Te spiritismin ystävät katseet tänne! te joitka haluatte tietää.

nainen 40v.

olen jo jonkin verran vanha nainen, minulla on jo kaksi lasta, toinen 14v ja toinen 8v. joten ikää on, ja kokemusta. tuo peili juttu, en voi sanoa että peiliin ilmestyy niitä pirun silmiä yms, mutta sen tiedän kun tuon teet, niin itselleni aikoinaan kävi niin että en saanut silmiäni enään niin sanotusti irti katsomasta peiliin, ja kun sain suljettua silmät niihin särki aiivan mielettömästi, aivan kuin jokin olisi halunnut minun katsovan peiliin ikuisesti. pelottavaa toisinaan. silmiini särkee edelleen joskus, joudun käyttämään nykyisin silmälaseja. yritän pitää lapseni ainaki erossa tästä koko pelistä. useimmat nauravat koko ''humpuukille'' mutta onhan se yleistä ja odotettavissa, samoin tein itse nuorempana kun kaverit pelasivat. noh kun sen aikaiset kaverini pyysivät minua kerran mukaan, jäin siihen tietenkin samantien koukkuun, tuli sitä pari vuotta pelattua kunnolla, kunnes aikuistuin ja pistin lopulle alun, aloin odottamaan ensimmäistä lastani. Voisin sanoa että kannataa uskoa noita tarinoita mitä ihmiset kertovat, minulla on pitkä kokemus näistä ja sanon toden teolla ettei se ole humpuukia. täytän pian jo 40vuotta joten uskokaa minua. Kerran pelatessamme sen aikaisten ystävieni kanssa vanhalla puu talolla joka oli ystävättäreni isän talo, joka oli vaimostaan eronnut ja asui siis yksin, olimme päättäneen yhdessä ''pelata'' tätä kyseistä ''peliä''. Tarina on pitkä joten kerron vain että siitä illasta/yöstä lähtien minulla on yhä tänä päivänäkin etusormi ns halvaanutunut, en kykene käyttämään sitä mitenkään, sen illan jälkeen, se ei ole leikkiä. lääkärit eivät ole kyenneet selittämään tätä sormen ''mysteeriä''. siinä kulkee veri ja kaikki, mutta se on näin 20 vuoden jälkeen täysin kykenemätön liikkumaan, en tiedä onko se veri mikä siinä liikkuu välttämätttä puhdasta, sen pirullisen illan jälkee. kuka tietää. mutta älkää lapsukaiset leikkikö tällä asialla. siitä voi olla ikuisia traumoja.

14

4716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • johan olitarina..

      uskon kyllä vaikka en ikinä ole pelannut enkä aiokaan,mutta huvikseni vain vastasin kun tartuin tohon tätä lukiessani,oli pakko vastata.kysyisin kumminkin että miten se voi olla totta tollaset henki jutut,kun eihän mörköjäkään ole olemassa eikä tuskin ufojakaan,en ainakaan ole nähnyt,mutta jos vain pelaa jotain peliä niin miten se saa jotain epätodellista tapahtumaan,osaisitko vastata tai joku muu??

      • Vokkie

        Olen siinämielessä ketjun aloittajan kanssa samaa mieltä, että henkien kanssa ei pidä pelleillä. Henkimaailma on aivan oma juttunsa ja asia pitää tuntea hyvin ennen kuin tunkeutuu vieraalle alueelle.
        Tuohon spiritismi lautapeliin. aika epätoden näköistä on että jotain henkimaailmaan liittyvää tapahtuisi. useimmilla pelaajilla ei ole uskoa eikä kokemusta asiasta. ja tällöin on aivan yhtätodennäköistä päästä henkiyhteyteen monopolia pelatessa.
        Väittäisin, että tuollainen osittain hälyinen usean ihmisen kokoontuminen pelin äärellä on huono tapa yrittää satunnaista henkiyhteyttä. huomattavasti herkempi ilmasto asialle on hiljainen hetki omassa huoneessa esim. nukkumaan mennessä ;-)
        Lähes kaikki jutut spiritismi lautapeliin liittyen ovat keksittyjä, urbaania legendaa tai heikon mielen aikaan saamia kuvitelmia. vain pieni osa saattaa olla oikeita henkiyhteyksiä.
        En osoita tällä tai ota mitenkään kantaa suoraan ketjun aloittajan kirjoitukseen, vaan noin yleisesti.

        -Vokkie-


      • Vokkie

        Tähän mörköjen ja ufojen (suom.huom. tuntematon sivilisaatio ulkoavaruudesta) olemassaoloon ottaisin vain kantaa.
        Aika kevyesti sivutat nuo asiat. etkö usko atomien, neutronien ja elektroidien olemassa oloonkaan koska niitä ei näe? No ehkä tuo oli aika voimakkaasti sanottu. tarkoitan, että asiat kannattaa pitää mahdollisina. Ymmärrät varmaan, että aika turha tuollaista asiaa on kysyä täällä. nämähän ovat monelle pitkälti uskon asioita ja hyvin vaikeita todistaa. ainakaan sellainen ei onnistu keskustelupalstalla. eivät kristitytkään pysty todistelemaan jeesuksen jumalallisuutta palstallaan. viittaavat todennäköisesti vain pyhiin kirjoituksiinsa ja koittavat käännyttää epäuskoisen kyselijän :-)

        -Vokkie-


      • tietenkin..
        Vokkie kirjoitti:

        Tähän mörköjen ja ufojen (suom.huom. tuntematon sivilisaatio ulkoavaruudesta) olemassaoloon ottaisin vain kantaa.
        Aika kevyesti sivutat nuo asiat. etkö usko atomien, neutronien ja elektroidien olemassa oloonkaan koska niitä ei näe? No ehkä tuo oli aika voimakkaasti sanottu. tarkoitan, että asiat kannattaa pitää mahdollisina. Ymmärrät varmaan, että aika turha tuollaista asiaa on kysyä täällä. nämähän ovat monelle pitkälti uskon asioita ja hyvin vaikeita todistaa. ainakaan sellainen ei onnistu keskustelupalstalla. eivät kristitytkään pysty todistelemaan jeesuksen jumalallisuutta palstallaan. viittaavat todennäköisesti vain pyhiin kirjoituksiinsa ja koittavat käännyttää epäuskoisen kyselijän :-)

        -Vokkie-

        melkein mihin vain. jotenkin nuo tollaiset asiat saa paremmin jaksamaan tätä välillä niin samanlaista ja tylsää elämää eteenpäin, siksipä paljon irtaudunkin arjesta pelien ääressä varsinkin kauhupelien.

        ne saa niin hyvin nauttimaan elämästä sillä hetkellä jos on tylsää, siksipä nuo pelit on niin mainio keksintö ja mahtavaa viihdettä.


      • Johku95

        En tiedä mikä mussa on, mutta mua pelottaa... En oo pelannu spiritistmiä, mut sain tietää yhestä pelistä, jota pelasin mun kaverin kanssa.. Sen jälkeen pitää ainakin yhen kerran vuodessa pelata sitä. Mä uskon jumalaa, mut voiko se suojella mua? Oon ihan hullu.. 11v. tyttö


      • joku96
        Vokkie kirjoitti:

        Olen siinämielessä ketjun aloittajan kanssa samaa mieltä, että henkien kanssa ei pidä pelleillä. Henkimaailma on aivan oma juttunsa ja asia pitää tuntea hyvin ennen kuin tunkeutuu vieraalle alueelle.
        Tuohon spiritismi lautapeliin. aika epätoden näköistä on että jotain henkimaailmaan liittyvää tapahtuisi. useimmilla pelaajilla ei ole uskoa eikä kokemusta asiasta. ja tällöin on aivan yhtätodennäköistä päästä henkiyhteyteen monopolia pelatessa.
        Väittäisin, että tuollainen osittain hälyinen usean ihmisen kokoontuminen pelin äärellä on huono tapa yrittää satunnaista henkiyhteyttä. huomattavasti herkempi ilmasto asialle on hiljainen hetki omassa huoneessa esim. nukkumaan mennessä ;-)
        Lähes kaikki jutut spiritismi lautapeliin liittyen ovat keksittyjä, urbaania legendaa tai heikon mielen aikaan saamia kuvitelmia. vain pieni osa saattaa olla oikeita henkiyhteyksiä.
        En osoita tällä tai ota mitenkään kantaa suoraan ketjun aloittajan kirjoitukseen, vaan noin yleisesti.

        -Vokkie-

        Henki peli on semmonen peli jossa laittaa vettä mukiin/lasiin ja menee pimeeseen huoneeseen
        Esim.Vessaan ja sulkee silmät ja uskoo että sinne tuolee henkiä...Niin henget antavat merkin vaikka avaamalla vesihanan,sitten kysy vaikka 'kuolenko lähiainoina' niin henget vastaavat joko EI tai JOO jos ne vastaa JOO voit kysyä milloin...!EI kyllä kannata kokeilla,koska siitä voi saada traumoja!PS: Kaikki tässä viestissä on Totta..!


      • jeesus<3saatana
        Johku95 kirjoitti:

        En tiedä mikä mussa on, mutta mua pelottaa... En oo pelannu spiritistmiä, mut sain tietää yhestä pelistä, jota pelasin mun kaverin kanssa.. Sen jälkeen pitää ainakin yhen kerran vuodessa pelata sitä. Mä uskon jumalaa, mut voiko se suojella mua? Oon ihan hullu.. 11v. tyttö

        ai mikä peli??????????? voisin haluta pelaa sitä! ;)))) en usko jumalaan mutta kyllä jeesukseen...! palvon saatanaa ja piru on toinen rinnoistani


    • Totuudenpuhuja

      Jos ei usko yliluonnollisiin ilmiöihin, niin miksi sitten tuhlaa aikaansa jonkun spiritismin kanssa?

      Jos taas uskoo, niin miksi asettaa itsensä alttiiksi räyhähengen riivaukselle?

      Molemmissa tapauksissa tarvetta moiselle ei pitäisi olla. On yleisesti hyväksytty mielipide että ei pidä leikkiä asioilla jota ei ymmärrä.

      • Vokkie

        Copy-paste wikipediasta:
        " Spiritismi
        Wikipedia.
        Spiritualismi (latinan kielen sanasta spiritus = henki) eli usko henkiolentoihin on erittäin vanha uskonnollinen käsitys. Muinaiset ihmiset uskoivat, että erilaisilla luonnonesineillä kuten puilla, vuorilla, taloilla ja niin edelleen oli henki. Usko kuolleiden ihmisten henkiin on myös ollut muinaisina aikoina laajalle levinnyttä. "

        Nyt alkaa taas olla vaarassa sotkeutua spiritismi niminen lautapeli ja henkiusko. Nämä ovat kuitenkin hieman eri asioita. Tästäkin aiheesta aiemmissa ketjuissa keskusteltu. :-)

        -Vokkie-


    • Ansu994

      hei. oon 13 vuotias tyttö, ja pelasin joskus viime kesänä spiritismiä... kaverini saivat minut mukaan pelaamaan. kyselimme EI/KYLLÄ- kysymyksiä, ja lasi likkui sormiemme alla. se oli hirveätä. sitten kysyimme, että saammeko lopettaa pelin, niin siihen tuli KYLLÄ. lopetimme, mutta aloitimme uudestaan. parin kysymyksen jälkeen äitini tuli huoneeseen, ja keskeytti pelin. eli olimme tavallaan ''häirinneet'' henkiä, joten siitä lähtien huoneessani oli tapahtunut outoja ja hirveitä asioita... kun tulin koulusta kotiin, niin tauluni oli pudonnut, mutta ei mennyt rikki. se oli kyllä hyvin kiinni seinässä, niin tuskin se itsestään olisi pudonnut. myöhemmin käytin sitä samaa taulua gerbiilieni terraarion kantena, sillä en ollut ostanut vielä oikeaa kantta. ja kun tulin kotiin koulusta, taulu oli sirpaleina häkissä! onneksi gerbiilit olivat elossa, silläterraario oli täynnä lasin palasia. siivosin häkin heti.minua pelotti aina mennä nukkumaan, sillä sänkyni toisessa päässä oli hyllykkö, ja se olisi voinut kaatua päälleni. minulla on koira, ja pelkään yhä että sille sattuu jotain... vähän aikkaa sitten minä sain marsun (helmi-maaliskuussa) mutta se kuoli. sillä oli joku arvaamaton virus, tai sitä ei tiedä mikä se oli. mutta uskon sen johtuvan melkein vuosi sitten pelaamastani Spiritismistä... en tiedä miten saisin pelon loppumaan. mutta haluan vain apua...

      • minävaan12

        Ota lasi vettä.Laita siihen pari lusikallista suolaa.Sitten heittele vettä pitkin huonetta.. (: tämän pitäisi karkottaa pahat henget.


    • amanda11v

      ku mä niinku pelasin yks kerta mun kavereitten kaa spiritismii niitten lähel olevas hakatalos niin ku sellases räsyses sinne oli vapun jälkeen jätetty muun muassa jalka lamppu ja yks sellanen outo kaappi joka oli täynnä pulloi.Mun kaveri kysy onko täällä henkiä ja voitko todistaa sen että olet täällä.Jalka lamppu alko sillee pelottavasti heiluu ja melkein kaatu.Sit se mun toinen kaveri kysäs kuka lähtee viimeiseksi huoneesta.Sitten se osotin lipes siit laudalta.Sit mä kysyin kuka kuolee seuraavaksi lauta vastas se joka tönäisi osoittimen laudalta.Sit seuraavan päivän se lauta oli palanu ja sit samana iltana mun paras kaveri oli kuollu tuli palossa.Tuntu syylliseltä se oli ihan kamalaa.

    • Yuki_chan

      Mua perjaattees kiinnostaa nää henki pelit ihan sikana ku rakastan kaikkee jännitystä koska elämä on tylsää.Mut sit mua pelottaa vähän ja mun kaverit ei haluu pelaa mun kaa enkä haluu yksin:/

      • Anonyymi

        Muaki sillee kiinnostas pelata jotai näitä pelejä mut ku ei oo kavereita jotka haluis ni en voi ja joskus tulee kyl mieleen et pitäskö pelata yksi mut onneks en oo viel kokeillu seki kyl riittäs jos ois esim joku puhelus samaan aikaan mut ei oo vaa sellaisia kavereita joita kiinnostas mut toivottavasti elämä joskus muuttuu ees jotenki kiinnostavammaks.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1639
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1401
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1109
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1072
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      6
      1071
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      3
      964
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    8. 5
      945
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      942
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      934
    Aihe