Hamsterin kuolema

juuri omansa menettänyt

Mulla oli talvikko-uros, joka nukkui pois kädessäni lauantai-aamuna. Se oli kuollessaan 2v7kk. Ikävä on kova ja itkusta ei ole tulla loppua. Miten toipua menetyksestä? Tiedän, että uuden hamsterin hankinta olisi terapeuttista (olen joskus kokeillut), mutta nyt tuntuu, etten kykene sellaista enää ottamaan sen lyhyen eliniän takia. Ideoita?

9

590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulperi

      Jaksamisia vaan kovasti! :(
      Aina ei heti halua uutta hamsua tilalle, mutta jos tuntuu, että uuden hamsun hoitaminen voisi helpottaa oloa, niin kyllä se kannattaa.

      Uuden hamsun (tai minkä vaan eläimen oikeastaan) hoito käy "surutyöstä" kuten myös esim. käsityöt ja muu sellainen, mikä saa ajatukset pois hamsun kuolemasta.

      Aika parantaa haavat ja pian hamsun kuolema ei enää itketä niin paljon, vaan jopa naurattaa kun muistelee sen suloista ulkonäköä ja ihania tempauksia. :)

      Nimim. kolme hamsua ja koiran menettänyt

    • fiona1

      Olen surullinen puolestasi, mutta se olikin jo vähän vanhempi. Oma hamsterini on 3kk. Kuitenkin voimia sinulle! Toivottavasti pärjäät surusi kanssa! :(

    • juuri omansa menettänyt

      Kiitos tuesta ja kannustuksesta=) Huominen näyttää jo valoisammalta kun oon saanut tukea ja kuuntelijoita. Mulla oli maailman paras hamsu=)=)=)

      • sohvi_95

        Olen pahoillani. Jaksamista helpottaa edes se että olet eläinten parissa ja juttelet kavereitten kanssa. Älä kerrää painetta sisällesi vaan pura se ulos! Jaksamisia.


    • ikävöivä

      En jaksanu alottaa uutta keskustelua. Mulla on syrkki joka on vähän yli 2-vuotias. Tänä iltana oon itkeny yhtä paljon kun koko vuonna yhteensä. Artulla on jo vanhuuden merkkejä, se ei enää ees liiku, ja se kävelee huonosti, ja ontuu etujalkaa. Sen silmätkin on jo alkanu rähmiä. Mua itkettää hirveesti, pelkään menettämistä. Eläinlääkäri sano että loppu on lähellä. En kestä.... :(:( Eikä se ole vielä edes nukahtanut ikiuneen....:'( on niin paha olla ! :''( kuvittelen sitä ikävää ja itkua minkä joudun toistamiseen kokea... :(:(

      • 7+3

        Ikävää.. :( jokainen pienen eläimen omistaja kokee samat surut ja ikävät koska kuolema tulee eteen aina jossain vaiheessa ja harmillisesti vielä melko nopeasti kun lyhytikäisiä ovat. Oma syyrialaiseni on reilu vuoden ja pelkään kovasti kuinka jaksan sitten kun sen on aika lähteä vihreämmille niityille.. Koita jaksella ja pidä viimiset hetket hamustasi hyvää huolta ja tarjoa sille lämmin koti ja hyvää ruokaa :)


    • hamsu

      Meidän hamsteri on 3kk ja sillä todettiin ihosyöpä, elinaikaa luultavasti n. kuukausi, sitten viedään lopetukseen kun alkaa huononemaan.. :(

    • InkaHamster

      Osan otot! :c..Oma talvikkoni oli 2,5-vuotias päästyään tuonne pilvien ylle katselemaan pilvien reunalta hyvää huolehtivaista omistajaansa. Rakkaus hamsteriin löytyy ikuisesti sydämestä :')..

    • Anonyymi

      Oke

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5066
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe