Vanha kuu

Rellutar

Vanha kuu

Rakkaani kanssa,
käsi kädessä kuljimme rantaan.
Kuuntelimme luonnon
hiljaisuutta,
katselimme kauneutta.

Kuinka kaste synnytti
helmiä hentoihin heiniin,
elämänlangan kruunuihin
valkoisiin.

Kuinka taivaankannen ovesta,
astui esiin vanha kuu.
Aikojen alussa syntynyt,
vieläkin siloposkinen -
ei himmennyt ole
loisto sen.

Paljon nähnyt on lempiviä,
kuunnellut valoja
rakkauden.
Vaan ei lausu vanha kuu,
saloja julki mitä kuullut on.

Kätkee kultaisen kuorensa
alle,
joka vannotun,
kuullun valan -
jokaisen nähdyn suudelman.

Niin hymyili meillekkin
vanha kuu,
ja suudelmamme
iäksi salas.

Vanha kuu kultainen,
salojen monien
kätkijä,
meidän rakkautemme
sinetöijä.

6

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hessu-kissa

      Neljäs ja viides säkeistö toistavat toisiaan, samoin viimeinen säkeistö hokee samaa. En tiedä, mikä tiivistämisvimma minuun on nyt iskenyt, mutta tästä pitäisin enemmän vaikka näin:

      Vanha kuu

      Rakkaani kanssa,
      käsi kädessä kuljimme rantaan.
      Kuuntelimme luonnon
      hiljaisuutta,
      katselimme kauneutta.

      Kuinka kaste synnytti
      helmiä hentoihin heiniin,
      elämänlangan kruunuihin
      valkoisiin.

      Kuinka taivaankannen ovesta,
      astui esiin vanha kuu.
      Aikojen alussa syntynyt,
      vieläkin siloposkinen -
      ei himmennyt ole
      loisto sen.

      Ja suudelmamme
      iäksi salas.

      • Rellu

        nyt kun sen lausuhet kertomaan, ja
        keskityin runoa lukemaan tarkemmalla
        silmällä, niin empä voi kieltääkään.

        Ei se oo ollenkaan huono, se tiivistä-
        minen, minun pitää alkaa kai todella
        helkutin tarkalla syynillä käymään
        näitä läpi, ennen kuin nakkaan ne
        tänne, kyllä sinä osaat oikealla
        otteella sanoa sanottavasi.

        Noh, menis ihan hyvin tolla lyhyemmällä-
        kin kaavalla - totta.
        Mutta, minun mielestä loppu jäisi tällä
        kaavalla kaipaamaan nompparellia
        päälle tai jotain *nauraa*
        en tiedä mitä, mutta mielestäni noin se
        loppu jotenkin töksähtää.


      • Hessu-kissa
        Rellu kirjoitti:

        nyt kun sen lausuhet kertomaan, ja
        keskityin runoa lukemaan tarkemmalla
        silmällä, niin empä voi kieltääkään.

        Ei se oo ollenkaan huono, se tiivistä-
        minen, minun pitää alkaa kai todella
        helkutin tarkalla syynillä käymään
        näitä läpi, ennen kuin nakkaan ne
        tänne, kyllä sinä osaat oikealla
        otteella sanoa sanottavasi.

        Noh, menis ihan hyvin tolla lyhyemmällä-
        kin kaavalla - totta.
        Mutta, minun mielestä loppu jäisi tällä
        kaavalla kaipaamaan nompparellia
        päälle tai jotain *nauraa*
        en tiedä mitä, mutta mielestäni noin se
        loppu jotenkin töksähtää.

        Tämä on kai näitä makukysymyksiä, nompparelleilla vai ilman. Minä jostain kumman syystä pidän siitä, että runon puhuja hetkeäkään epäröimättä potkaisee minut runostaan pihalle, jättää päähän vain askartelevat ajatukset.


      • Rellu
        Hessu-kissa kirjoitti:

        Tämä on kai näitä makukysymyksiä, nompparelleilla vai ilman. Minä jostain kumman syystä pidän siitä, että runon puhuja hetkeäkään epäröimättä potkaisee minut runostaan pihalle, jättää päähän vain askartelevat ajatukset.

        makukysymys tietty :)

        Hyvin sanottu taas, että
        *runon puhuja hetkeäkään epäröimättä
        potkaisee minut runostaan pihalle*

        Toden sanoakseni, kyllä minäkin olen
        periaatteessa tuota mieltä, mutta en
        vaan ole vielä sitä oppinut,
        ehkä minulla on vielä aikaa oppia,
        kai minä kasvan isoksi tytöksi,
        ja olen silloin viisaampi,
        tässäkin asiassa - kiitos jälleen.


    • Olet ollut jossain,
      jossain,
      ihanassa paikassa,
      paikassa,
      jossa,
      luonto on lumonnut sinut..
      Teidät..
      Upeeta:)

      • Rellu

        luonnon helmassa ja hiljaisuudessa,
        siksi luonto on useissa runoissani.

        Kiitos ja ihanaa huomenta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2196
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      134
      1434
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      145
      1123
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe