keittiöapulaisen tehtävät

kertokaa

Hei!

Olen ajatellut keittiöapulaisen tehtäviin hakeutumista. Kertokaa minkälaista palkkaa voi saada töistä ja tuntipalkka? Mitä kaikkia työnkuvaan kuuluu ja oletteko viihtyneet tehtävissä vai onko negatiivista sanottavaa. Kertokaa kaikenlaisia kokemuksia niin osaan varautua ja suhtautua työhön ehkä paremmin. =)

20

15461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katso pam

      Heh ja taas yleisvastaus mikä sopii kaikkiin kysymyksiin. Apulainen voi joutua leipomaan, tiskaamaan, tekeen salaatteja, luutuamaan, silppuamaan kokille aineksia ym.

      • apu

        apulaisena saa ja joutuu tkemään kakenlaisia töitä mukavia ja ei niin mieltäylentäviä
        palkkaus taas on taulukon heikoin mutta voithan itse vaikuttaa palkkaasi tekemällä annetut tehtävät hyvin


      • homma on
        apu kirjoitti:

        apulaisena saa ja joutuu tkemään kakenlaisia töitä mukavia ja ei niin mieltäylentäviä
        palkkaus taas on taulukon heikoin mutta voithan itse vaikuttaa palkkaasi tekemällä annetut tehtävät hyvin

        Tiskaamista, tiskaamista, tiskaamista


      • kokemusta on.
        homma on kirjoitti:

        Tiskaamista, tiskaamista, tiskaamista

        Olen itse toiminut ison ketjun ravintolassa keittiöapulaisena, ja voin sanoa että homma on todella mukavaa ja se kannattaa. Aloitin hommat harjoittelijan palkalla (melko pieni tuntipalkka vielä)mutta jatkaessani töitä palkkani nousi täyteen mittaansa. Ei saan nyt samaa tuntipalkkaa mitä muutkin päätoimiset kokit yms. Olen itsekin päässyt keittiöapulais-hommien kautta pitkälle, teen töitä kokkina, kassalla, ja edelleen keittiössä mm.keittiöapulaisena. Työ on salaattien tekoa, tarjoilua välillä, kokin auttamista, esim, noutopöydän täyttöä, välillä saattaa joutua tiskaamaan, mutta siitä on apua aina.


    • hanna

      Itse olen ollut keittiöapulaisena henkilöstö/kouluruokalassa.Siellä oli eniten esivalmistelutöitä,siivoamista, tiskaamista, jonkin verran salaatin tekoa ja leipomista.Myöhemmin sain myös alkaa tekemään ruokaa ja kaikenlaista muuta.
      En voi sanoa että olisi ollut mitenkään huono työ.
      Palkkaus taitaapi nykyään olla jotain 8e/h.
      Itselläni oli tuolloin jotain 1200e/kk eli n.7 e/h, mutta palkat ovat nousseet.Voithan tarkistaa palkan googleen hakusanaksi palkkataulukot hotelli ja ravintola ala.:)

    • Keittiöapulainen

      Mä haastoin pomon oikeuteen koska hän teetätti keittiöapulaisen palkalla kokin töitä. Ammattiliiton mukaan keittiöapulainen saa korkeintaan kuoria perunoita, tiskata, kantaa laatikoita ja blokata laseja salista.
      Voitin jutun ja sain takautuvasti puuttuvat palkat takaisin.
      Suosittelen teillekkin koska jotkut yrittäjät käyttävät tätä kikkaa sumeilematta hyväkseen.

      • kuinkaskävikään

        Vieläkö silti töitä riittää vai saitko potkut?


    • Tiskirättiolen

      Minä en saa oikein muuta tehdä kuin tiskata. Monta vuotta jo tätä samaa paskaa, ei mitään etenemismahdollisuuksia.

    • Keittiöntäti

      Hei! Olen ruokapalvelutyöntekijä (keittiöapulainen) koulun keittiöllä. Aamusta teen salaatteja, välipalaa, katan ruokasalia... Monessa paikassa vuoro kiertää eli yhtenä päivänä olet salaatin teossa, toisena jälkiruoan teossa tai kolmantena salivuorossa. Kun asiakkaat tulevat syömään, niin silloinkin kiertävän vuoron mukaan jokainen on vuorollaan tiskissä, vastaanottamassa puhtaita tiskejä koneesta tai ruokasalia hoitamassa jne. Lisäksi on muita keittiön töitä kuten siivoamista.

      Ihan mukavaa tämä työ on. Itselläni on palkka noin 1200 euroa, mutta teen vain 6-tuntista työpäivää. Viihdyn työssäni. Joskus se on raskasta ja meluisaa, mutta tässä ei ainakaan työt seuraa kotiin mukaan. Tykkään työstä, jossa saa tehdä käsillään jotain. Koululaiset ovat mukavia asiakkaita. Varsinkin ala-asteella ja päiväkodissa lapset tulevat kovasti juttelemaan.

      • Anonyymi

        Millä maksat asumisesi ym. Kehno on palkka.


    • Alanvaihto

      Hei, mitä ruokapalvelutyöntekijä (keittiöapulainen) tekee kun koulusta ollaan lomalla, tuskin koko kesästä palkkaa saa? Pitääkö hakea esim. kuukaudeksi työttömyyskorvausta?

      • Alanvaihto

        Vai mennäänkö esim. päiväkotiin töihin. Mietin vaan kun vuokra ym, pitää kuitenkin maksaa joka kuukausi.


      • Ruokaplvelutyöntekijä

        Olen koulun keittiöllä töissä ja kesällä menen yleensä johonkin vanhainkotiin tai päiväkotiin töihin. Sitten osan kesästä olen tietysti lomalla ja yleensä otan myös palkatonta lomaa. Muinakin loma-aikoina saisi mennä toiseen paikkaan töihin, mutta itse nautin nyt näistä osittain palkattomista lomista, kun se tällä hetkellä on rahallisesti mahdollista. Työttömyyskorvauskysymykseen en valitettavasti osaa vastata, koska en ole hakenut sitä.


      • Alanvaihto
        Ruokaplvelutyöntekijä kirjoitti:

        Olen koulun keittiöllä töissä ja kesällä menen yleensä johonkin vanhainkotiin tai päiväkotiin töihin. Sitten osan kesästä olen tietysti lomalla ja yleensä otan myös palkatonta lomaa. Muinakin loma-aikoina saisi mennä toiseen paikkaan töihin, mutta itse nautin nyt näistä osittain palkattomista lomista, kun se tällä hetkellä on rahallisesti mahdollista. Työttömyyskorvauskysymykseen en valitettavasti osaa vastata, koska en ole hakenut sitä.

        Kiitos tiedosta :) t. Alanvaihto.


    • NiinpäSOS

      Raskas työ. Joissain paikoissa voit joutua työskentelemään 4h ennen ekaa taukoa ja mieti että olet syönyt viimeksi kotona. Kokkina joudutv enemmän näkemään nälkää. Tiskausta, salaattien tekoa, linjaston hoitoa ja esivalmistelua kokille tai jälkkärien tekoa. Minä en yhtään ihmettele miksi monella on mennyt terveys. Sitä et saa takaisin!!! Olen tehnyt keikkatyönä keittiöapulaisen/talousapulaisen työtä ja onneksi sain muuta ja eipä tarvitse palata siihen paskaan. Jotkut paikat (1/3) kivoja ja muissa työskentely hieman mieltä alentavaa. Jos haluat edetä niin on parempiakin vaihtoehtoja ja kannattaa olla jottei ole liian myöhäistä.

    • NiinpäSOS

      Onneksi tänään oli viimeinen päivä sitä paskaa. Tuli vaan niin mieltä alentava olo tästä työpäivästä että pakko vielä kommentoida.

    • Jepjephh

      Muista kysyä: kuulosuojaimet, korvatulpat, viiltosuojahanskat.

      Työkengät takaremmillä sekä kärjen iskunkestävät kengät jotta vakuutus korvaisi jos tapahtuu tapaturma. Siis keittiökengät jonka pohja estää luikastelua.

      Tauot, TES
      Syö juo

      Oma terveys tärkeintä kun työ lähtee sinusta.

      Työkaverit: arpa on heitetty ja onnea siihen

      Keskity hakemaan samallla parempia töitä.

    • Anonyymi

      Omasta asenteestakin voi olla kiinni, mitä pääsee tekemään. Kyllä itseään arvostava kokki mielellään neuvoo ja opastaa, jos kiinnostusta itseltä löytyy.
      Jos ei kiinnostusta itseltä löydy, ei sitä löydy kyl sitten kokeiltakaan.

      Tiskaamisesta voin sanoa yli 20v keittiökokemuksella etten vielä ole tavannut niin isoa pomoa, joka ei joutuisi tiskaamaan. Tänäänkin kyl yhdistetty ravintolapäällikkö, ja keittiömestari tiskasi toista tuntia, kun me kokit tehtiin ruokaa. Kaikilla meidän kokeilla on keittiömestarikokemusta vähintään 5 vuotta, Me emme jaa tiskivuoroja, vaan se tiskaa kellä on aikaa.

      Myös siivousta, pyyhkimistä, lattianpesua, kuuluu ihan jokaiseen työpäivään. Työpisteen lisäksi, myös kylmiöt, pakastimet, jääkaapit, kuivavarastot yms vaativat jatkuvaa huolenpitoa.

      Jos hakeudut keittiöapulaisen tehtäviin, tai edes harkitset sitä, suosittelen hankkimaan hygienia passin, jo ennen aloittamista. Salmonellatodistuskin olisi hyvä olla. Mut sen voi hankkia kun saat työpaikan. Ainakaan meidän kunnassa ei salmonellatodistus maksa mitään, kun se on työpaikkaa varten.
      Se osoittaa myös työnantajalle että olet oikeasti kiinnostunut. Ihan mitä työtä teetkin, tee se niin hyvin kun pystyt.

    • Anonyymi

      Mikä olisi nykypäivän palkka tunnilta?

      • Anonyymi

        10.90-12


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1858
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1798
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1761
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1567
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1246
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1118
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe