keittiöapulaisen tehtävät

kertokaa

Hei!

Olen ajatellut keittiöapulaisen tehtäviin hakeutumista. Kertokaa minkälaista palkkaa voi saada töistä ja tuntipalkka? Mitä kaikkia työnkuvaan kuuluu ja oletteko viihtyneet tehtävissä vai onko negatiivista sanottavaa. Kertokaa kaikenlaisia kokemuksia niin osaan varautua ja suhtautua työhön ehkä paremmin. =)

20

17253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katso pam

Heh ja taas yleisvastaus mikä sopii kaikkiin kysymyksiin. Apulainen voi joutua leipomaan, tiskaamaan, tekeen salaatteja, luutuamaan, silppuamaan kokille aineksia ym.

• apu

apulaisena saa ja joutuu tkemään kakenlaisia töitä mukavia ja ei niin mieltäylentäviä
        palkkaus taas on taulukon heikoin mutta voithan itse vaikuttaa palkkaasi tekemällä annetut tehtävät hyvin

• homma on
        apu kirjoitti:

apulaisena saa ja joutuu tkemään kakenlaisia töitä mukavia ja ei niin mieltäylentäviä
        palkkaus taas on taulukon heikoin mutta voithan itse vaikuttaa palkkaasi tekemällä annetut tehtävät hyvin

Tiskaamista, tiskaamista, tiskaamista

• kokemusta on.
        homma on kirjoitti:

Tiskaamista, tiskaamista, tiskaamista

Olen itse toiminut ison ketjun ravintolassa keittiöapulaisena, ja voin sanoa että homma on todella mukavaa ja se kannattaa. Aloitin hommat harjoittelijan palkalla (melko pieni tuntipalkka vielä)mutta jatkaessani töitä palkkani nousi täyteen mittaansa. Ei saan nyt samaa tuntipalkkaa mitä muutkin päätoimiset kokit yms. Olen itsekin päässyt keittiöapulais-hommien kautta pitkälle, teen töitä kokkina, kassalla, ja edelleen keittiössä mm.keittiöapulaisena. Työ on salaattien tekoa, tarjoilua välillä, kokin auttamista, esim, noutopöydän täyttöä, välillä saattaa joutua tiskaamaan, mutta siitä on apua aina.

• hanna

Itse olen ollut keittiöapulaisena henkilöstö/kouluruokalassa.Siellä oli eniten esivalmistelutöitä,siivoamista, tiskaamista, jonkin verran salaatin tekoa ja leipomista.Myöhemmin sain myös alkaa tekemään ruokaa ja kaikenlaista muuta.
      En voi sanoa että olisi ollut mitenkään huono työ.
      Palkkaus taitaapi nykyään olla jotain 8e/h.
      Itselläni oli tuolloin jotain 1200e/kk eli n.7 e/h, mutta palkat ovat nousseet.Voithan tarkistaa palkan googleen hakusanaksi palkkataulukot hotelli ja ravintola ala.:)

• Keittiöapulainen

Mä haastoin pomon oikeuteen koska hän teetätti keittiöapulaisen palkalla kokin töitä. Ammattiliiton mukaan keittiöapulainen saa korkeintaan kuoria perunoita, tiskata, kantaa laatikoita ja blokata laseja salista.
      Voitin jutun ja sain takautuvasti puuttuvat palkat takaisin.
      Suosittelen teillekkin koska jotkut yrittäjät käyttävät tätä kikkaa sumeilematta hyväkseen.

• kuinkaskävikään

Vieläkö silti töitä riittää vai saitko potkut?

• Tiskirättiolen

Minä en saa oikein muuta tehdä kuin tiskata. Monta vuotta jo tätä samaa paskaa, ei mitään etenemismahdollisuuksia.

• Keittiöntäti

Hei! Olen ruokapalvelutyöntekijä (keittiöapulainen) koulun keittiöllä. Aamusta teen salaatteja, välipalaa, katan ruokasalia... Monessa paikassa vuoro kiertää eli yhtenä päivänä olet salaatin teossa, toisena jälkiruoan teossa tai kolmantena salivuorossa. Kun asiakkaat tulevat syömään, niin silloinkin kiertävän vuoron mukaan jokainen on vuorollaan tiskissä, vastaanottamassa puhtaita tiskejä koneesta tai ruokasalia hoitamassa jne. Lisäksi on muita keittiön töitä kuten siivoamista.

Ihan mukavaa tämä työ on. Itselläni on palkka noin 1200 euroa, mutta teen vain 6-tuntista työpäivää. Viihdyn työssäni. Joskus se on raskasta ja meluisaa, mutta tässä ei ainakaan työt seuraa kotiin mukaan. Tykkään työstä, jossa saa tehdä käsillään jotain. Koululaiset ovat mukavia asiakkaita. Varsinkin ala-asteella ja päiväkodissa lapset tulevat kovasti juttelemaan.

• Anonyymi

Millä maksat asumisesi ym. Kehno on palkka.

• Alanvaihto

Hei, mitä ruokapalvelutyöntekijä (keittiöapulainen) tekee kun koulusta ollaan lomalla, tuskin koko kesästä palkkaa saa? Pitääkö hakea esim. kuukaudeksi työttömyyskorvausta?

• Alanvaihto

Vai mennäänkö esim. päiväkotiin töihin. Mietin vaan kun vuokra ym, pitää kuitenkin maksaa joka kuukausi.

• Ruokaplvelutyöntekijä

Olen koulun keittiöllä töissä ja kesällä menen yleensä johonkin vanhainkotiin tai päiväkotiin töihin. Sitten osan kesästä olen tietysti lomalla ja yleensä otan myös palkatonta lomaa. Muinakin loma-aikoina saisi mennä toiseen paikkaan töihin, mutta itse nautin nyt näistä osittain palkattomista lomista, kun se tällä hetkellä on rahallisesti mahdollista. Työttömyyskorvauskysymykseen en valitettavasti osaa vastata, koska en ole hakenut sitä.

• Alanvaihto
        Ruokaplvelutyöntekijä kirjoitti:

Olen koulun keittiöllä töissä ja kesällä menen yleensä johonkin vanhainkotiin tai päiväkotiin töihin. Sitten osan kesästä olen tietysti lomalla ja yleensä otan myös palkatonta lomaa. Muinakin loma-aikoina saisi mennä toiseen paikkaan töihin, mutta itse nautin nyt näistä osittain palkattomista lomista, kun se tällä hetkellä on rahallisesti mahdollista. Työttömyyskorvauskysymykseen en valitettavasti osaa vastata, koska en ole hakenut sitä.

Kiitos tiedosta :) t. Alanvaihto.

• NiinpäSOS

Raskas työ. Joissain paikoissa voit joutua työskentelemään 4h ennen ekaa taukoa ja mieti että olet syönyt viimeksi kotona. Kokkina joudutv enemmän näkemään nälkää. Tiskausta, salaattien tekoa, linjaston hoitoa ja esivalmistelua kokille tai jälkkärien tekoa. Minä en yhtään ihmettele miksi monella on mennyt terveys. Sitä et saa takaisin!!! Olen tehnyt keikkatyönä keittiöapulaisen/talousapulaisen työtä ja onneksi sain muuta ja eipä tarvitse palata siihen paskaan. Jotkut paikat (1/3) kivoja ja muissa työskentely hieman mieltä alentavaa. Jos haluat edetä niin on parempiakin vaihtoehtoja ja kannattaa olla jottei ole liian myöhäistä.

• NiinpäSOS

Onneksi tänään oli viimeinen päivä sitä paskaa. Tuli vaan niin mieltä alentava olo tästä työpäivästä että pakko vielä kommentoida.

• Jepjephh

Muista kysyä: kuulosuojaimet, korvatulpat, viiltosuojahanskat.

Työkengät takaremmillä sekä kärjen iskunkestävät kengät jotta vakuutus korvaisi jos tapahtuu tapaturma. Siis keittiökengät jonka pohja estää luikastelua.

Tauot, TES
      Syö juo

Oma terveys tärkeintä kun työ lähtee sinusta.

Työkaverit: arpa on heitetty ja onnea siihen

Keskity hakemaan samallla parempia töitä.

• Anonyymi

Omasta asenteestakin voi olla kiinni, mitä pääsee tekemään. Kyllä itseään arvostava kokki mielellään neuvoo ja opastaa, jos kiinnostusta itseltä löytyy.
      Jos ei kiinnostusta itseltä löydy, ei sitä löydy kyl sitten kokeiltakaan.

Tiskaamisesta voin sanoa yli 20v keittiökokemuksella etten vielä ole tavannut niin isoa pomoa, joka ei joutuisi tiskaamaan. Tänäänkin kyl yhdistetty ravintolapäällikkö, ja keittiömestari tiskasi toista tuntia, kun me kokit tehtiin ruokaa. Kaikilla meidän kokeilla on keittiömestarikokemusta vähintään 5 vuotta, Me emme jaa tiskivuoroja, vaan se tiskaa kellä on aikaa.

Myös siivousta, pyyhkimistä, lattianpesua, kuuluu ihan jokaiseen työpäivään. Työpisteen lisäksi, myös kylmiöt, pakastimet, jääkaapit, kuivavarastot yms vaativat jatkuvaa huolenpitoa.

Jos hakeudut keittiöapulaisen tehtäviin, tai edes harkitset sitä, suosittelen hankkimaan hygienia passin, jo ennen aloittamista. Salmonellatodistuskin olisi hyvä olla. Mut sen voi hankkia kun saat työpaikan. Ainakaan meidän kunnassa ei salmonellatodistus maksa mitään, kun se on työpaikkaa varten.
      Se osoittaa myös työnantajalle että olet oikeasti kiinnostunut. Ihan mitä työtä teetkin, tee se niin hyvin kun pystyt.

• Anonyymi

Mikä olisi nykypäivän palkka tunnilta?

• Anonyymi

10.90-12

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4030
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      82
      2081
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      549
      1647
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      94
      1366
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1117
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1038
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      216
      916
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      883
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      828
    Aihe