Taas se aika vuodesta kun alkaa alppihimo iskeä!
Kokemuksia eri alppimatkajärjestäjistä ottasin mieluusti vastaan. Itselleni on tuttuja sekä YouTravel, Sunski että STS. Millaisia kokemuksia ihmisillä on esim. Elämysmatkojen reissuista tai onko jotain muuta varteenotettavaa valmismatkatoimittajaa. Entä miten on sujunut ensimmäinen omatoimialppimatka... vuokra-auto/julkinen....
olis kiva lukea kommentteja!
Alppimatkoja
7
5144
Vastaukset
- lautailijatar
Itse olen ollut ainoastaan YouTravelin ja SunSkin matkoilla, mutta sulta kuulisin mielelläni enemmän tosta STS:stä, koska olen miettinyt sitä alppijokeria.. onko se niin, että STS:llä täytyy itse hommata kyyti kentältä kohteeseen?
Jos et ole käynyt sellaisella sivustolla kuin jookoskookos.com, niin kannattaa ehkä pyörähtää. Ne tekee pari matkaa talven aikana, Slovakiaan ja Puolaan ja hinta ei ole paha! En ole siis itse käynyt, mutta miettinyt sitäkin...- Hanna
Hei Lautaulijatar!
Kyselit STS-kokemuksista... Olin viime talvena ekalla STS:n alppimatkalla Saalbach:ssa. Matkajokerilla en on ollut, mutta äkkilähdöllä kuitenkin. Hotellin sain valita itse. Hinta ei ollut paha, 600e sisältäen majoituksen aamiaisella ja kolmen ruokalajin illallisella, kenttäkuljetukset sekä 6pv hissilipun. Ja tietysti opaspalvelut, mutta juuri ne tökkivät tosi pahasti. Opas oli ekaa kauttaan töissä ja sen kyllä huomasi. Muutenkin STS toimii ruotsalaisten ehdoilla. Kaikki tapahtumat, päivän hiihtoretket mukaanottaen, tehdään yhdessä ruotsalaisten ystäviemme kanssa, joka ei aina meitä suomalaisia niin innosta. Mutta muuten kaikki toimi ok, voisin lähteä STS:n matkalle uudestaankin. Pääasiassahan myyvät näitä all inclusive-paketteja, jollaisella minäkin olin, aika helppoa kyllä, hissilipun saa jo bussissa ja ruokailut yms.on järjestetty valmiiksi. Meillä illalliset oli läheisessä 4 tähden hotellissa, hinta-laatu-suhde oli todellakin kohdallaan tällä äkkilähdöllä. - Tiinaz
Jookoskookos.com:n matkoilla on loistava after-ski- ja muu oheismeno, porukka on pääasiassa opiskelijasakkia joten juhlimisesta on välissä vähän vaikea irtautua... Slovakiassa on mukavasti useita rinnekohteita ja majoituspaikkana on hieno Banska bystrican kaupunki. Jos istumalihakset kestää bussissa matkaamista, niin kannattaa kokeilla.
- taavi
Hanna kirjoitti:
Hei Lautaulijatar!
Kyselit STS-kokemuksista... Olin viime talvena ekalla STS:n alppimatkalla Saalbach:ssa. Matkajokerilla en on ollut, mutta äkkilähdöllä kuitenkin. Hotellin sain valita itse. Hinta ei ollut paha, 600e sisältäen majoituksen aamiaisella ja kolmen ruokalajin illallisella, kenttäkuljetukset sekä 6pv hissilipun. Ja tietysti opaspalvelut, mutta juuri ne tökkivät tosi pahasti. Opas oli ekaa kauttaan töissä ja sen kyllä huomasi. Muutenkin STS toimii ruotsalaisten ehdoilla. Kaikki tapahtumat, päivän hiihtoretket mukaanottaen, tehdään yhdessä ruotsalaisten ystäviemme kanssa, joka ei aina meitä suomalaisia niin innosta. Mutta muuten kaikki toimi ok, voisin lähteä STS:n matkalle uudestaankin. Pääasiassahan myyvät näitä all inclusive-paketteja, jollaisella minäkin olin, aika helppoa kyllä, hissilipun saa jo bussissa ja ruokailut yms.on järjestetty valmiiksi. Meillä illalliset oli läheisessä 4 tähden hotellissa, hinta-laatu-suhde oli todellakin kohdallaan tällä äkkilähdöllä.Samanlaisia kokemuksia STS:ltä. Rinneopastuksessa enää iltapäivällä viisi suomalaista ja yksi ruotsalainen ja kaksi opasta.
Kaikki opastus ruotsiksi. - SkimbaPoju
Niin siis ilmeisesti tuo mitä STS:n matkoista päälimmäisenä kaikille tuntuu jäävän on tuo yhteistyö ruotsalaisten kanssa....ja siis ruotsinkielinen opas ja muutenkin kaikki kommunikointi pääasiassa ruotsiksi.
Itse en juurikaan käytä opaspalveluja, korkeintaan ensimmäisenä päivänä olen ylipäätäään oppaan mukana ollut, mutta muistaakseni STS:n reissulla puolipäivää riitti, siis opaspalvelut olivat yhtä tyhjän kanssa.
Muutoin STS on mielestäni hinta-laatusuhteeltaan kilpailukykyinen, hotellit ovat kauttaaltaan ihan ok tasoa jne.
Ehkäpä järjestys omien kokemuksieni mukaan on Ytravel, STS, SunSki..... kahden ekan matkalle varmaan joutuu joskus vielä lähtemään, kun järjestäjiä on vaan noin muutama, mutta SunSki ei kyllä houkuttele yhtään...viimekeväinen Madonnan reissu oli jollakintavalla niin huonosti organisoitu, että mieluummin sijoitan rahani johonkin toisen järjestäjän reissuun.
- jeesookoo
Olen ollut kaksi kertaa elämysmatkojen matkalla alpeilla ja molemmat reissut sujuneet hyvin. Jengi nuorekasta ja meno ollu hyvää. Ja muutenkin sellainen sopivan rento mutta asiallinen meno. Eli voi suositella ja varmasti tulee mentyä vielä uudelleen. Tosin omatoimimatkaa myös harkinnut...sen tehneet voi kommentoida kustannuksia.
- SkimbaPoju
mietin vakavasti elämysmatkojen uutuuskohdetta, La Clusaz :ia, ...pitää nyt miettiä..., mutta vaikuttaa vähän semmoiselta mitä itse alpeilla eniten arvostan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk275225Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin133098Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_161292Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.501222Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231124PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1441000Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport43929- 117887
- 37834
- 142763