Heips! Valmistun kohta lukiosta, ja minua kiinnostaisi tuo meikkaaja-maskeeraajan ammatti. Mitä kaikkea tuohon työhön kuuluu, pitääkö olla aikaisempaa kokemusta? Kauanko koulutus kestää? Mitään varsinaista kokemusta ei ole, mutta innostusta senkin edestä.
Minua kiinnostaisi kauneusala, mutten kyllä kosmetologiksi haluaisi :s Jos joku tietää tuosta ammatista enemmän, valaise minuakin kiitos :>
meikkaaja-maskeeraaja?
4
1403
Vastaukset
- Opettaja:::maskeeraaja
Heippa,
käyppä vaikka katsomassa www.facehouse.com, www.maker.fi. Ei tarvitse kokemusta ja koulut tarjoavat välineet. Koulutus on maksullista alk. 4200 eur, saat opintotukea ja lainaa opintojesi ajaksi. - että:
Otathan huomioon, että joistakin noista yksityisistä maskeerauskouluista ei saa tutkintoa. Tarkoittaa sitä, että jos sieltä valmistuttuasi et saa töitä, et saa myöskään työttömyyspäivärahaa (ellet mene johonkin työharjoitteluun) koska työkkäri katsoo että sinulla ei ole ammattia.
- tuki-info
Heippa,
olen meikkaaja-maskeeraaja ja, kun jäin työttömäksi en saanut rahaa kelasta. Kuitenkin saman verran saa toimeentulotukea, sosiaalitoimistosta jossa on erityisesti nuorille tarkoitettu ohjelma. Joten jos työttömäksi jää niin ei ole vaaraa, että varattomaksi jää. Summa on aivan sama toimeentulotuessa ja työttömyyspäivärahassa.
- Toinen tie
Oletko aatellut opiskella teatterialan ammattitutkintoa? Siinä voi valita pääsuuntautumiseksi maskeerauksen, eli saisit maskeerauksen ammattitutkinnon. Jossain päin Suomea teatterialan ammattitutkintoa voi opiskella jopa työvoimapoliittisena. No joka tapauksessa kannattaa tutkia esim eri nettisivuilta ja kysellä työkkäristä opintoneuvojalta jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi254799- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483165- 542677
- 2072655
- 522625
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322420- 1532350
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1091565