Riimejä

Rellutar

Rakkauden riimejä

En muista ensi riimejäni,
en niitä ymmärtänyt taltioida.
Unholaan painuneet on jo
kivut ensimmäiset nuoren
sydämen,
rakkauden koettelemukset.

Nyt syntyy runoja rakkaudesta,
ikävästä,
kaipuun kalvavasta tunteesta.

Päivien kimalluksesta,
syvenevän rakkauden
säikeistä -
joista syntyy kullalle
hohtava kerä.

Sateenkaaren värikirjon kanssa
kilpaa loistava,
korkeuksiin nouseva
suunnaton rakkauden riemu.

Välillämme leiskuvien
liekkien roihu,
polttavien sormien
iholle jättämät jäljet

sinetti toinen toisillemme.

16

2870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mara800

      huumassa unohtuvat
      sanat kuin teot
      silloin taltioimatta
      ne jää.

      Varttuessa rakkaus
      saa ajattelemaan
      hetket pienetkin
      taltioimaan.

      Muistojen kätköistä niistä sitten runoihin aiheemme saamme ;)

      • Rellu

        niin, nuorena koetut ensimmäiset
        kokemukset rakkaudesta ovat niin
        erilaisia, kuin kypsällä iällä
        koettu rakkaus, ja todella jo
        painunut unholaan.

        Toki, monissa runoissani käyn
        matkan varrella koettua läpi,
        eikä kaikille ole edes todelli-
        suuspohjaa, osa on vain runoja.

        Kiitokset sinulle, ja leppoisaa päivää.


    • lomalainen,,

      polttavien sormien iholle jättämät jäljet,, hienoa, pidin runostasi.

      • Rellu

        noh, nuo viimeiset 5 riviä ovatkin
        runoni varsinainen ydin, muu onkin
        lähinnä *mietiskelyä*

        Kiitti, kun kävit taas kurkkimassa -
        hmmmmm, eikö se lomasi ala jo
        loppumaan, kesäkin taittaa niskansa
        jo kohta *naur*


    • sateenkaarta

      siinä ei ole mustaa ja valkoista, ne eivät ole värejä. Olkaamme siis sateenkaaria!

      • Rellu

        olkaamme vain -
        *suukko* ja ihanaa päivää :D


    • kritiikkiä positiivisella m...

      Minä muistan kaikki riimini kymmenien vuosien takaa, jos niissä oli jotain muistettavaa. Surkeimmat itsesäälivuodatukset revin aina.

      • Rellu

        onhan se, aina ei voi onnistua :D

        Noh, sulla on hyvä muisti, tai sitten
        oot hyvin,hyvin paljon nuorempi meikä-
        läistä, minä kun oon jo vanha kanto
        *hymyä*

        Mutta,oikein lepposaa päivän jatkoa
        toivotan sullekkin :D


    • Riimit ja runot,
      jos ne,
      taltioinut aikanaan ois,
      niin,
      nyt niille
      käyttöä ois...

      vai oisko?

      • Rellu

        käyttöä, harmi todella, kun niitä ei
        aikoinaan ymmärtänyt taltioida,
        kiitos jälleen.


    • seppo

      mursu söi sun munan

    • Niin me elämme
      koemme retkemme
      täällä yhteisillä rannoilla
      aroilla joilla
      tuuli kujeilee
      tuo tunteen likelle
      rakastaen sanoja
      nuota kolmea.

      Kiitos Rellutar kauniista runostasi
      sain olla matkassa mukana ajatuksen voimalla

    • menneet
      miltei unoduksiin hukkuneet
      jättivät palavan sydämen vain
      ja varo vaan tuleva
      tuleni kietoo sinutkin syleilyynsä
      miten revontulet tähden
      ihomme kipinöidessä toistemme kosketuksista
      meidän tansiessa
      toisillemme
      rakkauden tulista tangoa ...

      todella hienoa tekstiä sinulta upea rellutar !!!

    • Keijo Kirjava

      Päivee Rellutar.

      Täällä pienessä tärpätissä seiniä värjäilen, viikonloppuhommia, mutta verokirjalla,
      kun tuo harmaa ei kuulu suosikkiväreihini.
      Maalailen täällä toimistoissa vaaleaa mustaa pinkkiä rosaa seiniin ja taukohuoneeseen
      taidan maalata asiakkaan yllätykseksi seeprakuvioita kattoon vaalean sävyn sijasta, sopii tuohon
      tilassa olevan soffan kuosiin, sekin on seepra kuvioinen,
      ainakin avotakassa yllyttivät kokeilemaan uusia ideoita, pitäisikö kysyä asiaa tilaajalta
      avotakassa ei ollut mainintaa siitä ja taidan minäkin unohtaa kysymiset ja vetästä rohkeasti
      piristävät raidat kattoon tuosta vaan.
      Minusta on tullut sitten viime näkemän yrittäjä ensimmäisessä polvessa, toisessa on jotain klappia,
      narisee kuin vanha lautalattia kävellessä, huomenna on varattu lekuri sitä narinaa varten,
      poikettiin asiasta vähän samalla tavoin, kuin viime viikonlopulla poikkesin velimiehen luokse venäjälle,
      hyvin pyyhkii siellä eikä ole tulossa suomeen joitain rästejä kuulemma jäänyt tänne lähtiessään venäjälle,
      eikä ole rästitöitä tiedä sitten mitä, lähetti terveisiä tutuille, mennee nekin tässä samalla.

      Sopuisa runo sinulla siksi uskalsin lähestyä sinua näin henk.koht.

      Mietin vielä tuota seeprakuviota, uskallanko laittaa sen kattoon, vai olisiko leopardi kuvio sopivampi,
      lähteekö silloin tuo seeprakuvioinen sohva karkuun huoneesta?

      Yst.Terv. Keijo Kirjava, taivaanrannanmaalari.

      • rellutar1

        Kiitos kaikille jotka ovat tätä vanhaa, vanhaa runoani kommentoineet. Keijo Kirjavalle erityiskiitos, kun olen kuvitellut sinun painuneen jo jonnekin kauas täältä. Oli kuitenkin iloinen yllätys löytää kirjoituksesi täältä.
        En voi vastata ap:llä nicilläni, koska olen lopettanut sen jo vuosia sitten - sorry.

        Rauhaisaa joulun alusaikaa, talvea ja muutenkin kaikkea hyvää teille ' vanhat ' runoystäväni.

        t. rellu


    • wspen

      mustia ruusuja haudalleni heittele mut niillä vielä peittele muista mut taas
      kun nautit juomaas viileää nyt kun mua ei ole olemassakaan muista mut kun lähdin minä muistan kun sinä lähdit ole kiltti ja anna anteeksi älä tee tätä enää yhtään vaikeammaksi olen jo poissa ,poissa silmistäs enään en ehdi sinua vaivata kun et ehdi minua edes kaivata kuljet ja meet ja virheitä teet en sinua suudellutkaan etkä enää perääni huudellutkaan tähän kaikkeen tuli loppu miks sulla oli niin hoppu nyt tää kaikki sattuu mut tähän kai tottuu tulis paremmin uni jos olis sun lämmin syli

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2196
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      134
      1434
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      145
      1123
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe