Mulla olisi sisäkaton maalaus edessä. Kyseessä betoninen kerrostalo, välikatot ontelolaattaa, rakennusvuosi kuuskytluvun puolivälin jälkeen.
Mistä tunnistaa, millä maalilla katto on maalattu? Katto näyttää olevan maalattu, ei kovin "röpöinen". Joskin maalipinta tuntuu erittäin karhealta, ei-ihan-tartu jotakin valkoista kalkkia sormeen kun pyyhkäisee sormenpäällä.
Voisiko joku auttaa alkuun: katossa muutamissa nurkissa näkyy halkeamia, ei sentään betonissa asti mutta kuitenkin. Miten halkeamat tulisi käsitellä, tulisiko ne avata hiomalla ja miten siitä eteenpäin? Olisiko parasta vetäistä pohjamaali pintaan? Vai uskaltaako pohjamaaleja vedellä mihin tahansa pintaan, jos edellinen on jo lateksilla tms. maalannut milloin sitten lieneekään...
Miten seinien halkeamien kanssa kannattaa menetellä? Maalia surutta päälle vaan vai availlaan -ja sitten jotakin päälle, mitäköhän se "jotakin" olisi? Jotakin paksua ja elastista maalia pohjalle, kenties? Kannattaako laittaa tasoitetta, siirtyykö halkeama helposti siihenkin siltikin vaikka kosteutta ei kuitenkaan olisi? Erityisesti kiinnostaa betoniset ulkoseinät ja Siporex-sisäseinät.
Mikä ylipäätään on tyypillinen elinikä maalipinnoille, kai ne haurastuvat ajan myötä...?
PS. olen nähnyt kosteusvaurioläikän katossa joskus, joten kosteusvauriohilseilystä maalipinnassa ei todennäköisesti ole kyse.
Kiittäen ja kumartaen otan vastaan kaiket kommentit ja vinkit, vaikka sitten haistattelutkin.
sisäkaton maalaus
noviisi -the one and only-
2
3276
Vastaukset
- bbb
maalaa katto tixomatilla.
- The Noviisi
Tixomattia ei ainaskaan ole kukaan haukkunut paitsi katkua. Kaipa jos kunnolla mielii tehdä niin sitä sitten. Jos käry häiritsee, ei kun pyykkipoika nenään.
( kumartaa syvään )
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1171534
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881357Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1481164- 671020
- 40990
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V113969Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.59945- 69924
- 97897
- 73881