Viriä?

Peugeotxpsmiäs

Joo eli oon jo pitempää miettinyt että vois vähän virittää tota mun pösöö...
Eli minkälainen pytty ois hyvä? Itse ajattelin että 50cc ois parempi ku ei tarviis niin isoa kaasaria -> säästäs bensaa.
Vai oisko ihan turha ostos 70cc pytty ja 17,5mm kaasari? Eli tähän vois nyt ilmotella mikä ois paras 50cc pytty ja 70-80cc pytty ja minkälainen kaasari kannattas laittaa.
Ja minkälainen putki sitten näihin vireihin?

Kiitos.

20

4444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • agfdha

      Että säästäs bensaa?? Mitä vittuu eihä virityksen ideana ole säästää bensaa vaa saaha tehoo ja nopeutta ni maan perkeleesti!!!!!!!!

    • derbi-kuski

      Laita 70ccm pytty, 17.5-22mm kaasari ja tehari niin voi peugeotistakin jotain saada irti.

    • aaaaaaaaa

      mitä helvettiä eiks siinä oo jo 50cc pytty vai ostatko ton 49cc pytyn tilalle jonku 52cc? en tajua.

    • asiallisia vastauksia...

      Joo kiitos tosi asiallisista vastauksistanne.
      Eli tietysti tavoitteenani on saada tehoa irti muttei kummiskaa saada moposta sellaista bensa hirmua joka syö tankillisen kymmenellä kilometrillä. Ja sille joka ei tajunnut että mitä 50cc pytty auttas, niin tarkotin jotain racing - pyttyä jotka ovat tehokkaampi ku vakio 50cc pytty.

      Niin ja niitä merkkejä ja hintoja ja mistä saa olis hyvä mainita eikä mitään vastauksia tyyliin:
      "Ostat 70cc , 22mm kasarin , Teharin"

      • OneBrownMouse

        Athena/Airsal 75cc(tehokkaampia, kuin valumetrakit) vähintään 22mm kaasari, ja putkeksi turbokit yläkauttanen.

        Toki Metrakit valmistaa myös hyviä ja tehokkaita pyttyjä(prorace) ja muita viritys osia.


    • nappi1

      ...sillä 70cc sais hyvin tehoo, mutta meikäläinen ainakin arvostaa sellasia jätkiä jotka ottaa 50cc pytystä heppoja irti niin perkeleesti. jotenka...teeppä niin että hankit 18mm kaasarin esim. lorton, ja otat kaikki kurit pois siitä moposta. ja sitten hommaat vaikka siihen teholäpät. rahaa säästyy...ja noissa uusissa enduroissa on niin hyvät pytyt että ne jaksaa polttaa sen 18mm kanssa sitä petroolia! ja vielä kun välejä muuttaa niin kyllä se menee jo sen yli 90km/h mut tieliikenteeseen ei kantsi sen enempää ees virittää...

      • nappi1

        ...on nimittäin rieju rr ja siihen ei oo tarvinnu ostaa mitään, niin menee jo melkeen 90km/h...elikkä kotikonstein enduromopon pystyy "palauttamaan ennalleen" koska suomessahan ne kuristetaan kulkemaan sen 45km/h :/


      • xpsmiäs
        nappi1 kirjoitti:

        ...on nimittäin rieju rr ja siihen ei oo tarvinnu ostaa mitään, niin menee jo melkeen 90km/h...elikkä kotikonstein enduromopon pystyy "palauttamaan ennalleen" koska suomessahan ne kuristetaan kulkemaan sen 45km/h :/

        Eli minun moponi kulkee jo nyt sen 80 , pelkällä rattaiden vaihdolla se kulkis yli 90km/h , niin turhaa olis ostaa kaasari vaan sen takia.
        Haen ihan kunnon viri settiä jolla lähtis eikä vaan meinais :P


    • sherlock

      50cc on siinä mielessä ihan järkevää, ettei kevariveroja voi perustella isommalla sylinterillä. ;) eli jos poliisit pysäyttää sut ja sulla on rajotin, ni ei ainakaan voi isommasta pytystä antaa kevariveroja... ja sit vielä on seki hyöty, ettei tarvi tota isoa kaasaria ostaa... siinähän menee jo 70€ tulevaisuudessa bensoihin enemmän. eli suosittelen:

      hebo manston racing 50cc 300€
      17,5mm kaasari (taitaa olla jo vakiona uusissa?)
      doppler kampiakseli 88€ (en mee vakion kestävyydestä takuuseen tolla pytyllä)
      turbokitin tehari. 150€

      noin siis uutena... käytettynä saa toki halvemmalla (esim. turbokit ~80€). ja noilla tosiaan saa mopon kyllä lentämään yhtä hyvin, ku 70cc airsalilla/metralla ja kiihtymään jopa paremmin. ;)

      • asiallisesta vastauksesta.

        Mistä sait hinnat noihin ja mistä noi kannattaa tilata? Ulkomailta saa varmaanki halvemmalla?


      • sherlock
        asiallisesta vastauksesta. kirjoitti:

        Mistä sait hinnat noihin ja mistä noi kannattaa tilata? Ulkomailta saa varmaanki halvemmalla?

        pyttyä saa ainaki http://opvoeren.nl
        ^^tuolta löytyy siis hebo manstonin replicaa, että racingia... racing on aika paljon tehokkaampi.
        dopplerin kampuraa ainaki http://easyparts.nl
        voit myös selailla http://gearparts24.de jos löytäisit jotain kivaa... ;P mitä nyt noita katellu, ni lähinnä hinta kertoo laadusta/tehokkuudesta.

        turbokitin teharin saat joko ulkomailta 110-120€ tai sit kotimaasta 150€... kannattaa kyl varmaan ostaa turbokit käytettynä esim. http://motot.net/talli tai http://huuto.net, koska pakoputkihan ei kauheen äkkiä pilalle mee... ;) korkeintaan joudut hiomaan ja maalaamaan et saat siistin, jollei oo valmiiks maalattu.


      • xpsmiäs
        sherlock kirjoitti:

        pyttyä saa ainaki http://opvoeren.nl
        ^^tuolta löytyy siis hebo manstonin replicaa, että racingia... racing on aika paljon tehokkaampi.
        dopplerin kampuraa ainaki http://easyparts.nl
        voit myös selailla http://gearparts24.de jos löytäisit jotain kivaa... ;P mitä nyt noita katellu, ni lähinnä hinta kertoo laadusta/tehokkuudesta.

        turbokitin teharin saat joko ulkomailta 110-120€ tai sit kotimaasta 150€... kannattaa kyl varmaan ostaa turbokit käytettynä esim. http://motot.net/talli tai http://huuto.net, koska pakoputkihan ei kauheen äkkiä pilalle mee... ;) korkeintaan joudut hiomaan ja maalaamaan et saat siistin, jollei oo valmiiks maalattu.

        Tuli vaan tossa mieleen että kun männän vaihdon aika tulee , niin saako noita mäntiä suomesta vai pitääkö tilata ulkomailta?
        Ja mitenkä usein pitää mäntä vaihtaa että onko toi jotenki kestävempi vai?
        Niin ja että mitenkä iso teho ero tolla 50cc ja 70cc pytyllä on ku hinta on sama?


      • sherlock
        xpsmiäs kirjoitti:

        Tuli vaan tossa mieleen että kun männän vaihdon aika tulee , niin saako noita mäntiä suomesta vai pitääkö tilata ulkomailta?
        Ja mitenkä usein pitää mäntä vaihtaa että onko toi jotenki kestävempi vai?
        Niin ja että mitenkä iso teho ero tolla 50cc ja 70cc pytyllä on ku hinta on sama?

        50cc ja 70cc pytyissä on väännössä eroa. eli 70cc:llä voi pistää raskaammat välitykset eikä puhti lopu kesken. kiertää suurinpiirtein yhtä pitkälle... enpä tiedä, kuinka usein täytyy mäntää vaihtaa. riippuu aika pitkälti käytöstä, mut luulisin et menee tonne 5000km paikkeille aika kovalla käytöllä.


      • sherlock
        sherlock kirjoitti:

        50cc ja 70cc pytyissä on väännössä eroa. eli 70cc:llä voi pistää raskaammat välitykset eikä puhti lopu kesken. kiertää suurinpiirtein yhtä pitkälle... enpä tiedä, kuinka usein täytyy mäntää vaihtaa. riippuu aika pitkälti käytöstä, mut luulisin et menee tonne 5000km paikkeille aika kovalla käytöllä.

        sehän pitää vaihtaa sillon ku tehot alkaa tippumaan... niin noista vielä sen verran, et kannattaa varmaan tilata tuolta mukaan samantien varamäntä. suomesta noita ei varmaankaan saa mistään.


      • xpsmiäs
        sherlock kirjoitti:

        sehän pitää vaihtaa sillon ku tehot alkaa tippumaan... niin noista vielä sen verran, et kannattaa varmaan tilata tuolta mukaan samantien varamäntä. suomesta noita ei varmaankaan saa mistään.

        Että minkälaisia eroja noissa 50cc pytyissä sit on ku noin tehokkaitaki on?
        Saisko sitä ite tehtyä jostain halvasta 50cc pytystä hirveen tehopesän muutoksia tekemällä?


      • sherlock
        xpsmiäs kirjoitti:

        Että minkälaisia eroja noissa 50cc pytyissä sit on ku noin tehokkaitaki on?
        Saisko sitä ite tehtyä jostain halvasta 50cc pytystä hirveen tehopesän muutoksia tekemällä?

        vaatii tosin aika paljon taitoa viilata esimerkiks huuhtelukanavat niin hyviksi... noissahan on kanavissa eroja aika paljon. sit siinä on seki ero, että jos lähet vaikkapa metran 50cc valupytystä viilaamaan jotain tehokasta, ni sehän leipoo saman tien. ja pinnotetuissa pytyissä on vaarana se, et pinnote halkeilee ku on jätetty teräviä kulmia tai hiukanki rososta pintaa ja sillonhan pytty on entinen... eli jos haluat tehokasta ja tieto/taitotaso on vielä aika matala, niin kehotan ihan ostamaan tehokkaan. itse viilaamalla et saa halvasta hyvää, jollet oo tosi mestari.


      • xpsmiäs
        sherlock kirjoitti:

        vaatii tosin aika paljon taitoa viilata esimerkiks huuhtelukanavat niin hyviksi... noissahan on kanavissa eroja aika paljon. sit siinä on seki ero, että jos lähet vaikkapa metran 50cc valupytystä viilaamaan jotain tehokasta, ni sehän leipoo saman tien. ja pinnotetuissa pytyissä on vaarana se, et pinnote halkeilee ku on jätetty teräviä kulmia tai hiukanki rososta pintaa ja sillonhan pytty on entinen... eli jos haluat tehokasta ja tieto/taitotaso on vielä aika matala, niin kehotan ihan ostamaan tehokkaan. itse viilaamalla et saa halvasta hyvää, jollet oo tosi mestari.

        Juu , minun tietotasollani voi olla parempi ostaa sitten ihan valmiina :)

        Ajattelin sit että jos ostas ton 70cc pytyn kummiski eli seuraavalaista osaa.

        Hebo Manston Racing 70cc 299,50e
        Dellorto 21mm Carburettor kit 117,50e ( Liian pieni kaasari?)
        Arrowin tai Turbokitin putki käytettynä.
        Hebo racing kampura 147,50e ( Kellään kokemuksia kyseisestä kampurasta?)

        Mitä muuta osaa pitäs viel uusia samalla että kone kestäs?


      • xpsmiäs
        xpsmiäs kirjoitti:

        Juu , minun tietotasollani voi olla parempi ostaa sitten ihan valmiina :)

        Ajattelin sit että jos ostas ton 70cc pytyn kummiski eli seuraavalaista osaa.

        Hebo Manston Racing 70cc 299,50e
        Dellorto 21mm Carburettor kit 117,50e ( Liian pieni kaasari?)
        Arrowin tai Turbokitin putki käytettynä.
        Hebo racing kampura 147,50e ( Kellään kokemuksia kyseisestä kampurasta?)

        Mitä muuta osaa pitäs viel uusia samalla että kone kestäs?

        Paljokohan tommosesta setistä irtoista heppoja?
        Ja paljonko kulkis ? Siis ei millään tappirattailla vaan ihan semmosil että jaksaa kiihtyäkki kiitettävästi.


      • sherlock
        xpsmiäs kirjoitti:

        Juu , minun tietotasollani voi olla parempi ostaa sitten ihan valmiina :)

        Ajattelin sit että jos ostas ton 70cc pytyn kummiski eli seuraavalaista osaa.

        Hebo Manston Racing 70cc 299,50e
        Dellorto 21mm Carburettor kit 117,50e ( Liian pieni kaasari?)
        Arrowin tai Turbokitin putki käytettynä.
        Hebo racing kampura 147,50e ( Kellään kokemuksia kyseisestä kampurasta?)

        Mitä muuta osaa pitäs viel uusia samalla että kone kestäs?

        toi 21mm kaasari on siinä ja siinä hebon pytylle, parhaiten toimisi varmaan 24-millisellä... ;)

        turbokitin putki on kannattavampi, ku arrow... on meinaan aika paljon halvempi ja tehot aika lailla samaa luokkaa. äänissäkään ei paljoa eroja ole, arrow ehkä hitusen hiljaisempi muttei paljoa.

        hebon kampura on varmasti hyvä, koska on hebon tekemä. eli se on tehty kestämään ton pytyn kierrokset. on varmasti hyvä hinta/laatusuhde.

        jäykemmät kytkinjouset tai sit prikkoja vakiojousien alle täytyy laittaa, ettei luista ja kannattaa samalla kattoo, et kytkinlevyt on hyvässä kunnossa... muut luulis olevan helppo tehdä ite, mut kampiakselin kiertokangen vaihto sekä kytkimen jousien vaihto tai prikkojen laitto sinne alle kannattaa jättää ehkä korjaamolle tai sen osaavalle ihmiselle. lisäks tossa kampuran vaihdon yhteydessä vois olla asiallista vaihtaa sinne kampiakseliin kestävämmät laakerit. eli laakerit, jotka on esim. c4-luokkaa... kestää korkeempia kierroksia.

        eipä varmaan muuta tarvitse koneeseen laittaa...


      • sherlock
        xpsmiäs kirjoitti:

        Paljokohan tommosesta setistä irtoista heppoja?
        Ja paljonko kulkis ? Siis ei millään tappirattailla vaan ihan semmosil että jaksaa kiihtyäkki kiitettävästi.

        heppoja irtoaa kyllä ihan tarpeeksi mopoksi. voin taata, et jätät kyllä kylän muut menopelit, jollei mitään ihan tappivirejä löydy. :D pytyn kiertävyys ja vääntö pitää kyllä huolen tostaki, et kiihtyvyyttä löytyy. sopivilla väleillä kulkua löytyy varmaan ~110km/h todellista nopeutta, jollei jopa enemmän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä elukkaa kaivattusi

      muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

      Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3969
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

      Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3472
    4. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2883
    5. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2719
    6. En kirjoita sulle tänne

      Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2124
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1216
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

      Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

      Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe