Raiskaustuomioista ja muista

rikoksista

Täällä vaaditaan raiskaajille elinkautista. Vaatimus on outo sillä eihän tapostakaan saa kuin 8-12 vuotta ja tappo on sentään rikoksena huomattavasti törkeämpi.

Väite että raiskaus on jotenkin erityisen törkeä rikos on kestämätön. Siinä naisiin kohdistetut rikokset tehdään jotenkin erityisen ihmeelliseksi mutta miehin kohdistuneita rikoksia samalla vähätellään.

Törkeä pahoinpitely jonka seurauksena saa pysyvän ruumiinvamman, esim joutuu pyörätuoliin tai sokeutuu on takuulla raskaampaa uhrille kuin raiskaus. Silti tuomio on 2-3 vuotta vankeutta!

Tapon yrityksestä saa 3-4 vuotta joten raiskautuomiot ovat aivan linjassa. Vai tahdotaanko sellainen laki että naisiin kohdistuvat rikokset tuomitaan ankarammin kuin miehille tehdyt?

13

907

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raiskauksesta

on aivan kohtuullinen tuomio! Jos mukana on törkeää pahoinpitelyä tai hengenvaarallisten vammojen aiheuttaminen niin tuomiota voidaan sitten pidentää törkeyden mukaan!

• rimpula

mielestäni raiskauksista ja tapoista pitäisi kaikista olla tuomio sama,elinkautinen.sen minkä ihminen kerran tekee,tekee myös toiste.tunnen itse kaksi elävää esimerkkiä.

• Järki hoi älä jätä
        rimpula kirjoitti:

mielestäni raiskauksista ja tapoista pitäisi kaikista olla tuomio sama,elinkautinen.sen minkä ihminen kerran tekee,tekee myös toiste.tunnen itse kaksi elävää esimerkkiä.

Siis murhasta, taposta ja raiskauksesta sama rangaistus, elinkautinen?! Silloinhan raiskaajat tappaisivat uhrinsa, tuomio olisi kiinni jäädessä sama mutta saisi ainakin todistajan eliminoitua.

• Järki hoi älä jätä kirjoitti:

Siis murhasta, taposta ja raiskauksesta sama rangaistus, elinkautinen?! Silloinhan raiskaajat tappaisivat uhrinsa, tuomio olisi kiinni jäädessä sama mutta saisi ainakin todistajan eliminoitua.

Kiinnijäämisriski moninkertaistuisi jos uhrin tappaisi. Lisäksi menisi mahdollisuus väittää, että uhri suostui tms. Henkirikoksista n. 90 % johtaa tuomioon. Raiskauksista ehkä n. 1 %.

• Turha kitistä

nykyään pari vuotta raiskauksesta tuleekin. Siis törkeän raiskauksen minimi on kaksi vuotta.

• kaikki tee toitamiseen.
        rimpula kirjoitti:

Tappaa voi kuka tahansa, vahingossakin, puolustaakseen itseään jne..
        Aina ei välttämättä ole tarkoitus tappaa, mutta näin voi kuitenkin käydä.
        Itse taposta tuomitun vaimo, yhdessä kohta 9-vuotta, ikinä en vaihtaisi pois. Isänä aivan mahtava 3-vuotiaalle pojallemme.

• vähenevät......

Suomeen tarvitaan ja on tarvetta halpahinatisille bordelleille/ilotaloille raiskaustapausten lukumäärien vähentämiseksi. Hyvin valvottu bordekkitoiminta ei vaaranna kenekään terveyttä ja se tuo myös verotuloja yhteiskunnan eri kirstuihin, sekä luo monia työtilaisuusksia. Tätä jos mitä valtiovarainministeriön kannattaa ryhtyä heti tukemaan valtion verovaroista, jotta homma saadaan pian toimimaan! Sekxsityöläisten liitto voi antaa lisää tukea hankeelle.

• Aququa

minkä tutkimuksen mukaan bordellien laillistaminen vähentäisi raiskauksia? Ainahan suomessa on pillua saanut rahalla.

• olisivat sitten eunukkeja

tai voisivat ruveta veisaileen kirkkokuorossa,

Raiskaus on henkisesti naiselle, hirveä, se
      on sielun ja omantahdon tappaminen.

Mikä muu olisi oikeampi tuomio, siis kuolema,
      toisen sielun taposta, tai pallitpois ja kirkkokuoroon.

Henkilöt jotka ovat raiskanneet ikuisesti valvonnan alaiseksi.

• pahoinpitelyyn

Törkeän pahoinpitelyn ja tapon ero on monasti hiuksenhieno. Tällä viikolla mies tuomittiin törkeästä pahoinpitelystä, viilsi veitsellä kurkkuun.

Turha liioitella raiskauksen törkeyttä, kyllä tapon yritys, tappo ja murha ovat törkeämpiä tekoja. Siksi niistä saa pitemmän tuomionkin ja hyvä niin.

• toivoo..

Syyttää aviomiestä raiskauksesta. Saisi kätevästi pois tieltä ja itse voisi tuhlata omaisuuden.
        Suurin osa raiskaussyytöksistä on täysin perättömiä, niistä pitäisi antaa paljon isompi rangaistus.

• naisille malliksi, miten vo...

Näin ala-arvoista keskustelua kun raiskauksesta
      jutellaan sympatiat Sanna Sillanpäälle, naisena'
      naiselle.

• että..

miehet ajattelevat jalkovälillä, mutta naisilla siellä tuntuu olevn sielu ja koko henkisen elämän keskus. Ilmankos nuo jutut haisee.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      44
      6396
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      39
      3963
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      54
      2099
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      36
      1758
    5. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      6
      1391
    6. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1059
    7. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1057
    8. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1034
    9. Oletteko kaivattunne kanssa samaa tasoa?

Vai onko out of your league?
      Ikävä
      67
      988
    10. Mitä ajattelisit jos ikäväsi kohde olisi?

Omituinen hiippari?
      Ikävä
      8
      939
    Aihe