Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

APUA! SYNTTÄRILAHJA 17 VUOTIAALLE

Neuvoton äiti

Mitä synttärilahjaksi tytölle, jolle ei saa ostaa vaatteita, meikkejä, ja jolla on kaikki tarvittava tietotekniikka. Rahaa tai lahjakorttia ei viittis antaa....
Pliis auttakaa, synttärit ensi viikolla jo.

9

2603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jossulainen-

      Tuon ikäisenä asuin omillani, joten kaikenlaiset kodintarvikkeet tulivat tarpeeseen. Mm. pyyhkeet, pannunaluset, astiat, patalaput, siivousvälineet, petivaatteet, verhot, huonekalut, matot, huonekasvit, jne..... Mikäs sen mukavampaa kuin "oman" kodin laittaminen :) Minä ainakin olin (ja olen vieläkin) iloinen kaikesta tuollaisesta käyttötavarasta, jotka eivät jää turhaan kaappiin lojumaan.

      Kaiken maailman koristetavarat yms. ovat tuossa vaiheessa se kaikkein kurjin lahja, koska edessä saattaa olla useampi muutto tulevien opiskelujen perässä. Mitä vähemmän tavaraa, sen helpompi muuttaa.

      • Kyllä tämä on vaikeaa...

        Kiitos vinkistä, mutta unohdin laittaa aikaisempaan tekstiini vielä sen, että tyttäreni asuu vielä kotona.
        Viime vuonna hän sai lahjaksi mm. kauneushoitolaan lahjakortin, joten sekin vaihtoehto ei mielestäni ole nyt hyvä. Hän harrastaa liikuntaa, joten mitä mieltä olet; uskaltaako ostaa esim urheilukassin; on niin kurjaa jos ei sitten ole hänen mieleisenä.


    • rupesin

      saamaan astioita ja lakanoita ym. jo useita vuosia ennen kuin muutin omilleni. Taisi olla 14-vuotis-synttärit, kun sain ensimmäisen kahvikuppiparin.. ja siitä se sitten lähti. Mielestäni ihan toimiva juttu!! ..merkkipäivinä ym. oli mummujen ja muiden sukulaisten helppo ostaa lahjoja, kun tiesivät mitä sarjaa keräsin jne. (eikä näin ollen tullut ei-toivottuja paketteja) ja muutenkin, kun tuli se omilleen muutto eteen, niin mulla oli jo melkein kaikki tavarat haarukoista ja veitsistä kakkuvuokiin ja vedenkeittimiin. ..Eihän niitä olis edes ollu varaa ostaakkaan köyhänä opiskelijana. ..Käyttääkö tytäresi koruja? Kalevalalla on muutama aivan ihana sarja.., NUOREKKAITA!!!! ..sormuksia, rannekoruja, kaulakoruja ym.. mm. Vanamo-sarja on ihastuttava! Blue, Trend ovat myös kivoja! mut oma suosikki on toi Vanamo. Käyppä kattomassa tuolla sivuilla.. http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/tuoteperheet ja eihän niiden korujen välttämättä tarvitse Kalevalaa olla.., kultasepänliikkeistä löytyy monia ihania kaula-,ranne-ja nilkkakoruja ja sormuksia. ym...ja yks vaihtoehto on suosittu korukello.., mikäli tyttäresi ei vieroksu rannekelloa.. itse en rannekelloa ollut käyttänyt kuin viimeksi ala-asteella, mutta nyt korukellojen myötä olen opetellut niitä taas käyttämään. Toivottavasti keksit mieluisan lahjan!! ..ja saahan sen urheilukassin vaihdettua, jos ei ole mieluinen.. :)

    • teinitytön isoäiti

      Neulo ihanan väriset villasukat, niistä ainakin minun teini-ikäinen lapsenlapseni pitää.

      • Neuvoton äiti

        Kiitos vinkeistä, taidankin mennä Ikeaan kattelemaan kivoja lakana-settejä, ja jonkun kivan korun voisi myös ostaa. Olen tosi kateellinen kaikille jotka osaavat kutoa, virkata tai tehdä muita käsitöitä. Itse en osaa edes patalappua neuloa :(
        Olen kerran itse saanut käsinneulotut villasukat ja ne olivatkin todella rakkaat useampana talvena.


      • PLm/Etu-Töölö
        Neuvoton äiti kirjoitti:

        Kiitos vinkeistä, taidankin mennä Ikeaan kattelemaan kivoja lakana-settejä, ja jonkun kivan korun voisi myös ostaa. Olen tosi kateellinen kaikille jotka osaavat kutoa, virkata tai tehdä muita käsitöitä. Itse en osaa edes patalappua neuloa :(
        Olen kerran itse saanut käsinneulotut villasukat ja ne olivatkin todella rakkaat useampana talvena.

        Vie tyttö matkalle, esim. risteily Tukholmaan.


      • Voi tätä päättämisen tuskaa...
        PLm/Etu-Töölö kirjoitti:

        Vie tyttö matkalle, esim. risteily Tukholmaan.

        olisi muuten hyvä, mutta hän ei erikoisemmin ole kiinnostunut lähtemään. Kun ehdotin kesällä että mentäisiin Tallinnaan tai Saksaan, hän ei halunut lähteä mukaan. Risteilylle hän haluaisi kaverin mukaan jonka kanssa olisi, (varmaan ikä nyt sellainen, että ei äidin kanssa halua kulkea), joten siitäkin menisi tavallaan idea pois.


    • tässä....

      kuinkas olisi leffalippusarja? nilkkakoru? tai jonkun lehden vuosikerta?

    • Mmm...

      Vie tyttö ravintolaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1773
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1460
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1394
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1331
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1318
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe