Focuksesta ymmälläni

Marjo-Riitta

Miksi uuden Focuksen mittareiden keskellä on iso tyhjä muoviruutu? Siis siinä ajotietokoneen yläpuolella. Omistan uudehkon Focus Sportin (115hv) ja nyt olen alkanut miettiä että Fordin esitteissä sen paikan kohdalla on iso digitaalinäyttö jossa lukee mm. päivämäärä ja isolla Ford Focus. Miksi tämä puuttuu minun autostani? Miksi minun autossa ei ole mitään näyttöruutua vaan pelkkä tyhjä neliö??

Ajotietokone on niin hassun pieni siinä alhaalla, kun se voisi olla huomattavasti isompi ja kertoa enemmän kuten esim hetkellisen kulutuksen (vrt. uusi Golf).

7

2155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ceausescu

      Mulla sama juttu- tosin ajelen Audilla.
      Fordista en niin perillä, mutta mun kohdalla on se että samaisesta Audin mallista on myös kalliimpii ja paremin varusteltuja versioita.
      Tehtaalla lyödään sama mittariaihio autoon kiinni, ja varustelun mukaan tyhjät "aukot" täytetään mittareilla tai muilla vastaavilla. Joskus vaan sen aukon kohdalla oleva verhouslevy tai vastaava erottuu selvemmin ja siihen kiinittää huomioo...

    • siinä on näyttö joka kertoo mikä vaihde kulloinkin on päällä.

      • Marjo-Riitta

        asia selvä.
        Tuntuu hullulta että asia on ratkaistu niin että automaattivaihteen näyttö on helvatan iso, ja ajotietokone sen sijaan kovin pieni jota pitää kaiken lisäksi runkata edestakas jos haluaa tietoa näkyviin. Ford olisi voinut tehdä asian niin päin että ajotietokoneen näyttöruutu olisi sen verran suuri että kaikki tieto (kulutus, kilometrimäärät, lämpötila jne.) mahtuu yhtä aikaa kuvaan.

        Automaatille riittäisi se pieni ruutu alhaalla jossa lukisi vaikka D tai N tilanteesta riippuen.

        Hävetkää saksalaisinsinöörit!


      • FocusII
        Marjo-Riitta kirjoitti:

        asia selvä.
        Tuntuu hullulta että asia on ratkaistu niin että automaattivaihteen näyttö on helvatan iso, ja ajotietokone sen sijaan kovin pieni jota pitää kaiken lisäksi runkata edestakas jos haluaa tietoa näkyviin. Ford olisi voinut tehdä asian niin päin että ajotietokoneen näyttöruutu olisi sen verran suuri että kaikki tieto (kulutus, kilometrimäärät, lämpötila jne.) mahtuu yhtä aikaa kuvaan.

        Automaatille riittäisi se pieni ruutu alhaalla jossa lukisi vaikka D tai N tilanteesta riippuen.

        Hävetkää saksalaisinsinöörit!

        Olisiko siihen saatavilla myös GPS-navigaattorin näyttö? Jossain olin näkevinään kuvan jossa ko. näytössä oli nuoli vasemmalle. Tuohon tarkoitukseen tarvitaan jo sitä vähän isompaa näyttöä.

        Tähän hätään en löytänyt sitä kuvaa uudelleen...


      • 1,6 Trendissä?
        FocusII kirjoitti:

        Olisiko siihen saatavilla myös GPS-navigaattorin näyttö? Jossain olin näkevinään kuvan jossa ko. näytössä oli nuoli vasemmalle. Tuohon tarkoitukseen tarvitaan jo sitä vähän isompaa näyttöä.

        Tähän hätään en löytänyt sitä kuvaa uudelleen...

        Sellainen Focus on tuossa kadulle pysäköitynä.

        Ohjekirjassa puhutaan ajotietokoneen kohdalla myös hetkellisestä kulutuksesta. Enpä saa kuitenkaan sellaista näkyviin, tosin kirja mainitseekin, että kaikkia toimintoja ei ole kaikissa malleissa. Tuntuu _aika_ pieneltä säästöltä jättää vain em. toiminto pois Trendistä, kun kaikki muut toiminnot kuitenkin löytyy, mitä lista mainitsee.

        Saako ohjelmoitua huollossa? Ois kai sillä kiva leikkiä joskus...


      • 1,6 Trendissä? kirjoitti:

        Sellainen Focus on tuossa kadulle pysäköitynä.

        Ohjekirjassa puhutaan ajotietokoneen kohdalla myös hetkellisestä kulutuksesta. Enpä saa kuitenkaan sellaista näkyviin, tosin kirja mainitseekin, että kaikkia toimintoja ei ole kaikissa malleissa. Tuntuu _aika_ pieneltä säästöltä jättää vain em. toiminto pois Trendistä, kun kaikki muut toiminnot kuitenkin löytyy, mitä lista mainitsee.

        Saako ohjelmoitua huollossa? Ois kai sillä kiva leikkiä joskus...

        Kysyin asiaa huollosta tuosta hetkellisestä kulutuksesta. Tuumasivat että pystyyy ohjelmoivaan kun koko mittaristo vaihedetaan, muusta eivät tienneet.
        Voi olla että jos perjantaina menee parin kossupullon kanssa holtoon niin voisi onnistuakin.


      • ihmettelin
        1,6 Trendissä? kirjoitti:

        Sellainen Focus on tuossa kadulle pysäköitynä.

        Ohjekirjassa puhutaan ajotietokoneen kohdalla myös hetkellisestä kulutuksesta. Enpä saa kuitenkaan sellaista näkyviin, tosin kirja mainitseekin, että kaikkia toimintoja ei ole kaikissa malleissa. Tuntuu _aika_ pieneltä säästöltä jättää vain em. toiminto pois Trendistä, kun kaikki muut toiminnot kuitenkin löytyy, mitä lista mainitsee.

        Saako ohjelmoitua huollossa? Ois kai sillä kiva leikkiä joskus...

        vanhassa focuksessa oli hetkellisen kullutuksen näyttö, uudessa ei. Säälittävää, näaurettavaa säästää toillaisessa pikkujutussa...

        Sille isolle ruudulle on tarkoitettu navigointijärjestelmän näyttö, jonka voi lisävarusteena ostaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1360
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      121
      1209
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      102
      1020
    4. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      909
    5. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      887
    6. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      38
      775
    7. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      755
    8. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      21
      753
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      729
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      629
    Aihe