Ongelmana on se, että miten saisin tehtyä viite-eheyden kolmelle taululle. Olen tekemässä kirjatietokantaa ja taulut on kirjailija, kirja ja luetut. Oisko kenelläkään vinkkejä...
MySQL
hakuja eri tauluista
3
412
Vastaukset
- KakkaPeppu
Tietokantatyypin pitää olla innoDB. Muut eivät tue foreign keytä.
tarkat ohjeet:
google: mysql foreign key - taulujen ripustelija
Mitä sulla tohon "luetut"-tauluun tulee?
Jos tarkoituksena on vain eritellä, mitkä kirjat on luettu ja mitä ei, eikö olisi yksinkertaisempaa lisätä kirja-tauluun boolean-arvo "luettu"? Silloin viite-eheyden toteuttaminenkin olisi yksinkertaisempaa.- on etsiä..
Hakuehdoilla löytää kirjailijan kirjoittamat kirjat ja toisin päinkin sekä minä vuonna kyseisen kirjan olen lukenut..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643305Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433117- 432498
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1082356- 311923
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851425- 391300
- 821159