Vaatteiden silitys

Silityslauta

Silityslauta on kapine, jolle ei ole missään tilaa, vaikka sen kokoontaitettua saakin. Nyt sitä paitsi kissa on vallannut silityslaudan loikoilupaikakseen ja sitähän ei voi pois ottaa.

Kysyn että onko kellään niksejä vaatteiden silitykseen ilman silityslautaa? Tiedän että joku käyttää hihalautana talouspaperirullaa, mutta onko silityslaudalle vaihtoehtoja?

Entä jos ostan vielä uuden silityslaudan, niin onko käytännöllisempää ostaa sellainen pienempi silityslauta joka laitetaan pöydälle, vai tavallinen iso silityslauta joka seisoo lattialla omilla jaloillaan?

Vai silitättekö yleensäkään vaatteita? Kertokaa!

13

5496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tosissas?

Silityslauta menee tosi pieneen tilaan - kaappiin, vaatehuoneeseen, vaikka makkarin oven taakse piiloon.

Kait se kissa tykkää laudalla loikoilla jos sen laudan jättää rääkäämään lattialle? Kissahan rakastaa puhdasta paikkaa. Jätä vaikka seuraavalla kerralla puhdas peitto sohvalle, niin kissa loikoilee sen päällä seuraavaksi.

Talouspaperirulla hihalautana? Ei taida onnistua.

Voihan sitä virittää keittiön pöydälle pyyheliina/lakana systeemin ja silittää siinä.

Jos sille laudalle ei kerranole tilaa, niin älä osta ollenkaan. Hanki kuivausrumpu.

• aloittanut

Ei ole vaatehuonetta, kaapit on täynnä. Etkö sinä tiedä että joillakin ihmisillä kaapit on niin täynnä, ettei niihin mahdu nenäliinaakaan! Enkä ole ainoa saman ongelman kanssa kamppaileva, työpaikallakin tästä on puhuttu.

• silitystä
        aloittanut kirjoitti:

Ei ole vaatehuonetta, kaapit on täynnä. Etkö sinä tiedä että joillakin ihmisillä kaapit on niin täynnä, ettei niihin mahdu nenäliinaakaan! Enkä ole ainoa saman ongelman kanssa kamppaileva, työpaikallakin tästä on puhuttu.

2aik. 3lapsen pyykkejä meillä.
        en silitä laisinkaan.
        1.otan koneesta pyykkiä ja viikkaan hiukan(koriin)
        2. hetken päästä laitan narulle (en käytä pyykkipoikia).
        3. kun on kuivunut viikkaan koriin
        4. korista kaappiin.
        meillä pyykki ei ole ryppyistä. silityslaut on mutta turhaan.
        paremmat vaatteet kuivaan henkarissa (niitä on todella vähän)

• sellaisia....

Silitysalustoja - liinan tapaisia jonka voisi levittää pöydälle? Tietääkö joku onko tällaisia olemassa ja jos - niin mistä saa? Vai pitäiskö viritellä silityslaudan päällinen pöydälle, ne vaan on sen silityslaudan mittaisia, liina voisi olla isompikokoinen. Olisiko joku sellainen materiaali joka kestäisi kuumuutta, silitystä silitysalustan tapaan?

• ja paikka löytyy

Tuollaiset viritykset ovat epäkäytännöllisiä, vaikka niissä onnistuisitkin siten, ettei pöydän pinta pala - ja aina on vaatteita, jotka kaipaavat silittämistä: pöytäliinoja, paitapuseroita yms.
        Mielikuvitusta peliin ja taitetulle laudalle löytyy kyllä tila. Itse olen työ/vierashuoneessa vetänyt kirjahyllyn sen verran irti seinästä, että lauta mahtuu taakse piiloon taiteltuna. Sinunkin kotoasi löytyy taitetulle laudalle kyllä paikka. Eikä se kissan paikka, se lauta ole, miltä näyttävät mustat housut taikka värilliset pöytäliinat kun silität ne kissankarvaisella laudalla - ei siistiltä ainakaan!?

• Komero

Mulla oli vaatehuoneessa silityslauta säilytyksessä ennen, mutta se oli hankalasti otettavissa sieltä, ahdasta, ahdasti.

Sitten mietin ja mietin miten järkkään asian. Sängyn alle en halunnut laittaa, kodinhoitohuonetta en omista, minkään oven taakse en voinut laittaa, eteinen oli liian kylmä. Sitten marssin kauppaa ja tilasin peililiukuovi komeron makkariin ja ensi edellytys oli, että sinne on sovittava silityslauta ja rautakin, ja jeps, ongelma ratkaistu

• rosalie

Meillä on silityslauta (huoneessa, missä käytetään) oven takana seinällä roikkumassa. Yksi tukeva koukku riittää. Seuraksi mahtui hyvin alumiininen taitettava tikas samoin yhdellä kiinnityksellä. Sieltä ne on helppo ottaa tarvittaessa. Toisen oven takana on roikkumassa kevyt, taitettava kuivatusteline. Imurointi oven takaa on myös helppoa, kun tavarat ovat seinällä pois tieltä. Ei tarvitse erikseen siirrellä niitä.

• tämmönen viritelmä

Silityslaudan asiaa ajaa pöydälle taiteltu viltti/torkkupeitto/huopa, jonka päälle laitat lakanan.

• kunolin pieni

Kun olin pieni, ei meillä mitään silityslautoja ollut.
      Otetaan filtti (kova ja littana), taitetaan se 4-kertaiseksi ja laitataan pöydälle ja sen päälle puhdas kangas, lakana tms. Ja sitten vaan silitetään sen päällä. kankaan voi pestä kun se tulee likaiseksi.
      Varo kuitenkin, ettei pöydän pinta vaurioidu lämmöstä - ehkä kannattaa laittaa toinenkin filtti alle.

• Huips

Esimerkiksi Brabantian valikoimassa on todella kauniita silityslautoja, joita kehtaa pitää esillä. Heiltä löytyy myös sellainen seinäteline, johon tulee päälle silitysrauta ja sen alle itse lauta roikkumaan. Aika näppärää!

• noin vain

Timpuri katkaisee sopivan kokoisen palan seinäpintaa kahden pystypuun väliltä ja laittaa silityslautaan saranat, joiden varassa laudan voi nostaa ylös "komeroonsa" tai laskea alas jalkojensa varaan. Vaneerista ovi eteen, ja vot.

• -----------

Mistä kannattaisi ostaa silityslauta?
      Olen käyttänyt paksua pyyheliinaa liian kauan.

• Taittuva

Ei pyyheliinan päällä tarvitse silittää. Sellaisia metallikankaalla päällystettyjä alusia saa ostaa. Tai sitten asennuttaa keittiön laatikoston ylimmäiseen laatikkoon taittuvan silityslaudan. Minulla ollut vanhassa talossa jo kymmenen vuotta ja on ihan super. Uudemmissa taloissa on kodinhoitohuone, sinnekin voisi selliasen asentaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17003
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4734
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      298
      2676
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      140
      1969
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1579
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1512
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1449
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1293
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      20
      1194
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      10
      1109
    Aihe