Sopiiko marsulle laittaa C-vitamiinia
veteen, ostaa c-vitaminotua kuivamuonaa ja antaa vihanneksia/hedelmiä?
Saako marsu "liikaa" vitamiinii?
Onko marsun pelleteissä tarpeeks C-vitskuu?
Kiitos, jos viittitte vastaa. :)
C-vitaminista...
4
253
Vastaukset
- marsunakki
Voihan sitä veteenkin tietysti laittaa, mutta paras keino taata marsun riittävä c-vitamiinin saanti on antaa c-vitamiini marsun c-rakeina suoraan esim. kurkkuviipaleen päällä.
Pelleteissä ei välttämättä ole niin paljoa C-vitamiinia, kuin pakkauksessa lukee, koska mitä pidempään ne ovat varastossa, sitä vähemmän pelleteissä on vitamiineja, joten niiden varaan ei kannata riittävää c-vitamiinin saantia laittaa. Kuten ei tuoreruoankaan, koska on todella vaikea laskea, kuinka paljon marsu tarvitsee mitäkin saadakseen tarpeeksi c-vitamiinia... ja tietääkseni ne ruokamäärät ovat sellaisia, että marsu ei jaksaisi syödä niitä.
Yliannostusta c-vitamiinista ei saa, koska se on vesiliukoinen vitamiini, eli liika poistuu elimistöstä virtsan mukana. Tosin kovin kauaa ei kannata hirveitä yliannostuksia antaa, ei sekään ole tietenkään hyvästä.- daisy..
Annan marsuille C-vitamiinin jauheena kurkun päällä, todella yksinkertainen tapa antaa C-vitamiini! Kokeilin myös antaa veden mukana, mutta marsut eivät juoneet sitä, koska ilmeisesti vesi maistui väkevälle. Veden mukana annettava c-vitamiini sitä paitsi haihtuu vedestä ja on hankala laskea, kuinka paljon marsu on vettä juonut ja minkä verran sieltä sitä vitamiinia saanut. Ja todellakin, se on vesiliukoinen, joten ei haittaa jos annat vitamiinia 'liikaa'... :)
- marsugirl92
mä ainakin pistän mun marsulle c-vitamiinii veteen ja se juo ihan hyvin!joidenkin mielest se pitää pistää veteen joidenkin mielest ruokaan...hei haloo...maailmas on miljoonii vastauksii!
- varminta
on kuitenkin antaa c-vitamiini tuoreen päällä (tai vaikka ruiskussa veteen sekoitettuna). Lasketko marsugirl paljonko marsusi saa päivässä c-vitamiinia ja otatko huomioon että c haihtuu päivässä kolmasosan vedestä? Pidätkö silmällä että marsu varmasti juo tarpeeksi vettä? Jos näin on, niin veteen laittamisessa ei ole mitään pahaa, mutta jos vain mutu tuntumalla laitat vitamiinia veteen etkä sen kummemmin laskeskele niin se taas ei ole hyvä :)
C-vitamiinin annostelussa kannattaa noudattaa seuraavaa ohjetta: mielummin vähän liikaa kuin liian vähän!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703