Ensimmäistä pyörää hankkimassa ja yhtenä vaihtoehtona olis tämä Virago 535. Tehoja näemmä löytyy kahta kokoa 20kW ja 34kW, joista ansiksi mainittu on aikas pieni maantielle, oletan. Mitenkäs tuo isompi kone jaksaa maantieajoa? Pääseekö helposti ohi vai pitääkö olla tien tukkona? Kysyn lähinnä siksi, että ajattelin sitä myös työmatkapyöräksi ja matkaa kertyy 70km yhteen suuntaan satasen alueella. Sopiiko pyörä myös tähän tarkoitukseen?
Joojoo, pitää mennä tietysti itse kokeilemaan, mutta kertokaahan kokemuksianne kyseisen pyörän omistajat. Tänks!
Virago 535 maantiellä.
20
14100
Vastaukset
- veko
Kuristettu 20kw Virago on kuin kevari.34kw täystehoinen Virago riittää hyvin maantienopeuksiin.Et ole tien tukkona.
ota suoraan 750xv 40kw sillä pärjäät jo hyvin liikenteessä. itse vaihdan ensi keväänä 900 drakstaariin
- riittävästi
Minulla on tuo tehokkaampi malli ja kyllä sillä Suomen nopeusrajoituksilla pärjää. Moottoritielläkään en ole jäänyt kenenkään jalkoihin.
Ajoasento ja oma perstuntuma ratkaisevat sopiiko pyörä pidemmälle ajomatkalle.
Itse kuljen 10-200 km reissuja, siis työmatkaa ja muuta ajoa, kuormaa kyydissä vaihtelevasti 7 kg koiran ja 30 kg vaate ja varustemäärän väliltä ja hyvin on pyörä jaksanut kulkea. Tosin todettakoon, että ajan mielummin rajoitusten mukaan kuin "tuppi nurin".- ja niinkin....
No jos tolla louskulla päästelet rajoitusten mukaan niin tuppi on nurin kaiken aikaa.
- 535
ja niinkin.... kirjoitti:
No jos tolla louskulla päästelet rajoitusten mukaan niin tuppi on nurin kaiken aikaa.
Onkohan sulla vielä kortti kun et näköjään ole vielä oppinut numeroita... Ei ole vielä tullut vastaan 160 km/h rajoitusta Suomen teillä.... Vai näetkö kahtena kahdeksankympin rajoitukset =)
- mäneekö
535 kirjoitti:
Onkohan sulla vielä kortti kun et näköjään ole vielä oppinut numeroita... Ei ole vielä tullut vastaan 160 km/h rajoitusta Suomen teillä.... Vai näetkö kahtena kahdeksankympin rajoitukset =)
niin lujaa. Siinähän on sitten ihan liikaa tehoa. Suosittelen 250 viragoo sitten. Kulkuneuvo on silloin sopiva kun se menee nippanappa täydellä kaasulla 120 motarilla kierrokset tapissaan.
- live to ride
535 kirjoitti:
Onkohan sulla vielä kortti kun et näköjään ole vielä oppinut numeroita... Ei ole vielä tullut vastaan 160 km/h rajoitusta Suomen teillä.... Vai näetkö kahtena kahdeksankympin rajoitukset =)
Moi. 535 kulkee hyvin pienillä kierroksilla mutta hanat auki nii tukehtuu pensapumppu naksuu ja käynnistyy hyvin.Uutta on kaasarien kalavot ym tulupat ja kaikki tehty motoliikkeessä toiminut hyvin koko kesän ,mutta ny tökkii 34kw vinkkejä ootan jos vois jotain ite tehä.
- waldr
ja niinkin.... kirjoitti:
No jos tolla louskulla päästelet rajoitusten mukaan niin tuppi on nurin kaiken aikaa.
Niinpä näillä kulkee.
- kulkee
Ite en oo hirmu hujoppi, joten 535 (34 kW) on ollut hyvä ensipyörä. 180 cm tai pidemmille kuskeille en suosittele.
Max nopeus 160 km/h. Kiihtyy kun vain antaa hanaa. Ei välttämättä tarvi pienempää pykälääkään vaihtaa ohituksissa. Tien tukkona en ole koskaan ollut. Jos on paljon tavaraa kyytillä, niin tietenkin silloin vaikuttaa kiihtyvyyteen, mutta ei siltikään muiden jalkoihin jää.
Virago on erittäin kevyt ajaa, joten sillä jaksaa pitempääkin matkaa. Itellä kokemusta 1100 km reissusta. Ei ollu paikat kipeenä eikä välillä tarvinnu pysähtyä venyttelemään. Ainoastaan tankkausta varten piti pysähtyä tuon tuosta ;) Mutta huom! Matkassa oli mukana vielä pienemmällä tankilla varustettu HD :P
Suosittelen lämpimästi työmatkapyöräksesi. Sopiva tankkausvälikin tuo 140 km, niin ei menovesi lopu jos innostut kaasuttelemaan yli satasen. Jos "köröttelet" niin voihan se sen 210 km:kin kulkea. Mulla taitaa olla sen verran raskas kaasuranne, että löpöä kuluu... Normaalisti minun ajossani menee varatankille 170 km paikkeilla (reilu 5 l/100km) ja kaasu pohjassa ajettaessa 130 km paikkeilla.
Omassa pyörässä ei oo pleksiä, mutta silti se matkavauhti pyörii normaalisti siellä 100-130 km/h paikkeilla. Tuulen tuiverrus ei haittaa. Jos haittaa, niin täytyy kokeilla pleksillä tai sitten eri tyyppistä pyörää.- musa55
ja min en 535 luovu,se on ihana matkapyörä ko ei oo kiire minnekkään,jos mul kiire on otan ton norttonin 750ccm,,,sill pääsee,,,vaikee pyörä ajaa ko kaikki on tavallaan vasenkätistä...mä oon ajanut ton rautaperseen itelleni tol yamahalla,,omalla tavallaan ol rankka reissu,mut ihana
- Juuso
Ensinnäkin teholuokkia on kolmea kokoa 20kW. 25KW ja 34kW. Työmatka-ajossa 535 on riittävä nopeuksille 80-100 jos mennään siitä lujempaa joutuu konetta kierrättämään tosi paljon. Viitos vaihteen kun voi heittää sisään jo 60km/h nopeudella. Pysty istuma-asento ottaa vastaan tuulta ja puuskia tosi tehokkaasti. Kunnon plexillä asiaa voi toki korjata. Pitkillä matkoilla perse puutuu.
Kaiken kaikkiaan helvetin hyvä pyörä. - kiki3
Jos rekisteriotteessa on 34kw onko se silloin se ,vai voiko se myös olla 20kw tai 25kw.
Ulkomailta tuotu Kyse on siis virago 535
kuka tietää?
Kiitos etukäteen- vaari55
Ostin runsas vuosi sitten -94 mallin 535. Rekisteriotteessa oli 34 kilovattia, mutta tutkittaessa paljastui, että oli kuristettu 20 kilovattiin. Vaihdettiin kaasarin imukaulat, säädettiin kaasarit ja nyt on täydet tehot. Ihan eri pyörä, kuin ostaessa. Kulkee riittävästi. Kokeiltu 160 ja jää hieman varaakin. Parasta on, kun ei tarvi maantienopeuksilla ohituksissa vaihdella. Tällaiselle persjalkaiselle löytyy siirtosarjojen ansiosta hyvä ajoasento. Kun emäntä on kyydissä, on runko aika ahdas, mutta on pärjätty.
- viragos
jos otteessa on 34kw niin se on silloin se. mulla juuri sellainen pyörä ja olen ollut erittäin tyytyväinen.
- Urkki 51
Virago 535 -90
Onko tosiaankin useita erikokoisia koneita 535 malleissa, vai onkone tehot 20 ja 25kw:ttia malleissa kuristimilla ja muillrajoittimilla tehtyjä ? - sama kone mutta
"supistettu" kaasaria ja pakoputkea...
- vaari55
Ostin -13 Virago 535. Edellisestä pyörästä oli kulunut yli 40v. Rekisteriotteen mukaan 34kw. Pyörä oli tuotu aikanaan Saksasta käytettynä. Mopolla oli ajettu jotain 24000. Ekan kesän jälkeen kaipasin hieman lisää tehoa. Tarkistutin pyörän TREDUn autopuolen osaajalla ja olihan se kuristettu. Kaasarin imukaulat oi vaan 22 milliset, kun täystehoiseen kuuluu 28mm. Kyseinen tohtori vaihtoi tilalle purkupyörästä oikeat imukaulat, kaasarien kalvot ja sääti kaasarit. Neuloja ei tarvinnut vaihtaa. Virago on nyt ihan eri pyörä. Kiihtyy paremmin ja kulkee riittävästi. Moottoritienopeuksille jää monta kymmentä varaakin. Yli 160 ei ole tullut kokeiltua, mutta enemmänkin menisi. Koko remontin hinnaksi osineen tuli 231e. Vaari ajaa tällä vielä toisenkin kesän. Turvallista matkaa kaikille!
- -13
Ja Kaasarikone??
- Mika....
-13 kirjoitti:
Ja Kaasarikone??
Taisi tarkoittaa, että osti pyörän viimevuonna. Ei ehkä viitannut pyörän vuosimalliin. En tiedä tekeekö kukaan enää kaasarikoneita kun saattavat olla eu:ssa nykyisin jo kiellettyjä.
- Skatman
Aikas jännä. Tuli hankittua 20kw 535 ja ei meno paljoa haittaa verrattuna edelliseen 1100 shadowiin. Tämäkin joskus tuotu Saksasta. Onko noilla "tehoilla" mitään merkitystä veroihin tuotaessa maahan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 295460
- 1671929
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1591561Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141324Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike281238- 941145
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.701124Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan501065viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2101053- 38895