Heidelberg

Vinkkejäonko

Pitäs tonne heidelbergiin lähtä viikoks, liekkö siellä mitään näkemisen ja kokemisen arvosta ?
Nämä sivut jo luinkin ;)
http://www.cvb-heidelberg.de/index_eng.html

5

459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teutooni

      Heidelberg on ihan kiva pikku kaupunki. Viihtyisä meno ja hyviä ravintoloita. Komeat näköalat kun kipeää sinne kukkulalle/vuorelle. Ei hirveesti oo selkeitä muistikuvia paikasta, koska viime kerrasta on vajaat 10 vuotta. Mut uudestaan siellä haluaisin käydä...hyvä muistot. Alkaa vaan aika käydä mulla vähiin ja asustelen Pohjois-Saksassa...paluu Suomeen siis koittaa kohta.

      Mun mielestä kuitenkin jos sinnepäin on suuntaamassa niin ehdottomasti käymisen arvonen paikka. Ja siinähän on pikkusen reilun 50km:n säteellä ympärillä isompia kaupunkeja, joista sitte löytyy enemmän. Siis niin, mikä mulla on muistikuva, niin vaikka tuo kohtuukokonen kaupunki onkin, niin ei siellä esim viikkoa-paria sais ehkä kulumaan....paitsi olusella ;)

    • Jani_

      Heidelberg on vanha perisaksalainen kaupunki, eikä niinkään pieni, vaikka edellinen vastaaja niin sanoo.

      Kaupunki tarjoaa enemmän kulttuuria kuin ajanvietettä. Kuuluisin nähtävyys on tietysti rauniolinna Heiligenbergin rinteessä, josta aukenee hieno näkymä kaupunkiin ja Neckar-joelle Mannheimin suuntaan. Linnassa on kaikenlaista nähtävää, kuten erittäin suuri viinisammio. Heiligengergin huipulle menee pieni juna, jota kannattaa kayttää. Näkymät huipulta ovat kauniit.

      Keskusta on vanha ja hyväkuntoinen. Hotelli "Zum Ritter" ja Pyhän hengen kirkko (Heiliggeistkirche) keskustan läpi kulkevalla kävelykadulla (Hauptstrasse) lienevät kuuluisimpia rakennuksia siellä. Neckarin ranta keskustaa vastapäätä sijaitsevine huviloineen on myös kaunis.

      Heidelberg tunnetaan erityisesti yliopistokaupunkina. Asian huomaa iltaisin keskustassa, jos pyrkii sisälle muutamaan kapakkaan, joista joissakin on sammutettu opiskelijoiden janoa jo vuosisatoja. Sikäläinen opiskelijaelämä on jopa niin kuuluisaa ja puoleensavetävää, että jotkut jäävät tarkoituksella viettämään sitä, ilman varsinaista opintopäämäärää.

      Heidelbergista pohjoiseen sijaitsee Frankfurt am Main, jota kohti asutus tiivistyy ja maisema tasoittuu. Etelään päin mentäessä saavutaan Reinin tasangolle, ranskalaisvaikutteiseen Badenin, johon toki luetaan jollain tapaa myös itse Heidelberg. Itään päin aukeaa Neckarin laakso ja kumpuilevat kylämaisemat. Lännessä on pieniä paikkakuntia Reinin rannalla sekä tylsähkö Mannheimin ja Ludwigshafenin "kaksoiskaupunki".

      • Heikkilä

        Niin ja vielä sellainen seikka, että Heidelberg on yksi niitä harvoja Saksalaiskaupunkeja, jotka säästyivät täydelliseltä tuholta toisessa maailmansodassa.


    • Dingeli

      löytyy hyvä pubi, joka kantaa olut museon nimeä. Kannattaa mennä tutustumaan.

    • kävimme

      Erittäin hieno kaupunki ! Haubstrabe (kauppakatu) vanhassa kaupungissa paljon baareja ja kauppoja !
      Hyvä ruoka cojote barissa haubstrabella ja Hemingwaysissä farthgassen ja neckarststrassen risteyksessä(ison sillan luona)
      Vanha linna kans hieno paikka ja juna vuorelle !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2037
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1490
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      109
      1487
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1164
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      481
      1105
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      60
      1058
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      943
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      902
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe