Vanha kuu
Rakkaani kanssa,
käsi kädessä kuljimme rantaan.
Kuuntelimme luonnon
hiljaisuutta,
katselimme kauneutta.
Kuinka kaste synnytti
helmiä hentoihin heiniin,
elämänlangan kruunuihin
valkoisiin.
Kuinka taivaankannen ovesta,
astui esiin vanha kuu.
Aikojen alussa syntynyt,
vieläkin siloposkinen -
ei himmennyt ole
loisto sen.
Paljon nähnyt on lempiviä,
kuunnellut valoja
rakkauden.
Vaan ei lausu vanha kuu,
saloja julki mitä kuullut on.
Kätkee kultaisen kuorensa
alle,
joka vannotun,
kuullun valan -
jokaisen nähdyn suudelman.
Niin hymyili meillekkin
vanha kuu,
ja suudelmamme
iäksi salas.
Vanha kuu kultainen,
salojen monien
kätkijä,
meidän rakkautemme
sinetöijä.
Vanha kuu
6
203
Vastaukset
- Hessu-kissa
Neljäs ja viides säkeistö toistavat toisiaan, samoin viimeinen säkeistö hokee samaa. En tiedä, mikä tiivistämisvimma minuun on nyt iskenyt, mutta tästä pitäisin enemmän vaikka näin:
Vanha kuu
Rakkaani kanssa,
käsi kädessä kuljimme rantaan.
Kuuntelimme luonnon
hiljaisuutta,
katselimme kauneutta.
Kuinka kaste synnytti
helmiä hentoihin heiniin,
elämänlangan kruunuihin
valkoisiin.
Kuinka taivaankannen ovesta,
astui esiin vanha kuu.
Aikojen alussa syntynyt,
vieläkin siloposkinen -
ei himmennyt ole
loisto sen.
Ja suudelmamme
iäksi salas.- Rellu
nyt kun sen lausuhet kertomaan, ja
keskityin runoa lukemaan tarkemmalla
silmällä, niin empä voi kieltääkään.
Ei se oo ollenkaan huono, se tiivistä-
minen, minun pitää alkaa kai todella
helkutin tarkalla syynillä käymään
näitä läpi, ennen kuin nakkaan ne
tänne, kyllä sinä osaat oikealla
otteella sanoa sanottavasi.
Noh, menis ihan hyvin tolla lyhyemmällä-
kin kaavalla - totta.
Mutta, minun mielestä loppu jäisi tällä
kaavalla kaipaamaan nompparellia
päälle tai jotain *nauraa*
en tiedä mitä, mutta mielestäni noin se
loppu jotenkin töksähtää. - Hessu-kissa
Rellu kirjoitti:
nyt kun sen lausuhet kertomaan, ja
keskityin runoa lukemaan tarkemmalla
silmällä, niin empä voi kieltääkään.
Ei se oo ollenkaan huono, se tiivistä-
minen, minun pitää alkaa kai todella
helkutin tarkalla syynillä käymään
näitä läpi, ennen kuin nakkaan ne
tänne, kyllä sinä osaat oikealla
otteella sanoa sanottavasi.
Noh, menis ihan hyvin tolla lyhyemmällä-
kin kaavalla - totta.
Mutta, minun mielestä loppu jäisi tällä
kaavalla kaipaamaan nompparellia
päälle tai jotain *nauraa*
en tiedä mitä, mutta mielestäni noin se
loppu jotenkin töksähtää.Tämä on kai näitä makukysymyksiä, nompparelleilla vai ilman. Minä jostain kumman syystä pidän siitä, että runon puhuja hetkeäkään epäröimättä potkaisee minut runostaan pihalle, jättää päähän vain askartelevat ajatukset.
- Rellu
Hessu-kissa kirjoitti:
Tämä on kai näitä makukysymyksiä, nompparelleilla vai ilman. Minä jostain kumman syystä pidän siitä, että runon puhuja hetkeäkään epäröimättä potkaisee minut runostaan pihalle, jättää päähän vain askartelevat ajatukset.
makukysymys tietty :)
Hyvin sanottu taas, että
*runon puhuja hetkeäkään epäröimättä
potkaisee minut runostaan pihalle*
Toden sanoakseni, kyllä minäkin olen
periaatteessa tuota mieltä, mutta en
vaan ole vielä sitä oppinut,
ehkä minulla on vielä aikaa oppia,
kai minä kasvan isoksi tytöksi,
ja olen silloin viisaampi,
tässäkin asiassa - kiitos jälleen.
Olet ollut jossain,
jossain,
ihanassa paikassa,
paikassa,
jossa,
luonto on lumonnut sinut..
Teidät..
Upeeta:)- Rellu
luonnon helmassa ja hiljaisuudessa,
siksi luonto on useissa runoissani.
Kiitos ja ihanaa huomenta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82804Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47427
- 30416