Hamsterin kuolema

juuri omansa menettänyt

Mulla oli talvikko-uros, joka nukkui pois kädessäni lauantai-aamuna. Se oli kuollessaan 2v7kk. Ikävä on kova ja itkusta ei ole tulla loppua. Miten toipua menetyksestä? Tiedän, että uuden hamsterin hankinta olisi terapeuttista (olen joskus kokeillut), mutta nyt tuntuu, etten kykene sellaista enää ottamaan sen lyhyen eliniän takia. Ideoita?

9

690

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulperi

Jaksamisia vaan kovasti! :(
      Aina ei heti halua uutta hamsua tilalle, mutta jos tuntuu, että uuden hamsun hoitaminen voisi helpottaa oloa, niin kyllä se kannattaa.

Uuden hamsun (tai minkä vaan eläimen oikeastaan) hoito käy "surutyöstä" kuten myös esim. käsityöt ja muu sellainen, mikä saa ajatukset pois hamsun kuolemasta.

Aika parantaa haavat ja pian hamsun kuolema ei enää itketä niin paljon, vaan jopa naurattaa kun muistelee sen suloista ulkonäköä ja ihania tempauksia. :)

Nimim. kolme hamsua ja koiran menettänyt

• fiona1

Olen surullinen puolestasi, mutta se olikin jo vähän vanhempi. Oma hamsterini on 3kk. Kuitenkin voimia sinulle! Toivottavasti pärjäät surusi kanssa! :(

• juuri omansa menettänyt

Kiitos tuesta ja kannustuksesta=) Huominen näyttää jo valoisammalta kun oon saanut tukea ja kuuntelijoita. Mulla oli maailman paras hamsu=)=)=)

• sohvi_95

Olen pahoillani. Jaksamista helpottaa edes se että olet eläinten parissa ja juttelet kavereitten kanssa. Älä kerrää painetta sisällesi vaan pura se ulos! Jaksamisia.

• ikävöivä

En jaksanu alottaa uutta keskustelua. Mulla on syrkki joka on vähän yli 2-vuotias. Tänä iltana oon itkeny yhtä paljon kun koko vuonna yhteensä. Artulla on jo vanhuuden merkkejä, se ei enää ees liiku, ja se kävelee huonosti, ja ontuu etujalkaa. Sen silmätkin on jo alkanu rähmiä. Mua itkettää hirveesti, pelkään menettämistä. Eläinlääkäri sano että loppu on lähellä. En kestä.... :(:( Eikä se ole vielä edes nukahtanut ikiuneen....:'( on niin paha olla ! :''( kuvittelen sitä ikävää ja itkua minkä joudun toistamiseen kokea... :(:(

• 7+3

Ikävää.. :( jokainen pienen eläimen omistaja kokee samat surut ja ikävät koska kuolema tulee eteen aina jossain vaiheessa ja harmillisesti vielä melko nopeasti kun lyhytikäisiä ovat. Oma syyrialaiseni on reilu vuoden ja pelkään kovasti kuinka jaksan sitten kun sen on aika lähteä vihreämmille niityille.. Koita jaksella ja pidä viimiset hetket hamustasi hyvää huolta ja tarjoa sille lämmin koti ja hyvää ruokaa :)

• hamsu

Meidän hamsteri on 3kk ja sillä todettiin ihosyöpä, elinaikaa luultavasti n. kuukausi, sitten viedään lopetukseen kun alkaa huononemaan.. :(

• InkaHamster

Osan otot! :c..Oma talvikkoni oli 2,5-vuotias päästyään tuonne pilvien ylle katselemaan pilvien reunalta hyvää huolehtivaista omistajaansa. Rakkaus hamsteriin löytyy ikuisesti sydämestä :')..

• Anonyymi

Oke

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      116
      2276
    2. 129
      1822
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1216
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      93
      1160
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      72
      1060
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1050
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      43
      1013
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      75
      965
    9. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      23
      945
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      922
    Aihe