ideoita välivuodelle

aizea

Ammattikorkeakoulun opinnot ovat lähes lopussa, lokakuussa valmistun :) Nyt onkin sitten maailma avoinna ja pitäisi miettiä mitä ihmettä sitä tekisi jatkossa.
Jatkokoulutukseen en aio vielä hakea koska takana on lähes 16 vuoden opiskeluputki. Toisaalta en vielä halua jumittua työelämäänkään. Joten välivuosi on harkinnassa!
Vapaaehtoistyöt kiinnostaisivat kovasti, niistä pitäisikin etsiä enempi tietoa. Toisaalta reppumatkailu maailmalla kuulostaa mahtavalta, harmi vaan ettei matkaseuraa noin vaan löydä kun moni kaveri tietää jo mitä tekee seuraavan vuoden.. äh.
Ihanaa kun on maailma avoinna, vielä kun tietäisi miten hyödyntää tämän (ainutlaatuisen?) tilanteen, muutaman vuoden päästä saattaa olla jo myöhäistä .
Joten rakkaat ihmiset, kertokaa kokemuksianne välivuodesta ja sen erilaisista käyttömahdollisuuksista! Thanks :)

2

1485

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tahtoo välivuoden

Itse pääsin heti nyt lukion jälkeen ammattikorkeaan,joten olisin jo 23-vuotiaana valmistunut työelämään. Tietysti ihan hyvä, että sit mulla on jo ammatti taskussa kun monet kavereista vielä opiskelevat. Mutta ajatus ei huvita, siis että työskentelisin sit siinä ammatissa lopun elämäni. Itekin oon harkinnut tuota väliä amkin jälkeen, tai jopa niiden opiskeluvuosien välissä..
      Itse lähtisin ihan varmaan ulkomaille, matkailemaan (jos rahaa on) tai töihin. Kun sitä tilaisuutta ei nyt lukion jälkeen tullukaan.

• harakka*

Tykkään sun asenteesta, moni muu ois valittamassa siitä kuinka valmistuu työttömäksi. :)

Jos olet ulkomaille lähdöstä kiinnostunut, niin kannattaa käydä ensiksi tutkimassa sivustoa maailmalle.net. Vapaaehtoistyöhön liittyviä linkkejäkin siellä on. Vastavalmistuneena voit hakea esim. Cimon kautta kansainväliseen harjoitteluun. Reppureissaajat tuntuvat kokoontuvan osoitteessa pallontallaajat.net.

Omakohtaisia kokemuksia mulla ei ole oikein jakaa, muuta kuin että kannattaa pitää "kiirettä" mahdollisuuksien tutkailussa, harjoitteluvaihto on tarkoitettu vasta- eli n. vuoden sisään valmistuneille ja moneen pitkäaikaisvapaaehtoistyöohjelmaan on yläikäraja, esim. 25 vuotta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. rakastan jotakin

en uskalla sanoa sitä täällä ääneen
      Ikävä
      11
      3968
    2. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      44
      3636
    3. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      155
      3587
    4. Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi

pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?
      Ikävä
      103
      2775
    5. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      77
      2659
    6. Hei Antti. Minähän varoitin jo 2 v sitten, ettei sinusta tule pääministeriä, vaikka kuinka

voittaisit vaalit. Vasurit ovat aina puukottaneet toisiaan selkään, eivät koskaan edestäpäin. Marinistit varsinkin IL t
      6
      1888
    7. Minkä tunteen tunnet

juuri nyt? ap kiitollisuuden.
      Tunteet
      44
      1455
    8. Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.

Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli
      Maailman menoa
      403
      1198
    9. Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?

Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos
      Tv-sarjat
      60
      1181
    10. Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.

Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m
      Joensuu
      12
      1158
    Aihe