Pentu yksin

Bichon

Minulla on 10 viikkoinen Bichon frise söpöläinen. Koira on ollut minulla 2 viikkoa ja olen päivittäin jättänyt sen yksin pieneksi aikaa. Yleensä olen päivät kotona, mutta kerran viikossa pentu joutuu olemaan yksin kotona 7tuntia. Pitäisikö näin pieni koira viedä "päivähoitoon" vai riittääkö kun sitä käydään pari kertaa päivän aikana katsomassa (ruokkimassa, leikkimässä, ulkoiluttamassa etc.)Onko parempi jättää pennulle koko koti yksinolon ajaksi vai rajoittaa sen oleskelua? Tuntuu, että sydän särkyy kun pitää jättää se yksin, mutta en ilmeisesti ole ainoa...

7

786

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sari

Kyllä pentu pärjää sen 7 tuntia yksin.Ton ikäinen pentu nukkuukin suurimman osan ajasta,itse en oo koskaan rajoittanut pennun oleskelu tilaa,mutta eihän sen tarvii päästä yksin ollessaan jokapuolelle asuntoa.Pääasia että siinä tilassa mihin pentu jätetään on sen oma peti ja jotain virikkeitä,leluja yms.ja vesikippo.Se on vaan hyvä,että pentu oppii jo pienestä,että on osattava olla yksinkin kotona.

• työssäkäyvä

Olen samaa mieltä.
        Itselläni on suurinpiirtein saman ikäinen kääpiövillakoiran pentu.
        Vaikka niin suloinen söpöliini onkin, on se jätettävä työpäiväksi yksin kotiin.
        En ole huomannut sen kärsivän siitä kovastikaan.
        Kotonaoloaikani jaan kuitenkin pennun kanssa.
        Onnea pennustasi, huomaan että haluat pentusi parasta ja olet kovasti kiintynyt siihen.
        Hyvät jatkot molemmille!

• koiranystævæ

Minulla on vuoden vanha kææpiøvillakoira, joka joutuu olemaan 5 pæivææ viikossa kotona n.7t/pv.
      Vanhemmat ovat koirani kanssa sen ajan kun olen pois kotoa. Minusta olisi hyvæ jos ystævæsi tai jokun muu voisi ottaa koirasi hoitoon siksi aikaa kun et ole kotona-koirasi on vielæ niin nuorikin!!
      Toivottavasti saat lemmikin hoidon jærjestettyæ:)
      Hyvææ Joulua sulle!!

• norppa

Minusta koira voi jäähä kyllä yksin, mutta ei liian pitkäksi aikaan.. olen samaa mieltä sarin kanssa ja jos se opetetaan siihen heti pentuna ,niin se oppii olemaan kotona yksin sotkematta paikkoja... voit myös jättää radion auki, silloin
        pennun ei tarvitse pelätä yksin olemista, vaan luulee että siellä on joku hoivaamassa sitä!!!Mutta koiran kannalta olisi tietysti hyvä jos sillä olisi aina jokin kaveri.. mutta pennulla menee pää sekaisin, jos sitä ollaan viemässä paikasta toiseen... siinä oli minun mielipide.

• Satu

Minusta tuo kuvailemasi tuntimäärä ei ole paha. On se hyvä koirankin oppia olemaan yksin ja pentuna kun sen oppii niin sen sitten vanhanakin taitaa. =)
      Tietysti jos joskus tulee eteen, että koira joutuisi olemaan enemmän yksin..esimerkiksi viisi kertaa viikossa useita tunteja, niin hoitopaikkaa olisi hyvä silloin miettiä. Mieluiten jonkun tutun ihmisen luokse.

Hyviä jatkoja sinulle ja pennullesi. =)

• hurtta

..koiran on opittava olemaan yksin ja luottamaan siihen, että koti on sille kaikkein turvallisin paikka olla. En veisi pentua muualle päivähoitoon vaikka sydän alussa särkyykin sen jäätyä yksin kotiin. Minusta on hyvä, että sinulla on sentään mahdollisuus käydä sitä katsomassa päivän mittaan. Mun koiran ollessa pentu mulla ei ollut siihen mahdollisuutta, koska kävin töissä 40 kilometrin päässä. Mutta koira tottui äkkiä siihen, että aamulla lähdin, ja ilmeisesti se nukkui päivän, kun ei ollut yleensä tehnyt mitään kolttosia; niitä se teki sitten jos illalla hävisin sen silmistä 5 minuutiksi!

Tosi paljon onnea Sinulle ja rakkaalle pennullesi. Ja iloista joulua!

• sipu

Itselläni on 14 viikkoa vanha schipperke. Se on todella riippuvainen minusta ja huutaa kuin hyeena kun sen sulkee vaikka vain toiseen huoneeseen. Kotonakin se pyörii aina jaloissa ja ei edes nuku yksin, vaan vahtii aina missä liikun.

Olisin todella onnellinen jos ainoa ongelmani olisi että tuntuuko itsestäni pahalta jättää pentu yksin... :o) Pelkään että meillä saattaa olla edessä eroahdistukseen johtava tie. Yksinoloharjoitukset eivät tunnu tuottavan tulosta. Pentu huutaa samantien, joten tämä "mene takaisin ennenkuin pentu hermostuu" ei toimi, ja naapurimme sanoi että pidemmäksi aikaa jätettynä pentu huutaa siihen saakka kunnes kuulee askeleemme rapusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1576
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      30
      1426
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1279
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1270
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      992
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      179
      883
    Aihe