Olen aloittamassa kohta aikuislukion ja olisi kysyttävää..
Olen ajatellut lääkistä lukion jälkeen, mutta kyseisessä aikuislukiossa on ainoastaan Fysiikkaa yksi kurssi ja kemiaa kaksi kurssia..liian vähän ? Lyhyt matikka ja bilsa viisi kurssia..Auttakaa!!
AIKUISLUKIO JA LÄÄKIS
8
4015
Vastaukset
- lääket. yo
Lääkiksen pääsykokeen kannalta mun mielestä olis tärkeetä olla käytynä lukion fysiikan laaja oppimäärä ja samoin kemiassa. Nämä kehittävät laskurutiinia joka on kokeessa kaiken a ja o. Pääsykoetilanteessa kun kaiken muun jännityksen ja kokeen kettumaisuuden ohella kun aika tuppaa loppumaan kesken.
Itselläni oli lukiossa käytynä fysiikkaa 9 kurssia ja kemiaa 2. Kävin keväällä ennen koetta valmennuskurssin (joku 150 oppituntia) ja laskin aivan sikana (2 kurssijärjestäjän tehtävät) sekä luin kaksi kuukautta putkeen aamuyhdeksästä noin neljään jonka jälkeen menin kurssille ja se loppui klo 21.
Tässä tahdon sinulle sanoa että lääkikseen ei todellakaan ole mahdotonta päästä vähilläkään kursseilla, koska aina voi ostaa lukion kirjat ja käydä asiat niistä läpi. Itselleni esim. kemia selvisi oikeastaan vasta kurssin aikana.
Tsemppiä sinulle hakuihin ja nähdään koulun penkillä muutaman vuoden päästä. - asiallinen_tuntija
Huonostipa olet lukiosi valinnut... Ainoaksi vaihtoehdoksi jää päntätä itse tai valmennuskurssilla ne puuttuvat fysiikat ja kemiat. Matikan pituudella tai biologiallakaan ei niin ole väliä, mutta fy ja kemia tarttisi hallita pitkänä.
- khihi
Kiitos siis vastauksistanne. Ne auttoi eteenpäin :)
Nyt vaihdan Eiran lukioon, jossa nämä kurssit ei ole ongelma.
-Jouskari- - sinullekin
khihi kirjoitti:
Kiitos siis vastauksistanne. Ne auttoi eteenpäin :)
Nyt vaihdan Eiran lukioon, jossa nämä kurssit ei ole ongelma.
-Jouskari-Hyvä valinta. Eiran aikuislukio on niin iso, että siellä on kaikki soveltavat kurssit kaikista reaaliaineistakin ja lisäksi tunteja aamusta iltaan, ja jos haluaa yölläkin opiskella, sen voi tehdä netissä. Nettikurssitkin on jo melkein kaikista kursseista, mitä vain voi yksin netissä opiskella. Ajattelin muuten kokeilla tänä vuonna psykan lukemista netissä englanniksi, hyvää harjoitusta ensi kevään enkun kirjoituksiin.
Siellähän siis minäkin olen. - khihi
sinullekin kirjoitti:
Hyvä valinta. Eiran aikuislukio on niin iso, että siellä on kaikki soveltavat kurssit kaikista reaaliaineistakin ja lisäksi tunteja aamusta iltaan, ja jos haluaa yölläkin opiskella, sen voi tehdä netissä. Nettikurssitkin on jo melkein kaikista kursseista, mitä vain voi yksin netissä opiskella. Ajattelin muuten kokeilla tänä vuonna psykan lukemista netissä englanniksi, hyvää harjoitusta ensi kevään enkun kirjoituksiin.
Siellähän siis minäkin olen.Etälukio on kans toinen vaihtoehto, voi olla että kallistun siihen. Saa nyt nähdä miten työt jatkuu jne :)
- minunkin (edellinen)
khihi kirjoitti:
Etälukio on kans toinen vaihtoehto, voi olla että kallistun siihen. Saa nyt nähdä miten työt jatkuu jne :)
En ole vielä kokeillut Eiran etä- ja nettikurssimahdollisuuksia, mutta niitä näyttää olevan aika hyvin. Pitäisi varmaan mennä johonkin niiden infoon, niin tietäisin paremmin, sopiiko ne mulle. Näytti Eiran sivuilla olevan jotain infoaikoja.
Kerro, miten sujuu, jos käyt! - ilmoittautunut
minunkin (edellinen) kirjoitti:
En ole vielä kokeillut Eiran etä- ja nettikurssimahdollisuuksia, mutta niitä näyttää olevan aika hyvin. Pitäisi varmaan mennä johonkin niiden infoon, niin tietäisin paremmin, sopiiko ne mulle. Näytti Eiran sivuilla olevan jotain infoaikoja.
Kerro, miten sujuu, jos käyt!Helsingin aikuislukion kursseille. Fyssan kursseja löytyy muistaakseni yhteensä kymmenen ja kemian yhdeksän. Kurssit vaikuttavat mielestäni melko hyviltä, ja varsinkin kemiasta on kurssi jossa käydään asioita läpi juuri pääsykokeita silmälläpitäen.
- toinen lääket. yo
Ei noille valmennuskursseillekaan kannata mennä, jos ei hallitse vastaavia lukion kursseja. Rutiini kyllä saattaa kehittyä, mutta sitten kun pitäisi vähänkin soveltaa, niin metsään menee, jos menee ollenkaan.
Valmennuskurssit ovat mielestäni ihan vain kertausta varten. Turha sinne on mennä enää mennä oppimaan mitään uutta muuta kuin Galenokseen liittyvien laskutehtävien osalta. Biologian osuuden voi päntätä ulkoa kuka tahansa; ongelma on vain siinä, että kirjasta ei kysytä mitään suoraan, vaan asia mainitaan jotenkin sivumennen tms. Sitten kokeessa asiaa kysytään, ja silloin on pakko ajatella omilla aivoillaan ja etsiä yhteyksiä. Toki näyttää tuolla edelleen olevan tehtäviä, jotka perustuvat ihan puhtaaseen hauki-on-kala -pänttäykseen.
Kannattaa käydä ne asiat läpi lukion kurssien osalta. Ei lääkiksen pääsykokeen tehtävät ole mitään monimutkaisia kaavojen pyörittelyä, vaan pohjimmiltaan erittäin yksinkertaisia laskutehtäviä, joissa pärjää hyvin, kun sijoittaa lukuarvoja kaavoihin. Ongelmana on vain juuri kokeen sekavuus ja vähäinen aika. Ei sitä koetta voi tehdä liian tarkasti. Kannattaa kuitenkin muistaa se, että lääkiksessäkin on niin monenlaista... Ei sinne pääsy ole mitenkään mahdotonta. En kuitenkaan millään lukion päättötokarin 6 tai 7 keskiarvolla lähtisi kokeilemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3472784Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201549Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151026Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57997Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27944En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82923Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898- 80898
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839