan itse, koska emme ole varakkaita, ja muutenkin haluaisin ommella sen itse. Osaan ommella lähes mitä vaan, seinätekstiileistä taidenukkeihin. En kudo enkä neulo. Olisiko liian rohkeaa tehdä seinätekstiili lahjaksi, kun ei tiedä parista mitään? Nukkeni ovat niin persoonallisia, etten uskalla.
Esimerkki:
http://s37.photobucket.com/albums/e78/Gwendolyne-84/?action=view¤t=IlonaMenninkinen.jpg
Olisiko hyvä jokin hillitty tekstiili kyyhkysistä ja sormuksesta tms. hyvä? Parhaimmillani olen kyllä erikoisempien juttujen tekemisessä, mutta en tiedä morsiammen sisustusmausta :)

14

1785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nukke!

      Jos kerran osaat tehdä noin kauniita nukkeja niin tee ihmeessä tyttö ja poika nukke joilla on esimerkiksi häävaatteet päällä :)
      minä ainakin olisin tuollaisesta nukesta todella onnellinen;)

      Tee ihmeessä:)

      • ommellen

        Kiitos kehuista, mutta, taitaisin vaan mokata itseni noilla nukeilla. Niistä ei todellakaan kaikki tykkää :) ovat niin isojakin, että vievät kauheasti tilaa. Enkä uskalla sitä seinätekstiiliäkään tehdä, se on liian henkilökohtaista, tavallaan vaatia laittamaan jotain seinälle. Olen tehnyt sellaisia pellavapyyhkeitä, joissa on oikean kokoinen kolmiulotteinen pellavainen vaahteranlehti ommeltu ruodeistaan kiinni. Taidan tehdä sellaisia! Niitä lehtiäkin on valmiina jossain. Maalaan lehdet syksyn väreillä ja ompelen luonnonväriseen pyyhkeeseen. Ehkä ne nimikoinit vielä.

        Miltäs tämä kuullostaa?


      • KaarinaJ
        ommellen kirjoitti:

        Kiitos kehuista, mutta, taitaisin vaan mokata itseni noilla nukeilla. Niistä ei todellakaan kaikki tykkää :) ovat niin isojakin, että vievät kauheasti tilaa. Enkä uskalla sitä seinätekstiiliäkään tehdä, se on liian henkilökohtaista, tavallaan vaatia laittamaan jotain seinälle. Olen tehnyt sellaisia pellavapyyhkeitä, joissa on oikean kokoinen kolmiulotteinen pellavainen vaahteranlehti ommeltu ruodeistaan kiinni. Taidan tehdä sellaisia! Niitä lehtiäkin on valmiina jossain. Maalaan lehdet syksyn väreillä ja ompelen luonnonväriseen pyyhkeeseen. Ehkä ne nimikoinit vielä.

        Miltäs tämä kuullostaa?

        Oikein hyvältä kuulostaa, tämä pyyheidea.
        Toinen vaihtoehto on kaksi esiliinaa, patalaput ja uunikintaat - jos sellaiset luonnistuu. Niille on varmasti myös käyttöä, ja kun kankaan valitsee hillityksi, pysyy pellavassa, mustassa, valkoisessa jne. ovat nämä varmasti käyttökelpoisia, oli parin värimieltymys minkälainen tahansa.
        Osaisinpa minäkin....


      • Jaanelo
        ommellen kirjoitti:

        Kiitos kehuista, mutta, taitaisin vaan mokata itseni noilla nukeilla. Niistä ei todellakaan kaikki tykkää :) ovat niin isojakin, että vievät kauheasti tilaa. Enkä uskalla sitä seinätekstiiliäkään tehdä, se on liian henkilökohtaista, tavallaan vaatia laittamaan jotain seinälle. Olen tehnyt sellaisia pellavapyyhkeitä, joissa on oikean kokoinen kolmiulotteinen pellavainen vaahteranlehti ommeltu ruodeistaan kiinni. Taidan tehdä sellaisia! Niitä lehtiäkin on valmiina jossain. Maalaan lehdet syksyn väreillä ja ompelen luonnonväriseen pyyhkeeseen. Ehkä ne nimikoinit vielä.

        Miltäs tämä kuullostaa?

        Pyyhesetti on oikein hyvä idea. :o) Kuulostavat oikein kauniilta. Lisäisin siihen vielä sarjaan sopivat pefletit saunaan ja molemmat toki nimikoituna, se tuo mukavaa yksilöllisyyttä. Pyyhkeille on jokaisella käyttöä, vaan kaikki eivät käytä esiliinaa kokatessa. Itselläni se jäisi käyttämättä, vaikka olisi kuinka hieno.


      • idea!
        ommellen kirjoitti:

        Kiitos kehuista, mutta, taitaisin vaan mokata itseni noilla nukeilla. Niistä ei todellakaan kaikki tykkää :) ovat niin isojakin, että vievät kauheasti tilaa. Enkä uskalla sitä seinätekstiiliäkään tehdä, se on liian henkilökohtaista, tavallaan vaatia laittamaan jotain seinälle. Olen tehnyt sellaisia pellavapyyhkeitä, joissa on oikean kokoinen kolmiulotteinen pellavainen vaahteranlehti ommeltu ruodeistaan kiinni. Taidan tehdä sellaisia! Niitä lehtiäkin on valmiina jossain. Maalaan lehdet syksyn väreillä ja ompelen luonnonväriseen pyyhkeeseen. Ehkä ne nimikoinit vielä.

        Miltäs tämä kuullostaa?

        Pellavapyhkeet on mielestäni aina hyvä ja laadukas lahja viedä hääparille. Käytännöllinen, kaunis ja kestävä lahja! Vein kans joskus pellava-puuvilla-keittiöpyyhkeitä lahjaksi ja on ollut hauska nähdä ne oikeasti hääparilla käytössä! :)

        Yksissä häissä ollessani näin hauskan lahjaidean: vieras oli lahjalistasta katsonut mitä astiasarjaa hääpari toivoo ja oli painanut kangasväreillä astiastoon sopivat ruokaliinat! Tai siis ruokaliinan kulmiin astiastosta kopioidun aiheen... Oli tosi hienot! Samalla periaatteellahan vois tehdä esim. kaitaliinan tai tabletit ja lisätä pakettiin vaikka kynttilöitä tai muuta kattausrekvisiittaa.


      • toisinpäin
        Jaanelo kirjoitti:

        Pyyhesetti on oikein hyvä idea. :o) Kuulostavat oikein kauniilta. Lisäisin siihen vielä sarjaan sopivat pefletit saunaan ja molemmat toki nimikoituna, se tuo mukavaa yksilöllisyyttä. Pyyhkeille on jokaisella käyttöä, vaan kaikki eivät käytä esiliinaa kokatessa. Itselläni se jäisi käyttämättä, vaikka olisi kuinka hieno.

        Meillä on pyyhkeitä niin valtavasti, että ne voisivat helpomminkin jäädä käyttämättä; esiliinasta ilahtuisin kovin! :)


    • ommellen

      Päätin tehdä 4 kpl niitä käsipyyhkeitä. Ajattelin tehdä niistä salmiakkkiruudun nuotoiset, että kauniit vaahteranlehdet pääsisivät oikeuksiinsa, ripustuslenkki pitkään kulmaan. Kanttaan ne ympäriltä. Eikös kutsukortista voi saada jonkin käsityksen morsiamen mausta? Siinä oli viininpunaista, pellavanbeigeä ja kuparia. suurinpiirtein näillä väreillä ajattelin toimia.

      Nyt mies väittää, että lahja on liian halpa. Hyvää jälkeä osaan tehdä, koska olen ammattilainen. Tuotelaput vielä mukaan. Lisäksi hän ei hyväksy salmiakkiruutu-muotoa, koska "pyyhkeet eivät ole sen muotoisia".
      Hohhoijaa... Mitä ajattelette tästä?

      • älä kuuuntele miestä

        hei!

        ihanin lahjaidea on itsetehty,se on kuin taideteos, joten käsintehty on sata kertaa arvokkaampi kuin ostettu!! älä siis kuuntlee hömppää miestäsi, miehet ovat juuri tuollaisia. paketoi liinat kauniista sellofaaniin, on kyllä upein lahja mitä pari saa! ja vielä ihanan persoonallinen tuo salmiakki muoto, rohkeasti tekemään vain! värit kuulostaa hyvälle, kutsussa varmasti väriä, joka parille sopii.

        itse annan useasti myös itsetehtyä (jos vain aikaa tehdä), ja arvostan suunnattomasti, jos joku näkee vaivan ja antaa meille itsetehdyn lahjan! eli rohkeasti vaan tekemään, tiedän kyllä paineen kun itse tekee, että mitä jos joku ei pidäkkään, mutta tuo idea on kyllä niin mahtava että varmasti ovat haltioissaan!


      • ommellen
        älä kuuuntele miestä kirjoitti:

        hei!

        ihanin lahjaidea on itsetehty,se on kuin taideteos, joten käsintehty on sata kertaa arvokkaampi kuin ostettu!! älä siis kuuntlee hömppää miestäsi, miehet ovat juuri tuollaisia. paketoi liinat kauniista sellofaaniin, on kyllä upein lahja mitä pari saa! ja vielä ihanan persoonallinen tuo salmiakki muoto, rohkeasti tekemään vain! värit kuulostaa hyvälle, kutsussa varmasti väriä, joka parille sopii.

        itse annan useasti myös itsetehtyä (jos vain aikaa tehdä), ja arvostan suunnattomasti, jos joku näkee vaivan ja antaa meille itsetehdyn lahjan! eli rohkeasti vaan tekemään, tiedän kyllä paineen kun itse tekee, että mitä jos joku ei pidäkkään, mutta tuo idea on kyllä niin mahtava että varmasti ovat haltioissaan!

        ja halaus!

        Pidän puoleni tässä asiassa! Se on totta, että miehet ovat juuri tuollaisia... Voi olla, että pyöräkin olisi varmaan vielä neliskulmainen, jos ei joku nainen olisi vinkannut toiseen suuntaan ;)Kuka tietää...:)


      • kans
        älä kuuuntele miestä kirjoitti:

        hei!

        ihanin lahjaidea on itsetehty,se on kuin taideteos, joten käsintehty on sata kertaa arvokkaampi kuin ostettu!! älä siis kuuntlee hömppää miestäsi, miehet ovat juuri tuollaisia. paketoi liinat kauniista sellofaaniin, on kyllä upein lahja mitä pari saa! ja vielä ihanan persoonallinen tuo salmiakki muoto, rohkeasti tekemään vain! värit kuulostaa hyvälle, kutsussa varmasti väriä, joka parille sopii.

        itse annan useasti myös itsetehtyä (jos vain aikaa tehdä), ja arvostan suunnattomasti, jos joku näkee vaivan ja antaa meille itsetehdyn lahjan! eli rohkeasti vaan tekemään, tiedän kyllä paineen kun itse tekee, että mitä jos joku ei pidäkkään, mutta tuo idea on kyllä niin mahtava että varmasti ovat haltioissaan!

        Samaa mieltä olen! Kutsussa on luultavasti juuri hääparin tyylisiä sävyjä ja toisaalta, ei se niin vakavaa, vaikkei olisikaan! Fiksu ihminen osaa varmasti arvostaa käsintehtyä lahjaa yhtä paljon ja ehkä jopa enemmänkin kuin valmista pakettia.

        Miehillä nyt ei ole useimmiten silmää tällaisille jutuille, joten ei kannata kuunnella! Hyvä paketti siitä tulee, kun olet kerran ammattiompelija. :) Tai siis alkuperäinen kirjoittaja on... :D


    • koska et tiedä makua

      Juttusi ovat ihania..mutta tee kuitenkin jokin käyttätekstiili. Muuten voit joutua pettymään.

    • kun teet itse.

      tuli mieleen, että jos haluat niin miksi et voisi kysyäkin, ilahtuisiko hääpari esim.siitä nukesta. Tai seinävaatteesta, jos haluat tehdä. Että olisiko se heidän tyylistään? Mutta nuo pyyhkeet yms. käyttöön tulevat liinat ovat ihana idea!

      • ommellen

        Seinätekstiilin tein. Värit ja tyylin otin kutsukortista. On hieman kesken vielä, mutta tyytyväinen. Laitoin se toisen seinätekstiilin päälle, älkää ihmetelkö.

        Pellavapyyhkeissä on se huono puoli, että hajoavat melko nopeasti, ja mua vaan ei huvita tehdä sen tyyppisiä juttuja. Joten otin sen riskin, että tein turhaa työtä...


      • ommellen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4453
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4040
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2720
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1643
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1571
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe