Alppimatkoja

SkimbaPoju

Taas se aika vuodesta kun alkaa alppihimo iskeä!

Kokemuksia eri alppimatkajärjestäjistä ottasin mieluusti vastaan. Itselleni on tuttuja sekä YouTravel, Sunski että STS. Millaisia kokemuksia ihmisillä on esim. Elämysmatkojen reissuista tai onko jotain muuta varteenotettavaa valmismatkatoimittajaa. Entä miten on sujunut ensimmäinen omatoimialppimatka... vuokra-auto/julkinen....

olis kiva lukea kommentteja!

7

5031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lautailijatar

      Itse olen ollut ainoastaan YouTravelin ja SunSkin matkoilla, mutta sulta kuulisin mielelläni enemmän tosta STS:stä, koska olen miettinyt sitä alppijokeria.. onko se niin, että STS:llä täytyy itse hommata kyyti kentältä kohteeseen?

      Jos et ole käynyt sellaisella sivustolla kuin jookoskookos.com, niin kannattaa ehkä pyörähtää. Ne tekee pari matkaa talven aikana, Slovakiaan ja Puolaan ja hinta ei ole paha! En ole siis itse käynyt, mutta miettinyt sitäkin...

      • Hanna

        Hei Lautaulijatar!
        Kyselit STS-kokemuksista... Olin viime talvena ekalla STS:n alppimatkalla Saalbach:ssa. Matkajokerilla en on ollut, mutta äkkilähdöllä kuitenkin. Hotellin sain valita itse. Hinta ei ollut paha, 600e sisältäen majoituksen aamiaisella ja kolmen ruokalajin illallisella, kenttäkuljetukset sekä 6pv hissilipun. Ja tietysti opaspalvelut, mutta juuri ne tökkivät tosi pahasti. Opas oli ekaa kauttaan töissä ja sen kyllä huomasi. Muutenkin STS toimii ruotsalaisten ehdoilla. Kaikki tapahtumat, päivän hiihtoretket mukaanottaen, tehdään yhdessä ruotsalaisten ystäviemme kanssa, joka ei aina meitä suomalaisia niin innosta. Mutta muuten kaikki toimi ok, voisin lähteä STS:n matkalle uudestaankin. Pääasiassahan myyvät näitä all inclusive-paketteja, jollaisella minäkin olin, aika helppoa kyllä, hissilipun saa jo bussissa ja ruokailut yms.on järjestetty valmiiksi. Meillä illalliset oli läheisessä 4 tähden hotellissa, hinta-laatu-suhde oli todellakin kohdallaan tällä äkkilähdöllä.


      • Tiinaz

        Jookoskookos.com:n matkoilla on loistava after-ski- ja muu oheismeno, porukka on pääasiassa opiskelijasakkia joten juhlimisesta on välissä vähän vaikea irtautua... Slovakiassa on mukavasti useita rinnekohteita ja majoituspaikkana on hieno Banska bystrican kaupunki. Jos istumalihakset kestää bussissa matkaamista, niin kannattaa kokeilla.


      • taavi
        Hanna kirjoitti:

        Hei Lautaulijatar!
        Kyselit STS-kokemuksista... Olin viime talvena ekalla STS:n alppimatkalla Saalbach:ssa. Matkajokerilla en on ollut, mutta äkkilähdöllä kuitenkin. Hotellin sain valita itse. Hinta ei ollut paha, 600e sisältäen majoituksen aamiaisella ja kolmen ruokalajin illallisella, kenttäkuljetukset sekä 6pv hissilipun. Ja tietysti opaspalvelut, mutta juuri ne tökkivät tosi pahasti. Opas oli ekaa kauttaan töissä ja sen kyllä huomasi. Muutenkin STS toimii ruotsalaisten ehdoilla. Kaikki tapahtumat, päivän hiihtoretket mukaanottaen, tehdään yhdessä ruotsalaisten ystäviemme kanssa, joka ei aina meitä suomalaisia niin innosta. Mutta muuten kaikki toimi ok, voisin lähteä STS:n matkalle uudestaankin. Pääasiassahan myyvät näitä all inclusive-paketteja, jollaisella minäkin olin, aika helppoa kyllä, hissilipun saa jo bussissa ja ruokailut yms.on järjestetty valmiiksi. Meillä illalliset oli läheisessä 4 tähden hotellissa, hinta-laatu-suhde oli todellakin kohdallaan tällä äkkilähdöllä.

        Samanlaisia kokemuksia STS:ltä. Rinneopastuksessa enää iltapäivällä viisi suomalaista ja yksi ruotsalainen ja kaksi opasta.
        Kaikki opastus ruotsiksi.


      • SkimbaPoju

        Niin siis ilmeisesti tuo mitä STS:n matkoista päälimmäisenä kaikille tuntuu jäävän on tuo yhteistyö ruotsalaisten kanssa....ja siis ruotsinkielinen opas ja muutenkin kaikki kommunikointi pääasiassa ruotsiksi.

        Itse en juurikaan käytä opaspalveluja, korkeintaan ensimmäisenä päivänä olen ylipäätäään oppaan mukana ollut, mutta muistaakseni STS:n reissulla puolipäivää riitti, siis opaspalvelut olivat yhtä tyhjän kanssa.

        Muutoin STS on mielestäni hinta-laatusuhteeltaan kilpailukykyinen, hotellit ovat kauttaaltaan ihan ok tasoa jne.

        Ehkäpä järjestys omien kokemuksieni mukaan on Ytravel, STS, SunSki..... kahden ekan matkalle varmaan joutuu joskus vielä lähtemään, kun järjestäjiä on vaan noin muutama, mutta SunSki ei kyllä houkuttele yhtään...viimekeväinen Madonnan reissu oli jollakintavalla niin huonosti organisoitu, että mieluummin sijoitan rahani johonkin toisen järjestäjän reissuun.


    • jeesookoo

      Olen ollut kaksi kertaa elämysmatkojen matkalla alpeilla ja molemmat reissut sujuneet hyvin. Jengi nuorekasta ja meno ollu hyvää. Ja muutenkin sellainen sopivan rento mutta asiallinen meno. Eli voi suositella ja varmasti tulee mentyä vielä uudelleen. Tosin omatoimimatkaa myös harkinnut...sen tehneet voi kommentoida kustannuksia.

      • SkimbaPoju

        mietin vakavasti elämysmatkojen uutuuskohdetta, La Clusaz :ia, ...pitää nyt miettiä..., mutta vaikuttaa vähän semmoiselta mitä itse alpeilla eniten arvostan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      121
      2940
    2. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      54
      2243
    3. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      55
      2171
    4. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      32
      2084
    5. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      192
      1549
    6. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1439
    7. Sun kannattais nainen yrittää edes ehostaa

      ittees ja olla tyylikkäämpi. Oot kuin navettapiika. Ei millään pahalla. 😃 Mieheltä
      Ikävä
      121
      1382
    8. Kuvaile kaivattusi luonnetta

      Millaista ihmistä kaipaat?
      Ikävä
      57
      1319
    9. Muistatko? Juha Mieto täräytti Farmilla suorat sanat - Nyt hiihtäjälegenda uudelleen tosi-tv:ssä!

      Näinköhän Mietaalle käy Miina Äkkijyrkän kohtalo… Edellisellä Farmi-kaudella Mietaa teki ns. miesten töitä ahkerasti, pä
      Tv-sarjat
      8
      1133
    10. Melankolian kosketus

      Olet ihana enkä saa sinua öisinkään mielestäni; olet se nouseva aurinko joka minua valvottaa. Rintaani pakottaa ja silmi
      Ikävä
      59
      1053
    Aihe