Vanha kuu
Rakkaani kanssa,
käsi kädessä kuljimme rantaan.
Kuuntelimme luonnon
hiljaisuutta,
katselimme kauneutta.
Kuinka kaste synnytti
helmiä hentoihin heiniin,
elämänlangan kruunuihin
valkoisiin.
Kuinka taivaankannen ovesta,
astui esiin vanha kuu.
Aikojen alussa syntynyt,
vieläkin siloposkinen -
ei himmennyt ole
loisto sen.
Paljon nähnyt on lempiviä,
kuunnellut valoja
rakkauden.
Vaan ei lausu vanha kuu,
saloja julki mitä kuullut on.
Kätkee kultaisen kuorensa
alle,
joka vannotun,
kuullun valan -
jokaisen nähdyn suudelman.
Niin hymyili meillekkin
vanha kuu,
ja suudelmamme
iäksi salas.
Vanha kuu kultainen,
salojen monien
kätkijä,
meidän rakkautemme
sinetöijä.
Vanha kuu
6
203
Vastaukset
- Hessu-kissa
Neljäs ja viides säkeistö toistavat toisiaan, samoin viimeinen säkeistö hokee samaa. En tiedä, mikä tiivistämisvimma minuun on nyt iskenyt, mutta tästä pitäisin enemmän vaikka näin:
Vanha kuu
Rakkaani kanssa,
käsi kädessä kuljimme rantaan.
Kuuntelimme luonnon
hiljaisuutta,
katselimme kauneutta.
Kuinka kaste synnytti
helmiä hentoihin heiniin,
elämänlangan kruunuihin
valkoisiin.
Kuinka taivaankannen ovesta,
astui esiin vanha kuu.
Aikojen alussa syntynyt,
vieläkin siloposkinen -
ei himmennyt ole
loisto sen.
Ja suudelmamme
iäksi salas.- Rellu
nyt kun sen lausuhet kertomaan, ja
keskityin runoa lukemaan tarkemmalla
silmällä, niin empä voi kieltääkään.
Ei se oo ollenkaan huono, se tiivistä-
minen, minun pitää alkaa kai todella
helkutin tarkalla syynillä käymään
näitä läpi, ennen kuin nakkaan ne
tänne, kyllä sinä osaat oikealla
otteella sanoa sanottavasi.
Noh, menis ihan hyvin tolla lyhyemmällä-
kin kaavalla - totta.
Mutta, minun mielestä loppu jäisi tällä
kaavalla kaipaamaan nompparellia
päälle tai jotain *nauraa*
en tiedä mitä, mutta mielestäni noin se
loppu jotenkin töksähtää. - Hessu-kissa
Rellu kirjoitti:
nyt kun sen lausuhet kertomaan, ja
keskityin runoa lukemaan tarkemmalla
silmällä, niin empä voi kieltääkään.
Ei se oo ollenkaan huono, se tiivistä-
minen, minun pitää alkaa kai todella
helkutin tarkalla syynillä käymään
näitä läpi, ennen kuin nakkaan ne
tänne, kyllä sinä osaat oikealla
otteella sanoa sanottavasi.
Noh, menis ihan hyvin tolla lyhyemmällä-
kin kaavalla - totta.
Mutta, minun mielestä loppu jäisi tällä
kaavalla kaipaamaan nompparellia
päälle tai jotain *nauraa*
en tiedä mitä, mutta mielestäni noin se
loppu jotenkin töksähtää.Tämä on kai näitä makukysymyksiä, nompparelleilla vai ilman. Minä jostain kumman syystä pidän siitä, että runon puhuja hetkeäkään epäröimättä potkaisee minut runostaan pihalle, jättää päähän vain askartelevat ajatukset.
- Rellu
Hessu-kissa kirjoitti:
Tämä on kai näitä makukysymyksiä, nompparelleilla vai ilman. Minä jostain kumman syystä pidän siitä, että runon puhuja hetkeäkään epäröimättä potkaisee minut runostaan pihalle, jättää päähän vain askartelevat ajatukset.
makukysymys tietty :)
Hyvin sanottu taas, että
*runon puhuja hetkeäkään epäröimättä
potkaisee minut runostaan pihalle*
Toden sanoakseni, kyllä minäkin olen
periaatteessa tuota mieltä, mutta en
vaan ole vielä sitä oppinut,
ehkä minulla on vielä aikaa oppia,
kai minä kasvan isoksi tytöksi,
ja olen silloin viisaampi,
tässäkin asiassa - kiitos jälleen.
Olet ollut jossain,
jossain,
ihanassa paikassa,
paikassa,
jossa,
luonto on lumonnut sinut..
Teidät..
Upeeta:)- Rellu
luonnon helmassa ja hiljaisuudessa,
siksi luonto on useissa runoissani.
Kiitos ja ihanaa huomenta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752196- 1331442
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1341434- 1451123
- 105977
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673