Vanha kuu

Rellutar

Vanha kuu

Rakkaani kanssa,
käsi kädessä kuljimme rantaan.
Kuuntelimme luonnon
hiljaisuutta,
katselimme kauneutta.

Kuinka kaste synnytti
helmiä hentoihin heiniin,
elämänlangan kruunuihin
valkoisiin.

Kuinka taivaankannen ovesta,
astui esiin vanha kuu.
Aikojen alussa syntynyt,
vieläkin siloposkinen -
ei himmennyt ole
loisto sen.

Paljon nähnyt on lempiviä,
kuunnellut valoja
rakkauden.
Vaan ei lausu vanha kuu,
saloja julki mitä kuullut on.

Kätkee kultaisen kuorensa
alle,
joka vannotun,
kuullun valan -
jokaisen nähdyn suudelman.

Niin hymyili meillekkin
vanha kuu,
ja suudelmamme
iäksi salas.

Vanha kuu kultainen,
salojen monien
kätkijä,
meidän rakkautemme
sinetöijä.

6

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hessu-kissa

      Neljäs ja viides säkeistö toistavat toisiaan, samoin viimeinen säkeistö hokee samaa. En tiedä, mikä tiivistämisvimma minuun on nyt iskenyt, mutta tästä pitäisin enemmän vaikka näin:

      Vanha kuu

      Rakkaani kanssa,
      käsi kädessä kuljimme rantaan.
      Kuuntelimme luonnon
      hiljaisuutta,
      katselimme kauneutta.

      Kuinka kaste synnytti
      helmiä hentoihin heiniin,
      elämänlangan kruunuihin
      valkoisiin.

      Kuinka taivaankannen ovesta,
      astui esiin vanha kuu.
      Aikojen alussa syntynyt,
      vieläkin siloposkinen -
      ei himmennyt ole
      loisto sen.

      Ja suudelmamme
      iäksi salas.

      • Rellu

        nyt kun sen lausuhet kertomaan, ja
        keskityin runoa lukemaan tarkemmalla
        silmällä, niin empä voi kieltääkään.

        Ei se oo ollenkaan huono, se tiivistä-
        minen, minun pitää alkaa kai todella
        helkutin tarkalla syynillä käymään
        näitä läpi, ennen kuin nakkaan ne
        tänne, kyllä sinä osaat oikealla
        otteella sanoa sanottavasi.

        Noh, menis ihan hyvin tolla lyhyemmällä-
        kin kaavalla - totta.
        Mutta, minun mielestä loppu jäisi tällä
        kaavalla kaipaamaan nompparellia
        päälle tai jotain *nauraa*
        en tiedä mitä, mutta mielestäni noin se
        loppu jotenkin töksähtää.


      • Hessu-kissa
        Rellu kirjoitti:

        nyt kun sen lausuhet kertomaan, ja
        keskityin runoa lukemaan tarkemmalla
        silmällä, niin empä voi kieltääkään.

        Ei se oo ollenkaan huono, se tiivistä-
        minen, minun pitää alkaa kai todella
        helkutin tarkalla syynillä käymään
        näitä läpi, ennen kuin nakkaan ne
        tänne, kyllä sinä osaat oikealla
        otteella sanoa sanottavasi.

        Noh, menis ihan hyvin tolla lyhyemmällä-
        kin kaavalla - totta.
        Mutta, minun mielestä loppu jäisi tällä
        kaavalla kaipaamaan nompparellia
        päälle tai jotain *nauraa*
        en tiedä mitä, mutta mielestäni noin se
        loppu jotenkin töksähtää.

        Tämä on kai näitä makukysymyksiä, nompparelleilla vai ilman. Minä jostain kumman syystä pidän siitä, että runon puhuja hetkeäkään epäröimättä potkaisee minut runostaan pihalle, jättää päähän vain askartelevat ajatukset.


      • Rellu
        Hessu-kissa kirjoitti:

        Tämä on kai näitä makukysymyksiä, nompparelleilla vai ilman. Minä jostain kumman syystä pidän siitä, että runon puhuja hetkeäkään epäröimättä potkaisee minut runostaan pihalle, jättää päähän vain askartelevat ajatukset.

        makukysymys tietty :)

        Hyvin sanottu taas, että
        *runon puhuja hetkeäkään epäröimättä
        potkaisee minut runostaan pihalle*

        Toden sanoakseni, kyllä minäkin olen
        periaatteessa tuota mieltä, mutta en
        vaan ole vielä sitä oppinut,
        ehkä minulla on vielä aikaa oppia,
        kai minä kasvan isoksi tytöksi,
        ja olen silloin viisaampi,
        tässäkin asiassa - kiitos jälleen.


    • Olet ollut jossain,
      jossain,
      ihanassa paikassa,
      paikassa,
      jossa,
      luonto on lumonnut sinut..
      Teidät..
      Upeeta:)

      • Rellu

        luonnon helmassa ja hiljaisuudessa,
        siksi luonto on useissa runoissani.

        Kiitos ja ihanaa huomenta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe