Tilasimme viime talvena Jukka-talon. Tarjousasiakirjoissa lukee aivan selvästi, että mm. päätykolmiot tulevat valmiina ja asennettuina. Myös sivuräystäiden alle tuleva puuverhoilu piti olla paikallaan tai ainakin siitä olemme maksaneet.
Nyt kun paketti saapui niin sekä päätykolmiomateriaali, että sivuräystäiden alla oleva puutavara onkin muutettu irtotavaraksi. Sain kun sainkin Jukka-mestarimme kiinni (ei kannata muuten aamupäivisin edes yrittää, ovat kuulemma niin varattuja ettei puhelimeen kerkeä vastaamaan) ja minulle kerrottiin, että päätykolmiota ei ole tehty valmiinksi koska tehtaalla ollut ongelmia suurelementtilinjan kanssa.
Hiukan pitempään keskusteltuamme Jukka-mestarimme kertoi, että saamme kyllä hintahyvityksen puuttuvasta työstä ja että tämä on ollut lähes jokakesäinen ongelma Jukka-talolle. Hyvityssummaa ei suostunut mestari sanomaan, vaati meiltä kirjallista reklamaatiota ja lupasivat sitten vastata siihen.
Ihmetyttää kovasti miten Jukka-talo voi myydä vuodesta toiseen (jos siis ongelma on lähes jokakesäinen) jotain semmoista jota heillä ei ole. Lisäksi kaipaisin apua tuon reklamaation suuruuden määrittelyssä eli mitä maksaa päätykolmioiden teko sivuseinien verhoilu paikanpäällä ja minkä verran korvausta minun on vaadittava siitä, ettei päädyt nyt olekaan "Talotehtaan takuun alaisia" niinkuin Jukka-myyjämme asian esitti sillion kun vertasimme Jukan ja Kastellin toimitussisältöjä ?
Jukka-talo ongelmia, apua kaivataan.
10
10339
Vastaukset
- Nimetön
Älä määritä reklamaatioon mitään summaa työstä vaan vaadi sopimukseen perustuen että Jukka talo tekee sen työn teille mitä on sopimuksessa. Eli päätykolmiot sekä alalaudat Jukkatalon asentamana ja työlle jokin kohtuullinen takaraja missä työ on mahdollista kohtuudessa suorittaa. Tämän takarajan jälkeen määritä että tulette vaatimaan ostosummasta jokaiselta myöhästymisviikolta hyvityssakkoa.
Sen te voitte hyvin vaatia jos asia kerran on teillä mustaa valkoisella. Niin ja kaupan mukaan se teille kuuluu.
Kysyisin kuitenkin vielä kuluttajasuojaneuvojalta miten reklamaation muotoilisin. Auttavat kyllä mielellään..
Reklamaatioon itse vielä kirjoittaisin että olen ottanut yhteyttä kuluttajaneuvoja se ja se päivämäärä. Tämä lause yleensä nopeuttaa käsittelyä... Rakentaminen ei minusta ole kuluttajaneuvojien aluetta mutta voihan sieltää aina vinkkejä pyytää mitä tehdä ja miten reklamaatio tulisi muotoilla.
Anneli- On nimittäin kokemusta
No eivät ne kyllä mitenkään mielellään auta. Ja vaikka ois miten pahasti silmään kustu, niin kuluttajaneuvojilta löytyy aina ymmärrystä kusettajille. Viljelevät tämmösiä lempilauseita kuin että vahinkoa ei saa suurennella. Edellä mainittuun viitaten kuluttajaneuvojan tulkinta vahingon suuruudesta voisi olla esim se tuntikustannus (J-talon omakustannustuntihinta) ja työaika joka kuluisi Jukkatalon vakinikkarin asentaessa päätykolmiot paikoilleen. Kuluttajan kannalta kohtuullinen korvaus on ilmanmuuta se rahasumma jolla saa palkattua kirvesmiehen tekemään työt oma ajankäyttö ja kulut kirvesmiestä tilattaessa, sekä viivästymiskorvaus.
- tarjolla:
Ainainen ongelmahan tuo on; liikaa tilauksia, verrattuna tuotantokykyyn.
Ensinnäkin "määräävin" asiakirja on allekirjoitettu sopimus kaupasta, ei tarjousasiakirja. Ja sovitussa kauppakirjassa kannaattaa lukea mitä kuuluu ja missä ajassa, sekä miten. Myöskin kannattaa lukea se "pienellä präntätty" sekä mahdolliset viivästyssakot.
Sitten vasta, JOS myyjä on YKSIPUOLISESTI tehnyt muutoksia sopimukseen, voidaan aloittaa ensin kirjelmöinti ja myöhemmin toimenpiteet.
Kun olet/te todentaneet sopimuksen vastaisen asian/toimituksen, alkaa reklamaation väsääminen. Ensinmäisessä kirjallisessa yhteydenotossa ei välttämättä vielä puhuta "hinnoista" mitään, vaan todennetaan ongelma ja kysytään tietyn ajan sisällä tapahtuvaa korjausehdoitusta/korjausta.
Seuraavassa, sitten puhutaan/kirjoitetaan jo isommilla kirjaimilla, esim. vaaditaan tarkka aikataulu, mahdollinen viivästyssakon suuruus ja/tai työn teetättäminen ulkopuolisilla. Edelleenkään ei kannata "heittää mitään summaa" peliin, sillä arviomanne summa voi olla naurettava todelliseen työhön verrattuna, joten pääsisivät, "kuin koira veräjästä".
Ja tärkeimmästä päästä; älkää menettäkö hermojanne, vaikka kuinka raastaisi. Ja kaikki reklamaatiot toimitettuna niin, että teille jää todiste, etää olette todellakin antaneet asiat tiedoksi talotehtaalle/ vastaavalle mestarille.
Tässä alkua, jatkoa "pitkästä marssista" tarvittaessa lisää. - Mike666
Älkää maksako viimeistä maksuerää ennenkuin on kaikki sopimuksen mukaisessa kunnossa. Raha on ainoa asia joka saa talotoimittajan tekemään sovitut asiat. Mikäli se on maksettu ei reklamointi enää auta.
- suostu mihinkään
hintahyvityksiin vaan vaadi heidät teettämään työ kuten luvattu.
- mutta ne asennettiin lämpim...
Meille tuli kyllä hyvissä ajoin tieto että päätykolmioita ei voida eristää tehtaalla ja mukana oli tiedote jonka perusteella saimme valita joko hintahyvityksen (n. 500€) tai sitten asennusporukan suorittaman eristyksen rakennuspaikalla. Me valitsimme kakkosvaihtehdon eli elementit villoitettiin, muovitettiin ja levytettiin asennuksen yhteydessä. Samoin päätyräystäselementit koottiin tontilla. Meille tuli paketti 21.7 ja tänään valettiin lattia.
Asennusporukkakin oli todella ammattitaitoinen ja kun aika meinasi loppua kesken, tontille ilmestyi kaksi asentajaa lisää hoitamaan asennuksen ajallaan. - Jukkatalojen kanssa
Lyhyesti ja ytimekkäästi.
Tyyli, jolla Jukkatalot toimii on todella ala-arvoista. Kuten tällä saitilla on aiemminkin vihjailtu, Jukkatalot eivät toimi sopimuksen mukaan.
Paljon pettymyksiä mahtuu rakemistaipaleelle Jukkatalojen kanssa.- jukkahaukkuja
Haloo, jos nuo kokemukset ovat vuodelta 2004, MITEN voit väittää, että ne ovat tämän hetken 2008 ongelmia????
- Anonyymi
Jukkataloilla todella paljon ongelmia ja rakennusvirheitä.lapsiperhe kärvistellyt monta vuotta väärintehdyssä talossa. Todella pahoja lämpövuotoja.ikkunat ja ovet asennettu väärin.onko joku apinalauma käynyt pystyttämässä.ei kuuloska hyvältä.ei voi suositella.
- Anonyymi
En voi suositella Jukkataloa. Elementeissä talotehtaalta tullessa jo puutteita. Asennusporukka täysin ammattitaidoton. Asennustyötä jatkettu, vaikka kohteen vastaava työnjohtaja ilmoittanut, että huono asennus korjattava. Kullan arvoinen on ollut ammattitaitoinen työnjohtaja, joka neuvonut reklamoinnissa. Olen lähes vuoden odottanut, että yhteisesti sovitut puutteet tullaan hoitamaan kuntoon. Mitään ei ole tapahtunut. Henkilöt vaihtuvat ja selvittely ei ole kenenkään vastuulla. Enpä myöskään maksa laskua loppuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367639Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361893Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251870- 911613
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791535Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4769- 32764