Puhdas valkoinen

Tiina^

Löytyykö puhtaalle valkoiselle värikoodia ja mikä vielä parempaa, värilastua? Haluan seinät puhtaan valkoisiksi, eli ns. vetää seinille Remonttiässää suoraan purkista.

Ennen maalien ostoa haluaisin kuitenkin värimallin puhtaan valkoisesta, jotta voin suunnitella sisustukseni värimaailman loppuun ennen tositoimiin ryhtymistä.

49

61517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta

      Kaupasta kannattaa pyytää vitivalkoista, se on puhdas valkoinen perusväri.

      • Tiina^

        Pyysin kaupasta puhtaan valkoisen värimallia. Heillä ei ollut antaa, mutta myyjä sanoi, että "Puhdas valkoinen on suurin piirtein paperin valkoinen". :D


      • klicce
        Tiina^ kirjoitti:

        Pyysin kaupasta puhtaan valkoisen värimallia. Heillä ei ollut antaa, mutta myyjä sanoi, että "Puhdas valkoinen on suurin piirtein paperin valkoinen". :D

        Eikös valkoinen perusväri ole ns.maalarinvalkoinen?
        Aivan puhdas,vitivalkoinen,on kylmä,ruma väri.


      • Valle
        klicce kirjoitti:

        Eikös valkoinen perusväri ole ns.maalarinvalkoinen?
        Aivan puhdas,vitivalkoinen,on kylmä,ruma väri.

        Ei-sävytetty Remontti-Ässä (A-perusmaali) on ns. paperinvalkoinen. Maalarinvalkoinen taas on hieman harmaaseen taitettu valkoinen, sävykoodi G497. Itse suosin näiden välimuotoa, hohtavan puhdasta valkoista, sävykoodi F497.


      • fghjklö
        Valle kirjoitti:

        Ei-sävytetty Remontti-Ässä (A-perusmaali) on ns. paperinvalkoinen. Maalarinvalkoinen taas on hieman harmaaseen taitettu valkoinen, sävykoodi G497. Itse suosin näiden välimuotoa, hohtavan puhdasta valkoista, sävykoodi F497.

        on kyllä F-157...


      • Arkkivaari
        klicce kirjoitti:

        Eikös valkoinen perusväri ole ns.maalarinvalkoinen?
        Aivan puhdas,vitivalkoinen,on kylmä,ruma väri.

        Tuo ns maalarinvalkoinen on niin köyhä ja ankea väri, että se pitäisi lailla kieltää!
        Kaukana kysytystä puhtaasta valkoisesta.

        Kliccen kanssa olen samaa mieltä siitä, että täysin puhdasta valkoista ei
        kovin moneen paikkaan voi laittaa. Pieni pehmennys on yleensä paikallaan.

        Neuvo valkoisesta konttoripaperista mallina ei sekään ole ihan hyvä. Meillä toimistolla
        on käytetty vaihtelevasti eri valmistajien papereita ja värierot ovat huikeita.


      • Arkkivaari
        fghjklö kirjoitti:

        on kyllä F-157...

        Vanhassa Tikkurilan kartassa maalarinvalkoinen on F157 ja uudessa G497.
        Näistä F157 on ehkä hieman 'viileämpi'.

        Edellä mainittu F497 on tosiaan parempi kuin G497, jos halutaan
        kirkkaampaa jokseenkin neutraalinvalkoista.
        Itse suosin hieman lämpimään sävytettyä valkoista,
        kuten esimerkiksi vanhan kartan off-white -sävy H200.


      • Morningstar-
        Arkkivaari kirjoitti:

        Vanhassa Tikkurilan kartassa maalarinvalkoinen on F157 ja uudessa G497.
        Näistä F157 on ehkä hieman 'viileämpi'.

        Edellä mainittu F497 on tosiaan parempi kuin G497, jos halutaan
        kirkkaampaa jokseenkin neutraalinvalkoista.
        Itse suosin hieman lämpimään sävytettyä valkoista,
        kuten esimerkiksi vanhan kartan off-white -sävy H200.

        F157 ja G497 ovat täsmälleen samat sävyt. Täsmälleen saman verran menee samoja sävytys pastoja. Joten eroa ei ole.


      • Anonyymi
        Valle kirjoitti:

        Ei-sävytetty Remontti-Ässä (A-perusmaali) on ns. paperinvalkoinen. Maalarinvalkoinen taas on hieman harmaaseen taitettu valkoinen, sävykoodi G497. Itse suosin näiden välimuotoa, hohtavan puhdasta valkoista, sävykoodi F497.

        F497 on Tikkurila värikartassa nimeltään Paperi.
        https://tikkurila.fi/varit/paperi-f497


    • purkkissa

      Olisikohan tuota saatavissa pienessä purkissa, jonka voisi ostaa ja maalata papaerille/pahvipalalle tms. itse mallipalan. Tai jos seinän joka tapauksesssa maalaa, niin mallin voisi tehdä suoraan seinällekin (hahmottaa sävyn paremmin kuin kaupan onnettoman pienistä lastuista).

      Puhtaan valkoinen on kyllä sitten _tosi_ valkoinen. Maalarinvalkoisella seinät usein maalataan, ja sellainen seinäkin näyttää kyllä silmälle hohtavan valkoiselta. Lisäksi kannattaa ottaa huomioon maalin kiiltoaste, joka vaikuttaa himan maalin sävyyn ja siihen näyttääkö seinä "märältä". Puolihimmeä maali on seinässä melko kiiltävä.

      • värisilmä

        Maalarinvalkoinen on likaisen sävyinen koska on taitetu harmaaseeen tau mustaan. Ajan kuluessa näyttää todella likaiselta. F497 on lämmin valkoinen. Siinä on hieman keltaista tai okran sävyä.


    • jeki

      Eiköhän niin sanottu SINKKIVALKOINEN ole se puhtain valkoinen Maalarin valkoiseen on sekoitettu hitusen MUSTAA jottei se kellastu ajan mittaan. Kaikki valkoiset kellastuvat vuosien mittaan ellei niihin sekoiteta hitusen mustaa. Silmä ei eroita onko siinä hitusen mustaa .

      • maakeltaista

        On maalarinvalkoisessa, eli 6066, F157, G497...ihan sama, koska samat pasta määrät joka numerolla!!!


      • Ripa22
        maakeltaista kirjoitti:

        On maalarinvalkoisessa, eli 6066, F157, G497...ihan sama, koska samat pasta määrät joka numerolla!!!

        Nimenomaan! 9L astiaan menee 2ml mustaa ja 2ml okraa.


    • Jimbo

      Jos olet varma täysvalkoisesta, osta purkillinen.
      Siitä sitä mallia tulee joka lähtöön.

      Sinkkivalkoisen tarjoajalle tiedoksi, että sisämaaleissa käytetään titaanivalkoista.

    • Hui

      En kyllä suosittele tätä puhdasta valkoista. Naapurini maalasi yksiönsä seinät, katot ja keittiökaappien ovet näin. Ei ole miellyttävää asua kylmän ja kovan valkoisessa huoneessa - kolkkoa, kauheaa. Valkoisen perusvärin voi sävyttää harmaaseen, siniseen tai muuhun sävyyn mahdollisimman vähän - siis mitä nyt värikartasta löytyy kaupassa. Et juuri huomaa myöhemmin eroa täysvalkoiseen mutta viihdyt luultavasti asunnossasi paremmin.

      • valkoinen..

        Sävyttämätön valkoinen soveltuu oikeastaan vain kattoon, vaan sinne se soveltuukin tosi hyvin.


      • MIettii..
        valkoinen.. kirjoitti:

        Sävyttämätön valkoinen soveltuu oikeastaan vain kattoon, vaan sinne se soveltuukin tosi hyvin.

        Jos käyttää kattoon sävyttämätöntä valkoista, näyttääkö tehdasvalmiit väliovet kellertäviltä?


      • Miettii..
        MIettii.. kirjoitti:

        Jos käyttää kattoon sävyttämätöntä valkoista, näyttääkö tehdasvalmiit väliovet kellertäviltä?

        Valitsin nk. puusepänvalkoisen. Tämä on mielestäni hyvä, aavistuksen valkoisempi ehkä kuin ovien listat ja ovet, mutta ei ihan valkoinen jolloin kaikki muu näyttäisi kellertävältä.


    • siku

      Vaikka valitsisit minkä tahansa värin lastusta ne kaksi vaaleinta sävyä ei silmä erota niitä seinässä muuksi kuin kuin valkoiseksi. Ja silti väri on vähän pehmeämpi kuin valkoinen. Maalasin juuri puhtaan valkoisella työhuoneen tapetit (pikaremppa) ja on se aika rankka väri....

      • rempat

        Vai rankka.. Rankan tiedät sitte kun joskus koitat irrotella niitä maalaamiasi tapetteja.


    • hara

      Kun maalaat kämppää,ota MYÖS huomioon valot,erilaiset antaa eri värin.Ja sit lattiat,huonekalut yms. antaa omia sävyjään...
      Kun oli niin tarkka toi väri.

    • alv 22%

      Itse olen käyttänyt maalarinvalkoista puolikaavalla. Saattaa teesin myyjät mennä kipsiin kun tuollaista ehdottelee. Viti valkoinen A perusmaali on ok, mutta tarvitsee usean maalauskerran että peittää tummat kohdat. Jos perusmaalia maalaa maalarinvalkoisen päälle niin saa varata 2-3 maalauskertaa.

      Kattomaaleissa on eroja. Siroplast 2 perusmaali on paljon keltaisempi, kuin esim siro himmeä.

      Mihin huoneisiin meinasit valkoista???

      • Miettii..

        Eka kerros kattopanelia on nyt maalattu. :) Laitoin Siroplast 2 sävytettynä, oliskohan myyjä jopa sanonu että sävyttää sillä puolikaavalla. Vaikuttaa hyvältä sävyltä, vaikka odotankin että sävy hiukan vielä muuttuu kun varsinaisen maalikerroksen laittaa.

        Onko muut maalanneet kattoa puolihimmeällä, että tulis himmeä kiilto kattoon?


      • on

        puolikaava?


    • coolman1

      eli jos haluat puhtaan valkoisen,se on aina perusvalkoinen suoraan purkista,ja remontti-ässä hyvä maali

      • remontti valmis

        Juuri maalattu olohuone Lumi-maalilla, hohtavan valkoista. Näyttää hyvältä. Maalari ensin tarjosi remonttiässää maalarinvalkoisena. Kun osa seinää oli maalattu, niin pelipiti puhaltaa poikki, näytti niin likaiselta. Tämä Lumi on täys matta, saas nähdä onko helppo pitää puhtaana.


      • Lumimaalari
        remontti valmis kirjoitti:

        Juuri maalattu olohuone Lumi-maalilla, hohtavan valkoista. Näyttää hyvältä. Maalari ensin tarjosi remonttiässää maalarinvalkoisena. Kun osa seinää oli maalattu, niin pelipiti puhaltaa poikki, näytti niin likaiselta. Tämä Lumi on täys matta, saas nähdä onko helppo pitää puhtaana.

        Noin se on: kun valkoisuudesta pitävä näkee Lumi-maalin seinässä, ei noita likaisenvalkoisia tienvarren lumisävyjä kestä katsella enää yhtään. Minun koko asuntoni on vihdoin Lumivalkoinen.

        Mitäs teit oville? Nehän näyttävät seiniin verrattuina todella tunkkaisilta.


    • SiniK.

      Aiotko remontoida tai rakentaa lähitulevaisuudessa? Mikäli vastauksesi on kyllä, olisin erittäin kiitollinen, jos ehtisit vastata opinnäytetyöhöni liittyvään kyselyyn aiheesta. Kysely on erittäin lyhyt, joten aikaa siihen kuluu vain 2-5 minuuttia. Kyselylinkki aukeaa parhaiten Mozilla Firefox- selaimella.

      https://lomake.tamk.fi/v3/lomakkeet/10036/lomake.html

      Aurinkoista jatkoa vuodelle 2011! :)
      Terveisin,
      SiniK.

      PS. Mikäli tunnet jonkun, joka aikoo rakentaa/remontoida, linkkiä saa mieluusti välittää myös eteenpäin :)

      • eionnistu

        Linkki ei toimi?!


      • Pytystämittaaja

        Opinnäytetyö on toivottaasti saavuttanut päätöksen viimeisen seitsemän vuodein aikana, vaikka voihan olla että tietojen kasaaminen vie vielä aikaa.


      • Anonyymi
        eionnistu kirjoitti:

        Linkki ei toimi?!

        Linkki ei toimi vieläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linkki ei toimi vieläkään.

        No, johan nyt, mulla toimii hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, johan nyt, mulla toimii hyvin.

        "Lomake ei ole enää käytettävissä" teksti tulee minulla.


    • remonttigitta

      Sisustusmaali LUMI on sellainen, todella raikkaan valkoinen, maalasi kotini seinät sillä ja on kaunis, hohtavan valkoinen.

    • maalaritar

      Katselin itsekin Lumi maalia, joka näyttää raikkaalta. Olisiko Harmony maalista joku hyvä valkoinen väri, sehän on satiinisen himmeä. Onko se hyvä maali olohuoneeseen? Myyjä suositteli Sointua, mutta se on täysmatta ja purkissa lukee, että kovaa kulutusta käytettäviin pintoihin esim. tuulikaapit, keittiö, eteinen. Käy myös olohuoneeseen, mutta ...
      Saisiko jotain neuvoja tällainen amatööritonttu, kiitos jo etukäteen.

      • Anonyymi

        Sointu on seinissämme kaunis ja Paperisävyllä. Sävy antaa lämpimän tunteen olematta kellertävä. Pinta on himmeä eikä peilaa ikkunoita ja antaa täten mukavan tunteen.


    • Kaikki pinnat

      Harmony on paras maali, juuri sen satiinisen himmeyden vuoksi.

      • J.O-88

        Tikkurilan valkoinen= HARMONY eli maailman ihanin sisämaali/väri.


    • viilaus

      viila

    • maalari vaan

      Satoja asuntoja maalanneena voin sanoa, että kyllä se perusväri on G497 eli maalarinvalkoinen.

      Älä hyvä ihminen maalaa ns."sairaalanvalkoisella" eli puhtaanvalkoisella.

      Se on hirveä kylmä väri. Käytä ihmeessä maalarinvalkoista, muuten petyt.

      • värinäkö

        Tuo on ruma likaisen värinen. F497 on parempi. Hieman okraa ja mustaa sekoitettuna valkoiseen on hyvä. Lämmin väri.


    • Lumi FTW

      Tikkurilan LUMI ilman mitään sävyä FTW! Loistava väri eikä yhtään kolkko. Meillä rempassa koko uusi asunto maalattiin sillä, seinät ja katot. Paitsi keittiö, jossa vitivalkoinen Luja ja makkari jossa tummaksi sävytetty Luja. Tummanharmaa lattia vielä ja vot. Väriä tulee sisustuksesta.

    • P o t i l a s

      ^Yäk, steriili sairaala... Ei ainakaan minun makuun. Ei kyllä musta saunakaan, jollaiset näyttävät olevan muotia - kuinkahan kauan..? Minusta sellainen on varsinainen hirvitys, poikkeuksena savusta tummunut savusauna .-)

    • Ensuosittele

      LUMI maali ei todellakaan sovi asuntoon jossa meinaa elääkin. Heti tarttuu kaikki lika eikä saa puhtaaksi. Luutusta yms jää kaikki nukka siihen kun yrittää pyyhkiä ja lika ei lähde.
      Maalattiin 140m2 asunto kokonaan sillä ja huh uusi maalaus odottaa..

    • Anonyymi

      Itse maalasin sävyttämättömällä Remontti Ässällä (A-pohja) kun halusin "puhtaan valkoista".

      • Anonyymi

        Sama homma varmaankin myös muilla maaleilla (Harmony, Joker, Luja), eli sävyttämätön A-pohja on "valkoinen". Itse valitsisin Tikkurilan kartasta varmaankin F497 Paperi, jos pitäisi jotakin valita.


    • Anonyymi

      " Paperi"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      3016
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2761
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1509
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1479
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1427
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe