Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Atopiaan apua?

Atoopikko

Voiko aromaterapiasta saada apua atooppiseen ihoon ja ruoka-aineallegiaan?

7

4111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helokkia

      Ruoka-aineallergiaan ei aromaterapiasta ole apua, iho-ongelmaan voi auttaa helokkiöljy ja mahdollisesti esim. Santelipuuöljy.

    • spiritkid...

      Ks. vinkkejä mm täältä.

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000203&posting=22000000019104839

      Atoopikkona vältän aromaterapian suosittelemia öljyjä, sillä moni niistä om vahva ihoirritantti- ärsyttäjä siis.
      Sen sijaan hajustamattomista hierontaöljyistä on suurestikin apua iholle siveltynä, mm. kehäkukkaöljy sekä aprikoosinkiviöljy. kannattaa vain tarkistaa, että öljyt on todella kylmäpuristettu.

      Toinen hyväksi koettu aine on tuo karite-voi eli shea butter.
      http://www.mistine.fi/Karitevoi.shtml

    • llllllllllllll............

      Toinen atoopikko vastaa....

      Olen lapsesta saakka ollut atoopikko. Äitini pesi minua alta vuoden ikäisenäpelkällä oljyllä, koska ihoni oli rikki (-60 luvulla)

      Ota itseäsi niskasta kiinni ja aloita hiivaton dieetti. Olut, pullat ja kaikki mikä sisältää hiivaa, sokeria ja vehnäjauhoja pois.

      Se vaatii luonnetta, mutta tulet onnistumaan...
      Mielummin se kuin jatkuva kutina ja raapiminen.

      Olen yli 4-kymppinen ja olen parantanut itseni tiukalla hiivattomalla dieetillä ja amalgaamipaikkojen vaihtamisella. Olen ollut jo vuosia terve ja syön jopa joskus pullaa ja juon siiderin.


      Onnea matkalle tervehtymiseen !!!!

      • lisbetti

        3 asiaa.

        1. Kunnon rasvaus suihkuun jälkeen (rasvaksi essexin violetti)
        2. Ei pölyä, eikä eläinten karvoja.
        3. Puuvillavaatteita ainoastaan. Muut kankaat ärsyttävät ihoa.


      • sinä kans..
        lisbetti kirjoitti:

        3 asiaa.

        1. Kunnon rasvaus suihkuun jälkeen (rasvaksi essexin violetti)
        2. Ei pölyä, eikä eläinten karvoja.
        3. Puuvillavaatteita ainoastaan. Muut kankaat ärsyttävät ihoa.

        Jos saat ihosi kuntoon,kuten minä, et tartte rasvauksia etkä muita juttuja.
        Olen se edellinen " hiivaton dieetti".
        Kokeile hiivatonta jokunen kuukausi ja kerro sitten kuulumisia. Minulle temppu vaati monen vuoden hiivattoman dieetin...mutta se kannatti,
        Olen terve ja voin melkein syödä mitä vaan.

        Reilut kymmenen vuotta sitten istuin ihopolilla odotushuoneessa. Sain vahingossa käsiini allergia-lehden, jossa oli juttu atoopikoista ja ihon oireilusta yhteydessä hiivasyntroomaan. Jutun mukaan 95 % atoopikoista kärsii hiiva-syndroomasta. Sen pystyy testaamaan verinäytteellä. Kerroin vastaanotolla lääkärille asiasta ja hän otti asian todesta. Testeissä todetut Hiiva-arvoni olivat monisataa kertaiset...

        Siitä alkoi pitkä ja kivinen tie kohti terveyttä, mutta sen kannatti.
        aikaisemmin valvoin yöllä... raavin itseni verille..reagoin ruokiin...eläimiin... tuntui että kaikkeen...

        En tarvitse tänä päivänä kortisoonia, en ataraxia, en sempreksiä enkä valohoitoa.

        Käytän meikkiä päivittäin ja ihoni on kuin uudesti syntynyt.

        Kuulostaa utooppiselta, mutta minun kohdalla se on totta. Halusin kulkea oman tieni ja tunsin itseni. Atoopikko lapsesta saakka ja tuhoon tuomittu loppuiäksi...raapimista, yövalvomista yms.

        En halunnut raapia koko ikääni ja kärsiä vain tyynesti kohtalostani. Uskoin, että voi siihen itsekin vaikuttaa...tai ainakin kokeilla eri juttuja.

        Se mitä syöt, sitä olet, pätee ihottumaankin.
        Tiedosta se ja voit alkaa tien paranenemiseen.

        (en ole minkään sortin uskovainen, vaikka näin jälkikäteen teksti kuulostaa melkein saarnaalta).


        Kokeile, et menetä mitään, mutta voit saavuttaa terveen ihon ja sen myötä paremman elämän.


      • Aloittaja
        sinä kans.. kirjoitti:

        Jos saat ihosi kuntoon,kuten minä, et tartte rasvauksia etkä muita juttuja.
        Olen se edellinen " hiivaton dieetti".
        Kokeile hiivatonta jokunen kuukausi ja kerro sitten kuulumisia. Minulle temppu vaati monen vuoden hiivattoman dieetin...mutta se kannatti,
        Olen terve ja voin melkein syödä mitä vaan.

        Reilut kymmenen vuotta sitten istuin ihopolilla odotushuoneessa. Sain vahingossa käsiini allergia-lehden, jossa oli juttu atoopikoista ja ihon oireilusta yhteydessä hiivasyntroomaan. Jutun mukaan 95 % atoopikoista kärsii hiiva-syndroomasta. Sen pystyy testaamaan verinäytteellä. Kerroin vastaanotolla lääkärille asiasta ja hän otti asian todesta. Testeissä todetut Hiiva-arvoni olivat monisataa kertaiset...

        Siitä alkoi pitkä ja kivinen tie kohti terveyttä, mutta sen kannatti.
        aikaisemmin valvoin yöllä... raavin itseni verille..reagoin ruokiin...eläimiin... tuntui että kaikkeen...

        En tarvitse tänä päivänä kortisoonia, en ataraxia, en sempreksiä enkä valohoitoa.

        Käytän meikkiä päivittäin ja ihoni on kuin uudesti syntynyt.

        Kuulostaa utooppiselta, mutta minun kohdalla se on totta. Halusin kulkea oman tieni ja tunsin itseni. Atoopikko lapsesta saakka ja tuhoon tuomittu loppuiäksi...raapimista, yövalvomista yms.

        En halunnut raapia koko ikääni ja kärsiä vain tyynesti kohtalostani. Uskoin, että voi siihen itsekin vaikuttaa...tai ainakin kokeilla eri juttuja.

        Se mitä syöt, sitä olet, pätee ihottumaankin.
        Tiedosta se ja voit alkaa tien paranenemiseen.

        (en ole minkään sortin uskovainen, vaikka näin jälkikäteen teksti kuulostaa melkein saarnaalta).


        Kokeile, et menetä mitään, mutta voit saavuttaa terveen ihon ja sen myötä paremman elämän.

        mitä syöt? Söin itse Ruiskarpaasia, joka on luomuleipää ja hiivatonta, mutta en löydä sitä enää mistään. :( Missä kaikissa elintarvikkeissa hiivaa on?


      • Syön..
        Aloittaja kirjoitti:

        mitä syöt? Söin itse Ruiskarpaasia, joka on luomuleipää ja hiivatonta, mutta en löydä sitä enää mistään. :( Missä kaikissa elintarvikkeissa hiivaa on?

        Tänä päivänä ihan tavallista kotiruokaa...leipääkin jopa, jossa on hiivaa. Jos käyt samassa kaupassa päivittäin, kauppiaasi tilaa sinulle hiivatonta leipää, mutta ainoastaan poistamalla leivästä hiiva, et tule onnistumaan.

        Melkein kaikissa ruoka-aineissa on hiivaa....näkkileivässäkin, mausteissa...

        Tutki tuoteselosteita ja ota asiasta selkoa.
        Pelkkä hiivan poisjäänti ei riitä. Vehnäjauho ja sokeri pitää jättää pois myös....ja kaikki sellaiset tuotteet jotka sisältää näitä.
        Olut, keksit, pullat, karkit yms.

        Minä aloitin lukemalla Rauli Mäkelän kirjan, jossa kerrottiin hiivattomasta dieetistä. Dieetti aloitetaan syömällä riisiä yms. ns. puhtaita ruokia ilman lisäaineita. Tänä päivänä saat netistä paljon tietoa kyseisestä asiasta.

        Minun kierteeni ihottuman kanssa alkoi varmaankin perimästä. Vauvasta saakka atoopikko, sen jälkeen tulehduksia ihossa, kurkkutulehduksia, virtasatulehduksia...monta kertaa vuodessa ja lääkityksenä aina antibioottikuuri ja kortisoonikuureja.

        Kun minulla todettiin hiiva-syndrooma kymmenen vuotta sitten, lääkäri antoi minulle 10 päivän ANTIBIOOTTI-kuurin siihen. Eihän se alkuperää hoitanut,päinvastoin ruokki sitä, mutta kutinan se vei siksi ajaksi kokonaan pois. Kutina jatkui lääkityksen jälkeen.

        Silloin, ollessani kummenen päivää kutiamaton, tunsin eläväni normaali elämää. Olinhan kauhean näköinen rikkiolevan ihona takiani, mutta oloni oli sanoinkuvaamaton. Lääkekuurin jälkeen kutina palasi...silloin päätin yrittää jotain.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2268
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1964
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      83
      1743
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1608
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      37
      1347
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    Aihe