Pyöräilessä jalka murtui, uusintaleikkaus pelottaa.

Kipsikoipi

Olen 14-vuotias tyttö ja jalkani jouduttiin leikkaamaan murtuman johdosta kolmisen viikkoa sitten. Siihen laitettiin ruuveja ja se kipsattiin.
Viimeviikon olin rippileirillä. Kävelin jalan kanssa melko paljon, vaikka en saisi laskea jalalle vielä kuin puolet painostani. Jalka ei kuitenkaan ole yhtään kipeä. Voiko kuitenkin olla, että jalka jouduttaisiin leikkaamaan uudestaan? Mitä jalalle tapahtuu, jos sille laskee enemmän painoa, kun on sallittu?
Uusintaleikkaus huolettaa todella. Mitä teen?

1

895

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • murtunut

Heips.

Luulisin, että ei hirveöö syytä huolestua, kun se ei ole kipeä. Kannattaa varmaan kuitenkin varoa.

Mulla murtu polvilumpio. Ei leikattu. Oli kipsissä vajaa 4vko. Tuntui välillä enemmän, välillä vähemmän. Määräykseksi annettiin, ettei saisi laskea painoa pahemmin jalalle ja annettiin keppi (vain yksi sen takia, että toinen solisluu murtunu ). En kuitenkaan noudattanut tota ihan..välillä kävelin varovasti ilman keppiä alittaen noin sekunnin murto-osaksi siis koko painon jalalle..välillä pelkäsin, että olin pahentanut jalkaa. Välillä sattui enemmän ja luuline, ttä nyt sille tapahtu jotain. Kävelin siti, kun melkeen unohdin välillä kepin jonnekin päin taloa. Lopoutulos oli, että sain kipsin etuajassa pois. Eli ei se välttämättä hirveen huonoa tykkää kävelystä, sitä kannattaa kuitenkin välttää. Ja eihän mulla edes sitä leikattu, oli vaan murtunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      53
      2047
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      90
      1405
    3. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      61
      1234
    4. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      64
      1153
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      114
      1091
    6. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      67
      916
    7. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      72
      889
    8. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      65
      854
    9. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      8
      801
    10. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      72
      779
    Aihe