Voiko raskaaksi tulemista mitenkään edesauttaa imettäessä? Meillä on reilut 6 kk vauva ja toinen toiveissa mahdollisimman pian, mutta en haluaisi lopettaa imettämistä. Nyt vauva jo syö kiinteitä maidon lisänä, mutta on kova poika myös imemään.
Kuinka raskaaksi imettäessä?
15
19945
Vastaukset
- samanlainen
ongelma, päätin kuitenkin lykätä seuraavan lapsen "hankintaa" koska halusin imettää vähintään vuoden enkä olisi halunnut imettää raskaana ollessa ainakaan monta kertaa päivässä. Menkat mulla alkoi (6kk täysimetyksestä huolimatta) 3kk synnytyksestä ja olivat säännölliset 28 päivää heti. Kun esikoinen oli 1,5v imetin enää illalla ja aloitimme kakkosen yrityksen ja tulin heti raskaaksi. Lopetin kokonaan imetyksen rv 9 ja nyt menossa rv 11 5, lapsille tulisi ikäeroa 2v2kk jos tämä raskaus etenee synnytykseen asti.
- lisään vielä
että toki raskaus on täysin mahdollinen jos menkat ovat alkaneet mutta itse en siis halunnut olla samaan aikaan raskaana ja imettää monta kertaa päivässä, näin on mulle ehdottomasti helpompaa. Terkka sanoi (kun valitin menkkojen alkamista niin aikaisin, olin kuvitellut että monta kk saisin rauhassa olla ilman niitä) että uusi raskaus on erityisen herkässä kun kierto on palautunut synnytyksen jälkeen.
sitä voi ihan yhtä lailla tulla raskaaksi vaikka imettäisi, kuin ettei imettäisikään.. Ei se ole mikään ehkäisykeino todellakaan.
Itse imetän edelleen esikoistani ja olen viidennellätoista viikolla raskaana. Esikoinen on vähän vajaa vuoden ikäinen.
Menkat mulla alkoi täysimettämisestä huolimatta 3 kk synnytyksestä ja ihan säännöllisinä tulivat ennen uutta raskautta. - Tuplamamma 11/06
Sitähän sanotaan, että imettäminen antaa suojan raskautta vastaan, jos lapsi on alle 6kk vanha, ei ole synnytyksen jälkeen tullut kuukautisia sekä lapsi on täysimetyksessä. Jos yksikin ehto ei täyty, niin imetys ei anna suojaa raskautta vastaan.
Eli periaatteessa sinulla pitäisi olla mahdollisuus tulla raskaaksi milloin vain, koska ainakaan kaksi ehtoa ei kohdallasi täyty.- voi tulla raskaaksi
vaikka ei olisi kuukautisia tullutkaan -jos hedelmöittynyt sattuisi just sillon ku ne ekat kuukautiset ois alkamassa. Ei siis todellakaan ole ehkäisykeino. Mun serkku on elävä todiste tästä. Ei ollut tarkoitus tehdä 2 poikaa, mutta 15 kk on pojilla ikäeroa.
- moo
Tiedän toki, että imettämisen aikana voi tulla raskaaksi. Halusinkin kysellä jos jollain olisi tietoa mikä voisi auttaa raskaaksi tulemisessa imetyksen aikana, kun kuukautiset eivät ole vielä alkaneet eli kuinka saada hormonitoiminta taas käyntiin ilman imetyksen lopettamista.
- Tristar
Kun se imetys nimen omaan pitää sen hormonitoiminnan sillä tolalla että kuukautiset eivät ala ennenkuin kroppa on valmis. Mitään nopeuttamiskonstia imetystä lopettamatta siihen ei taida edes olla, ei minun tietojeni mukaan.
Kärsivällisyyttä vaan, ei siinä muuta. Ja ihanaa että haluat kuitenkin imettää!
- kiire?
Miksi pitää tehdä lapset niin pienellä välillä? Ymmärrän kyllä jos tullakseen on mutta että jos haluat ihan välttämättä heti raskaaksi uudelleen.
- kohta triplaäiti
esikoisen synnyttyä täysimetin 2 tunnin välein yötä päivää ja menkat alkoivat säännöllisinä kuukauden kuluttua jälkivuodosta.Jälkivuoto kesti 2½ viikkoa. Odotin jo seuraavaa lastamme esikoisen ollessa 3 kuukautta vanha. Nyt toista lasta täysimetin 5½ kuukauteen saakka 2 tunnin välein yötä päivää ja menkkojen kanssa oli sama homma kuin esikoisen synnyttyä..ja nyt olen 16:sta raskausviikolla tulevan kolmannen vauvan odotuksessa :)
Eli sinä pystyt tulemaan raskaaksi jo nyt jos sitä haluat.- jaksat?!
ihanaa että kolme lasta noin pienillä ikäeroillä mutta APUA!miten ihmeessä jaksat?saatko nukuttua ollenkaan?
kyselen vaan kun itelläkin haaveena...mutta väsy jo nyt yhden kanssa :)
- neljäs masussa
Mun kuopus on nyt 6kk ja tein just positiivisen raskaustestin. Täysimetyksellä mentiin 5kk ja edelleenkään ei oo saanut pullosta mitään.
Halusinkin pienet ikäerot mutta en ois uskonut että ihan vielä tärppäis. Nyt mietin kuinkahan kauan on turvallista imettää? Kun olen ehkä muiden mielestä hieman aneeminen...:)- eie
Kannattaa otattaa verikoe neuvolassa, että tiedät missä hemppasi menee. Jos et saa supisteluja imetyksestä niin anna mennä vaan! Ja ONNEA, kun sinulla toiveidesi mukaan tärppäsi noin pian (tääll vähän kateellisena kun ei mitään tapahtu ; (
- Imetystukilistalta
Muistaakseni siinä oli just noita tiettyjä kriteereitä, mitä täällä jo lueteltiinkin, milloin pitäisi imetyksellä olla periaatteessa aika hyvä suoja uutta raskautta ajatellen. Lisäisin tuohon täysimetykseen vielä sen, että milloinkaan, ei edes yöllä, saisi olla neljää tuntia pidempää syöttöväliä. Eli toisin päin käännettynä, sinun kannattaisi yrittää harventaa syöttövälejä, niin sinulla on suurempi mahdollisuus ovuloida ja saada aikaan uusi raskaus. (Vaikka yksi tämän ketjun vastaajista oli tullut raskaaksi paljon lyhyemmilläkin syöttöväleillä.) Mutta tuota neljää tuntia pidetään jonkinlaisena rajana kuitenkin yleensä. Lisäksi yrittäisin bongata sinuna mahdollisia oviksia joko luonnonmukaisin menetelmin tai ihan ovulaatiotestein (lisää tietoa löytyy googlettamalla). Tällöin tulisi varmimmin "kaniteltua" =) oikeaan aikaan kuukaudesta.
- Raskaaksi tullut
Imetys suojaa raskaudelta aika hyvin, jos
- ekat kuukautiset eivät ole alkaneet
- vauva on täysimetyksellä
- vauva on alle 6 kk
- imetysvälit eivät veny kuutta tuntia pidemmäksi
- öisinkin imetetään
jne.
ELI KÄÄNTEINEN TAKTIIKKA KÄYTTÖÖN JOKA ASIASSA, NIIN EIKÖHÄN TULOSTA SAATA TULLA: Toki jokainen on yksilö ja raskautuu erilailla joka tapauksessa. - nimenomaan
Raskaaksi tullut kirjoitti:
Imetys suojaa raskaudelta aika hyvin, jos
- ekat kuukautiset eivät ole alkaneet
- vauva on täysimetyksellä
- vauva on alle 6 kk
- imetysvälit eivät veny kuutta tuntia pidemmäksi
- öisinkin imetetään
jne.
ELI KÄÄNTEINEN TAKTIIKKA KÄYTTÖÖN JOKA ASIASSA, NIIN EIKÖHÄN TULOSTA SAATA TULLA: Toki jokainen on yksilö ja raskautuu erilailla joka tapauksessa.yöimetys estää kuukautisten alkamiseen.Itsellä jopa kerta yössä imetystä riitti ettei kuukautiset alkanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201777
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991588Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481109Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?441000Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44822Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37790Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760