Onko tämä ihan normaalia??

Vaiko??

En pahemmin kirjoittele tai puhu asioistani, mutta pakko nyt kysyä neuvoa...
Olen seurustellut marokkolaisen miehen kanssa nyt vuoden ja olemme olleet viikon naimisissa. Meillä on 2kk vanha vauva. (Eli oon tullut raskaaksi melkein heti kun tavattiin)
Ennen kun tapasin mieheni olin todella huonossa elämäntilanteessa ja aivan loppu. Olin naimisissa linnakundin kanssa, joka mm.pahoinpiteli mua, ja josta sain eron vasta nyt kesäkuussa (sen takia emme ole menneet nykyisen mieheni kanssa aikaisemmin naimisiin).
Nykyinen mieheni oli pelastava enkeli minulle ja en tiedä missä olisin tällä hetkellä ilman häntä. Mutta! Musta tuntuu että mieheni on liian hallitseva. Hän suuttuu jos olen menossa hänen mielestään typerissä vaatteissa ulos (mun mielestä ihan normaaleissa) ja minun pitää vaihtaa ne. Jos katson tv:tä ja hän tulee kesken hyvän leffan sanomaan että haluaa vaikka seksiä niin hän suuttuu jos sanon että haluan ensin katsoa leffan loppuun. Hän sanoo että telkkari on mulle tärkeämpi kuin hän..
Hän jaksaa muistuttaa koko ajan mua siitä että hän on "pelastanut" mut, ja kuinka mun täytyy kiittää Jumalaa siitä että mulla on niin hyvä mies.
Kaikki meidän rahat on hänellä, koska mä en osaa käyttää rahaa (mikä on kyllä ihan totta). Jos mulla on joku ongelma niin hän "vitsailee" sillä että miksi on valinnut just mut vaimokseen kun Suomessa on paljon naisia kenellä ei ole ongelmia. Kun yritän hänelle sanoa että hän hallitsee mua liikaa niin hän sanoo että tämä kaikki on vaan mun omaksi parhaaksi. Olen uskonut häntä koska mun "edellinen elämä" on ollut ihan p.....stä. Me riidellään paljon ja mun mielestä ihan turhaan kun mies voisi edes vähän joustaa asioissa..
Toisaalta mies sanoo myös että rakastaa mua niin paljon että haluaa mulle vain hyvää, ja siksi "hallitsee" mua niin paljon. Hän ostelee mulle paljon vaatteita ja jos hän on sitä mieltä että tarvin vaikka uudet kengät niin mennään ostamaan ne (tosin hän päättää minkälaiset, mutta itsekin olen aina tosi tyytyväinen)
Välillä kyllä tuntuu että mun elämä on ihan täysin hänen hallinnassaan.. Onko toi mun miehen hallitseminen vaan niiden kulttuurissa osoitusta siitä että rakastaa? Ja mitenhän saisin selitettyä hänelle ilman kolmatta maailmansotaa että haluan hänen edes vähän muuttuvan?

37

11054

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • canim

      Miksi ihmeessä et ole tutustunut puolisoosi kunnolla ennen lapsen tekoa ja naimisiin menoa.

      mitenkäs se kaava meneekään
      ensin hallitaan sitten katkastaan välit muihin ihmisiin ja sitten alkaa pahoinpitely ja kaikki vaan sun omaks parhaaks.

      • niin...

        Ajattelematon kun olin/olen "enkä omista aivoja" niin varmaan siksi en ole puolisoonikaan paremmin tutustunut ennen raskaaksituloa.
        Ei vaan tapahtunut mikä tapahtunut ja tyhmästä päästä kärsii koko ruumis (toivottavasti ei) Pyysinkin neuvoja tilanteeseen, en turhia mielipiteitä...


    • kevät...

      Taidat olla todella nuori, koska olet aika ajattelematon. Voi hyvät kevät, ensin olet linnakundin kanssa, sitten tutustut marokkolaiseen, tulet heti raskaaksi ja perään vielä naimisiin, heti kun eronnut edellisestä. Taitaa kyllä olla niin ettet omista aivoja ja parempi vain uskoa miestäsi, ethän itse kykene ajattelemaan.

    • että voit ainoastaan

      muuttaa itseäsi ja omia asenteitasi, et toista ihmistä. Mieti, mitä haluat elämältäsi. Rakastatko miestäsi? Oletko onnellinen? Voisko joku toinen mies olla parempi? Mutta muista, kaikki suhteet tulee kriisivaiheeseen, se kuuluu suhteen normaaliin kehitykseen, jotta suhde voi kasvaa ja vahvistua. Opettele tuntemaan miehesi kulttuuria. Kirjasto ja internet voi auttaa tässä. Mene kielikurssille esim. kansalaisopistoon. Hanki ystäviä, jolla on marokkolainen mies, vaihtakaa kokemuksia.

      Muslimikulttuurissa on normaalia, että esim. hameen pitää olla pitkä, hihat ranteisiin asti, jopa hiukset peitettynä, jos perhe on kovin uskonnollinen. Toiset kansat, toiset maallistuneemmat perheet luistavat tästä. Lainaa Koraanin suomenkielinen versio kirjastosta, opettele tuntemaan miehesi uskontoa.

      Lue kirja, heikko vahva vaimo (löytyy tolla nimellä kirjastosta,kirjoittajaa en muista) ja opettele rakentavampi tapa kommunikoida. Kulttuurishokki on iskenyt suhteeseenne ja teidän pitäisi pystyä keskustelemaan toiveistainne ja odotuksistanne rauhallisesti ilman konfliktia.

      Kun olet kaiken tämän tehnyt ja jos miehesi edelleen hallitsee sinua liikaa, on sairaalloisen mustasukkainen, oman ja lapsesi turvallisuuden vuoksi hankkiudu eroon suhteesta. Muista koko ajan, kukaan muu ei ole vastuussa sinun elämästäsi kuin sinä itse ja vain sinä olet vastuussa omasta onnestasi, kukaan muu ei voi tehdä sinua onnelliseksi. Muutos lähtee itsestä.

      • kamalasti

        Kiitos kun autoit mua ymmärtämään edes vähän.. Olen tosiaankin kanssasi nyt samaa mieltä että meidän suhteeseen on iskenyt kulttuurishokki.. Huomenna taidan lähteä myös kirjastoon :)
        Rakastan miestäni eikä se vaihtamalla parane, olen kuitenkin tullut suhteessamme paljon myös vastaan ja yrittänyt ymmärtää kulttuureidemme eroavaisuuksia jne. Kai se pitää vaan sinnikkäästi jatkaa..


      • vaimoke..
        kamalasti kirjoitti:

        Kiitos kun autoit mua ymmärtämään edes vähän.. Olen tosiaankin kanssasi nyt samaa mieltä että meidän suhteeseen on iskenyt kulttuurishokki.. Huomenna taidan lähteä myös kirjastoon :)
        Rakastan miestäni eikä se vaihtamalla parane, olen kuitenkin tullut suhteessamme paljon myös vastaan ja yrittänyt ymmärtää kulttuureidemme eroavaisuuksia jne. Kai se pitää vaan sinnikkäästi jatkaa..

        Itse olen arabikulttuuriin kuuluvan miehen kanssa
        naimisissa, en marokkolaisen tosin.
        Voisinpa sanoa, että sinun on parasta vain elää rohkeasti omaa elämääsi, eikä odottaa miehesi "antavan" sinulle elämää. Jos tarvitset uudet kengät, etkä itse niitä tajua ostaa, niin mitä huonoa on, jos mies auttaa?
        Ole vahvempi omien toiveidesi kanssa: jos haluat katsoa telkkua, niin sitten katsot. Älä ota edes huomioon miehen mäkätystä.. Kohtele häntä kuitenkin kunnioittavasti, niin kuin ketä tahansa ihmistä maailmassa. Pieni etäisyys on tärkeä asia jopa parisuhteessa. Olisit ihan samassa kuviossa suomalaisen miehen kanssa, tämä ei ole kulttuurijuttu. Myös miehesi tarvitsee rajoja, et pelkästään sinä. Eli alat käyttäytyä aikuisen tavoin ja osoitat ukollesi, että päätösvalta on sinulla omista asioistasi, ei hänellä.
        Kulttuurierot paranevat ajan kanssa. Mies tottuu sinun kulttuuriisi ja mene sinä vähän vastaan hänen
        kulttuuriaan. Ei se pelkästään huono kulttuuri ole.


      • haloo!
        vaimoke.. kirjoitti:

        Itse olen arabikulttuuriin kuuluvan miehen kanssa
        naimisissa, en marokkolaisen tosin.
        Voisinpa sanoa, että sinun on parasta vain elää rohkeasti omaa elämääsi, eikä odottaa miehesi "antavan" sinulle elämää. Jos tarvitset uudet kengät, etkä itse niitä tajua ostaa, niin mitä huonoa on, jos mies auttaa?
        Ole vahvempi omien toiveidesi kanssa: jos haluat katsoa telkkua, niin sitten katsot. Älä ota edes huomioon miehen mäkätystä.. Kohtele häntä kuitenkin kunnioittavasti, niin kuin ketä tahansa ihmistä maailmassa. Pieni etäisyys on tärkeä asia jopa parisuhteessa. Olisit ihan samassa kuviossa suomalaisen miehen kanssa, tämä ei ole kulttuurijuttu. Myös miehesi tarvitsee rajoja, et pelkästään sinä. Eli alat käyttäytyä aikuisen tavoin ja osoitat ukollesi, että päätösvalta on sinulla omista asioistasi, ei hänellä.
        Kulttuurierot paranevat ajan kanssa. Mies tottuu sinun kulttuuriisi ja mene sinä vähän vastaan hänen
        kulttuuriaan. Ei se pelkästään huono kulttuuri ole.

        Onko teistä siis aivan normaalia että ukko vaatii seksiä silloin kun haluaa ja pitäisi sitä myös saada. Ihminen jolla on noin vähän kunnioitusta toisen omaa määräämisvaltaa kehostaan kohtaan on todella paha kontrollifriikki. Tuota ei selitetä millään kulttuurieroilla tai muillakaan. Mies kuulostaa todella häiriintyneeltä ja tulee jatkamaan kontrollointiaan tulevaisuudessa. Pahimmassa tapauksessa väkivalta tulee mukaan jos hänen tahtoaan ei noudateta.

        Ihmettelen suuresti niitä naisia jonka korvaan nämä asiat eivät särähtäneet. Itse elän onnellisessa mokusuhteessa jossa ostan itse omat kenkäni ja seksiä harrastetaan vain silloin kun kumpikin sitä haluaa. Vähempään en tyytyisi.


      • .,/,./,./.,/,./.,//,
        haloo! kirjoitti:

        Onko teistä siis aivan normaalia että ukko vaatii seksiä silloin kun haluaa ja pitäisi sitä myös saada. Ihminen jolla on noin vähän kunnioitusta toisen omaa määräämisvaltaa kehostaan kohtaan on todella paha kontrollifriikki. Tuota ei selitetä millään kulttuurieroilla tai muillakaan. Mies kuulostaa todella häiriintyneeltä ja tulee jatkamaan kontrollointiaan tulevaisuudessa. Pahimmassa tapauksessa väkivalta tulee mukaan jos hänen tahtoaan ei noudateta.

        Ihmettelen suuresti niitä naisia jonka korvaan nämä asiat eivät särähtäneet. Itse elän onnellisessa mokusuhteessa jossa ostan itse omat kenkäni ja seksiä harrastetaan vain silloin kun kumpikin sitä haluaa. Vähempään en tyytyisi.

        itseasiassa islamissa naisen ei tulisi kieltaytya seksista miehen kanssa ja miehella on lupa fyysisesti kurittaa naista, jos han kieltaytyy. eli siina mielessa kylla tama on kulttuuriero.


    • Mieti sitä

      Ihan normaalia muslimien kulttuurissa.
      Hitusen oman järjenkäyttökin olis ollut sallittua.

      • coucou

        Ei kyllä voi yleistää että olisi "ihan normaalia muslimien kulttuurissa" kuten Mieti sitä kirjoittaa. Kulttuuri ja tavat vaihtelevat muslimimaissa hyvin paljon alueellisesti, sekä perheen vakaumuksellisuudesta riippuen. Harmittaa tämä yleistäminen =(

        Itse olen kolmatta vuotta naimisissa muslimin (ei marokkolainen) kanssa, eikä kysyjän kokemukset vastaa ollenkaan omaa elämääni. Mieheni noudattaa kyllä oman uskontonsa oppeja, mutta ei ole sieltä kiihkoilevammasta päästä. Hän antaa minun olla oma itseni, omine vaatteineni ja aatteineni.

        Mielestäni parisuhteessa täytyy olla rakkauden lisäksi molemmin puolinen kunnioitus toista kohtaan sellaisena kuin hän on. Itselläni ei siis ainakaan ole pahaa sanottavaa muslimimiehen kanssa naimisissa olosta...kaikki riippuu miehen luonteesta, eikä suinkaan siitä mihin uskontoon hän kuuluu.


    • allikkoonko???

      Ensin oli hakkaava suomalaismies ja vaihdoit sitten muslimiin ?? jolla luultavasti ?? maassa olemisen kanssa tulossa ongelmia ??

      No, rakkaudestahan se hevonenkin potkii, sano. Ennen varmaan sait "turpaan" silloin tällöin, mikä ei ole todellakaan hyväksyttävää ja nyt ole 24/7 silmälläpidon/kontrollin alaisena, mikä myöskään ei ole hyväksyttävää.

      Kumpi on "pienenpi paha" ??????????????? Tulee vaan väkisinkin mieleen "yleistys" ulkomaalaisen kanssa hyntyyt yhteen lyöneistä; Bimbo blondi, jonka äö on kengän numeron luokkaa.


      Ihan aikuisen oikeasti, kannattaisikohan käydä jonkin terapeutin tsm. ammattiauttajan puheilla, jolloin mahdollisesti löytyy apuja sinulle, ettei tarvitse loppuelämäänsä pilata; sitähän se on varmaan ollut koko ajan.

      Kyllä olet mennyt laidasta laitaan, ensin linnankundin heilana ; onhan se komeaa olla rikollisen patja, vai ??? Ja toiseen ääripäähän sitten muslimi ?? miehen jalkarätiksi, joka vahtaa sinua jatkuvasti, sekä vaatii ja saa haluamansa.

      • sunkaan

        äo:n kanssa olevan hurraamista. Sen verran yksoikonen on tuo sun maailmankuvas.


    • Lisää tietoa

      ..en ota kantaa siihen onko miehesi marokkolainen vai suomalainen, tällaisia luonteenpiirteitä löytyy suomalaisista aivan yhtä lailla. Sairaalloista mustasukkaisuutta ym.
      Googlaa tietoa narsismista ja voit löytää näitä piirteitä miehestäsi.
      Lisää infoa: www.narsistienuhrientuki.info.
      Kaikki nuo "oireet" viittaisivat tällaiseen.
      Et voi muuttaa narsistista ihmistä.
      Pahimmillaan hän polkee ja alistaa sinut henkisesti (ehkä fyysisestikin) maanrakoon.
      Monet narsistien kanssa suhteessa eläneet eivät vuosienkaan jälkeen ole ymmärtäneet mistä on kyse ennenkuin ovat lukeneet asiasta.
      Käy lainaamassa kirjastossa Raimo Mäkelän "naamiona terve mieli".
      Itse pääsin narsistin otteesta (suomalainen) lukemalla ko. kirjallisuutta ja tajuamalla yhtäläisyydet.
      Voimia sinulle ja pidä huolta vauvasta.
      Niin kauan kun sinulla on henkisesti paha olla ei suhteesi ole terve.

      • ANJA26

        MULLA ON MAROKKOLAINEN MIES OLLUT JO 7 VUOTTA. JA PAREMPAA SAA HAKEA! EIPÄ OLE PUUTTUNUT KOSKAAN ESIM. MUN PUKEUTUMISEEN, EIKÄ MENEMISIIN... MAROKOSSA KÄVIN SEN KANS 2 KERTAA, TAPASIN HÄNEN ÄIDIN JA MUITA SUKULAISIA...MOLEMMAT OLI MAHTAVAT REISSUT! OLEN HELKKARIN ONNELLINEN. MUTTA MUTTA....EMME OLE VIELÄKÄÄN NAIMISISSA, JA SE VAIVAA MUA. HÄN ON OLLUT NAIMISISSA SUOMALAISEN VAIMON KANSSA, EROSI 10 VUOTTA SITTEN,MENETTI PERHEEN, ASUNNON, AUTON JA LAPSET JNE..KAIKEN, JA SEN JÄLKEEN PÄÄTTI ETTÄ EI KOSKAAN ENÄÄ LUOTA NAISIIN, EIKÄ TEE SAMAA VIRHETTÄ ENÄÄ...EI NAIMISIIN, EIKÄ LAPSIA....MIKÄ AVUKSI? :(


      • tuli vain mieleen
        ANJA26 kirjoitti:

        MULLA ON MAROKKOLAINEN MIES OLLUT JO 7 VUOTTA. JA PAREMPAA SAA HAKEA! EIPÄ OLE PUUTTUNUT KOSKAAN ESIM. MUN PUKEUTUMISEEN, EIKÄ MENEMISIIN... MAROKOSSA KÄVIN SEN KANS 2 KERTAA, TAPASIN HÄNEN ÄIDIN JA MUITA SUKULAISIA...MOLEMMAT OLI MAHTAVAT REISSUT! OLEN HELKKARIN ONNELLINEN. MUTTA MUTTA....EMME OLE VIELÄKÄÄN NAIMISISSA, JA SE VAIVAA MUA. HÄN ON OLLUT NAIMISISSA SUOMALAISEN VAIMON KANSSA, EROSI 10 VUOTTA SITTEN,MENETTI PERHEEN, ASUNNON, AUTON JA LAPSET JNE..KAIKEN, JA SEN JÄLKEEN PÄÄTTI ETTÄ EI KOSKAAN ENÄÄ LUOTA NAISIIN, EIKÄ TEE SAMAA VIRHETTÄ ENÄÄ...EI NAIMISIIN, EIKÄ LAPSIA....MIKÄ AVUKSI? :(

        että käykö miehes paljon kotimaassa? Tiedän tapauksia, että on vihitty vaimo siellä ja avovaimo täällä. Tai eroaa kotimaassa, jotta voi täällä naimisiin, mutta ei silti hanki lapsia, kun se ykkösvaimo odottaa siellä.... Ei toki ole marokkolaisia, mutta kuitenkin.


      • Auttaja
        ANJA26 kirjoitti:

        MULLA ON MAROKKOLAINEN MIES OLLUT JO 7 VUOTTA. JA PAREMPAA SAA HAKEA! EIPÄ OLE PUUTTUNUT KOSKAAN ESIM. MUN PUKEUTUMISEEN, EIKÄ MENEMISIIN... MAROKOSSA KÄVIN SEN KANS 2 KERTAA, TAPASIN HÄNEN ÄIDIN JA MUITA SUKULAISIA...MOLEMMAT OLI MAHTAVAT REISSUT! OLEN HELKKARIN ONNELLINEN. MUTTA MUTTA....EMME OLE VIELÄKÄÄN NAIMISISSA, JA SE VAIVAA MUA. HÄN ON OLLUT NAIMISISSA SUOMALAISEN VAIMON KANSSA, EROSI 10 VUOTTA SITTEN,MENETTI PERHEEN, ASUNNON, AUTON JA LAPSET JNE..KAIKEN, JA SEN JÄLKEEN PÄÄTTI ETTÄ EI KOSKAAN ENÄÄ LUOTA NAISIIN, EIKÄ TEE SAMAA VIRHETTÄ ENÄÄ...EI NAIMISIIN, EIKÄ LAPSIA....MIKÄ AVUKSI? :(

        No ihan aluksi voisit opetella laittamaan capslockit pois päältä. Katotaan sitten mikä muu vielä avuksi...


    • Mimmi*

      Miksi ihmeessä tarvitsit jonkun miehen "pelastamaan" sinut onnettomasta avioliitostasi? Olisiko ehkä hyvä ystävä ollut parempi vaihtoehto? Ja sitten ajelehdit kriisistä toiseen: väkivaltaisesta suhteesta äidiksi kasvamisen ja moku-suhteen kautta miehen määräiltäväksi, kun et ilmeisesti edes uskalla sanoa hänelle, mitä oikeasti suhteeltanne ja elämältäsi haluat... Mitä seuraavaksi? Kuinka pitkään aiot jatkaa tuollaista elämää? Olisiko aika lopettaa eläminen muiden ihmisten kautta ja alkaa elää ihan itse omaa elämääsi?

    • kulttuuria tuohon!

      Tullanen hallitsija despoottihan se oli tuo sun eka ja ihan suomalainen kaverisi!!!Eli sä olet omista lähtökohdistasi käsin sellanen joka hakeutuu tuon tyyppisten kamujen seuraan...jo juttus alku kertoo sen.Mies joka ottaa autettavan haluu hallita!!Mutta tilanne ei oo toivoton jos miehes on fiksu ja suostuu keskusteleen joko jonkun tutun kanssa,tai ammatti auttajan kaa asiasta!Sun olis myös hyvä jutskata miks teet näitä valintojas!!!!!

      • samaa mieltä

        seurustelen myös marokkolaisen miehen kanssa Minusta marokkolaiset sanoo suoraan mitä ajattelee ja elää hetkessä Jos mies tekee valintoja sun puolesta ni voi johtuu siitä et sä et sano mitä haluat (ehkä et tiedä?) Tärkeetä on olla sujut ittensä kanssa niin silloin suhde myös eri kulttuurista olevan kaa voi onnistuu Mun mies on ihana mut kattoo kans mitä paan päälle yms. koska on muslimi mut sit pitää vaa jutella et miten meidän kulttuurissa tehää :)


    • HKDIDKDOSLPS

      TAAS NÄITÄ TAPAUKSIA....HUH HUH.

    • hmmmm

      Toivottavasti ette muuta hänen kotimaahansa. Silloin nimittäin ei hyvä heilu! Islamin mukaan

      - nainen ei saa poistua kotoaan ilman aviomiehen lupaa

      - nainen ei saa käyttää paljastavia vaatteita (ääritapauksessa vain silmät saavat näkyä)

      - nainen ei saa kieltäytyä seksistä

      Olitko tietoinen näistä asioista ennen kuin menit naimisiin muslimin kanssa?

      • kulttuurissa

        nainen voi mennä tyttöporukalla minihameessa baariin. Näin Pristinassa, Kosovassa. Olitko tietoinen, kun kirjoitit ton juttus?


      • .....
        kulttuurissa kirjoitti:

        nainen voi mennä tyttöporukalla minihameessa baariin. Näin Pristinassa, Kosovassa. Olitko tietoinen, kun kirjoitit ton juttus?

        että kosovon "muslimi"kulttuuri on ihan oma juttunsa. Ei kannata verratakaan muihin ko. maihin. Tiedän, että nämä kosovolaiset (jotkut) syövät sianlihaa.


      • erilainen muslimi
        ..... kirjoitti:

        että kosovon "muslimi"kulttuuri on ihan oma juttunsa. Ei kannata verratakaan muihin ko. maihin. Tiedän, että nämä kosovolaiset (jotkut) syövät sianlihaa.

        Tiedän aika monta muunkin maalaista muslimia,jotka syö sikaa kuin kosovalaiset. Mutta ei mitään kansaa tai yksilöä saa purkittaa tiettyyn stereotypiaan vain uskonnon vuoksi. Uskonto on henkilökohtainen juttu, jokainen noudattaa sitä oman tapansa ja katsomuksensa mukaan tai jättää noudattamatta, suurin tekijä on kuitenkin kansallinen kulttuuri, mikä sen käytöstavan määrittää. Silti yksilölliset erot ovat suuria.


      • tietoa
        kulttuurissa kirjoitti:

        nainen voi mennä tyttöporukalla minihameessa baariin. Näin Pristinassa, Kosovassa. Olitko tietoinen, kun kirjoitit ton juttus?

        Mieheni törmäsi työpaikallaan Kosovon albaaniin, joka kertoi ettei vaimo ole saanut käydä edes koulua nuorena, ettei vain sattuisi kiinnostumaan toisesta sukupuolesta. Oman vaimonsa kanssa oli kerran kahvilla ennen aviolittoa (järjestetty) Haukkui suomalaisia naisia huoriksi joita voi käydä paneksimassa. Ei voinut käsittää miksi naisen lyömistä ei täällä hyväksytä. Jotenkin tuntuu minihameet olevan aika kaukana tuosta hommasta.


      • toista tietoa
        tietoa kirjoitti:

        Mieheni törmäsi työpaikallaan Kosovon albaaniin, joka kertoi ettei vaimo ole saanut käydä edes koulua nuorena, ettei vain sattuisi kiinnostumaan toisesta sukupuolesta. Oman vaimonsa kanssa oli kerran kahvilla ennen aviolittoa (järjestetty) Haukkui suomalaisia naisia huoriksi joita voi käydä paneksimassa. Ei voinut käsittää miksi naisen lyömistä ei täällä hyväksytä. Jotenkin tuntuu minihameet olevan aika kaukana tuosta hommasta.

        Tämä on vain yksilö, tiedän taas monta Kosovon albaania jotka ovat hyviä aviopuolisoina, omani on myös ja paras mies onkin.


      • yhden...
        toista tietoa kirjoitti:

        Tämä on vain yksilö, tiedän taas monta Kosovon albaania jotka ovat hyviä aviopuolisoina, omani on myös ja paras mies onkin.

        ...henkilön mielipide siinä puulaakissa. Paikalla muitakin Kosovon albaaneja eikä kukaan ollut maininnut eriävää mielipidettä.


      • jaahas.....
        yhden... kirjoitti:

        ...henkilön mielipide siinä puulaakissa. Paikalla muitakin Kosovon albaaneja eikä kukaan ollut maininnut eriävää mielipidettä.

        Jaahas, no tiedän ainakin muitakin hyviä albaanimiehiä, ja myös niitä paskoja.


      • AP
        jaahas..... kirjoitti:

        Jaahas, no tiedän ainakin muitakin hyviä albaanimiehiä, ja myös niitä paskoja.

        Onpa kiva löytää oma viesti kun googlailin marokkolaisia ja narsismia. Meille tuli ero 2008 ja nyt taistellaan lapsen huoltajuudesta. Ihuna tämä minun narsistiexäni. Voi juma! En muistanut edes että olin jo silloin kirjoittanut mitään tällaista.


      • Kauan sitten
        AP kirjoitti:

        Onpa kiva löytää oma viesti kun googlailin marokkolaisia ja narsismia. Meille tuli ero 2008 ja nyt taistellaan lapsen huoltajuudesta. Ihuna tämä minun narsistiexäni. Voi juma! En muistanut edes että olin jo silloin kirjoittanut mitään tällaista.

        ONNEKSI OLKOON!!!!!! Hienoa että tajusit erota!!!!!! Olin aikoinaan itsekin pohjoisafrikan maasta kotoisin olevan muslimin kanssa naimisissa ja koko ikänäni parhain tekoni mitä olen tähän päiväänkään asti tehnyt ( lapsieni saannin lisäksi siis ) oli eroaminen tuosta miehestä!
        Sen verran kuitenkin minun "pitää" sua "ohjeistaa" että ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ anna periksi lapseSI huoltajuudessa vaan VAADI yksinhuoltajuus JA varaudu siihen että joudut ehkä varjelemaan ja vahtimaan lastasi "isänsä" sieppausyrityksiltä hyvin kauan!! Niin teen minäkin vieläkin!! Ja kenties aina.
        Mutta muuten ONNEA!!


      • :)))
        yhden... kirjoitti:

        ...henkilön mielipide siinä puulaakissa. Paikalla muitakin Kosovon albaaneja eikä kukaan ollut maininnut eriävää mielipidettä.

        Kunhan jauhoivat paskaa ja nauroivat sulle kun uskoit ton. Itse myös kosovolaisen kanssa aviossa jo monta vuotta, eikä pidä paikkansa kaikkien kohdalla.

        Kosovossa ei ole Islam ihan ykkösasiana. Ovat kyllä muslimeita, muttei niin kiihkoisasti kuin moni luulee.


      • normaali
        tietoa kirjoitti:

        Mieheni törmäsi työpaikallaan Kosovon albaaniin, joka kertoi ettei vaimo ole saanut käydä edes koulua nuorena, ettei vain sattuisi kiinnostumaan toisesta sukupuolesta. Oman vaimonsa kanssa oli kerran kahvilla ennen aviolittoa (järjestetty) Haukkui suomalaisia naisia huoriksi joita voi käydä paneksimassa. Ei voinut käsittää miksi naisen lyömistä ei täällä hyväksytä. Jotenkin tuntuu minihameet olevan aika kaukana tuosta hommasta.

        Tyhmähän sinä olet! Toiset ovat pilailleet sinun ja ennakkoluulojesi kustannuksella ja tyhmä on kaiken uskonut. Järjestettyjä avioliittoja ei harrasteta albanien keskuudessa ja siksi toisekseen, mistäs kaikki albaaninaiset ovat todistuksensa saaneet jos eivät koulua käy? Kaikki lääkärit, hoitajat, opettajat, proviisorit, insinöörit, arkkitehdit, ekonomit yms? Miksi albaanilapset olisivat päiväkodeissa jos ne albaaniäidit eivät käy työssä kodin ulkopuolella? Vain rikkailla on Balkanin maissa varaa olla kotiäitinä.


    • vittumitääijiä

      Hyvä että valitsit oikein ja jätit tollasen, mä seuraan just vierestä kuinka mun hyvä ystävä katsoo läpi sormien kun tollasesta "viattomasta hallitsemisesta", ns. huolenpidosta ja rakastamisesta alko pikkuhiljaa muuttumaan lapsen edessä hakkaamista ja vieraissa juoksua, eikä muija pääse ulos kun säkki päällä suunnilleen. Tää nainen on karistanu nyt ympäriltään sekä omat vanhempansa että suurimman osan ystävistään jotka yrittäneet puhua järkeä et lähe helvetti veke ku vielä voit. Uskoo vaan ukkoaan vaikka kaikki hälytysmerkit on jo havainnut, uskottelee ittelleen että muut on kateellisia ja että ei ole tarpeeks hyvä vaimo ja siks mies kohtelee näin. Jos ei itseään kunnioita niin kyllä nyt lasta sentään pitäs ajatella !

    • mitäseuraavaksi

      ai tämä ei muka ole kulttuuriero ? jos suomalainen mies käyttäytyisi ap:n kuvailemalla tavalla, hänet leimattaisiin heti häiriintyneeksi hulluksi. meidän kulttuuriin ei kuulu se, että naisella ei saa olla omaa elämää ollenkaan. sä olet nyt tossun alla AP, myönnä se. joko jäät sinne koiran asemaan, tai ihan itse nostat itses sieltä ylös. en usko että ukkosi tulee tuosta ikinä muuttumaan, narsistisesti vaan käyttää hyväksensä vaikeaa tilannetta, josta sinut löysi.

    • Yksi elämä jäljellä

      Niin kumpi pahempi, fyysinen väkivalta vai henkinen väkivalta? Julmaa vaatia seksiä toiselta silloin kun toinen ei sitä halua. Alistamista.

      Kyllä varmasti osaat sen verran rahaa käyttää, että osaat ostaa itsellesi vaatteet päälle. Uskon ettei kyse ole rahan käytöstäsi vaan siitä, että mies ei kunnioita sinua pätkääkään ja ei pidä sinun vaatetyylistäsi. Sinä olet hänelle mukava nukke, josta voi pitää huolta, jota voi pukea ja ennen kaikkea riisua koska vaan mieli tekee.

      Tuollainen käytös on mielen manipulaatiota. Et varmasti nyt usko tai ymmärrä, mutta mietippäs vähän. Sinun itsetuntosi oli alhaalla kun tapasitte, sellainen ihminen on helppo uhri. Pikkuhiljaa mies kauniisti kuitenkin leperrellen saa sinut uskomaan, ettet kykene edes kenkiäsi ostamaan. HERÄTYS!

      Ja kaiken tämän sallit sillä verukkeella, että mies "pelasti" sinut pahoinpitelijältä. Kuinka kauan sinä annat miehen lyödä itseäsi lyttyyt sillä, että "pelasti" sinut? Vielä viikon? Kuukauden? Vai onko koko loppuelämäsi yhtä hyvittelemistä?

      Rakastava ihminen olisi pelastanut sinut pyyteettömästi, ilman jatkuvaa takaisinmaksua.

      Kuuntele itseäsi edes nyt tämän kerran kun lähdit kyseenalaistamaan miehesi toimintaa. Usko itseesi, ajatuksiisi ja tunteisiisi. Ne ovat aivan oikeita ja sinun omiasi.

      Teillä on lapsikin. Ethän halua lapsen oppivan tuollaista naisen mallia? Ja ikävä kyllä, usein tuollaisissa perheissä lapsi ei aikuisiällään enää osaa kunnioittaa äitiään, joka ei koskaan osannut sanoa isälle ei.

    • ätsuu

      Moi! Kuulostaa niin tutulta.. Olen kanssa naimisissa Marokkolaisen miehen n.40v kanssa, minä 10v. nuorempi häntä. Yhtesiä vuosia tullut jo 10v. täyteen eikä mustasukkaisuus ja hallitseminen ole vähentynyt tai muuttunut muuta. En saa pitää mies puolisia ystäviä, hyvä jos saan tavata likkoja, hän katsoo puhelimeeni kuka soittaa ym.Meillä ei lasta vieläkään koska epäröin niin paljon koska hänellä tuommoinen luonne vaikka on myös tosi ihana ja muuta. Tuntuu ettei miestäni arvosteta hänen perheessään koska ei ole lasta ja hän on painostanut mua jo pitkään ja sitä tekee edelleen..ei tunnu kivalta.. vaikka oli tietenkin luonnollista ja ihanaa perustaa perhe.. nyt haluan erota ja vähän pelottaa mitä siitä seuraa.. hän kuuli asiasta mutta ei ottanut sitä tosissaan.. Tuntuu että molempien aika menee vain hukkaan vaikka rakastammekin toisiamme ja kaikkee muuta ihanaa.. mutta tuo hallitseminen ym. tekee välillä niin epämiellyttäväksi suhteen koska tuntuu että en saa olla oma itseni,, edes vähän omaa tilaa päättää edes jostain asioista itse ilman hänen puuttumistaan siihen. Kaverini ovat sanoneet että miehessäni olisi narsistisia piirteita mutta uskon noiden piirteiden kimpoavan syvältä historiasta, kulttuurista ja uskonnosta 50/-50. Hankin meidän leipämme kovalla työllä, ostan meille suurimmaksi osaksi hänelle lentolippunsa ym. ruuat, maksan laskutym, ym. ja vielä hän kehtaa sanoa ja painostaa että antaisin 1/3 palkastani hänelle vaikka hän ei tee muuta kuin oloni tukalaksi.. joku ymmärrys puuttuu hänen puoleltaan.. Ehkä hänen luonteensa ei anna periksi että nainen on rikkaampi kuin mies! ..Hän puhuu aikapaljon koraanista paholaisista,enkeleistä ym. eikä siinä mitään pahaa ole mutta se miten hän puhuu ja käyttäytyy, hän tietää heikoimmatkin kohtani ja koittelee mun rajoja, sieto kykyäni. Välillä tuntuu kuin hän harjoittaisi henkistä väkivaltaa.. en halua pelotella :) olen jo niin turtunut tähän tilanteeseen.. Tsemppiä!

    • cgdm

      ulkomaalaismiehillä on yleensä tapana hallita naista. Se kai antaa heille luottamusta tai turvallisuudentuntoa, kun tietää kaikki pystyy kontrolloimaan. siinä piilee myöskin epäluottamus ihmisiin. Eli siis kilttinä naisena sinä istut kotona kasvatat lapsia, odotat häntä kotiin. Mutta jossain vaiheessa hän tylsistyy sinuun. etsii ja löytää sellaisen jonka kanssa voi hauskaa pitää, sitten palaa taas siihen turvalliseen paikkaan. Minä olen nähnyt ja kokenut en kuitenkaan sano että sinun miehesi olisi juuri tällainen.... Ole varovainen, älä ole kahlittuna loppujen lopuksi sinuun vaan sattuu..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3035
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2132
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1953
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1237
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe