Nohniin, arvostelen tässä New Super Mario Brossin. En ole pelannut peliä vielä aivan täydellisesti läpi, joten varmaan lisäilen tähän jotain myöhemmin.
-------------------------------------------------
New Super Mario Bros. on Nintendo DSsälle ilmestynyt 2d-tasoloikka, joka tekee kunniaa onnistuneesti aikaisimmille 2d-Marioille. Viimekertaisesta 2D-Mariosta onkin 15 vuotta (huhhuh). New Super Mario Brossissa tosin hahmot ja vihikset ovan 3Dtä.
Yllätys, yllätys! Prinsessa Persikka on kaapattu. Yllätys, yllätys! Kaappaaja on Bowser Jr. Yllätys, yllätys! Mario lähtee pelastamaan prinsessaa. Etsikäähän siitä ne yllätykset.
ohjaus toimii hyvin, syynä on todennäköisesti se, että kontrollit oppisi apinakin. Tosin jos ei käytä juoksua, niin silloin liikkuminen on kuin tervassa juoksua. Itse ainakin painan refleksinomaisesti juoksemisnappia.
Ylänäytto on toimintanäyttö, alanäyttö taas näyttää kartat ja tilastot. Lisäksi yhden PowerUpin voi ottaa varastoon, ja se valitaan kosketusnäytöltä. Kätevää.
Maailmat ovat tuttua hyvää peruskamaa. Kaksi maailmaa, suotyyppinen maailma ja hiiekkamaailma, eivät vain tunnu kuuluvan joukkoon, mutta kyllä nekin siihen sulautuvat.
PowerUpit ovat Mario-pelien suola, ja tässä tapauksessa on kysessä hienonhienoa Pan-suolaa. Tuttujen tulikukan ja Super-sienen lisäksi mukana ovat sininen Koopankilpi, Mega-Sieni ja Mini-sieni. Koopankilvellä Mario pystyy uimaan nopeammin, suojautumaan kilven sisään ja kaatamaan viholliset. Mega-Sieni kasvattaa Marion lähes ruudun kokoiseksi jättiläiseksi, joka jyrää lähes kaiken alleen. Mini-Mariona Mario taas pystyy tekemään leijuvia hyppyjä ja menemään minikokoisiin putkiin ja rakoihin. Oma Suosikkini oli Koopankilpi, jossa ainoat huonot puoli oli hitaampi liikkunminen.
-------------------------------------------------
jatkan lopun myöhemmin....
New Super Mario Bros.-arvostelu
3
620
Vastaukset
- MrLuigi
MrMario, jos et tiedä, miten saa Luigin, niin laitampa tähän, miten sen saa. Elikkäs, kun menet siihen juttuun, missä valitaa muisti, niin paina R ja L pohjaan, ja sitten valitset muistin, sitten sieltä pitäisi kuulua Luigin ääni. Jos et ymmärrä, niin sano suoraa vaa =)
- prinsessa_peach
kiva kun nyt koitin Luigia niin en saa mariota takas niin saako mitenkään mariota takas kun pääsin kovalla vaivalla 3 worldiin niin kaverini teki mulle 2 wordin niin kerro se MRLUIGI!!!!!!!!!!!!!
- Lumalee
prinsessa_peach kirjoitti:
kiva kun nyt koitin Luigia niin en saa mariota takas niin saako mitenkään mariota takas kun pääsin kovalla vaivalla 3 worldiin niin kaverini teki mulle 2 wordin niin kerro se MRLUIGI!!!!!!!!!!!!!
Mun suosikit on rosalina ja dry bones, mut luin hikipediast et bowser jr. luulee et sen äiti on peach mut "oikeesti" sen äiti on................
MUUMIMAMMA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031685
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271442En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k901303- 621163
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101038Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1111009Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall213815Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122743
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20718