Miksi on näin vaikeaa?

Nyyhky

Sellaista utelen, että kuinka kauan vauva-yrityksiä voi jatkaa onnistumatta, ennen kuin on aika lähteä lapsettomuus-tutkimuksiin? Meillä on nyt n. 5kk yritystä takana kun vauva vihdoin olisi tervetullut tähän maailmaan, eikä tärppää... En kestä enää, ja joka kuukausi samat itkut saa itkeä kun ei positiivista tulosta tule! Miten tää voi olla niin vaikeaa? Voiko raskaaksi tulemista mitenkään "helpottaa", tai edesauttaa? Kiitoksia vastauksista, ja onnea matkaan myös muille vauvakuumeisille.

54

27619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vauvakuumeinen

      moi
      älä missään nimessä masennu vaan yritä ajatella et vauva tulee kun on sen aika. meillä yritystä takana n.10kk ja kovasti toivon et nyt ois tärpänny. hoitoa voi kysellä lääkäreiltä vuoden yrittämisen jälkeen...

    • samppinen82

      Kyllä se sieltä tulee, kun jaksaa vaan yrittää ja kovasti toivoa..niin mä sen ainakin ajattelen!! Pakko vaan jaksaa toivoa parasta!!
      Meillä vasta 3kiertoa yritystä, kova paikka aina kun menkat sitten alkaakin, mutta kun sille vaan ei voi mitään. Sitten taas kierron alussa kova tsemppi päälle ja "uuteen nousuun". Välillä on helpompaa ja sitten taas vaikeampaa, mutta sellaistahan elämä on!!

    • katjuli

      sitä suositellaan ainakin yrittämistä ennen kuin lähtee noihin tutkimuksiin. Eli ei todellakaan kannata vielä heittää kirvestä kaivoon 5 kk yrittämisen jälkeen....

      Parasta olisi koittaa keskittää ajatukset pois yrittämisestä ja muutenkin jättää stressailut vähemmälle (jos joku moiseen pystyy...). Tietenkin terveet elämäntavat auttaa (liikunta, ruokavalio, alkoholin ja tupakan poisjättö). Ja noita juttuja sinkin, foolihapon, b-vitamiinin sun muiden ravintolisien vaikutuksesta...

      • Tuu-ti

        lemmiskellä mahdollisimman usein (joka toinen päivä riittää) ajattelematta mitään ovulaatioita. Monella tärpännyt ihan käsittämättömiin (varmapäivä) aikoihin :)


      • peffa ylös
        Tuu-ti kirjoitti:

        lemmiskellä mahdollisimman usein (joka toinen päivä riittää) ajattelematta mitään ovulaatioita. Monella tärpännyt ihan käsittämättömiin (varmapäivä) aikoihin :)

        Eli painovoima auttamaan siemennesteen siirtymistä kohtuun ja tyyny pepun alle yhdynnän jälkeen.

        Meillä 9kk yrityksen jälkeen tärppäs. Rahaa kulu testeihin hirveesti ja stressaavaa oli.


      • näin se on joo
        peffa ylös kirjoitti:

        Eli painovoima auttamaan siemennesteen siirtymistä kohtuun ja tyyny pepun alle yhdynnän jälkeen.

        Meillä 9kk yrityksen jälkeen tärppäs. Rahaa kulu testeihin hirveesti ja stressaavaa oli.

        Asennolla ei ole mitään merkitystä. Siittiöt uivat nopeasti eteenpäin kohtuun ja munanjohtimiin eli ihan sama, vaikka harrastaisitte seksinne seisaaltaan ja ryntäisit heti miehesi lauettua suihkuttamaan emättimesi puhtaaksi. Jos tuo nimittäin estäisi raskaaksi tulemisen, niin kaikkihan niin tekisivät eivätkä muuta ehkäisyä tarvitsisikaan.

        Jos olet alle 35-vuotias, voit yrittää raskautta vuoden ennen tutkimuksia. Yli 35-vuotiaille suositellaan vain puolen vuoden yritystä ennen kuin hakeudutaan tutkimuksiin, ellei tärppää.


    • Lumi21

      meillä ihan sama juttu, yritystä takana 5kk...ei vaan tärppää. Sitä ajatteli itse, että sitten ku sitä vauvaa alkaa tehdä niin sitten se vaan tulee..pah! Pelottaa vaan ihan hirveästi, että miehellä jotain vialla, koska hän on yrittänyt aiemman tyttöystävän kanssa vuoden tuloksetta...ja kuitenkin tää ex sitten tuli raskaaksi, mutta toiselle miehelle. Se oli silloin mun kullalle kova paikka...ja nyt niin kovasti toivoisin, että voisin antaa hänelle, meille, lapsen...sitä molemmat niin niin niin paljon toivotaan.

      • anni-iina

        Älkääs vielä luopuko toivosta, siinä voi mennä vuosikin ennenkuin tärppää, ainakin jos on syönyt e-pillereitä monta vuotta ennen yrittämistä. Yhdellä kaverillani meni n. 1,5 vuotta ennenkuin tuli raskaaksi, ja hänellä takana n. 10 vuotta e-pillereitä. Tietysti on ihmisiä, joilla yhden e-pillerin unohtaminen johtaa raskauteen, mutta on siis myös ihmisiä joilla menee pitkään ennenkuin tärppää, vaikka mitään ei kummassakaan osapuolessa vialla olekkaan.


      • Mehis12
        anni-iina kirjoitti:

        Älkääs vielä luopuko toivosta, siinä voi mennä vuosikin ennenkuin tärppää, ainakin jos on syönyt e-pillereitä monta vuotta ennen yrittämistä. Yhdellä kaverillani meni n. 1,5 vuotta ennenkuin tuli raskaaksi, ja hänellä takana n. 10 vuotta e-pillereitä. Tietysti on ihmisiä, joilla yhden e-pillerin unohtaminen johtaa raskauteen, mutta on siis myös ihmisiä joilla menee pitkään ennenkuin tärppää, vaikka mitään ei kummassakaan osapuolessa vialla olekkaan.

        Oon itse syönyt e-pillereitä monta vuotta ja tässä taannoin kun olin reseptiä uusimassa lääkärillä, kysäisin, josko käytöllä on vaikutusta tulevaan raskauteen (siis silloin kun pillerit lopettaa ja haluaa tulla raskaaksi). Lääkärin mukaan sillä ei ole vaikutusta, eli ei myöskään sillä, kauanko on pillereitä syönyt.
        Kun pillerit lopettaa, kehon hormonitasapaino ja kuukautiset palaavat nopeasti normaaliksi ja silloin raskaaksi tulemisen mahdollisuus on sama riippumatta siitä, oletko syönyt pillereitä monta vuotta vai et.


      • meillä 2v
        Mehis12 kirjoitti:

        Oon itse syönyt e-pillereitä monta vuotta ja tässä taannoin kun olin reseptiä uusimassa lääkärillä, kysäisin, josko käytöllä on vaikutusta tulevaan raskauteen (siis silloin kun pillerit lopettaa ja haluaa tulla raskaaksi). Lääkärin mukaan sillä ei ole vaikutusta, eli ei myöskään sillä, kauanko on pillereitä syönyt.
        Kun pillerit lopettaa, kehon hormonitasapaino ja kuukautiset palaavat nopeasti normaaliksi ja silloin raskaaksi tulemisen mahdollisuus on sama riippumatta siitä, oletko syönyt pillereitä monta vuotta vai et.

        Niinhän ne sanoo!!!! Jos joku kertos miten asia oikeesti on, niin kukaan nuori likka ei alottas pillereitä!!!! Saatika söis niitä kymmeniä vuosia! Kyl ne vaikuttaa ja piste!Menkat kyl tulee normaalisti mut keho ei toimi...varsinkaan jos olet jo varhaisena teininä alottanut noi myrkyt!


      • Nimetön
        meillä 2v kirjoitti:

        Niinhän ne sanoo!!!! Jos joku kertos miten asia oikeesti on, niin kukaan nuori likka ei alottas pillereitä!!!! Saatika söis niitä kymmeniä vuosia! Kyl ne vaikuttaa ja piste!Menkat kyl tulee normaalisti mut keho ei toimi...varsinkaan jos olet jo varhaisena teininä alottanut noi myrkyt!

        Olis mielenkiintoista nähä asiasta joku tieteellinen tutkimus. Ei millään pahalla, mutta sehän ei kerro millään tasolla koko totuutta asiasta, mikäli muutamalla parilla on raskaaksi tuleminen pitkäaikaisen pillerien käytön jälkeen kestänyt pitempään. Siihen kun kuitenkin voivat vaikuttaa niin monet muutkin tekijät!


      • meillä2v
        Nimetön kirjoitti:

        Olis mielenkiintoista nähä asiasta joku tieteellinen tutkimus. Ei millään pahalla, mutta sehän ei kerro millään tasolla koko totuutta asiasta, mikäli muutamalla parilla on raskaaksi tuleminen pitkäaikaisen pillerien käytön jälkeen kestänyt pitempään. Siihen kun kuitenkin voivat vaikuttaa niin monet muutkin tekijät!

        eli aivan kuten sanoit...monet tekijät! ja jokaisen oma hormoni tuotanto...jota ei todellakaan silloin teininä tutkittu kunnolla kun annettiin vaan pillerit käteen... mistähän niitä tutkimuksia tosiaan sais? tai siis kukahan niitä alkas tekee? kukaan ei puhu asiasta ääneen, koska silloin ehkäsyn käyttö vähenis ja abortit lisääntys ja sitä rataa....


      • black pearl
        meillä 2v kirjoitti:

        Niinhän ne sanoo!!!! Jos joku kertos miten asia oikeesti on, niin kukaan nuori likka ei alottas pillereitä!!!! Saatika söis niitä kymmeniä vuosia! Kyl ne vaikuttaa ja piste!Menkat kyl tulee normaalisti mut keho ei toimi...varsinkaan jos olet jo varhaisena teininä alottanut noi myrkyt!

        "kukaan nuori tyttö ei aloittaisi pillereitä". Jaa vai? Minä voisin aloittaakkin. En halua lapsia, nyt enkä varmaan ikinä. Kaikilla omat mielipiteensä, mutta kummaa kun ihmiset tuntuvat ajattelevan että lapsia kuuluisi tehdä ja kaikki nuoret tytöt niin haluavat? No ei todellakaan.


      • iii-siiii
        black pearl kirjoitti:

        "kukaan nuori tyttö ei aloittaisi pillereitä". Jaa vai? Minä voisin aloittaakkin. En halua lapsia, nyt enkä varmaan ikinä. Kaikilla omat mielipiteensä, mutta kummaa kun ihmiset tuntuvat ajattelevan että lapsia kuuluisi tehdä ja kaikki nuoret tytöt niin haluavat? No ei todellakaan.

        Kuuleppa, se saattaa olla niinkin että kun sinäkin kasvat joskus aikuiseksi niin sitten saattaa tulla erilaiset mietteet. Sinulla on selvästi käsitys että minä itte päätän että en halua ikinä lapsia. Olet lapsellinen. Voit olla vaikka 40 vuotias tällä hetkellä, mutta pään sisältä olet edelleen 12-v. Ei millään pahalla. Hyvää jatkoa.


      • minäkin lukenut
        meillä 2v kirjoitti:

        Niinhän ne sanoo!!!! Jos joku kertos miten asia oikeesti on, niin kukaan nuori likka ei alottas pillereitä!!!! Saatika söis niitä kymmeniä vuosia! Kyl ne vaikuttaa ja piste!Menkat kyl tulee normaalisti mut keho ei toimi...varsinkaan jos olet jo varhaisena teininä alottanut noi myrkyt!

        että tutkimusten mukaan pillereiden käyttäjät tulevat jopa nopeammin ja helpommin raskaaksi kuin nämä muuta ehkäisyä käyttäneet naiset (munasarjat käyvät kuumina levon jälkeen ;)). Itse tulin tokasta kiekasta ja kaikki ystävät ovat tulleet 3kk sisällä pillereiden lopetuksesta raskaaksi. Toki joillain menee kierrot sekaisin mikä vaikuttaa raskautumiseen sitten negatiivisella tavalla.


      • ei oo
        minäkin lukenut kirjoitti:

        että tutkimusten mukaan pillereiden käyttäjät tulevat jopa nopeammin ja helpommin raskaaksi kuin nämä muuta ehkäisyä käyttäneet naiset (munasarjat käyvät kuumina levon jälkeen ;)). Itse tulin tokasta kiekasta ja kaikki ystävät ovat tulleet 3kk sisällä pillereiden lopetuksesta raskaaksi. Toki joillain menee kierrot sekaisin mikä vaikuttaa raskautumiseen sitten negatiivisella tavalla.

        hyvä alkaa heti pillereiden lopettamisen jälkeen tehtailee muksuja. Pari kolme kuukautta pitäiski olla ilman. Hormonit jyllää vähän liiaks.


      • on aina vaan
        iii-siiii kirjoitti:

        Kuuleppa, se saattaa olla niinkin että kun sinäkin kasvat joskus aikuiseksi niin sitten saattaa tulla erilaiset mietteet. Sinulla on selvästi käsitys että minä itte päätän että en halua ikinä lapsia. Olet lapsellinen. Voit olla vaikka 40 vuotias tällä hetkellä, mutta pään sisältä olet edelleen 12-v. Ei millään pahalla. Hyvää jatkoa.

        vaikea hyväksyä se,että kaikki eivät halua lapsia?*pohtii ankarasti*


      • on valitettavasti
        ei oo kirjoitti:

        hyvä alkaa heti pillereiden lopettamisen jälkeen tehtailee muksuja. Pari kolme kuukautta pitäiski olla ilman. Hormonit jyllää vähän liiaks.

        vanhaa tietoa.


      • nauruun!!!
        on aina vaan kirjoitti:

        vaikea hyväksyä se,että kaikki eivät halua lapsia?*pohtii ankarasti*

        Kuka hullu pyörii vauvakuume-palstalla jos ei missään nimessä halua lapsia, ei voi olla totta :D

        Silloin kun vauvat ym eivät voineet vähempää kiinnostaa en ikinä näillä palstoilla pyörinyt...

        Mulle on ihan sama haluaako joku lapsia vai ei mutta kieltämättä huvittavaa jos vapaaehtoisesti lapseton pyörii vauvakuume-palstalla :D


      • rauhassa...
        nauruun!!! kirjoitti:

        Kuka hullu pyörii vauvakuume-palstalla jos ei missään nimessä halua lapsia, ei voi olla totta :D

        Silloin kun vauvat ym eivät voineet vähempää kiinnostaa en ikinä näillä palstoilla pyörinyt...

        Mulle on ihan sama haluaako joku lapsia vai ei mutta kieltämättä huvittavaa jos vapaaehtoisesti lapseton pyörii vauvakuume-palstalla :D

        Huvinsa kullakin. Ihmiset on erilaisia.


      • iii-siiii kirjoitti:

        Kuuleppa, se saattaa olla niinkin että kun sinäkin kasvat joskus aikuiseksi niin sitten saattaa tulla erilaiset mietteet. Sinulla on selvästi käsitys että minä itte päätän että en halua ikinä lapsia. Olet lapsellinen. Voit olla vaikka 40 vuotias tällä hetkellä, mutta pään sisältä olet edelleen 12-v. Ei millään pahalla. Hyvää jatkoa.

        kukas sen sit päättää et haluaako lapsia vai ei jos ei itse? luulis ite voivan sanoo ettei halua lapsia. varsinkaan muitten painostuksesta ei mun mielestä kannata tehä lapsia. yks kaveri (29v.) itkee usein sitä että kaikki olettaa sen tekevän lapsia ja pian iän takia, mut tämä kaveri miehensä kanssa ei oo todellakaan varmoja et haluaako ne omia, enemmän ne on adoption kannalla JOS ylipäätään ne haluaa jossain välissä lapsen.


      • sitä
        nauruun!!! kirjoitti:

        Kuka hullu pyörii vauvakuume-palstalla jos ei missään nimessä halua lapsia, ei voi olla totta :D

        Silloin kun vauvat ym eivät voineet vähempää kiinnostaa en ikinä näillä palstoilla pyörinyt...

        Mulle on ihan sama haluaako joku lapsia vai ei mutta kieltämättä huvittavaa jos vapaaehtoisesti lapseton pyörii vauvakuume-palstalla :D

        pyöriä vaikka lapsia on. Ihme kommentti. Ehkäpä ne joilla on lapsia, niin osaavat katsoa eri perspektiivissä näitäkin asioita. Jos itse taanoin olisin tienyt miten paha paikka maailma on, niin en olisi yhtään tehnyt. Tosin siihen päätökseen en senpuoleen voinut itse vaikuttaa, jos siitä nyt joku rupeaa nurisemaan.
        Miettikää nyt mitä on maailma nyt, saatikka 20v. päästä, saatikka 50v. päästä. Eipä silloin aikuisilla lapsilla ole kyllä häävit oltavat.
        Tämä oli sitten vain oma näkemys nykymaailman menosta.
        Mutta tietysti onnea toivotan lapsettomille vauvan yrittäjille, toivottavasti tärppää.


      • meitä riittää
        nauruun!!! kirjoitti:

        Kuka hullu pyörii vauvakuume-palstalla jos ei missään nimessä halua lapsia, ei voi olla totta :D

        Silloin kun vauvat ym eivät voineet vähempää kiinnostaa en ikinä näillä palstoilla pyörinyt...

        Mulle on ihan sama haluaako joku lapsia vai ei mutta kieltämättä huvittavaa jos vapaaehtoisesti lapseton pyörii vauvakuume-palstalla :D

        Mä esimerkiksi oon 32, enkä halua lapsia, tokikaan se ei tarkoita sitä, etteikö aihe kiinnostaisi, koska monet ystävät ovat kamppailleet keinohedelmöityksien kanssa... joten meitä riittää silti täällä lukemassa, vaikka ei omaa vauvaa haluaisikaan... hulluja ei tiemmä olla siltikään...


      • nauruun!!!
        sitä kirjoitti:

        pyöriä vaikka lapsia on. Ihme kommentti. Ehkäpä ne joilla on lapsia, niin osaavat katsoa eri perspektiivissä näitäkin asioita. Jos itse taanoin olisin tienyt miten paha paikka maailma on, niin en olisi yhtään tehnyt. Tosin siihen päätökseen en senpuoleen voinut itse vaikuttaa, jos siitä nyt joku rupeaa nurisemaan.
        Miettikää nyt mitä on maailma nyt, saatikka 20v. päästä, saatikka 50v. päästä. Eipä silloin aikuisilla lapsilla ole kyllä häävit oltavat.
        Tämä oli sitten vain oma näkemys nykymaailman menosta.
        Mutta tietysti onnea toivotan lapsettomille vauvan yrittäjille, toivottavasti tärppää.

        Mulla on kaksi lasta ja pyörin täällä välillä (kolmas ajatuksissa joskus...) mutta siihen asti kun täytin 27v lapset ei oikeasti voineet vähempää kiinnostaa ja tällainen palsta olisi ollut viimeinen palsta millä olisin pyörinyt. Siksi tuo on velan vierailu täällä huvitti tavattomasti ja huvittaa vieläkin...


    • juuri luin että

      vauvasta haaveilevat nuoret naiset tarvitsevat erityisesti foolihappoa jota saa tummanvihreistä kasviksista! Eli niitä vaan popsimaan! Ennen oli ainakin myös jokin kivennäisvesi johon tätä foolihappoa on lisätty. Myös kannattaa tarkistaa vitamiinien saanti. Ruokavaliolla on merkitystä!

    • hetkessäkin

      Jos sattumoisin löydät työn mikä kiinnostaa ja
      haluaisit edetä urallasi niin, on aivan varmaa
      että hetimiten olisi tärpännyt.Ja haaveet hyvästä
      tulevaisuudesta menis roskikseen.

    • ole toivoton..

      Meillä lapsettomuutta ja yritystä takana jo reilu 4 vuotta. Arvaa vain minkälaista tunteiden vuoristorataa tämä on ollut?

      Mutta toivo elää ja nyt tutkimuksiin.. Älkää hyvät ihmiset hätäilkö liikaa... 5 kk on 5!?! yritystä!!!
      Vuoteen 12... 2 vuoteen 24.. 3 vuoteen 36...4 vuoteen 48... Ja nainen ei välttämättä edes ovuloi joka kuukausi... voi olla paussi ja se tietenkin vähentää mahdollisuuksia...

      Lapsen saanti on verrattavissa lottovoittoon... Niitä SAADAAN ei tehdä!!!

    • cilla

      muistissa samankaltaiset ajatukset kuin sinulla! Minä harmittelin ja olin epätoivoinen aika-ajoin kun tuntui ettei meillä tärppää ikinä. Hauisinkin nyt tsempata sinua ja usko pois, kaikki se yrittäminen ja hetkittäinen pettymys kuukautisten alettua unohtuu samantien kun testi näyttää plussaa :). Muuta neuvoa en osaa antaa kuin rakastelkaa tarpeeksi tärppipäivinä ja sitten voit vain toivoa...Itse käytin parissa kierrossa ovistikkuja ja niistä oli varmaankin apua, nyt rv. 6 6. Halaus!

    • mamma73

      "Voiko raskaaksi tulemista mitenkään "helpottaa", tai edesauttaa?"

      Kyllä raskaaksi tulemista voi edesauttaa, nimittäin harjoittamalla yhdyntää.

      Enemmän aiheesta täällä:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Yhdyntä

    • Hitaasti hyvää tulee.

      Itse vaimoni kanssa yritimme 15v eikä kuulunut. Kun kaikkien hoitojen jälkeen ja huonon ennusteen jälkeen unohdimme koko asian, niin kas.. vaimo tuli raskaaksi. Nyt ihana 6-vuotias tyttö. Elämä on ihmeellistä.

    • Toivonsa menettänyt

      Älä vielä hätäile! Hätäile vasta sitten ,kun on tilanne on sama, kuin meillä, eli 2 vuotta ollaan yritettu saada vauvaa...

      • 6+lapsenlapsi

        Niin nykyisen mieheni kanssa yritetty 4 vuotta saada yhteistä lasta, eikä ole tärpännyt. Minulla on nuorena tehtynä 6 lasta kahden miehen kanssa.He ovat jo nuoria aikuisia, vanhin 20v on jo itsekin äiti ja odottaa toista lastaan syntyväksi tammikuussa. Mutta itsekin olen vielä nuori reilusti alle 40, ja nykuisellä miehelläni (41) ei ole omia joten haluaisimme yhteisiä. Mutta kun ei tärppää aikaisemmin ei minulla pitänyt mitkään ehkäsyt: 3 lapsi syntynyt pillereiden aikaan ja 5 lapsi hormoonikierukan aikaan. 6 lapsen jälkeen en ole käyttänyt mitään ehkäsyä mutta ei mulla ollut miehiäkään ennen kuin 4 vuotta sitten aloin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa. Oli kuitenkin tunnettu jo pari vuotta ennen kuin alettiin seurustella ja 2 vuotta oltu jo naimisissa.


    • ovulaatiotesti kannattaa ha...

      Hei! Hanki jostain nettikaupasta tai apteekista sellaisia ovulaatiotestejä, ne näyttävät aivan samanlaisia kun raskaustestit mutta testaavat pissasta ovulaatiota. Naisella on kuukaudessa vain pari päivää kun munasolulla on mahdollisuus hedelmöittyä joten jos on yhdynnässä vain pari kertaa viikossa niin ei välttämättä onnistu. Paljon helpompaa on testata ja tarkkailla elimistöä(ovulaation aikana paksumpaa valkovuotoja ja ruuminlämpö kohoaa) koska on ovulaatio kun harrastaa ruutininomaista seksiä joka päivä. Jenkkiläisestä nettikaupasta noita testejä voi tilata huomattavasti halvemmalla kuin ostaa apteekista.

      Miehen sperma on myös hyvin helppo testata. Yleensä tutkitaan onko siittiöt huonolaatuisia esim.hitaita. Nainen voi myös saada hormonilääkitystä kun on yli vuoden yritetty tuloksetta.

      Viimeisenä mahdollisuutena on koeputkihedelmöitys joka yleensä auttaa suurimalla osasta pareista joilla naisessa on vika hedelmöittyä vaikka miehen siittiöt ovat 1-laatuisia.

    • meillä 2v

      Niin..muita viestejä lukematta sanoisin heti,että lopettakaan "yrittäminen"!! Pitäkää hauskaa ja nauttikaa toisistanne..tehkää yhteiset hetket mahdollisimman mukaviksi. unohtakaa kaikki tyhmät neuvot päällään seisonnasta,viikon selibaatista, alkon lopettamisesta, ruokavaliosta jne!!! Eläkää täysillä ja mahdollisimman paljon toisianne rakastaen!
      Tiedän todella tunteen kun menkat aina alkaa...ja vituttaa ja itkettää niin ettei jaksa muuta. Mutta tiedätkö, siks just se ei onnistu...ainainen odottaminen ja itkeminen stressaa.Ja "tekotapa lakkaa olemasta normaalia"!
      Ja vaikka mies kuinka vannoisi,ettei häntä stressaa NIIN USKO HUVIKSES - KYLLÄ STRESSAA! Miehestä tuntuu varmaan pahemmalta, kun ei "voi tehdä naistaa raskaaksi"...vaikkei ne koskaan sitä myöstäiskään!
      Eli pois yrittäminen ja jatkakaa elämistä kuten ennen vauvakuumetta...paitsi ilman ehkäisiyä!
      HAUSKAN ELÄMÄN VIETTÄMINEN ON NYT PÄÄASIA!
      Ja niin te onnistutte!!!
      Vuosi on se raja, kun kannattaa alkaa hakemaan syytä asialle.Joskus se voi olla ihan pieni...hormoonivaje naisella tai vaikka ihan vasta lopetetut pillerit (pillerit vaikuttaa joillain hormoneihin jopa vuoden...ihan sama mitä "asiantuntijat" sanoo). Mutta se sitten vasta vuoden kuluttua!
      Meillä asiaan meni 2 vuotta - syytä ei ollut mitään muuta kuin se YRITTÄMISESTÄ johtuva ainainen stressi. Otettiin ihana viikon loma ja lopetettiin yhteisellä päätöksellä yrittäminen ikiajoiksi...juotiin pullokaupalla kuohuviiniä ja maattiin hiekalla katsomassa auringon nousua ja laskua....
      JA sitten kaikki meni kuin pitikin! Vaikka tulikin keskenmeno, ja toinenkin...niin silti...
      YRITTÄMISEN LOPETTAMINEN OLI HYVÄKSI!
      Yhdessä edelleen, onnellisina ja tietäen sen, että JOSKUS se vielä onnistuu!
      Toivottavasti juttuni piristää päivääsi ja saa ajatukset muualle. Ja muistathan sen että lapsen´saamiseen ei voi laatia aikataulua....
      HYVÄÄ JATKOA TEILLE!

    • Marcus29v,Hki

      Olen toteuttanut ja muutaman naisen haaveen ja voisin auttaa sinuakin.Call or text:0400986881

    • onnistuu

      Pitkä aika on odottajan aika. kokemusta on toista vuosikymmentä ennnenkuin tärppäsi. lisäksi tiedän pareja joilla vielä pitempään kestänyt piina. onneksi nykyään lääketiede on mennyt jo hoidoissa ja tutkimuksissa eteenpäin, vaikkei kaikkea tiedetä, mistä lapsettomuus johtuu. julkisen puolen hitaus vain ongelmana yhä.tsemppiä.

    • harjoittelua ;)

      Hei, meillä on KAKSI VUOTTA yrityksiä takana ja edelleen ollaan positiivisia. Älä masennu.

    • jullikka26

      eikös pimpin lätkyttely olisi kivaa lomalla ollessa keskellä päivääkin...............

      • pimppsa

        tää rassukka on ollut kauan ilman......


      • siniz

        ei taida nyt ihan kuulua tähän keskusteluun, tuskin sanoillasi autoit yhtään keskustelun aloittajaa - mieti vähän miten vakavasta asiasta on kyse!


    • MAMULLA

      Käyppäs mamulla niin itää heti.

    • pih

      meillä tytön odotus kesti 8 vuotta, vaikka kävimme aikanamme testeissä. Kaikki oli kunnossa, mutta vauvaa vaan ei kuulunut ennen 8 vuotta, poika tuli 2 vuotta myöhemmin.

    • kaiken kokenut

      miksi edes harkitset lapsien tekoa?jos haluut1.menettää hermot melkein päivittäin 2.vauvana ne ei tee muuta kuin rääkyvät johon ei totu ikinä 3.joudut valvoon vauva iän,herään syöttämään varmaan muutaman tunnin välein yöllä ,raskasta.4. vaihtaan vaipat 8-kertaa päivässä.5. mihinkään ei ole muuhun aikaa 6.miehen kanssa välinne kiristyy 7.moni eroaa kun lapsi vie parilta kaiken yhteisen ajan. 8.et tiedä miten hirveetä synnyttäminen on.minä tiedän ja vieläkin 7 vuoden jälkeen kauhulla muistelen.mitään niin hirveää kipua en ole tuntenut.varmaan jalan sahaaminenkaan ei ole niin kauheeta.mut itepähän tiedät elämäsi.

    • En voi tietää ikääsi enkä muita tilanteeseen vaikuttavia tekijöitä, mutta
      kyllä monesti "lapsettomuus" johtuu ihan vain siitä et tressaa asialla liikaa. Yritä "unohtaa" hetkeksi koko ajatus ja nauti elämästä. Rentoudu, syö terveellisesti, liiku. Kyllä varmasti vauvakin sitten tulee kun on tullakseen. Lapsettomuus hoitoihin moni menee vasta vuosien päästä ja sellainen ajatus voi tuntua sinusta tuskaiselta. Mutta jos te molemmat terveitä niin eiköhän pelkkä rentoutuminen ja toisistanne nauttiminen saa ajallaan pienen tytön tai pojan alulle.
      paljon onnea yritykseenne=)

    • olla

      vuosi suunilleen millonka pitäisi tärpätä. Varmaan olis järkevä ajatella muuta kuin pelkkää vauvan saamista. Tuosta tulee aivan turhat paineet. Niinhän se on että kun miettii muuta, niin stressikin helpottuu ja pox sitten ollaankin jo pieniin päin.
      Hiljaa hyvää tulee.Tsemppiä!

      • tressi pois..

        meilläkin oli jo 4vuotta ehkäisy pois, eikä tärpin tärppiä..sitten päätin unohtaa koko asian, ostettiin uusi asunto ja kaikki tarmo ja mielenkiinto meni sen remppaamiseen..ja niin vain siinä remonttitohinoiden lomassa se tärppäsi ja nyt jo rv22..huomasinkin vasta oltuani 9rv että hetkonen jotain puuttuu nyt elämästä, ne iki-ikävät menkat..


      • BarBis
        tressi pois.. kirjoitti:

        meilläkin oli jo 4vuotta ehkäisy pois, eikä tärpin tärppiä..sitten päätin unohtaa koko asian, ostettiin uusi asunto ja kaikki tarmo ja mielenkiinto meni sen remppaamiseen..ja niin vain siinä remonttitohinoiden lomassa se tärppäsi ja nyt jo rv22..huomasinkin vasta oltuani 9rv että hetkonen jotain puuttuu nyt elämästä, ne iki-ikävät menkat..

        Liian usein ei kannata hommailla, tälläisen neuvon sai eräs ystäväni, kun ei alkanut lasta kuulua (neuvonantajana oli terv.hoitaja)

        Minulla on yksi lapsi saanut alkunsa ns. varmoina päivinä eli kuukautiset olivat juuri loppuneet(pientä vuotoa oli). Ja luultiin hullut, että varmoja päiviä on olemassa.

        Nyt se varma päivä juoksentelee tuolla ulkona.
        Iselläni on ollut aikoinani kierukka ja myös pillereitä olen nuoruudessa syönyt ja lapsiaon syntynyt tasaiseen tahtiin sillon kun on haluttu javähän muullonkin.

        Rentona vaan ja olen kuullut minäkin että pyllyn nosto ylös auttaisi. Viisi kuukautta on vielä lyhyt aika ei ole sulla mitään hätää, ikäkään ei aina ole niin suuri mörkö kuin luullaan, itse sain nuorimm. hieman yli 40-vuotiaaana


      • eli ne täytyy tietää
        BarBis kirjoitti:

        Liian usein ei kannata hommailla, tälläisen neuvon sai eräs ystäväni, kun ei alkanut lasta kuulua (neuvonantajana oli terv.hoitaja)

        Minulla on yksi lapsi saanut alkunsa ns. varmoina päivinä eli kuukautiset olivat juuri loppuneet(pientä vuotoa oli). Ja luultiin hullut, että varmoja päiviä on olemassa.

        Nyt se varma päivä juoksentelee tuolla ulkona.
        Iselläni on ollut aikoinani kierukka ja myös pillereitä olen nuoruudessa syönyt ja lapsiaon syntynyt tasaiseen tahtiin sillon kun on haluttu javähän muullonkin.

        Rentona vaan ja olen kuullut minäkin että pyllyn nosto ylös auttaisi. Viisi kuukautta on vielä lyhyt aika ei ole sulla mitään hätää, ikäkään ei aina ole niin suuri mörkö kuin luullaan, itse sain nuorimm. hieman yli 40-vuotiaaana

        "Varmat päivät" eivät ymmärtääkseni ulotukaan kuukautisiin, vaan ovulaatión loppumisesta (esim. valkovuodeón loppumisesta/muuttumisesta ei "tahmaiseksi") menkkavuodon alkuun. En siis tarkoita missään nimessä, että niitä pitäisi/tulisi ehkäisynä käyttää, mutta plussaa yrittäessään ainakin itseäni helpottaa, kun tietää suht koht koska ei voi tärpätä vaikka ei tikuttaisikaan ovulaatiota.


    • ............

      Voi teitä... Kaikenko pitää nykymaailmassa tulla sormia napsauttamalla heti kun itselle sopii ja jos ei jotain saa heti niin ollaan ruikuttamassa ja stressaamassa joka todellakin vain pahentaa tilannetta. 5 kuukautta vasta yritystä ja kuukausien itkut takana? EI se vauva sieltä tule ellei asenne muutu ja vähän hellitä tuossa, elämä pitää elää ja vauvan teko siinä ohella. Niin se vaan menee että tuolta korkeammalta taholta päätetään sitten kun on sopiva aika, joku tietää paremmin milloin on vauvan aika vaikka itse ehkä olet vauvan asettanut pakkomielteeksi itsellesi nyt. Lapsettomuushoitoihin yleensä mennään kun on yritetty vähintäänkin vuosi. Usein sen vuoden aikana kasva henkisesti ja se yrittäminen jää väehemmälle ja kappas vaan testi näyttää plussaa. Olen tämä järkeillyt niin, että sekin aika opettaa jossain määrin, ainakin sitä kärsivällisyyttä ja sitä että vaikka kuin olisi rikas tai muuten tottunut saamaan kaiken jo lapsuudesta asti, niin se lapsi on lahja joka saadaan sitä ei tehdä kun sopii itselle. Ehkä se yrittäminen valmistaa kärsimättömiä ihmisiä hieman kestämään myös niitä vastoinkäymisiä... Joita elämässä tulee. Pettyminen siis kasvattaa henkisesti ja hyvä vaan sen tulevan lapsesi kannalta. Sen vaan olen huomannut et kyllä se korkeampi taho jossain vaiheessa näyttää että ei tämä maailma nyt ihan pyöri siihen tahtiin kun itse meinaa, sormia napauttamalla.

      • Nimetön

        tiedätkö, että ongelma on ihmisille ja pariskunnille kongreettinen eikä mikään: luoja suo.... äidiksi haluaminen ei ole mitään tilauskulttuuria kuten väität sen olevan. joskus on olemassa oikea ongelma, eikä vain kasvamista edistävä kärsimystie........


    • mä vaan

      voin sanoa omasta kokemuksesta että 5kk ei oo viel mitää.... me odotettiin 4vuotta ja sekin kyl meni kesken. suru oli hirveä, raskautta oli odotettu niin kauan. siitä on nyt n.vuosi. monet raskaustestit on tehty sen jälkeen siinä toivossa että vihdoinkin tärppäisi. N.pari viikkoa sitten tein raskaustestin kun kuukautisia ei kuulunut ja testi näytti positiivista. Joten ei kannata luovuttaa, yhtäkkiä voitkin olla raskaana kun sitä vähiten odotat.

    • äiti85

      meillä yritettiin melkein vuosi ja vasta sit tärppäs.nyt meillä on 2kk vanha ihana poikavauva.monet kerrat itkin ja olin varma että jokin vialla.lopulta luovutin ja sit olinki jo pian raskaana.testejä ostin paljon mut aina sai pettyy.mä stressasin kauheesti asialla.ehkä sekin vaikutti mut luultavasti johtu ahtaudesta ettei onnannu.nyt oon onnellinen.toivon sulle kaikkee hyvää et onnais!

    • pillerivihaaja

      Kyllä pillerit aiheuttaa lapsettomuutta. Mulla oli ennen e-pillereitä normaalit menkat. Pillereiden lopetuksen jälkeen olen vuotanut keskimäärin 2 viikkoa aina putkeen. Yhteensä pian 6 vuotta, eikä lasta kuulu(vuosi yritetty) Jos nyt saisin päättää en semmosiin myrkkyihin koskisi!

    • bumpy

      Meillä takana yritystä 9kk johon mahtuu yksi kohdunulkoinen...

      Vasta parit menskut tullu KU:n jälkeen, mutta niin kauhee malttamattomuus!!! Vaikka olikin kohdunulkoinen niin olen iloinen että ainakin voin raskautua, ja sit taas toisaalta nyt pelkään että toinen puoli ei enää toimi tms. ja nyt ei enää tärppää uudestaan tai tulee uus kohdunulkoinen. Ekaki oli aikamoisen rankka kokemus.

      Appivanhemmat yritti 10 vuotta tuloksetta ja kun luovuttivat niin pärähtikin 3 lasta ihan peräkkäisinä vuosina. No joo antaahan se toivoa mut en kyllä haluais mitää 10 vuotta joutua odottelemaan :(
      Paras varmaan vaan sekstailla ahkerasti 2-3 päivän välein ni ei tartte ostella kalliita ovistestejä ;)

      Plussatuulia meille kaikille haaveilijoille!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Poliisitehtävä alkuviikosta Maisan kotona

      Iltasanomat: Helsingin poliisilaitos vahvistaa, että Vantaalla on ollut poliisitehtävä kyseisenä ajankohtana. Poliisin
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      2048
    2. Tämä on sinulle vaikka kaikki lukee

      Vaikka kuinka olet viisas ja kaikin puolin velho, niin et tiedä tilanteestani. Senkin takia menetät mielenkiinnon. Eikä
      Tunteet
      11
      1662
    3. T-mies tässä

      Kerro nainen huolesi niin pohditaan yhdessä. 😎
      Ikävä
      102
      1152
    4. Lulu selvityttää Elokapinan lakkautusta

      Persukannattajien mielistely otti Lulu Ranteella aika tavalla runtua, kun hän aikoo selvityttää mahdollisuuksia Elokapin
      Maailman menoa
      350
      1126
    5. Ensitreffit Matti joutuu "ulkoruokintaan" - Väärinymmärrysten suossa Taina-vaimon kanssa: "Oli..."

      No nyt on kyllä väärinymmärrystä kerrakseen… Mitä luulet, pysyykö Taina ja Matti yhdessä vai onko tulevaisuudessa ero ed
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1113
    6. Harmi, kun sillä nousi

      kaikki huomio päähän. Vaikutti aluksi niin mukavalta ja vaatimattomalta 😔
      Ikävä
      53
      851
    7. Täytyy sanoa

      Että olit kyllä mielenkiintoisin ja omaperäisin nainen mitä olen koskaan tavannut. Aivan kuin joku olisi tiputtanut sinu
      Ikävä
      21
      839
    8. Miten saisin

      Hurmattua sinut uudelleen,? Pissin omiin muroihini ensinmäisellä kerralla koska olin tyhmä ja liiaksi kiinni menneess
      Ikävä
      31
      777
    9. Persu Meri Valkama kadehtii Sanna Marinin menestystä

      Taas yksi persu tuli nolaamaan itsensä kadehtiessaan menestynyttä Suomen kansan supertähteä Sanna Marinia. https://demo
      Maailman menoa
      237
      737
    10. Raamatun tärkein lause

      Ja Mooses tuli alas vuorilta missä jumala oli, Mooseksen mukaan, ilmoittanut hänelle, että hän ja koko juutalainen väki,
      Hindulaisuus
      367
      719
    Aihe