Koulukiusaamisesta

ex koulukiusattu

Hollolan koulussa on pahaa koulukiusausta jota ei koulun henkilökunta selvitä vaan rangaisevat koulukiusatua lastani koska on joutunut kiusatuksi. Mitä mieltä olette koulukiusaamisesta?

29

3998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja vakavaa

      Tapahtui sitä missä tahansa niin koulu ei siihen yleensä puutu tai puuttuu huonosti. Kaikki yritetään langettaa viimeiseen asti kiusatun päälle ja kiusatun syyksi. Tärkeää on, että nimenomaan koti on aktiivinen ja laittaa koulun tiukille.

      Itselläni meni koko yläaste taistellessa koulua vastaan. Olen nähnyt ja kokenut monenlaisia opettajia: välinpitämättömiä, pirullisia, saatanallisia, vittuilevia, tekopyhiä jne. Ala-asteella minulla oli miesopettaja, joka ei koskaan puuttunut kiusaamiseen vaan käyttäytyi halveksivasti minua kohtaan ja kommentoi usein koko luokan kuulleen ironisesti poikkeavuuttani. Itse olen aina ollut erilainen, sillä minulla on Aspergerin syndrooma. Olen vain viihtynyt omissa oloissani ja omine harrastuksine, enkä tehnyt tietääkseni kenellekään pahaa. Annoin toki verbaalisesti takaisin aina niille paskiaisille jokaikisen loukkauksen ja se provosoi heitä tietenkin kiusaamaan kahta kauheammin.

      Kotona häpesin kiusaamistani enkä halunnut kertoa siitä. Vanhempainillassa kuudennella luokalla muut vanhemmat ottivat puheeksi kiusaamisen, ja vasta sitä kautta äitini sai tietää. Kun hän kysyi tuolloin sitä opettajaltani, niin tämä vain totesi, että "kodin asia siihen on puuttua, eikä koulun".

      Sitten yläasteella tilanne vaikeutui vain entisestään. Kiusaamisesta tuli väkivaltaista fyysisesti ja jouduin taas opettajien hampaisiin kun kiusaamista alettiin "selvittää". Tekopyhä koulukuraattori yritti ylipuhua vanhempiani siirtämään minut sairaalakouluun, vaikkakin keskiarvoni oli vakituisesti 9,2 ja olin täysin mallioppilas. Mutta minusta pyrittiin todella pääsemään eroon. Minun ja perheeni tietämättä koulun johto yritti hankkia lausuntoja sieltä sun täältä, jotta minut voitaisiin osoittaa hulluksi. Mihinkään kiusaamiseen tunnilla ja välitunneilla ei puututtu kunnolla. Mutta sitten kun aloin saada kotiini jatkuvia häirikkösoittoja ja minut pahoinpideltiin koulun pihalla, teimme rikosilmoituksen ja kiusaajat saivat maksaa sakkoja. Eipä se nyt mikään tuntuva rangaistus ollut, mutta kuitenkin. Kyseinen koulu joutui tapetille pidemmäksi aikaa ja hurskastelevien opettajien maine meni. Kiusaaminen jatkui aivan yhdeksännen luokan loppuun asti. Lukiossa taas tilanne helpottui, ja sain yhden hyvän ystävän. Nykyisin opiskelen yliopistossa ja minulla menee olosuhteisiin nähden hyvin, vaikka kiusaaminen onkin jättänyt paljon jälkiä ja katkeruutta. Oikein kehenkään en voi luottaa.

      Mutta kuten arvata saattaa pääkiusaajani ovat tänä päivänä yhteiskunnan pohjasakkaa, narkkareita ja juoppoja. Ei kunnon koulutusta, ei mitään. Toivon heille lisää ahdinkoa ja pikaista kuolemaa. Onneksi olen aina ollut tietoinen omasta arvostani, enkä ole antanut niiden paskiaisten tekosten musertaa minua kokonaan.

      • minä vaan

        Minua ei sentään opettajat kiusanneet, vaan oppilaat. Itselläni on myös tuo Aspergerin syndrooma, johon liittyen olinkin kaksi ensimmäistä kouluvuotta erityisluokalla. Ja meno oli sen mukaista ... helvetti alkoi jo koulutaksissa, ja välitunnitkaan eivät olleet mitään mukavia kun pari vuotta vanhemmat pojat koko ajan kimpussa ... Kuvaavaa oli se, että nämä pojat asuivat paikkakunnalla alueella, joka yleisesti tunnettiin juoppojen ja narkkareitten alueena ... On siellä tapettukin ihmisiä ...


      • minä vaan
        minä vaan kirjoitti:

        Minua ei sentään opettajat kiusanneet, vaan oppilaat. Itselläni on myös tuo Aspergerin syndrooma, johon liittyen olinkin kaksi ensimmäistä kouluvuotta erityisluokalla. Ja meno oli sen mukaista ... helvetti alkoi jo koulutaksissa, ja välitunnitkaan eivät olleet mitään mukavia kun pari vuotta vanhemmat pojat koko ajan kimpussa ... Kuvaavaa oli se, että nämä pojat asuivat paikkakunnalla alueella, joka yleisesti tunnettiin juoppojen ja narkkareitten alueena ... On siellä tapettukin ihmisiä ...

        Tämä paikkakunta, jossa asuin, ei ole Hollola.


    • Medioosi
    • neljän lapsen äiti

      Missä Hollolan koulussa tällaista kiusaamista tapahtuu?

      • ex koulukiusattu

        kankaan koulussa joka on erityiskoulu


      • ainakin 80-90 luvulla..

        Syrjintää, tönimistä, nimittelyä, 5-6 luokkien opettaja ei "nähnyt" asiaa, koska itse syrji ja mitätöi myös. Pariskunann toinen osapuoli opetti englantia, ja suhtautuminen ihan sama. Jotkut oppilaat saivat tehdä ihan mitä halusivat, ja silti paperit oli loistavat; sukunimi oli oikea ja perinteinen Hollolalainen tai sitten määrättyyn usk. suuntaan kuuluva.Ne oli vain JOTAIN.


      • niinpä!
        ainakin 80-90 luvulla.. kirjoitti:

        Syrjintää, tönimistä, nimittelyä, 5-6 luokkien opettaja ei "nähnyt" asiaa, koska itse syrji ja mitätöi myös. Pariskunann toinen osapuoli opetti englantia, ja suhtautuminen ihan sama. Jotkut oppilaat saivat tehdä ihan mitä halusivat, ja silti paperit oli loistavat; sukunimi oli oikea ja perinteinen Hollolalainen tai sitten määrättyyn usk. suuntaan kuuluva.Ne oli vain JOTAIN.

        Käytös taisi jatkua siihen asti, kunnes tuli uusi rehtori (siis ex. johtaja jäi eläkkeelle). Elettiin jo 90-lukua, mutta kuri ja oppilaiden kohtelu oli kuin 60-luvulta! Pienet kyläkoulut taisi jäädä ilman suurempaa "valvontaa" kun sellaista pääsi tapahtumaan.


    • K4tie

      Mistä Hollolan koulusta on kyse? Yläasteesta? Itse kävin Hollolan yläasteen eikä siellä kauheemmin ollut kiusaamista, ainakaan fyysistä. Ja olen myös itse ollut koulukiusattu, varsinkin ala-asteella. Päästyäni yläasteelle kiusaaminen vähentyi ja myöhemmin loppui kokonaan. Onko koulun rehtoriin otettu yhteyttä?

      • exkoulukiusattu

        Kankaankoulu on erityiskoulu jossa kiusaamista on tapahtunut ja siellä lapseni on ja pelkään edeleen että jossain vaiheessa se kiusaaminen taas alkaa.
        Kyllä olen ollut yhteydessä niin rehtoriin ja ylemällekin on ollut palaverejä mut ei ole tullut apua asiaan. Toivon vaan että lapseni saa käydä koulua rauhassa mitä varmaan kaikki vanhemmat toivoo.


    • sonja_slanek

      opettajat tapauksesta välittäisikään. Opettajien passiivinen asenne ruokkii tilannetta pahempaan suuntaan.

      Valita lääninhallitukseen, joka tutkii kuntasi/kaupunkisi toimintaa. Sieltä asian pitäisi mennä eteenpäin. Jos lapsesi kokee fyysistä väkivaltaa, vie hänet lääkäriin ja tee rikosilmoitus. Nosta asia esille, sillä lapsesi koulutyö jatkuu, ja kiusaaminen siinä ohella, jollei siihen puututa.

    • Anonyymi

      alkuperäset hollolalaiset on opetettu kiusaamaan muualta muuttaneita lapsia ja heidän vanhempiaan. se on heidän selviytymiskeinonsa huonoilla geeneillä,

      • Anonyymi

        Hollolassa on ihan oikeasti joku vika? Vallankin kenellä on iso pyöreä pää, olen huomannut että ne on pahimpia.


    • Anonyymi

      Ei muutakuin käyppä kylässä siellä kiusaajan kotona vähän neuvottelemassa ja jollei yksi käynti riitä niin veteleppä kiusaajaa kunnolla kuonoon siinä ei auta kuin kova vasten kovaa ja jollei sekään auta tee rikosilmoitus koulusta ja opettajista niin johan alkavat puuttumaan ei siinä mikään hyssyttely auta !

    • Anonyymi

      Reppanat hyökkää porukalla heikompien kimppuun. Vanhemmilta opittu raukkamainen tapa.

    • Anonyymi

      siellä on osa opettajista väärällä alalla, useat samaa mieltä

    • Anonyymi

      Opettakaa lapsenne puolustautumaan, niin ei tarvitse vinkua. Yksi isku kohteeseen ylättäen riittää. Muut alkaavat pelkäämään. Pitää vain vahingoittaa riittävästi. Se on yhdestä kerrasta kiinni.
      Sitkeinkin lopettaa, kun ruuvari reidessä pytyssä tai lyö haarukan naamaan ruokalassa.

      • Anonyymi

        Näin. Ketkä eniten soittaa suutaan on heikoimpia ja pelkureita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin. Ketkä eniten soittaa suutaan on heikoimpia ja pelkureita.

        Siellä koulussa lapsi kiusaa ja äitinsä työpaikalla. Äidille: vittuile vaan saunan takana on tilaa.


    • Anonyymi

      Tietyillä ihmisillä Hollolassa koettu oikeus syrjiä, jos ei kuulu oikeisiin perheisiin Hollolassa.

      • Anonyymi

        Pitää muuten täysin paikkansa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Opettajat leikkelee opettajainhuoneessa kynsisaksilla pieniä reikiä toistensa takkeihin. Ilmapiiri mätäpaiseen oloista

    • Anonyymi

      Prisman vessassa tapahtuu kaikkea seksiä eikä Heinsuon koulussa välitetä siitäkään.

      Junkkaa, junkkaa ja keskity äläkä nauja pejkele nääs- kuului vessasta ja poika tuli 20 euron seteli kädessä ulos ja perässä joka puolelle pälyilevä lihava kaljupäinen äijä about 60 v. Koulu ei puutu koska suojaikäraja 16 eikä se kuulu heille

      • Anonyymi

        Kyllä se asia oli tarkoitus esitellä vanheimpainillassa mutta se torpattiin heti


    • Anonyymi

      Haistapaskan laki, ei pure

    • Anonyymi

      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    • Anonyymi

      Voi voi. Ette tioä mitä kauheita miesopettajat harrastaa keskenään komeroissa housut kintuissaan

    • Anonyymi

      Haahaaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      139
      8501
    2. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1393
    3. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1165
    4. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      59
      1156
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      90
      1057
    6. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      139
      1000
    7. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      785
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      778
    9. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      761
    10. Tuli surullinen olo.

      Olit muuttunut niin paljon etten meinannut tunnistaa. Miksi rupsahdit? 😞 m-n
      Ikävä
      40
      674
    Aihe