Pirtin suosion pohdintaa..

beataB*

josta Tankavaaran isäntä heitti kysymyksen.

Ensin uzmalle, joka taas jäit ”resukka” viimeiseksi, kun ketju täyttyi,
eikä se niin kamalaa ollut?

Naisemme maailmalla, tai sanoisinko kirjeenvaihtajamme.
Mielenkiinnolla uutisia luemme ja eihän siihen osaa mitään lisätä,
joten sanattomiksi monesti jäämme suut auki ihmettelemään,
siinä syy viimeisenä olemiseen, ei sen kummempaa.

Toinen syy pirtin suosioon on varmaan se,
että sinne uskaltaa mennä aivan tavallisine arkipäiväisin asioin,
eikä tarvitse pelätä heti mielen pahoittavaa tölväisyä, koska ilkeilyjä ei sallita.

Jatkakaamme

16

1483

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulee uuden pirtin avaamaan
      On mökillään käymässä,mutta
      tulee pian takaisin
      Päästään juhlimaan.

• Kahviton

Pirtissä vierailen lukemassa tekstejä, odotan koska tyyli muuttuu, löytyykö uusia ajatuksia, ei,ei. Huvittava paikka jossa on emäntä ja edeskäypä.

• beataB*
        Kahviton kirjoitti:

Pirtissä vierailen lukemassa tekstejä, odotan koska tyyli muuttuu, löytyykö uusia ajatuksia, ei,ei. Huvittava paikka jossa on emäntä ja edeskäypä.

Henkilökunta se olla pittää
        joka paikassa,
        eihän muuten tule mistään mittää.
        Joku alakaa
        ja toinen lopettaa.
        kun kahvihammasta kolottaa

Hyvä me!

• muisteleva

Muistelen aikaisempia aikoja, niin koko palsta oli samanlainen "kahvipirtti". Oli kerrottavaa monenlaista, sekä asiaa että asiatonta, kaikki samassa porukassa.

Nykyisin asialliset keskustelut ovat esillä luettavissa vaivattomasti kun taas tavallisia arkisempia asioita voi mennä tutkiskelemaan ja lukemaan ovien taakse (kahvinjuonteineen)

Tulee mieleen elokuva 'kahden kerroksen väkeä' jossa alempiarvoisten oli parempi pysyä omissa tiloissaan.

Ja ainahan näitten arkiasioitten parissa on paremmin viihdytty kun on saanut rupatella kuka mistäkin tykkää.

• beataB*

Kuis olis avointen ovien päivä?

Mieluimmin on monen kerroksen asioita olemassa.
        Eihän sitä aina jaksa niin kovasti pohtia pieni pää.

Olemme kaikki yhtä arvokkaita, eikä mitään pilttuita meille tehdä.

Kulkekaamme siis kerroksista toiseen, hissiäkin varmaan löytyy ja
        kynnykset pois tieltä!

• utelee
        beataB* kirjoitti:

Kuis olis avointen ovien päivä?

Mieluimmin on monen kerroksen asioita olemassa.
        Eihän sitä aina jaksa niin kovasti pohtia pieni pää.

Olemme kaikki yhtä arvokkaita, eikä mitään pilttuita meille tehdä.

Kulkekaamme siis kerroksista toiseen, hissiäkin varmaan löytyy ja
        kynnykset pois tieltä!

Oletko sinä oikea beata Barbara, kun ei näy sinun viestejäsi, pitkään aikaan.
        Nimittäin rekattuna.

• beataB*
        utelee kirjoitti:

Oletko sinä oikea beata Barbara, kun ei näy sinun viestejäsi, pitkään aikaan.
        Nimittäin rekattuna.

Sehän minä.
        Olen kyllästynyt siihen nimeen,
        se on liian pitkä, joten lyhensin sen.

Niin ja olen ollut kuinka sen nyt sanoisi,
        niin kuin muissa maisemissa.

• Catleija

Kun me siellä näkyillään
      ja kahviamme hörpitään,
      ei oo epäilystäkään
      ett tänään vielä eletään.

• beataB*

Tällaiselle jatkuvasti syöpölle ja juopolle,
        olisi virtuaali-kahvila paras mahdollinen paikka ruokaa mussuttaa.

Muuttaisinko sinne asumaan?
        Pääsisiköhän peräkammarin asukiksi?
        Laittaisinko vuokra-anomuksen sisään?

• piikapahanen

Täällä vain jo avajaisia odotellaan. Ei täällä luokkarajoja tunneta, minäkin olen täällä joskus pistäytynyt eikä ole ylenkatsottu.Ilmoittakaa milloin avajaiset ovat, voin tulla tarjoilemaan ja siivoamaan juhlinnan jäljet.Itse asiasssa käyn joskus yökyöpeleitten jäljiltä pyyhkimässä pöytiä ja availemassa jääkaappia.

• renkipahanen

ja isäntärenki suo tanssitteloo!

• uzma-m

kun jalkeenpain huomasin etta pirtti oli tays ja sinne jain ovia sulkemaan.
      Paa on tuuterissa olen ollut jenkkilaisessa hammas laakarissa juurihoidossa ja tayden 10 saa vietnamin veteraani laakari,han sanoi,etta Suomessa tehdaan hyvia aseita,sanoi nimenkin vaan en muista,tietaisikohan pirtin miehet?
      Noita mun hampaitani on hoideltu erimaissa ja kylla Suomi jai jumboksi hoitoon ja hintaan nahden.
      Kyllapas palsta virkistyi babrasta,missas ovat muut,isoaiti,kirjatar,lyyli ym?

• beataB*

Vai oltiin me jenkkilässä kuuluisia hyvien aseiden valmistamisesta! En ole mikään aseiden tuntija, mutta kerran maailmalla kuulin, että vapaustaistelijat tai sissit, miksi heitä kukakin omasta katsantokannastaan johtuen kutsuu, olisi käyttänyt suomalaista keksintöä eli sinkoa , ns panssarinyrkkiä.

Toivottavasti järjestys pitää Etelä-Libanonissa, niin se vaikuttaa rauhoittavasti teidänkin maahan.

"Auroiksi miekat taotaan, rauha ei pääty milloinkaan"
        Tuota aikaa ootellaan.

• pelko ja vavistus
        beataB* kirjoitti:

Vai oltiin me jenkkilässä kuuluisia hyvien aseiden valmistamisesta! En ole mikään aseiden tuntija, mutta kerran maailmalla kuulin, että vapaustaistelijat tai sissit, miksi heitä kukakin omasta katsantokannastaan johtuen kutsuu, olisi käyttänyt suomalaista keksintöä eli sinkoa , ns panssarinyrkkiä.

Toivottavasti järjestys pitää Etelä-Libanonissa, niin se vaikuttaa rauhoittavasti teidänkin maahan.

"Auroiksi miekat taotaan, rauha ei pääty milloinkaan"
        Tuota aikaa ootellaan.

on suurta näillä palstoilla, voi jäädä bussikuskin alle ellei piilopirtti auta.

• Oliskohan se ollut Sako - suojeluskuntien asekorjaamon tuote. Kyseinen lafka meni sodan jälkeen punaiselle ristille, kun suojeluskunnat ajettiin alas. Varsinainen ristiriita: Sako-kiväärillä tehtyjä reikiä paikkaamassa punainen risti. No 60-luvulla Sako myytiin pois.

Toinen asemerkki, joka on ainakin mafiosojen suosiossa on Jakimatic. Pieni ja tarkka automaattiase.

• mummikka

Ymmärrän hyvin pirtin suosion, vaikka en siellä itse kirjoittele. Vastaava ketju löytyy yhden ison teleoperaattorin keskustelupalstoilla. Ketjun aloittaa joku vakikirjoittaja, uuden joka aamu, siellä löytyy myös usein ”päivän mietelauseita” ja pieniä runoja. Keskustelun henki on hyvin positiivinen. Käyn siellä päivittäin lukemassa ketjun ja saan siitä voimaa. Olen niin umpikyllästynyt jatkuvaan ilkeilyyn.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      331
      7179
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      71
      4388
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3175
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2987
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1952
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1826
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      216
      1773
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1587
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1548
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1448
    Aihe