Työmarkkinatuen odotusaika on 5kk. Maksetaanko tymarkkinatuki tältä ajalta myöhemmin vai eikö sitä makseta lainkaan?
Olen ollut kahden vuoden sisällä muutamassa kesätyöpaikassa. Työt ovat olleet 1vko-1kk mittaisia. Lyhennetäänkö aikaa näiltä osin?
Työmarkkinatuen odotusaika
11
1541
Vastaukset
- odotusajalta
vaan odotat 5kk oikeutta työmarkkinatukeen, voit tietysti hakea töihin ja toivottavasti pääset!
Odotusaika kyllä poistuu jos täytät työssä- tai koulutuksessa oloehdon!- Katsukka
Aloitin juuri työharjoittelun.
- ei työtä
Katsukka kirjoitti:
Aloitin juuri työharjoittelun.
vaan harjoittelua..
- esku
Odotusaikana ei makseta työmarkkinatukea lainkaan työttömänä ollessa. Jos olet odotusaikana työvoimapoliittisessa toimenpiteessä, tällöin työmarkkinatuki maksetaan.
Odotusaika määrätään henkilölle, jolla ei ole ammatillista tutkintoa ja joka ei ole koskaan täyttänyt työssäoloehtoa. Odotusaika on 5 kk ja sitä vähentää työnhakijaksi tuloa edeltävänä kahden vuoden aikana tietyin edellytyksin työ, työttömänä työnhakijana sekä työvoimapoliittisessa toimenpiteessä olo.
Odotusaika määritellään uudelleen aina työnhakijaksi tullessa, riippumatta siitä, kuinka monta kertaa se on aiemmin henkilölle määrätty.- Katsukka
Saanko vielä kysyä, mikä on työvoimapoliittinen toimenpide?
- Sivusta seuraaja
Katsukka kirjoitti:
Saanko vielä kysyä, mikä on työvoimapoliittinen toimenpide?
Se on TYÖKKÄRIN määrämä kurssi, työharjoittelu esimerkiksi.
- Katsukka
Sivusta seuraaja kirjoitti:
Se on TYÖKKÄRIN määrämä kurssi, työharjoittelu esimerkiksi.
Olen tässä työharjoitelussa työkkärin kautta, mutta en määrättynä vaan vapaaehtoisesti menneenä. Onko tämä silti sitä?
- on sitä
Katsukka kirjoitti:
Olen tässä työharjoitelussa työkkärin kautta, mutta en määrättynä vaan vapaaehtoisesti menneenä. Onko tämä silti sitä?
ja työmarkkinatuki tulee..
- samaa asiaa
Katsukka kirjoitti:
Se ei ole työvoimapoliittinen silloin jos et ole osoitusta saanut työvoimatoimistosta.
- nyt itse sekoitat
samaa asiaa kirjoitti:
Se ei ole työvoimapoliittinen silloin jos et ole osoitusta saanut työvoimatoimistosta.
niin että on!
- ja lue myös
Katso tämä. Toivottavasti pistää miettimään.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=114&conference=4500000000001400&posting=22000000018732374
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1113317GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys491213- 831182
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja561147Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601027
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27930- 67888
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872