Miten ka:ssa säädetään oikeanpuolen jarrua tiukemmalle? ei meinaan mennyt katsastuksessa läpi. voimat oli 1,2 / 0,4 ja tuo 0,4 pyöri ihan käsin. Paljonko arvojen pitäisi olla ja onko mitään kotikonstia millä saisi tietää jarrujen voimat? Tiedän että koko käsijarrua voi säätää ihan siitä kahvan ruuvista, mutta pitääkö oikeanpuoleista säätää sitten auton alta vai itse jarrurummusta?
Käsijarrun säätö
Jusubbi
712283
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Mitähän sitä...Tsuumailin vähän muuallekin välillä ja törmäsin ajatuksiin, että miehen tulee suojella naista kaikelta pahalta. Mutta yhtään ei oltu eritelty mitä se kaikki paha on, jolta suojella. Jotenpas kysynkin kyselyikäni kyselyn…
- Kuka murtautu illalla kipparilleJotaki hampuusia kannettu ambulanssiin ja kipparin iso ikkuna palasina..Mitä tapahtunu??
- Tule sunnuntaina juna-asemalleKello kymmenen aikaan, tavataan siellä. Ainoa ja viimeinen tilaisuus tavata. Jos et tule niin et enää koskaan näe minua. En halua kirjoitella mitään, en halua kuulla selityksiä. Haluan tavata.
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
- Myönnä poisLoukkaannuit mulle silloin aikoinaan? Ne viestit, väärinymmärrykset, kaikki. Miehelle
- Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttääElämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …
- Omapahan on vikasi jos jää loppuelämän romanssi välistä kun haluat olla itsepäinen jääräJa tuomita, jotain mitä et kykene ymmärtämään, antamatta edes mahdollisuutta, vaikka olen tehnyt parhaani elämäni edistämiseksi ja oikeasti yrittänyt!! Itken tyynyyn... tuskin edes yhtä vuotta ilman itsetuhoisia ajatuks…
- Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…
- Onko tarkoitus ottaa ihmisten eläkevarat valtion käyttöön?Vai mistä tässä eläkeiän nostossa hamaan tappiin on kyse? Eihän moni sitten saisi käytännössä eläkettä koskaan vaikka eläkemaksuja koko elämänsä olisi maksellutkin.
- Sahan puupulaSahalla pitää olla valtava puupula kun Varikkosuoran uudelta myyntipaikan tontilta piti kaataa kaavassa suojellut puut? Kuinka ELINvoimaVALIOlautakunta antanut luva tälläiseen liito-oravien reitipuiden joukkotuhoon. Mas…
- Alette alas tulla sieltäMissä oletkin, täällä hidastuu koko palstan väki ilman sinua. Tarinaa ei narinaa. 🍃😆 https://youtu.be/4W4DIgbBbsk?is=Vdbj3wnuTGMchXVC
- Onko se sinun mielestäsiminun syyni, että tilanne on se mikä se on? En tiedä. Toisaalta, en pysty uskomaan että millään minun tekemisilläni olisi ollut juurikaan merkitystä.
- Eiköhän tämä ole jo tässäParivuotta hukkaan heitetty.
- kunnioitan tahtoasiEn tule sinua enää lähestymään.
- Haluan sanoa sulle miesEttä pysytään molemmat pois täältä palstalta. Maltetaan olla pois, koska olosi on silloin parempi. Minä en kirjoittele enää, joten voit unohtaa tämän. Ottaisitko minuun yhteyttä muuta kautta, jos haluat. Olisin onnessan…
- Perjantai jälleen bläähViikonloppuna sataa, mitä meinaatte tehdä? Pian on syyslomakin, suunnitelmia tähän säähän? Mulla olis pihahommaa vielä, mutta en helvetissä mene sateeseen kastumaan. Kasvoi vähän kyr*äkin otsaan kelin takia. Eikö nyt vo…
- Dodii. Kuvailekaivattusi ulkonäköä :)
- Mitä enää haluat??Tätä on kestänyt liian kauan!
Vastaukset 7
Vanhimmat
Jarruarvojen kuuluis ola noin 0,5. Sillä puolella millä on jarruvoima 1,2 on paineenrajoitinventtiili hajalla, siksi se kiristää sen puolen jarrunsäädön liian tiukalle ja sen takia taas käsijarru on tiukempi. Se paineensäädin on takarenkaan edessä pyöräkotelossa.
Katsoin aikaisemmasta katsastus lapusta ne arvot ja silloin ne oli 1.1 / 1.0 eli eiköhän tuo 0.5 oo liian vähän? Jos paineenrajoitin venttiili olis sökö, niin sehän vaikuttaus myös itse käyttöjarruun eiköstä?
No mutta eikös se vaikutakkin kun toisen puolen jarruvoima on 1,2 ja toisen 0,4, vai oliko käyttöjarru tasainen :) Ka:ssa on automaatti säätö takajarrussa voi sekin olla toki kulunut, mutta senhän näkee kun ottaa rummun auki ja noita venoja on ollut hajalla/jumissa muissakin Fordeissa missä niitä on ollut. Toi jarruvoima kuuluu tosissaan olla Ka:ssa olla vaan noin 0,5 käy vaikka kysäsemässä paikallisesta Fordin huollosta.
Mutta se rengas missä on 0,4 kN pyörii ihan käsillä ja tuskin pitää autoa jyrkässä mäessä. Eilen kokeilin säätää sitä jarrukahvaa ja tulos oli se, että sillä sai myös toisen jarrun pysymään melkein kunnolla, mutta luultavasti silti jarrujen ero olisi liian suuri. Pitää ensiviikonloppuna ottaa tuo rumpu auki. Tässä uudessa katsastuslapussa ei tosiaan näy käyttöjarrun voimia, mutta edellisessä ne oli aika samoja takajarruilla ja käsijarrulla. jotain 1,0 kN luokkaa.
Eli vika oli siinä oikeanpuolen takajarrun automaattisäädössä, se oli jumissa. Vähän herkistelyä ja vaseliinia, niin lähti pelaamaan. Eli ei ollu paineenrajoitusventtiilissä mitään vikaa. Korjaus maksoi itsetehtynä 0€ !!
Vanha viestiketju johon törmäsin mutta vika mulla sama. Oon vahtanut n. 1v sitten jarrupalat. käyttöjarrussa ei ollut eroja ja hyvät tasapainoset arvot. Oikealla puolella käsijarru piti 0,2 ja toisella 0,9. Onko noihin automaattisäätöihin olemassa joku kikka millä sais mahd vähäisellä työllä ja purulla tilanteen korjattua?
Täysin asiattomia kommentteja osaamattomilta teineiltä kuten normaalistikin Suoli24:ssä.
Jos vikaa on vain käsijarrussa eikä muualla, niin vika on käsijarruvaijereissa tai muualla käsijarrun mekanismissa. Ei koskaan jarrupaineensäädössä kuten ylempänä joku teini ehdotti.
Systeemi auki, jumittuneesta osasta ruosteet ja muu lika pois ja rasvaa oikeisiin paikkoihin. Kannattaa avata ja huoltaa se toinenkin puoli, ettei heti tule sama vika sinne. Normaalia huoltoa tämä on vähänkään ikääntyneemmässä autossa.