Pitäs tonne heidelbergiin lähtä viikoks, liekkö siellä mitään näkemisen ja kokemisen arvosta ?
Nämä sivut jo luinkin ;)
http://www.cvb-heidelberg.de/index_eng.html
Heidelberg
5
472
Vastaukset
- teutooni
Heidelberg on ihan kiva pikku kaupunki. Viihtyisä meno ja hyviä ravintoloita. Komeat näköalat kun kipeää sinne kukkulalle/vuorelle. Ei hirveesti oo selkeitä muistikuvia paikasta, koska viime kerrasta on vajaat 10 vuotta. Mut uudestaan siellä haluaisin käydä...hyvä muistot. Alkaa vaan aika käydä mulla vähiin ja asustelen Pohjois-Saksassa...paluu Suomeen siis koittaa kohta.
Mun mielestä kuitenkin jos sinnepäin on suuntaamassa niin ehdottomasti käymisen arvonen paikka. Ja siinähän on pikkusen reilun 50km:n säteellä ympärillä isompia kaupunkeja, joista sitte löytyy enemmän. Siis niin, mikä mulla on muistikuva, niin vaikka tuo kohtuukokonen kaupunki onkin, niin ei siellä esim viikkoa-paria sais ehkä kulumaan....paitsi olusella ;) - Jani_
Heidelberg on vanha perisaksalainen kaupunki, eikä niinkään pieni, vaikka edellinen vastaaja niin sanoo.
Kaupunki tarjoaa enemmän kulttuuria kuin ajanvietettä. Kuuluisin nähtävyys on tietysti rauniolinna Heiligenbergin rinteessä, josta aukenee hieno näkymä kaupunkiin ja Neckar-joelle Mannheimin suuntaan. Linnassa on kaikenlaista nähtävää, kuten erittäin suuri viinisammio. Heiligengergin huipulle menee pieni juna, jota kannattaa kayttää. Näkymät huipulta ovat kauniit.
Keskusta on vanha ja hyväkuntoinen. Hotelli "Zum Ritter" ja Pyhän hengen kirkko (Heiliggeistkirche) keskustan läpi kulkevalla kävelykadulla (Hauptstrasse) lienevät kuuluisimpia rakennuksia siellä. Neckarin ranta keskustaa vastapäätä sijaitsevine huviloineen on myös kaunis.
Heidelberg tunnetaan erityisesti yliopistokaupunkina. Asian huomaa iltaisin keskustassa, jos pyrkii sisälle muutamaan kapakkaan, joista joissakin on sammutettu opiskelijoiden janoa jo vuosisatoja. Sikäläinen opiskelijaelämä on jopa niin kuuluisaa ja puoleensavetävää, että jotkut jäävät tarkoituksella viettämään sitä, ilman varsinaista opintopäämäärää.
Heidelbergista pohjoiseen sijaitsee Frankfurt am Main, jota kohti asutus tiivistyy ja maisema tasoittuu. Etelään päin mentäessä saavutaan Reinin tasangolle, ranskalaisvaikutteiseen Badenin, johon toki luetaan jollain tapaa myös itse Heidelberg. Itään päin aukeaa Neckarin laakso ja kumpuilevat kylämaisemat. Lännessä on pieniä paikkakuntia Reinin rannalla sekä tylsähkö Mannheimin ja Ludwigshafenin "kaksoiskaupunki".- Heikkilä
Niin ja vielä sellainen seikka, että Heidelberg on yksi niitä harvoja Saksalaiskaupunkeja, jotka säästyivät täydelliseltä tuholta toisessa maailmansodassa.
- Dingeli
löytyy hyvä pubi, joka kantaa olut museon nimeä. Kannattaa mennä tutustumaan.
- kävimme
Erittäin hieno kaupunki ! Haubstrabe (kauppakatu) vanhassa kaupungissa paljon baareja ja kauppoja !
Hyvä ruoka cojote barissa haubstrabella ja Hemingwaysissä farthgassen ja neckarststrassen risteyksessä(ison sillan luona)
Vanha linna kans hieno paikka ja juna vuorelle !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882