HENNES&MAURITZ

Mittuliina

Minkälainen työnantajana, onko kokemuksia? Palkkaus? Millainen on toinen haastattelu..? Itse olen menossa tuohon toiseen haastatteluun, ensimmäinen vaihe siis läpäisty ;) vinkkejä otetaan vastaan...

42

24274

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minävaaan

hei!

mitä kautta hait tuonne hennesiin töihin? lähetin ite just avoimen hakemuksen netissä ja ajattelin, että mahtaako se toimia.. ja ihan sivukysymyksenä, oliko sulla haastattelus hennesin vaatteet, mietitkö miten pitäis pukeutua? :D

haen kans vaatekauppoihin töihin, olis kiva jakaa kokemuksia tästä hausta.

• Mittuliina

H&M:lla oli ilmoitus lehdessä ja sinne sitten laitoin hakemuksen. Uskoisin, että netin kautta lähetettyjä hakemuksia säilytetään aina n. 3-6kk ja jos paikkoja sinä aikana aukeaa, myös sinun hakemuksesi otetaan huomioon. Näin ainakin tämän hetkisessä työpaikassani menetellään.
        Toki, jos oikein innokas on, niin kannattaa ottaa yhteyttä suoraan haluamasi liikkeen myymäläpäällikköön ja antaa/lähettää hakemus hänelle, uskoisin, että näin hakemus menee varmimmin perille ja voit tehdä siinä samalla itsestäsi positiivisen vaikutelman.
        Mulla oli itseasiassa pääasiassa veromodan vaatteita päällä haastattelussa, että ei ne taida merkkiä katsoa, kun minäki pääsin toiseen vaiheeseen nyt ainakin. Varmasti kuitenkin ulkoasua noin yleisesti katsovat, että on siisti ja ajanmukainen. Itse haastattelijallakin oli Onlyn farkut. ;)
        Ja itse haastattelu oli ihan rennon puoleinen...vastauksia kannattaa kuitenkin miettiä jo vähän etukäteenkin, sekä käydä tutustumassa liikkeen nettisivuihin. Itse huomasin siitä olevan apua haastattelussa, kun olin lueskellut nettisivujen juttuja, osaa vähän jo odottaa mitä tuleman pitää. Ole vain oma itsesi, niin pukeutuessa haastatteluun, kuin vastaillessa kysymyksiin, niin saa parhaimman lopputuloksen. Tsemppiä työnhakuun!! :)

• hakijjja
        Mittuliina kirjoitti:

H&M:lla oli ilmoitus lehdessä ja sinne sitten laitoin hakemuksen. Uskoisin, että netin kautta lähetettyjä hakemuksia säilytetään aina n. 3-6kk ja jos paikkoja sinä aikana aukeaa, myös sinun hakemuksesi otetaan huomioon. Näin ainakin tämän hetkisessä työpaikassani menetellään.
        Toki, jos oikein innokas on, niin kannattaa ottaa yhteyttä suoraan haluamasi liikkeen myymäläpäällikköön ja antaa/lähettää hakemus hänelle, uskoisin, että näin hakemus menee varmimmin perille ja voit tehdä siinä samalla itsestäsi positiivisen vaikutelman.
        Mulla oli itseasiassa pääasiassa veromodan vaatteita päällä haastattelussa, että ei ne taida merkkiä katsoa, kun minäki pääsin toiseen vaiheeseen nyt ainakin. Varmasti kuitenkin ulkoasua noin yleisesti katsovat, että on siisti ja ajanmukainen. Itse haastattelijallakin oli Onlyn farkut. ;)
        Ja itse haastattelu oli ihan rennon puoleinen...vastauksia kannattaa kuitenkin miettiä jo vähän etukäteenkin, sekä käydä tutustumassa liikkeen nettisivuihin. Itse huomasin siitä olevan apua haastattelussa, kun olin lueskellut nettisivujen juttuja, osaa vähän jo odottaa mitä tuleman pitää. Ole vain oma itsesi, niin pukeutuessa haastatteluun, kuin vastaillessa kysymyksiin, niin saa parhaimman lopputuloksen. Tsemppiä työnhakuun!! :)

Ok, kiitoksia paljon vastauksesta. Katsotaan nyt mitä tapahtuu, oon vaan aika pessimistinen noiden nettihakujen suhteen. Mutta onnea sulle myös toiseen haastatteluun, toivottavasti saat paikan :)

• Utelias
        Mittuliina kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää miten kävi toisessa haastattelussa?

• nannukkani

Olet menossa toiseen haastatteluun? Joko he ovat ilmoittaneet että pääset siihen? Tiedustelin heiltä viime viikolla että milloinkohan ilmoittavat ja kertoivat että vielä menisi kaksi viikkoa. Hehän lupasivat ottaa joka tapauksessa yhteyttä, pääsi jatkoon tai ei.

• Lycka till

Myyjillä ainakin pieni palkka ja vähän tunteja. Töitä täytyy paiskia olan takaa. Haastattelussa ole vaan oma itsesi, kyllä ne koeaikana (4 kk) viimeistään huomaavat onko sinusta työskentelemään siellä.

• 23jjk

ei kaikil ole vähän tunteja. ne tekee 15-35 tuntisis soppareita/ vko

• vuosia
        23jjk kirjoitti:

Kokemusta on paikasta vuosia.Meillä tehdään max.30h/vk sopimuksia.
        Vaatteilla ei ole väliä mitä merkkiä on haastattelussa tai töissä ollessa.Kunhan on siisti ulkonäkö jne. Toinen haastattelu yleensä sellainen että annetaan työtehtäviä ja katsotaan miten menee.
        Töitä saa paiskia hiki hatussa ja ei paljoa kiitosta saa. Meillä pidetään väki ihan minimissä,eli hommat kaatuu päälle. Raskasta,eikä työniloa enää oikein löydy huonosta ilmapiiristä johtuen. Johto ylenee tehtäviinsä "nuoleskelun" kautta,eli pitäkää mielessä jos haluatte yletä.
        Jos et ole johdon "kaveri" ei ole mitään mahiksia ja ilman kokemusta olevat työkaverit pääsevät sun pomoiksi.

Porukan vaihtuvuus on nopeaa,ja itsekkin olen päättänyt lähteä piakkoin.

• töissä myyjänä
        vuosia kirjoitti:

Kokemusta on paikasta vuosia.Meillä tehdään max.30h/vk sopimuksia.
        Vaatteilla ei ole väliä mitä merkkiä on haastattelussa tai töissä ollessa.Kunhan on siisti ulkonäkö jne. Toinen haastattelu yleensä sellainen että annetaan työtehtäviä ja katsotaan miten menee.
        Töitä saa paiskia hiki hatussa ja ei paljoa kiitosta saa. Meillä pidetään väki ihan minimissä,eli hommat kaatuu päälle. Raskasta,eikä työniloa enää oikein löydy huonosta ilmapiiristä johtuen. Johto ylenee tehtäviinsä "nuoleskelun" kautta,eli pitäkää mielessä jos haluatte yletä.
        Jos et ole johdon "kaveri" ei ole mitään mahiksia ja ilman kokemusta olevat työkaverit pääsevät sun pomoiksi.

Porukan vaihtuvuus on nopeaa,ja itsekkin olen päättänyt lähteä piakkoin.

Mulla on pikkasen eri mielipide työskentelystä H6M:llä. Totta on että töitä joutuu paiskimaan, mut ainakin meillä ilmapiiri hyvä, oon saanu paljon kavereita ja työpaikka turvattu, ei irtisanomisia. Paljon viihtymisessä on kiinni omasta asenteesta, työ itessään on kyllä raskasta ja kiireistä. Saman palkan saa täyttämällä Cittarin hyllyjä, mut haasteita saa ja eteenpäin pääsee jos oma asenne ja työmoraali on kunnossa. Positiivinen asenne kannattaa.

• kukonkoivun kukko
        töissä myyjänä kirjoitti:

Mulla on pikkasen eri mielipide työskentelystä H6M:llä. Totta on että töitä joutuu paiskimaan, mut ainakin meillä ilmapiiri hyvä, oon saanu paljon kavereita ja työpaikka turvattu, ei irtisanomisia. Paljon viihtymisessä on kiinni omasta asenteesta, työ itessään on kyllä raskasta ja kiireistä. Saman palkan saa täyttämällä Cittarin hyllyjä, mut haasteita saa ja eteenpäin pääsee jos oma asenne ja työmoraali on kunnossa. Positiivinen asenne kannattaa.

Edellinen vastaus sitä edeltäneen sijasta ihan asiaa.
        Töitä on tehtävä kaikkialla. Asenne ratkaisee. Ruikuttajat ei pitkälle pötki...missään. Jättäisin näiden kommentit omaan arvoonsa.

Tosin alhainen tunti määrä tuntui oudolta. Eikö kunnon tunti määriä todellakaan saa? Jos ei niin millä sitten pitää kiinni niistä hyvistä myyjistä?

• Fakta homma
        23jjk kirjoitti:

H&M:llä ei kyllä myyjillä ole 35-tunnin sopimuksia. 30 tuntia lähentelee jo maksimia. Suurin osa vieläkin pienemmillä tunneilla. Osastopäälliköt saavat enemmän tunteja, mutta ei juurikaan enemmän palkkaa.

• töissä myyjänä
        Fakta homma kirjoitti:

H&M:llä ei kyllä myyjillä ole 35-tunnin sopimuksia. 30 tuntia lähentelee jo maksimia. Suurin osa vieläkin pienemmillä tunneilla. Osastopäälliköt saavat enemmän tunteja, mutta ei juurikaan enemmän palkkaa.

Totta, että 35 tunnin sopimuksia ei tehdä, vain 30 h. Silti ainakin meillä tunteja on saanut paiskia halutessaan koko ajan hieman enemmän johtuen sairaslomista yms muiden poissaoloista. Ainakin itse olen palkallani tullut aivan hyvin toimeen. Kaupan alalla nykyään ei taida enää missään myyjät saada kuin 30 h tai jopa alle sopimuksia. Mutta toisaalta meillä ei ainakaan vaadita mitään koulutusta tai kokemusta alasta, työ opettaa. Osastopäälliköillä on kokoaikaiset sopimukset, mutta palkka ei kuulemani mukaan päätä huimaa. Toisaalta turvattu kk-palkka olisi silti ehkä mukavampi verrattuna joka kk vaihtuvaan tuntipalkkalaisen tiliin...

• 2394

Totta, että 35 tunnin sopimuksia ei tehdä, vain 30 h. Silti ainakin meillä tunteja on saanut paiskia halutessaan koko ajan hieman enemmän johtuen sairaslomista yms muiden poissaoloista. Ainakin itse olen palkallani tullut aivan hyvin toimeen. Kaupan alalla nykyään ei taida enää missään myyjät saada kuin 30 h tai jopa alle sopimuksia. Mutta toisaalta meillä ei ainakaan vaadita mitään koulutusta tai kokemusta alasta, työ opettaa. Osastopäälliköillä on kokoaikaiset sopimukset, mutta palkka ei kuulemani mukaan päätä huimaa. Toisaalta turvattu kk-palkka olisi silti ehkä mukavampi verrattuna joka kk vaihtuvaan tuntipalkkalaisen tiliin...

tedänpä kuule että kyllä ne tekee 35 h soppareita joidenkin kans,lähinnä osastopäälliköiden kylläkin.

• henkka maukal
        2394 kirjoitti:

tedänpä kuule että kyllä ne tekee 35 h soppareita joidenkin kans,lähinnä osastopäälliköiden kylläkin.

no aika harvassa ne kuitenkin on.

• kukonkoivun kukko
        henkka maukal kirjoitti:

no aika harvassa ne kuitenkin on.

"Kaupan alalla nykyään ei taida enää missään myyjät saada kuin 30 h tai jopa alle sopimuksia."

Ja ***kanmarjat!!! Ehkä näin on sitten vain jossain rättiliikkeissä?!
        Mielenkiinnosta kyselen että onko vain jonkun sveduketjujen käytäntö?
        Ja palkataanko myyjiä vain OSA-AIKAISIKSI?

En tiedä montakaan myyjää (kaupan alalla) jonka työsopimuksessa olisi vähemmän kuin 37.5 h/vko. Ja tämäkin usein on todellisuudessa 38 h - 45 h/vko.

• H&M
        kukonkoivun kukko kirjoitti:

"Kaupan alalla nykyään ei taida enää missään myyjät saada kuin 30 h tai jopa alle sopimuksia."

En tiedä montakaan myyjää (kaupan alalla) jonka työsopimuksessa olisi vähemmän kuin 37.5 h/vko. Ja tämäkin usein on todellisuudessa 38 h - 45 h/vko.

Ainakin meillä palkataan vain osa-aikamyyjiä.

• töissä myyjänä
        2394 kirjoitti:

Totta, osastopäälliköille tehdään kyllä isompia soppareita eli 37,5h. Joillakin myyjilläkin on 34h soppareita vielä, mutta niitä ei enää uusille myyjille tehdä.

• töissä myyjänä

En tiedä mitä käsität kaupan alalla, mutta siitähän on ollut mm. Pamin lehdessä juttua, että kaupan alan sopimukset on suurelta osin osa-aikaisia, eivätkä suinkaan vain "sveduketjuissa" tai "rättiliikkeissä". En siis keksinyt tätä omasta päästäni. Mielenkiinnosta kyselen minäkin, että millä alalla mahdat olla, koska mielipiteesi käy niin selkeästi ilmi. Et varmaan itse asioi ollenkaan "sveduketjuissa" etkä "rättiliikkeissä"...

• ensin osa-aikaisille

Totta, osastopäälliköille tehdään kyllä isompia soppareita eli 37,5h. Joillakin myyjilläkin on 34h soppareita vielä, mutta niitä ei enää uusille myyjille tehdä.

ja sitten vasta saa palkata uusia. Luulisi Hennes & Mauritzilla olevan varaa antaa kunnon sopimukset työntekijöilleen. Rahasta ei pitäis olla ainakaan kiinni.

• Mimmu

Itse olen ollut töissä kahdessa eri Svedu-ketjussa(Norjalaisissa kylläkin, mutta sama asia).
        Mulla on aina ollut kuukausipalkka.
        Omista neuvottelutaidoista se on kiinni, miten myyt itsesi yritykselle.

• Kyllästynyt
        ensin osa-aikaisille kirjoitti:

ja sitten vasta saa palkata uusia. Luulisi Hennes & Mauritzilla olevan varaa antaa kunnon sopimukset työntekijöilleen. Rahasta ei pitäis olla ainakaan kiinni.

Mikä avuksi, kun niitä tunteja ei vaan enempää anneta. Uusia kyllä palkataan ja he saavat tunteja ihan hyvin.

• puoliasi
        Kyllästynyt kirjoitti:

Mikä avuksi, kun niitä tunteja ei vaan enempää anneta. Uusia kyllä palkataan ja he saavat tunteja ihan hyvin.

soita vaikka liittoon ja kerro asiasta. tai menet vaan reippaasti myymäläpäällikön juttusille ja sanot että haluat lisää tunteja jotka kuuluvat vanhoille,ei uusille työntekijöille

• kukonkoivun kukko
        puoliasi kirjoitti:

soita vaikka liittoon ja kerro asiasta. tai menet vaan reippaasti myymäläpäällikön juttusille ja sanot että haluat lisää tunteja jotka kuuluvat vanhoille,ei uusille työntekijöille

"Et varmaan itse asioi ollenkaan "sveduketjuissa" etkä "rättiliikkeissä"..."
        En=)...Ja enkä tule asioimaankaan, näiden juttujen perusteella. Kiellän tästä edes vielä lastenkin asioimasta kyseisissä ketjuissa.
        On kyllä ihan hanurista kuulla miten halpojen (anteeksi edullisten;) vaatteiden hinnat näkyvät noin jyrkästi palkoissa ja työajoissa.
        AI NIIN! Pitäisi varmasti käydä ostamassa joku sukkapaketti ja tsekkaamassa mikä siellä on meno. Ajatellen siis asikaspalvelua, sen laatua ja tasoa. Se ei nyt VOI olla näiden juttujen perusteella kovinkaan korkealla. Töissä siis vain opiskelevia osa-aikaisia työntekijöitä, joista "parhaimmat" kärkkyvät parempaa (koko päiväistä) duunia muualta tai niitä muutamaa harvaa osastopäällikön penkkiä??:O

• H&M:lla

En=)...Ja enkä tule asioimaankaan, näiden juttujen perusteella. Kiellän tästä edes vielä lastenkin asioimasta kyseisissä ketjuissa.
        On kyllä ihan hanurista kuulla miten halpojen (anteeksi edullisten;) vaatteiden hinnat näkyvät noin jyrkästi palkoissa ja työajoissa.
        AI NIIN! Pitäisi varmasti käydä ostamassa joku sukkapaketti ja tsekkaamassa mikä siellä on meno. Ajatellen siis asikaspalvelua, sen laatua ja tasoa. Se ei nyt VOI olla näiden juttujen perusteella kovinkaan korkealla. Töissä siis vain opiskelevia osa-aikaisia työntekijöitä, joista "parhaimmat" kärkkyvät parempaa (koko päiväistä) duunia muualta tai niitä muutamaa harvaa osastopäällikön penkkiä??:O

panosta asiakaspalveluun sen enempää kuin henkilökuntaankaan. Myös osastopäälliköt ovat henkilökuntaa, eivätkä siis yhtään kadehtimisen arvoisia. Osakkeenomistajat (ruotsalaiset) ovat niitä, jotka rahat käärivät, niinkuin monessa muussakin osakeyhtiössä.

• ???

Jos et asioi rättiliikkeissä, teet varmaan kaikki vaatteesi itse...

• kukonkoivun kukko
        ??? kirjoitti:

Jos et asioi rättiliikkeissä, teet varmaan kaikki vaatteesi itse...

Onneksi kuljen alasti *naturisti*...TAI SITTEN vaatturi ottaa mitat töissä ja toimittaa pukuni kotiin. Alusvaatteet, paidat ja sukat ostaa sihteerini;)

• työntekijä

Hyvät puolet: palkka maksetaan palkkapäivänä, vaikkakin vasta seuraavan kk:n 25. päivä. Alennus% 25. Työkaverit mukavia (muutamaa päällikköä lukuunottamatta.
      Huonot puolet: pieni palkka, jos vähän tunteja.
      Täytyy itse kustantaa työvaatteet. Ollaan epäluuloisia henkilökuntaa kohtaan. (Kotiinlähtötarkastukset)

• sit on?

Niin, paljon se palkka sit oikeasti on tunnilta? Paljon ootte sit saanu kk liksaa, jos toi 30h on maksimi?
        Millaiset työajat ollut?
        Onko työvaatteissa jotain erityistä kriteeriä, kuten että pitäisi olla H&M:n vaatteita?
        Eikö ole mtn mahdollissuksi täyspäiväiseen työhön, heti aluksi?

• menee
        sit on? kirjoitti:

Niin, paljon se palkka sit oikeasti on tunnilta? Paljon ootte sit saanu kk liksaa, jos toi 30h on maksimi?
        Millaiset työajat ollut?
        Onko työvaatteissa jotain erityistä kriteeriä, kuten että pitäisi olla H&M:n vaatteita?
        Eikö ole mtn mahdollissuksi täyspäiväiseen työhön, heti aluksi?

Palkat menee ihan kaupan alan työehtosopimuksen mukaisesti.Eli riippuu missä asut ja onko sulla ennestään kaupan alalta kokemusta. Esim.Ensimmäinen vuosi ja 2. kalleusluokka niin tuntipalkka 8,32e/h.Harjoittelijan palkka on 85% tuosta.

Pukeutuminen vapaa ja työvaatteet tarvii ostaa itse.Työsopimuksia tehdään max.30h/vk.

• Naisten euro on 80 senttiä
        menee kirjoitti:

Palkat menee ihan kaupan alan työehtosopimuksen mukaisesti.Eli riippuu missä asut ja onko sulla ennestään kaupan alalta kokemusta. Esim.Ensimmäinen vuosi ja 2. kalleusluokka niin tuntipalkka 8,32e/h.Harjoittelijan palkka on 85% tuosta.

Pukeutuminen vapaa ja työvaatteet tarvii ostaa itse.Työsopimuksia tehdään max.30h/vk.

Pitäkää puolianne, ettei teitä poljeta. Vaatikaa täydet tunnit ja kohtuullinen toimeentulo.

• menee
        Naisten euro on 80 senttiä kirjoitti:

Pitäkää puolianne, ettei teitä poljeta. Vaatikaa täydet tunnit ja kohtuullinen toimeentulo.

Siis että työsopimuksia tehdään vain korkeintaan 30h/vk.On turhaa kinuta enempää,jos ei kelpaa niin kelpaa jollekkin toiselle.Mitäs siinä sitten voi tehdä??
        Ja noista työoloista vielä sen verran että itse on liikkeessä missä on todella kamalat työolot (tää on nyt totuus). Porukka vaihtuu koko ajan,ja en yhtään ihmettele.Ei siinä ilmapiirissä ja työtahdissa vain yksinkertaisesti jaksa,vaikka antaa itsestään 110% ja enemmänkin.Mikään ei ikinä riitä ja kuvitellaan että työntekijät ovat jotain super-ihmisiä jotka tekee monen ihmisen hommat yhden sijasta.

Mutta tämä on siis totuus meidän liikkeestä,mutta tiedän että ei kaikkialla ole näin.Riippuu ketä on johdossa.

• laurien
        menee kirjoitti:

Siis että työsopimuksia tehdään vain korkeintaan 30h/vk.On turhaa kinuta enempää,jos ei kelpaa niin kelpaa jollekkin toiselle.Mitäs siinä sitten voi tehdä??
        Ja noista työoloista vielä sen verran että itse on liikkeessä missä on todella kamalat työolot (tää on nyt totuus). Porukka vaihtuu koko ajan,ja en yhtään ihmettele.Ei siinä ilmapiirissä ja työtahdissa vain yksinkertaisesti jaksa,vaikka antaa itsestään 110% ja enemmänkin.Mikään ei ikinä riitä ja kuvitellaan että työntekijät ovat jotain super-ihmisiä jotka tekee monen ihmisen hommat yhden sijasta.

Mutta tämä on siis totuus meidän liikkeestä,mutta tiedän että ei kaikkialla ole näin.Riippuu ketä on johdossa.

kannattais nyt vähä miettiä työntekijän oikeuksiakin? Jos kukaan ei tee mitään niin turha siellä on kitistä.
        ottaa käteen vain työehtosopimuksen nenän alle ja näyttää faktaa. itse olen taistellut ja tulen niin tekemaan jatkossakin.sellainen työpaikka ei ole minua varten ainakaan jossa ei noudateta sopimuksia.
        Arvostan itseäni ja omaa osaamistani. Palkatkoon sitten jonkun muun,minua ei tulla näkemään tuollaisissa firmoissa.Ei ku morjens!

• On taisteltu
        laurien kirjoitti:

kannattais nyt vähä miettiä työntekijän oikeuksiakin? Jos kukaan ei tee mitään niin turha siellä on kitistä.
        ottaa käteen vain työehtosopimuksen nenän alle ja näyttää faktaa. itse olen taistellut ja tulen niin tekemaan jatkossakin.sellainen työpaikka ei ole minua varten ainakaan jossa ei noudateta sopimuksia.
        Arvostan itseäni ja omaa osaamistani. Palkatkoon sitten jonkun muun,minua ei tulla näkemään tuollaisissa firmoissa.Ei ku morjens!

Mutta kun firma on läpeensä mätä, niin paljoa ei asioita voi muuttaa. Ehkä jos maksavat asiakkaat kyseenalaistaisivat H&M:n henkilöstöpoliitiikan ja lapsityövoiman käytön, niin ehkä johtoporras hieman heräisi. Olen ottanut liittoon yhteydessä, mutta ei ne mahda asialle mitään.

• Sieltä lähtenyt
        menee kirjoitti:

Kyllä se sama tilanne taitaa olla koko ketjussa. Myös palvelutoimistolla (H&M:n Suomen pääkonttori)on huono ilmapiiri.

• Töissä...
        menee kirjoitti:

Mielenkiintosta. Itselläni on ainakin 37,5/vko ja olen ollut siellä vasta viikon... Olisikohan vähän työntekijästä kiinni.

• Ilona X

Hei Kotkan kauppahan avataan kohta, oletteko hakeneet sinne?? Minä hain ja pääsin!

• Totuus paljastuu sullekin

sillä sitä tarvitset!

• :(!
        Totuus paljastuu sullekin kirjoitti:

sillä sitä tarvitset!

samaa mieltä olen edellisen kanssa että kyllä se totuus paljastuu kun on muutamia vuosia henkalla töissä mitä orjatyötä se on!
        hehkuttakaa ihan rauhassa ne ketkä sinne pääsevät muttapian huomaatte mitä todellisuus on.
        ainainen kiire,sotku tappelu tunneista ja eteenpäin pääsee vaan nuoleskelulla ja hissuttelemalla.
        tervetuloa vaan töihin!
        ja ihan turhaan joku kirjoittaa vastineeksi että vaihda työtä.kun on pieni asuinpaikka ni ei oikeen noita vapait töitä ole ja työttömyys ei hotsita:)

• jeku
        :(! kirjoitti:

samaa mieltä olen edellisen kanssa että kyllä se totuus paljastuu kun on muutamia vuosia henkalla töissä mitä orjatyötä se on!
        hehkuttakaa ihan rauhassa ne ketkä sinne pääsevät muttapian huomaatte mitä todellisuus on.
        ainainen kiire,sotku tappelu tunneista ja eteenpäin pääsee vaan nuoleskelulla ja hissuttelemalla.
        tervetuloa vaan töihin!
        ja ihan turhaan joku kirjoittaa vastineeksi että vaihda työtä.kun on pieni asuinpaikka ni ei oikeen noita vapait töitä ole ja työttömyys ei hotsita:)

hei!kajaaniinkin sit avataan myymälä!ihan kiva...olen hakenut sinne töihin.vaik on jo hyvä työ nytkin..käsitin että hakijoita on paljon?oletteko samassa veneessä...jännityksellä odotan jos edes haastatteluun pääsisi

• h&m ei hyvä
        jeku kirjoitti:

hei!kajaaniinkin sit avataan myymälä!ihan kiva...olen hakenut sinne töihin.vaik on jo hyvä työ nytkin..käsitin että hakijoita on paljon?oletteko samassa veneessä...jännityksellä odotan jos edes haastatteluun pääsisi

Älä ihmeessä jätä hyvää työpaikkaasi, jos sinulla sellainen on. H&M:llä vuosia työskennelleenä tiedän tarkalleen millainen työpaikka h&m on. Jos et muuten usko kysäisepäs h&m:n henkilöstökyselyn tulokset parilta viime vuodelta. Aika karua luettavaa...

• ihmettä??

Ite alotin tän viikon alussa nollatuntisopparilla, eli olen ns. ekstra. Kehtaiskohan vaatia vaikka 20h/vko. Kaikki uudet palkattiin ekstroina. Mut jos ees kesäks sais enemmän tunteja ja sit kuolun ohella jäis ekstraks.

Onko muita ekstroja? Onko teillä ollut tunteja reilusti. Kurjaa ku joudun tekeen kahta työtä et tulee ees toimeen, jos sais sen 20h/vko sopparin niin uskaltais jättää ton toisen työn pois ja jaksais olla skarppina hennesillä.

Kovasti tykkään olla ;) Kolme vuotta olen hakenut ja nyt pääsin, palkkaavat niin harvoin ja vähän ihmisiä.

• eräskin myyjä

tää on ehkä vanha ketju mutta mulla on takana nyt 4v työssäoloa kyseisessä firmassa ja en tiedä ollaanko me poikkeus tms. mut meillä on aivan mahtava työtiimi! vakkareita on n. 10 ja pari määrä-aikaista siihen päälle.
      Meillä on hauskaa töissä ja ollaan jonkin verran tekemissä myös työajan ulkopuolella. Huumori kukkii ja sinne on mukava mennä.

Pomo on tosi ihana ja sen kans on helppo päästä sopuun esim. työvuoroista ja vapaista. Vaihtuvuus meillä on pientä.

Noista työsoppareista sen verran et meillä esim. kaikki myyjät on 25h/vkossa paitsi yksi. Hänen sopimus on tehty jo silloin kun toi liike on avattu. Johtoyhmä on asia erikseen. Sopimustunteja on vaikea nostattaa vaikka 25-->30. Siihe täytyy olla näyttö että olet tehny pitkällä ajalla jatkuvasti yli 30h/vkossa. Keskimääräinen tuntimäärä tolla ajalla täytyy mennä yli 30. Jos pomolla on osoittaa että miksi tunnit jatkuvasti paukkuu yli ( esim. pitkät sairaslomat ja niiden tunnit on jaettu muille sen sijaan et tilalle olis palkattu 1 henkilö ) niin tuntisopparia ei tarvitse nostaa.

Extrat voi toki käydä kysymässä tiettyä tuntisopparia mutta sitä ei anneta jos ei ole jatkuvaa tarvetta. Sesonkiaika on sit erijuttu. Tunnit on laskettu hyvin tarkkaan ja niiden käytöstä ollaan tarkkoja.

Mulle esim. pääkaupunkiseudun myymälät on ihan horror-paikkoja. Johtunee varmasti siitä että työskentelen pienemmässä myymälässä. Mä en itse menis työskentelemään esim. hesan myymälöihin. Siellä vaihtuvuus on suurta, henkilökunta iso ja kiirekkin on ihan eri luokkaa. Meidän henkilökunnan keki-ikä on se 30v mutta mieli on nuorta. On muutamia epäkohtia firman säännöissä joita en meinaa niellä ja niitsä ollaanki väännetty kättä enemmän kuin kerran ja toivonki et se joskus muuttuisi.

Joku mainisti noista kotiinlähtötarkastuksista.. Mulla on 4v aikana ollu 2x se tarkastus. En koe sitä loukkaavana millään tavalla. Ei mulla oo salattavaa. Enemmän koen sen loukkaavana et lapsen sairastumisesta ei riitä hoitajan todistus vaan vaaditaan lääkäriä joka tietää aina reissua yksityiselle.

Kyllä mä uskaltaisin suositella tätä firmaa koska mulla on hyviä kokemuksia ja enkä aio lähtee jollei pihalle potkita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perintovero 100 prosenttiin, työeläkkeet ja maataloustuet pois

Noilla eväillä lähden tasapainottamaan valtiontaloutta ja korjaamaan työntekijöiden palkkakuoppaa nostamatta työnantajie
      Maailman menoa
      375
      6662
    2. Riikka runnoo: polttoöljyn hinta nousi maaliskuussa 40 prosenttia

Onko irvistelijällä sakset hävinneet, vai miksei osaa leikata polttoaineiden hintaa kansalaisten kukkarolle sopivalle ta
      Maailman menoa
      75
      4285
    3. Dannysta tulee isä 83-vuotiaana

Huh huh sentään sellaista naista, joka laitattaa itsensä paksuksi ikälopulle papalle ! Ajatellaanko lapsen oikeuksia oll
      Maailman menoa
      97
      3720
    4. Purra ryöväsi Marinin Itä.-Suomelle neuvottelemat EU-rahat

Perust vihaavat suomalaisia, mutta eritoten itäsuomalaisia. "Osa kaksikäyttörahoista on alun perin Itä- ja Pohjois-Suom
      Maailman menoa
      44
      3644
    5. Miksi persut hyökkäävät jatkuvasti henkilöitä päin?

Miksei persut yritä lainkaan korjata asioita, vaan koko ajan haukkuvat henkilöitä? Ei tuollaisilla turvanpieksäjillä ole
      Maailman menoa
      127
      3619
    6. Seida Sohrabi: Suomi ei ole rasistinen maa

Seidalta taas täyttä asiaa. Miksi punavihreät naiset eivät pysty samaan - no se ideologia estää. "Meillä on valitettava
      Maailman menoa
      146
      3597
    7. Demariskandaali! Eveliina Heinäluoma (sdp) kahmii kaikki Hitas asunnot itselleen!

Heinäluoma on ostanut useita yhteiskunnan tukemia, hintasäännösteltyjä asuntoja itselleen! Ei ihme, että Hitas on ollut
      Maailman menoa
      247
      3529
    8. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      39
      3078
    9. Pääsiäisen kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä kirjoitus kertoo Riikka Purrasta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus pursuaa halveksivaa, jopa a
      Maailman menoa
      14
      3064
    10. Demarien sanoin kuvaamaton ahneus - Eveliina Heinäluoma vain yksi esimerkki

Mutta näin se on demari-eliitissä aina ollut, käytännössä siis nämä eliittiin kuuluvat ovat puhtaasti porvareita - Marin
      Maailman menoa
      105
      2799
    Aihe